52.Vahşi
Kapitalizmin işletim sistemi vahşi demokrasi,
kaliteyi artırma aracı rekabet dürüstlük
aracı vahşi-doğal siyasettir.
Demirkuş 2010 Önermesini eleştiriniz.
C.52. Vahşi Kapitalizm diye bir terim
kullanmak ne kadar doğru olur bilmiyorum.Çünkü
günümüzde Vahşi ve Kapitalizm kelimeleri aynı anlamda kullanılmakta.Vahşi
kelimesi nasıl ki bize sömüren,zarar veren gibi çağrışımlarda
bulunuyorsa,Kapitalizmde bize insan emeğini sömüren,gelişimi engelleyen,canlıya
zarar veren gibi çağrışımlarda bulunmaktadır.Ayrıca kapitalizmin içinde
bulunduğu bir cümlede demokrasi kelimesi zaten yanlış olur.Bu vahşi demokrasi bile
olsa…Kapitalizmin temelinde sömürü,onda bir kişinin mülkiyet sahipliği söz
konusudur ki bunun içinde demokrasi ,eşit yönetim,özgürlük gibi terimleri
kullanmak zaten anlamsız olur.Rekabette ise yine ezilen halkın emeği
kullanılmaktadır.Dürüstlük aracı olarak siyaset kullanılamaz.Çünkü siyaset
demek sadece bir kişinin doğrusu demek ve bu doğru koşullara göre isteklere
göre değişebilir.Bu da ‘’dürüstlük kavramı görecelidir ‘’deyip geçilecek bir
kavram olduğunu gösteriyor. Zuhal
YILDIZBAŞ
C.52. Vahşi kapitalizm’in işletim
sistemi hemen hemen vahşi demokrasidir. Çünkü
kapitalizm; Tüm
bedensel ve zihinsel; davranış, eylem ve tefekkürlerini para kazanmaya veya ekonomik çıkarlara dayalı icra
eden; fert toplum, devlet vb. yaratıkların yaşam tarzıdır. Aynı şekilde vahşi
demokrasi ise nefsin
işletim sistemi yüksek zekâ seviyesine tabii insanlara öncelik tanır öne
çıkarır ve tercih eder. Akla tabii insanlara öncelik tanımaz tam tersi aklın
hiçbir değeri yok ve dez avantajlı bir yaşam
döngüsüne konmuştur. Herkes zekâsı oranında her şeyden nasiplendirilme
kurallarına bağlanmıştır. Vahşi demokrasi yönetim sistemlerinde çoğunluğun; bilenin, bilmeyenin,
zalimin, katilin, sapığın, yarı delinin, …vb oylarının gücü aynı olduğundan,
demokrasi sürü rejimi niyetinde kullanılmaktadır. Doğal olarak da
kapitalistlerin hepsi aynı oyu kullanacaklarından onların demokrasisi yani sürü
demokrasi işe koyulacaktır. Hiçbir zaman insan demokrasisi olmayacaktır.
Dolayısıyla kapitalizmi işleme sokabilmek için sürü demokrasisinden
yararlanacaklar. Ancak yukarıda da belirttiğim gibi hemen hemen
bir işletim sistemi olur nedeni ise vahşi demokrasi evet bir sürü demokrasisi
olabilir ancak zekâyı önde tutan bir sistemdir.
Rekabetle güçsüzlerin ve zayıfların
yaşam hakkı güçlülerin insafına mahkûm edilir. Bu durum insanlarda; ya
güçsüzlerin bedenleri avlanır ya paralı köle ya da besi yeri olarak güçsüzlerin
emekleri ekonomi adı altındaki zekâ oyunu uygulamalarıyla avlanarak kullanır.
