1-Sanki
Vahşi(Doğal) Demokrasi;Çoğunluğun
monarşiliği, padişahlığı ve partilerin tarikat gibi görev yaptığı demokrasi
tipidir. Önermesini Eleştiriniz
C.1.
Vahşi(doğal) demokraside bazı ülkelerde verimli sonuçlar alınırken bazısında
ise verimli sonuçlar alınmıyor.Ör:Bir ülke peygamber
ahlakı ile geçiniyor ama iktidara gelenlerde peygamber ahlakı yoksa ülkenin
sorunlarını çözüme kavuşturması peygamber ahlakı dışında olacağından halkı
huzursuz eder. Medine KOYUNCUER
C.1. Hayır doğal demokrasi bu tip bir demokrasi değildir. Çünkü
demokraside halkın seçimi ile cumhurbaşkanı ve başbakan seçilir. Padişahlıkta
ise yönetimin babadan oğla kalma gibi bir sistemi vardır. Ve bu seçme hakkı
halka verilmez. Aynı zaman da tarikat ile çok zıt işlevleri vardır. Fatih ELÇİ
C.1. Önerme doğrudur.İnsanlar
kendi düşüncelerini yansıtamamakta tarikat lideri padişah v b gibi kişiler
tarafından yönetilmektedirler. Melek
VİDİNLİ
C.1. Demokrasi, tüm üye veya
vatandaşların organizasyon veya devlet politikasını şekillendirmede eşit hakka
sahip olduğu bir yönetim biçimidir. Doğal demokrasi, çoğunluğun monarşiliği,
padişahlığı ve partilerin tarikat gibi görev yaptığı demokrasi tipi değildir.
Doğal demokrasi, herhangi bir organizasyon veya teşkilatlanmanın olmadığı halde
ortamda bulunanların eşit hakka sahip olmasıdır. İlknur ERTAŞ
C.1. Doğru olmayan
yönetim şeklidir. Çünkü azınlığın düşünceleri yok ediliyor. Sanki değil
gerçekten demokrasi vahşidir. Mehmet
Sait DEMİR
C.1.Demokraside adaletten ziyade
özgürlük vardır Demokrasi
her kesin kendini ifade etmesine olanak sağlar ama çoğunluk neyi
istiyorsa o olur mesela çoğunluk eşcinsellik ve zina iyidir diyorsa bu iyi
kabul edilir. hakikat
kişiye yada topluma bağlı değildir. Filiz SÖYLER
C.1. Sözde demokrasi diye nitelendirilen
yönetimde, saman altından yürütme diye hitap edilen cümleyi geride bırakan ve
artık samanın üstünden yürütülen işler artık alemi
aşmış durumdadır. Çeşitli dalavere ile hakimiyeti
eline alan şahıslar, insanların en hassas noktalarını bulup, bu insanları
kendilerine büyük bir bağlılık ile bağlayıp, düşünmeden ve yargılamadan,
kayıtsız şartsız onları kabullenmelerini becererek gizli bir padişahlık
hükümdarlık ile kendi demokrasilerini yaşatma ve yaşama sevdası ile darbe
gününün (şahsın kendi darbesi) uzak olduğunu düşünerek işlerini yürütmekteler. Esra ENGENÇ
C.1. Doğru bir önermedir, kişisel
(bireysel) haklar fazla göz önünde tutulmamıştır. Mahsun İLHAN
C.1. Doğal demokrasi görünüş itibariyle
çoğunun monarşiliği gibi görünse de aslında tek başına bir hüküm sürme şeklidir.Merve ÜREN
C.1. Keşke sorun çoğunluğun monarşiliği olsa.Ama günümüzdeki demokrasi çoğunluğun değil azgın bir
kesimin padişahlığıdır.Sümeyra YILDIRIM
C.1. Doğal demokrasi çoğunluğun monarşiliğidir.Oylama sonucu çoğunluğun sesi gibi görünse de
tek başına hükmetme gücüne sahiptir.Pınar
AKSAKAL
C.1. Şimdi ki partilerin
zaten padişahlık yönetiminden farkı yok genel başkan ne dese o, burada
demokrasi ne arar. Olsa olsa monarşi bir yönetim
olur. Gülçin DİLBER
