15.A-Kainattaki her şey doğanın ve bilimin  eseridir savı doğru mu neden?
B-Bilerek yada bilmeden kendini ve her şeyini liyakatsizce tesadüfleştirip tesadüfçe ve tesadüfler üretip yaratıkları şaşıran-şaşırtan yaratığa veya yaratıklara ne denir?
İpucu;Kulağını
tıka, karşındakine/ler sen/siz lalsın/sınız, gözünü kapa sen yoksun demeyi düşünce sistemini ve düşüncesinin kıblesini tesadüfe (kendini yanlış) konumlandırıp yaratıklara …vb her şeye yanlış, eksik duygudaşlığın (empati duymanın) cehaletini ilişkilendirmeye çalışın.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 .

 

 C.15.A.Her şeyi ilk olarak yaratan Allah’tır.Mesela doğayı yaratarak ona belli bir işletim sistemi yüklemiştir ve buna bağlı olarak doğa Allah’ın denetimi altında bazı ürünler verir aynı şekilde  bir çok şey bilim tarafından  meydana getirilmiştir ama bilimi meydana getiren insana aklıda yeteneği de veren Allah’tır.

B.Böyle yapanlar nefislerine zulüm etmiştir. Filiz SÖYLER

 

C.15. A.Bence doğru değildir.Bu sanatsal özellikleri taşıyan doğal güzelliklerin tesadüfen yada kendiliğinden rast gele oluşumuna inanmamızın nedeni olamaz.Ancak bir yüce yaradan tarafından olsa gerek kuşkusuz yaratan Yüce ALLAH dır.

         B.Bence şeytan,cahil,kendini bilmeyendir.Melek VİDİNLİ

 

C.15.A. Hayır doğru değildir. Çünkü bilim zaten var olan gerçeği kavramamıza yarar. Doğa da yaratıcı güze sahip değildir. Kainattaki her şey bir yaratıcının ol emrinin tecellisinin eseridir.

B. Şuursuz denir. Çünkü yaratılanlar o kadar mükemmel bir oluşumla meydana gelmiştir ki buna tesadüf demek akılsızlık, aptallık olur. İlknur ERTAŞ

 

C.15.A. Yanlıştır. Bilim var olan gerçekleri anlamamıza yardımcı olabilir. Bilim bir ağacı var etmedi. Sadece onun yararlarını ortaya koydu.

B. Böylelerine ne denir bilmem ama bunlara kör diyebilirim. Şu gördüğümüz yeryüzündeki her şey bu kadar muhteşem bir düzenle yaratılmışken hangi akılla tesadüfen bahsedebiliyor anlamak akıl karı değil. Mehmet Sait DEMİR

 

C.15.  A. Kainat da ki her şey, doğada ve bilimde sadece bir yaratıcının eseridir.

           B. Her şeyin kendiliğinden var olduğuna inanan bence ahmaktır ki bundan başka bir şey ile de ifade edilemez. Esra ENGENÇ

 

C.15. A.Yanlıştır.Her şeyin tek bir Halik’ı vardır.O da Allah C.C’dur.

         B.Ahmak yaratıklar denir.Her şey Allah’ın izni dairesinde gerçekleşir.Tesadüf diye bir şey yoktur.Tevafuk vardır.Merve ÜREN

 

C.15. A. Kainattaki her şey doğanın ve bilimin eseri değildir.Bilim denen şey zaten var olanları ortaya çıkarmaktır.Doğa ise Allah’ın kontrolü altındadır.Kainattaki düzenin doğanın marifeti olduğuna inananın aklına şaşarım.

         B. Hayatta tesadüf diye bir şey yoktur.Ancak tevafuk vardır.Tesadüflere inananlara da cahil denir.Sümeyra YILDIRIM

 

C.15.A.Yanlıştır çünkü bilim ve doğa kâinat’ın eseridir.

B.Konu cahili kişilerdir. Bilmedikleri bir konu hakkında kişileri şaşırtabilirler. Mahsun İLHAN

 

  C.15. A. Hayır kainatta ki her şey Allah CC ‘nun  eseridir. Hiçbir şey kendiliğinden oluşmamıştır. Bilim sadece onun yararlarını ortaya çıkarır veya oluşunu açıklar.

           B. Hayatta hiç bir şey tesadüf değildir. Böylelerine kendini bilmez denir.kainatta her şey mükemmel bir düzen üzerine kurulmuştur ki kimse bunun tesadüf olduğunu iddia edemez. Pınar TUFAN

 

C.15. A. Doğru değildir.Çünkü kainattaki her şey Allah’ın kudretiyle yaratılmıştır.

         B. Kainatta tesadüf diye bir şey yoktur.Her şey Allah’ın izni ve inayetiyle olur.Kendini ve her şeyi tesadüfleştirenler cahil insanlardır.Örneğin olayların doğanın bir ürünü olduğunu tesadüfler sonucu meydana geldiğini savunan cahil insanlar.Pınar AKSAKAL

 

C.15. A. Hayır,her şey Yaradan’ın eseridir.Nasıl ki bir ağaçtaki bir yaprağın  düşmesi onun kudretinden  gerçekleşiyorsa doğanın kendi kendine denge eğilimi ancak onun izninde reaksiyonlar gösterir.