Bunu yapanlar yaşamak, kalkınmak, kalite arttırmak için bahanelerini öne
süreceklerdir. Evet, bunu da yazalım; kaliteyi arttırmak
demekle güçlünün, zenginin, donanımlının yaşaması; güçsüzün, fakirin, imkân
yetersizliğinden kaynaklanan donanımsızın ölmesi yok olması kastediliyorsa evet
rekabet bir işletim sistemi olabilir. Ancak ben kalite arttırmanın, bir
yükseliş ve yok oluşla bağdaşlaşması gerektiğine inanmıyorum. Bence kalite
arttırmak tümüyle hep beraber bir şekilde kalkınmadır. Rekabet hayvanlar için her zaman zorunlu, insan için zorunlu
değildir(insanları hayvanlaştırır). Rekabette merhamet olamadığı için insani
değil hayvanidir. Bu nedenle bence rekabet asla kalite arttırmanın
işletim sistemi olamaz.
Siyaset
hakkında bir sürü yaklaşım vardır. Aslında bir yere kadar dürüstlüğün işletim
sistemi olabilir. Nasıl bir insanın kişiliğini en güzel ortaya çıkaran bir
oyunsa siyaset de bir yere kadar bir oyun olabilir. Çünkü iktidara gelene kadar
bunu yapacağım, şunu yapacağım diye bir sürü vaatler öne sürer. İktidara
geldikten sonra ne kadarını yaptığı veya hangi sözünden döndüğü onun
dürüstlüğünü ortaya koyar. Oyunda kazanabilmek içim her şeyi yapar gerekirse
adi olan bir yolu bile seçer siyasette de böyledir iktidara gelmek veya
düşmemek için en adi suçları bile işler. Ama bazen siyaset de işletim sistemi
olmayabilir. Esengül MELEN
C.52.Siyaset rekabeti doğurur; ama
dürüstlüğünü yitirir. Oluşan rekabet ve kaybedilen dürüstlük ise kaliteyi
artırmaz azaltır. Tülay KORKMAZ
C.52. Vahşi demokrasi tamamen yanlış bir
şeydir. İnsanlar insan oldukları için çoğu hakka sahiptir. Bunları kısıtlamam
kul hakkına girer. Şaban DOĞAN
C.52.Osmanlının
çöküşüyle hayatımıza giren kapitalizm bizi sömürdükçe sömürüyor.Biz buna
bir dur demedikçe de sömürmeye devam edecek.Örneğin marketlerde aldığımız
ürünlerin çoğu yabancı markalara ait.Biz bu ürünleri üretemiyor muyuz ki savaş
adı altında masum insanları hedef alan kurşunları bilmeyerek de olsa finanse
etmiş oluyoruz. Şahver ERTUNÇ
C.52.
Kapitalizmi savunan kişilerin düşüncelerini ilerletme sistemi vahşi demokrasidir.Kaliteyi arttırma aracı rekabettir çünkü kişi
rekabet ederek daha iyi sonuçlar elde edebilir.Siyasette ise dürüstlük yaparak
daha iyi sonuçlar elde ettiklerini sanırlar.Ama siyasetin olduğu yerde
dürüstlük yoktur. Figen ÜLKER
C.52. Vahşi kapitalizmin doğru diye
adlandırdığı şeyler aslında yanlıştır. Yani işletim sisteminin vahşi demokrasi
değil de düzgün demokrasi olması gerekiyor. Yani vahşi demokrasi denince
demokrasinin anlamı nerde kaldı. Kaliteyi artırma aracı rekabet olmamalı tam
aksine insanların birlik beraberlik içinde olması sağlanmalıdır. Dürüstlük
aracının da siyaset olması çok saçmadır. Çünkü siyasetle dürüstlüğü bir arada
düşünmek çok zor bir durumdur. Vildan BAYKAR
C52.Kötülük düşüncesi ile başlayan bir
iş kötülük iyilik düşüncesiyle başlayan bir iş iyilikle sonuçlanabilir.
