Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)
166.Bir fert veya toplum sadece;beden merkezli düşünüyorsa (kişiliği beden kafesindedir) materyalist, ruh merkezli düşünüyorsa (kişiliği ruhun kefesindedir) ruhban, nefis ve zeka merkezli düşünüyorsa (kişiliği sanal hayvani kafesindedir) hayvani, hepsini bir arada düşünerek değerlendiriyorsa (kişiliği hürdür) evrenseldir. Akli merkezli düşünüyorsa gelişmiş insandır. Önermeleri doğrumudur? Neden? Değilse doğrusunu siz yazınız. 1, 2. 3
C.166:Önerme yanlıştır. Çünkü hiçbir insan sadece duygularıyla veya sadece aklıyla düşünemez. Aslında bütün insanlar evrenseldir. Değişen şey insanın menfaatleri doğrultusunda hareket etmesidir. HASAN AKKAYA
C166_doğrudur. Çünkü sanal araçların işlevliği ile yapılan bir sınıflandırmadır. . MUSTAFA RÜSTEMOĞLU
C.166: Doğrudur bir doğruya sadece zekayla ulaşmak olmaz bize ruh nefis beden onları hep birlikte kullanalım diye verildi yoksa doğruya ulaşamayız. FADİLE KALKAN
C.166:Doğrudur. Çünkü kişi veya toplum düşüncesini beden kafesine sığdırabilmişse çevresinden çok kendi emelleri için uğraş verir. Ruhbanlar ise nefsine yenik düşerek sanal zekasını olumlu yönden kullanamaz. Hayvanlar kişiler ağımsız olarak yine gelecek vaat etmeyen yerinde soyanlardır. Akli merkezli düşünenler olaylara da geniş açıdan bakarak her yönlü düşünmenin getirdiği avantaj sayesinde daha yararlı ve gelişmiş olmayı başarabilirler. SELMA İFLAS
C.166:Bu hallerin hepsi zaten insan doğasında harmanlanmış bir şekilde var.Bunun hangisinin ön plana çıkacağı insanın kendisine bağlıdır.Bunları uygun ölçüde kullanabilen insan evrensel insan olur. TÜLAY TOPER
C.166: Evet doğrudur. Kişiliği hür olan insan her şey merkezli düşünebilir.Ancak çevre insan üzerinde olumsuz etkiler oluşturur ve kişinin kişiliğinde istenmeyen davranışlar açığa çıkabilir.AYNUR EROĞLU
C.166:Doğrudur. Çünkü sadece zekaya ulaşmakla olmaz. Ruhumuzu nefsimizi kullanmamız gerekir. SONGÜL GÜNDÜZ
C.166: Sadece akli düşünce sistemi içersinde olmak yaşamı belki geliştirir fakat mükemmel yapamaz. MUSTAFA ÇAM
C-166:Katılıyorum.Gerçekten de insan bedenen düşündüğünde sadece kendini ruhen düşündüğünde kendi hayallerini,hayvani olarak ise düşündüğünde ise de gerçekten de hür olarak düşünmekte çünkü günümüzde sadece hayvanlar özgürce düşünmekte. İLYAS AKAD
C.166: Doğrudur. SİNAN KAPLAN
C.166:Kişi bir düşünceyi belirli bir şeye yükleyerek yargılar,yüklediği anlam onun amacıdır ve bunu tüm dünyası olarak görür. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.166:Doğrudur.İnsan farklı yönleriyle bir bütündür.İnsanın bilgi birikimi farklı düşünceler sonucu oluşmuştur.İnsan aklını merkeze alıyorsa ve diğer özelliklerini de kullanıyorsa gelişmiştir.MERAL ÇELİK
C.166:Doğrudur insan her türlü düşünceye ve fikre saygı duymalıdır.Çok yönlü olmalıdır FARİS ÇELİK
C.166: Doğrudur. Sadece bir yöne bağlı kalmak yeterli değildir. Genel olarak her yerden ve her yönden düşünmek insanın çağ atlamasını ve gelişmesini sağlar. SERKAN DUMAN
C-166:Doğrudur.Kişi inanç merkezli düşünüyorsa,kişiliği inancın ruhun kafesindedir.SEYAR DİNAR
C-166:Doğrudur.Buna leopar adam örnek gösterilebilir.ONUR HATİPOĞLU
C-166:Tanımlara uygun başlıklar yazılmış. ADEM ÇELEBİ
C.166:Doğrudur.insan farklı yönleriyle bir bütündür. insanın bilgi birikimi farklı düşünceler sonucu oluşmuştur.insan aklını merkeze almışsa gelişmiştir.örneğin Hz. MUHAMMET (S.A.V) dır. ALİ GÖÇER
C-166:Doğrudur kişi inanç merkezli düşünüyorsa kişiliği inancın ruhun kafesindedir. REMZİ BOĞA
C.166:Doğrudur. Yaradılış gayesi üzerine hareket etmeyen insan akıllı düşünemez ve doğal insanı aşamaz. Erkan ALTUN
C- 166:Sadece akli merkezi düşünmek yetmez kalbi ve ruhunuda hesaba katmalı. ELİF KARAHAN
C.166:İnsan akıl sahibi, zeki, kendini kontrol edebilen ve kararlar verebilecek kapasitede bir varlıktır. İnsan ruh, nefis ve bedeniyle bir bütündür. Bu olguların insanın her davranışında etkisi vardır. Tolga POLAT
C:166:Doğrudur.Sadece neden düşünme bedenin kafesine girer diğerleri e bu şekildedir.BURHAN AVAŞ
C.166:Doğrudur. Çünkü hepsi insanda var olan şeylerdir. NİHAT PİŞKEN
C.166.Doğru ENGİN ATEŞ