B. Ateistlerdir.Sadece bilim üstünlüğünü her şeye tesadüfleştirilip  şeytanın yoluna farkında olmadan cehalet olurlar. Murat KOÇAK

 

  C.15. A. Hayır katılmıyorum her şey Allah-u Teâlâ’nın eseridir. Tek gerçek budur.

           B. Her şeyi tesadüfleştiren yaratıklara münafık denir. Çünkü olayları yaratıcı düzenlemektedir. Gülçin DİLBER

 

C.15. A.Kainattaki her şey doğanın ve bilimin eseri değildir. Çünkü Allah insanları ve kainatı yaratmıştır

.         B. Aslında dünyada tesadüf diye bir şey yoktur. Her şey önceden planlanmıştır. Bizim neler yapacağımız ,neler edeceğimizi Allah tarafından bilinir. İnci ÇETİNKAYA

 

C.15. A.Doğru değildir. Eğer her şeyi yaratan ebedi mutlağı unutup bu muazzam olayı doğaya ve bilime bağlamak akıllı işi değildir. Alimin biri hakkı inkar eden bir padişahın huzuruna çıkmak için yola çıkar ve padişah bu alimi alt edip halkının gözünde ne kadar bilgili kişi olduğunu göstermek için halkı meydana toplar alim dere başında biraz eğlenir varacağı yere geç kalır padişahta tabi alime sorar neden geç kaldın yoksa benim söylediklerime kanaat getirdin de özür dilemeye mi geldin diyince alim tam derenin kenarından geçiyordum sel köprüyü yıktı bende geçemedim sonra oradaki ağaçlara rica ettim bir araya gelerek bir köprü oluşturdular bende köprünün üstünden geçtim bu yüzden geç kaldım padişah gülerek sen tam kafayı yedin hiç öyle şey olur mu alim sen kainatın kendi kendine oluştuğuna inanıyorsun da ağaçların birleşip köprü olduğuna mı inanmıyorsun Bir iğne ustasız olmaz bir nakış nakkaşsız olmaz evet hiç akıl işimidir ki bu muazzam kainat ustasız olsun.  

         B. Akıl ve ruh sağlığı bozuk denir.     Medine KOYUNCUER

 

C.15.A.Doğadaki olaylara baktığımızda çok karmaşık bir yapı görürüz. Bu yapının kendiliğinden olması olduğundan ‘’Doğadaki olaylar doğanın eseridir.’’ savı bence yanlıştır. Çünkü bu güzel düzeni sağlayan ve doğayı yaratan vardır. Yine bilimsel gerçeklerde birçok bilim adamı araştırmalarında ve çalışmalarında hayretlere düşüp bu olayların kendiliğinden olamayacağını söylemektedirler.

B.Dünya da hiçbir şey tesadüf değildir. Her şey bir sebep sonuç ilişkisindendir.  Kendini ve her şeyini liyakatsizce tesadüfleştirip tesadüfçe ve tesadüfler üretip yaratıkları şaşıran-şaşırtan insanlar bu gerçeği anlamalılardır. Böylelerine gerçekleri görmeyen insan denir. Ülkü KILIÇ

 

C.15.A.Doğru değildir. Çünkü her şey Allah‘in eseridir.

B.Kara cahil insanlar denebilir. Sultan BAYSAL

 

C.15 A. Doğru değildir çünkü doğada her şey mevcut idi bilim sadece var olanı buldu.

      B.  Evrimci Mehmet BULUT

 

C.15.A.Hayır doğru değildir. Şuurlu ve mükemmel bir şey şuursuz doğa ve bilimle ortaya çıkmaz.

B.Tesadüfle en ufak en basit şeyler bile ortaya çıkmazken nasıl olurda mükemmel şu kâinat ve insan tesadüfün eseridir denilebilir cahilliktir. Yakup YAPAR

C.15.A.Kâinatta hiçbir şey doğanın ve bilimin eseri değildir. Her şey bir yaratıcının eseridir.

B.Gözünü kapatmak kulağını tıkayarak bir şeyleri tesadüfe bağlamak cahillerin yapabileceği bir akılsızlıktır. Sara BATMACI

 

C15. A. Yanlıştır doğadaki her şey sadece ve sadece ALLAH’IN eseridir.

        B. Mucit denir. Abdullah TURAN

 

C.15. A. Yanlıştır kâinatta hiçbir şey başıboş değildir. Kendiliğinden olmamıştır. Bu kainatta var olan her ne varsa ALLAH CC’HU nün ol emri ile olmuştur.

         B. Düşünen bir varlık ancak bunu yapabilir fakat buda düşüncelerini farklı yolda kullanarak yolunu şaşırarak yoldan çıkmış olur. Murat ÇİÇEK

 

C.15. A. Hayır çünkü her şey sonsuz kudrete sahip olan ALLAH CC’HU nün hâkimiyetindedir.

         B. İnsan denir. Fatih ELÇİ