Rekabette bulunma kaliteyi artırabilir. Dürüstlük ve kendini bilme, hak gözetme
ile de yönetim daha iyi kılınabilir. Tahir
İGİT
C52. Kapitalizmde amaç para kazanmaya
veya ekonomik çıkarlara dayalıdır. Bunları gerçekleştirmek içinde demokrasiyi
kullanırlar. Daha iyi verim alabilmek için birbirleriyle rekabete girerler.
Halk ve toplum ise bunlar için bir besi yeri gibidir. Bunlara karşı dürüst
görünmek için siyaseti kullanırlar. Hüseyin
HASIRCI
C.52. Dürüstlüğün
aracı vahşi-doğal siyaset olamaz. Bu tip siyaset yapan fertler kendi ceddini ve
cebini düşünen fertle olduğundan dolayı
dürüstlük anlayışına tamamen terstir. İsmail TOPAL
C.52.Demokrasi maskesiyle gizlenmiş
menfaatperestlik kapitalizmin esas şiarıdır. Demokrasi aslında halkın
menfaatlerini ön plana alan değil. Kapitalizmin kendi vasıtasıyla nemalanlığı
hayali zihinsel bir yanılgıdır. İnsani değerlerin rekabetle çiğnendiği bir
oluşum olan kapitalizmin beslendiği en önemli gıda aslında halkı insani
vasıflardan uzaklaştırma eğilimi olarak söylenebilir. Dürüstlüğü siyasetle ya
da siyaseti dürüstlükle inşa etme çabası muhtemel değildir. Çünkü siyasetçinin
dürüstü, dürüstünün siyasetini yapmaktır. Bunun da (günümüz siyasetçilerini
düşünürsek) muhtemel taraflarının olma ihtimali bir hayli zordur. Gülistan DİKSİN
C.52. Vahşi kapitalizm insanları sömürür
ve aç bırakır, insanları yoksulluğa ve sefalete mahkûm eder. Toplumdaki suç
oranını artırır(Fuhuş, kaçakçılık, insan tacirleri, hırsızlık vb.). Bunu ise
vahşi ve göstermelik bir demokrasi izler. Böylece halk çok güzel bir şekilde
uyutulur, sözde haklarla kandırılır ve tüm hakları ellerinden alınmış olur.
Daha fazla ürün satmak için ürün kalitesinin artması gereklidir ve bunun içinde
bir rekabet ortamı gereklidir. Ülke siyaseti ise kapitalizm çıkarlarına uygun
vahşi bir siyasettir. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.52.Vahşi demokrasi diye uydurulan bu
iğrenç sistemin yaptırıma geçirmesi ve paranın rahatça dönebilmesi için
kapitalizm şarttır. Kapitalizm demokrasi kuralları adı altında işini yürütür.
Bana göre kaliteyi arttırma aracı rekabettir. Çünkü kalite ne kadar düşükse
rekabet o kadar azdır. Rekabeti arttıran kalite fazlalığıdır. Dürüstlük
siyasetle mukayese edilemez. Çünkü siyaset başlı başına bir yalandır. Damla
TOPCU
C.52.Vahşi demokrasinin işletim sistemi
vahşicedir. Dinden kopuk, dini düşünmeyen bir zihin anlayışının olduğu,
insanları birbirine düşürerek bir rekabete sokmaya ve insanlığın değerini azaltan bir işletim
sistemine dayalı kapitalist fikirlerdir. Bunlar siyaseti dürüstlük aracı
kullanarak insanların birbirlerini kötülemesini sağlar ve milletin gözünü boyayarak
iyi olduğunu göstermeye çalışan vahşi demokrasinin vahşi insanlarıdır. Oğur ABAY
C.52.kapitalizmi benimseyen kişiler
parayı öncelik gördükleri için her şeylerinde parayı ön planda tutarlar. Bu
kişilerin düşünce sistemleride demokrasiye yöneliktir. Bunun içinde
