120.En
bedbaht, geçersiz ve kötü dinler;kendi kurallarına
uyan insanların veya kitlelerin fıtratlarına doğru empati duymadan veya
duymadığından, onların her nefesini doğaya yada doğa deryasına yem yapması ve
parçalatmasıdır. Önermesinin eksiğini
tamamlayınız.1, 2, 3, 4
İp ucu;ortaçağ dönemi bilim
ve siyaset insanlarının çaresizliklerini, doğaya kaçışını, çözüm arayışlarını
ve laikliği icat ediş nedenlerini düşünün.Her insanı özgün ve zatına münhasır
bir alem olarak düşünün ve
fıtrat çeşitliliğini anlamaya çalışın
C 120.Her şey kriterler doğrultusunda
yapılmalıdır. Özden CALP
C 120.Tarihin her döneminde dini kullanan
insanlar çıkacaktı. Ve kendi menfaatlerine göre dini lastik gibi her yöne çekebilirler.Ortaçağda da din adamları kullanmıştır.Ve tarih
onları hak ettiği yere gömmüştür. Yudum GÜRER
C 120:Din bir yaşam şeklidir Kamuran BALYEN
C 120. her şeyde denge önemli.
Azı karar ortası yarar çoğu zarardır demişler. Yakup EKİNCİ
C 120. Toplumda faydalı ve kural tanıyan
insanlar birilerinin çıkarlarına ter işlediği için o tür insanlar ezik ve
düzensiz rejimlerde hak ettiği erde değillerdir. Ve bu zayıf rejimin kurbanı
olurlar. MUHARREM POLAT
C.120:Bu gibi dönemler her
zaman yaşanmak zorundadır.Nitekim doğru yolu bulmak ve
bilim veya ilim insanlarını ve onların toplumlarını ayakta tutanda bu
davranışların önceden sergileniyor olmasıdır bir nevi sen gör ama yapma
tamamıyla bir vahşettir.Caner ÖZDEMİR
C 120. İnsan, fıtratına uygun olmayan
dinlere düşman kesilir. Mizbah
KARATAŞ
C 120: Din ve bilim iç içedir. Berna AYIN
C 120.Doğayı anlamaya çalışan bilim
adamlarını parçalanmış, hayvanlar aleminin miracından
nasipleniyor veya güzel ahlaktan yoksun diye nitelendirmeyi doğru bulmadığımı
belirtmek istiyorum. Çünkü bilimsel bir problem ortaya koymuş ve bunun ispatı
için çalışma yapıyor. Dünyayı dine göre değil doğanın evrimsel sürecine
bağlıyor. Bu düşünce belki doğru belki yanlıştır. Bunu anlamak için; dini esas
alan bilim adamına da doğayı esas alan bilim adamına da ihtiyaç vardır. Süleyman SENEM
C 120. Doğru bir önermedir. Bazı dinler
insanlarının gereksinimlerini karşılayamadığı için insanını doğaya
kaptırmıştır. Dinimiz inananlarını doğaya kaptırmayan ender, belki de tek
dindir. Ferhat ÇENBER
C 120. Ortaçağ papazları kendi dinlerini
kullanarak halkın tamamen dinden uzaklaşmasına halkın bilm
ve siyasete yönelmesine neden olmuştur. Bu durum halkın fıtratına uygun empati kuramamalarındandır.
Emine
YARBA
C
120.Din
insanları tamamen kendi çıkar ve amaçları için kullanıyorsa ''orta çağ
engizisyon'' bu din ilahi kaynaklı olmayıp insanların kendi hizmetine yönelik
bir din anlayışı olduğu ortaya çıkar. Selçuk İNCE
C 120.Aslında İslam dini dışında kalan
dinler özlerini koruyabilselerdi kötü din tabiri kullanılmazdı beklide.İnsanlar kendi emelleri için bir şeyleri hiçe
sayıyorlarsa onlar kaybederler.Kötü rejimler insan eseridir onlar her zaman
menfaat uğruna insanları aynı hayvanlar gibi parçalayabilir parçalatabilir. Ayşegül CAN
C 120 Ve en bedbaht, en talihsiz rejimler
hep yıkılmaya yüz tutmuş rejimler; en geçersiz dinler ise bir akım menfaat
farzlarını düstur edinen, ilahi yoldan uzak dinlerdir. Hatice KAPLAN
C 120. Bu tarz dinler insan uydurmasıdır
İlahi din insanlar tarafından değiştirilmemişse böyle bir anlayışsızlık
içermez. bu tarz rejimler ise eskiden günümüze hep
olagelmiştir. Kübra Sivri
C 120. Kötü dinlere inanan insanların
dinleri onların fıtratlarıyla empati kuramadığı için bu insanlar dinden kaçarak
kendilerini doğaya atmışlardır.ve böylece dini kendi
işlerine karıştırmamak için laikliği üretmişlerdir. Erdoğan AKÇİÇEK
C. 120. Toplumda faydalı ve kural tanıyan
insanlar birilerinin çıkarlarına ter işlediği için o tür insanlar ezik ve
düzensiz rejimlerde hak ettiği erde değillerdir. Ve bu zayıf rejimin kurbanı
olurlar. İHSAN YILDIZ
C-120)insan bilmediği şeyin düşmanıdır. Ramazan BORAN
C 120.Rejimlerin veya dinlerin kötülüğünün
yanında onların bu duruma gelmesine yol
açan sebep ve kişilerin de sorgulanması gerekir.Fakat
şu bir gerçektirki bazı totaliter rejimler veya
dinler zaman içerisinde geçerliliklerini ve benliklerini yitirmişlerdir.Hala
geçmişin karanlığına sürüklenmek isteyen insanların varlığı ise asıl düşündürücü
olandır bence. Ercem Çağdaş ZOBAR
C
120. Size katılıyorum. M.
Akif TİRYAKİOĞLU