C.1. Doğal
(vahşi) demokrasi; belirli bir düzen organizasyon olmadan ortaya çıkan bütün
bireylerin sahip olduğu eşit haktır. Çoğunluğun monarşiliği, padişahlığı ve
partilerin tarikat gibi
davranmasında belirli bir düzen vardır ve herkes bu düzene uyar yani çoğunluğun
istediği olur. Bu yanlıştır farklı düşünenlerinde düşüncesine saygı
duyulmalıdır. Pınar TUFAN
C.1. Önermesi doğrudur.Güzel
ahlakın temeline dayanmayan vahşi demokrasi sisteminde kargaşa bir ortama sürüklenir.Toplumlar
arasında değer yargılar çatışarak kötülük,doğaya zarar verme,zayıflıkları ezme
vb saltanat hale gelerek geleceği de kötü bir iz bırakır.Aynı tutumla
kilselleşmiş padişah,tarikat liderlerde de bireysel değer yargılarını hiçe
sayarak her şeyin odağı olmak isterler.Murat
KOÇAK
C.1. Demokraside belki babadan oğla
geçiş yok ama belli bir grubun istekleri daha çok göz önünde tutarak hareket
ederler. Grubun ne istediği önemli değil çoğunluğun onlarda olması yeterli. Her
iki durumda da güçlü olan daima kazanır mantığı vardır. Padişahlıkta oğlunu
geleceği vardır demokraside ise grubun geleceği söz konusudur. Abdullah TURAN
C.1. Bu önermede vahşi
demokrasi aslında şuna dayanır. Benim karşımdakine anlattığım ne ise karşımdaki
bildiği ya da bilgisi kadar anlar. Yani çoğunluğunun monarşiliği, padişahlığı
ve partilerin tarikat gibi görev yaptığı demokrasi de böyledir. İnci ÇETİNKAYA
C.1.Bu
tip demokrasi başta olan kişilerin kendilerine göre ülkeyi yönetip yönetilen
halkın fikri alınmamaktadır. Böyle bir demokrasi anlayışı olmamalı. Sara
BATMACI
C.1.Vahşi
demokrasi aklına göre değil de nefsine göre bir yönetim şeklidir.Sadece
isim olarak demokrasiye benzer diğer yönleriyle tam zıddıdır. Yakup YAPAR
C.1.Ülkeyi tek kendi gibi yöneten insan
kendi çıkarlarına göre ülkeyi yönetmesi demokrasi değildir. Demokrasi halkın
kendi kendini yönetmesidir. Sultan BAYSAL
C.1.Aslında
demokrasinin önüne vahşi sıfatını koymak doğru olmayabilir. Çünkü demokrasi
insan hak ve hürriyetlerinin korunmasını sağlayan bir yapıdır. Fakat bazı
insanlar demokrasiyi gerçek manasından çıkarıp kendi menfaatlerine
kullanabilirler. Yönetim şekli cumhuriyet olan ve demokrasiyi iyi bir şekilde
uygulayan toplumlarda hiçbir insan hak ve hürriyetlerine zarar gelmez. Ülkü
KILIÇ
C.1. Monarşilik ve padişahlıkta
yöneticilik babadan oğla geçer. Bu durum çok zor hallerde bozulur. Halkın veya
kötü bir yönetim olmadıkça bu değişmez. Parti sisteminde ise tek partili bir
düşüncenin mevcut olmadığı dünyamızda ise yönetim menfaat üzerine iş yapar.
Doğal yaşamdaki yönetim şekli ise güçlü olanın hayatta kalma ve yönetme yetkisi
vardır. Murat ÇİÇEK
C.1. Bu demokraside çokluğun monarşiliği
ve partilerin tarikliği söz konusu olduğundan bireylerin özgünlüğünden söz
edilemez. Herkes tek düşünceyi tek yolu benimsediğinden toplumda çıkan
sorunlara karşı yapabilecek işler getirilecek çözümler tektir yani alışıla
gelmiş fikirlerden ve çözümlerden faydalanılır. Yeni olana karşı kapalı bir
toplum yeni fikirleri ret eden birey oluşur. Üretkenlik safhadadır.Mehmet BULUT