birbirleriye rekabete girerler. Ancak iyi dürüst görünmek içinde siyaseti
kullanırlar. Abdullah MÜZENNET
C.52. Vahşi kapitalizm de ekonomi ön
planda tutulup her şey paranın gücü üzerine kurulur. Rekabet bir ölçüye kadar
uygulandığında kaliteyi arttırır. Siyaset ise dürüstlük üzerine kurulursa
huzurlu bir toplum yaratılabilir. Adil ERDOĞAN
C.52. Siyasetin rekabeti dürüstlükle sağlasaydı vahşi demokrasi ve
kapitalizm sistemleri olmazdı zaten. Nihat ÇALKAN
C.52). Doğaya topluma ve geleceğe zarar
vermemesi i.in ve rekabet dürüstlük aracı siyasettir Erdal İNCİ
C.52.Siyaset hiçbir zaman dürüst
olmamıştır ne kadar yalan varsa hepsini söyler, insanları kandırır. Doğru
yoldan çıkarır. Rekabet bence kaliteyi arttırır. Evet, insanlar öyle olmuş ki
bencil, kendini düşünen, başkasının başarılı olmasını istemeyen, sadece ben
merkezli duruma düşmüşler ve birbirlerini kıskandıkları için rekabete girerler.
Her zaman en iyisini ben yaparım der ve kaliteli şeyler yapar. Bazen de
kalitesiz şeyler yapıp insanları kandırmaktan başka bir şey yapmazlar. Her
zaman rekabet kaliteyi arttırmayabilir.
Demokrasiye göre hiçbir zaman hiçbir şey seçilmemiştir ki
kapitalistte insanların görüşlerine baksınlar. Demokrasi diye bir şey yoktur bu
ülkede bence. Saime SAVDA
C.52.Vahşi kapitalizmin dayanağı olarak demokrasi insanların bu
dünyada imkanları ölçüsünde her istediklerini yapabilmelerini sağlamaktadır..Buda insanları sosyal tabaka yaratmaya
götürmüştür.Dünyanın kimi yerinde insanlar açlıktan ölürken kimi yerinde ise
sınıf yaratma peşindekiler hiç olmayacak şeylere dünyanın parasını
harcamaktadırlar.Bu da rekabeti doğurmaktadır.Fatih EKECİK
C.52.Rekabet kaliteyi her zaman arttırır.fakat vahşi kapitalizmin olduğu bir yerde
dürüstlükten söz edilemez.Çünkü vahşi kapitalizmi benimseyenler yalnızca kendi
çıkarlarını gözetirler.Emre ŞAHİN
C.52.
Vahşi kapitalizm sistemi gibi politik benimsemeler de, milli görüşler
arası çatışmalar ve farklı zaruri politik anlayışları içerisinde siyaset
maskesi ile uygulanan yaptırımlar ön plandadır ve bugün dünya devletleri arasında bunun birçok
temsilcilerini görmek mümkündür. Gerek geçmiş tarih de gerekse de günümüzde
uygulanan bu siyasi anlayışı ile bir çok milliyet
kendileriyle hemfikir olmayan toplumlar ve sınırlarla bir siyasi çatışma ve
görüş ayrılığı içerisindedir. Emrah ÇUBUKÇU
C.52.Kapitaliz
kendisini insanlara kabul ettirmek ve insanları sömürmek için her türlü yolu
dener. yeri ve zamanı geldiğinde demokrasiyi de kendi
çıkarlarına alet eder. Fikriye YAŞAR
C.52)Kapitalisti savunan kişiler her işte
parayı ön planda tutarlar, fakir ve zengin dengesizliği oluştururlar.
Düşünceleri demokrasiye göre şekillendirirler. Davut ARABİ
C.52. Dürüstlüğün aracı vahşi-doğal
siyaset düşünülemez. Bu tip siyaset yapan fertler kendi ceddini ve cebini
düşünen kişiler olduğundan dürüstlükten söz bile edilemez. Kadir
GÖKPUNAR