S63.Gerçek adalet güneşin gezegenlere yararlı olduğu mesafe mantığı benzeri; fert ve toplumun(insanların fıtrat);özgün kültür seviyesi, özgün olanak ve özgün bilincine göre doğru ölçü/lerde bulunmayı icabettirir. Önermesi doğrumudur? İp ucu;Aynı suçtan(ör; hırsızlık..vb) bir avukatla bir çoban aynı cezaya mı çarptırılmalı? Neden? Bilinç seviyesi, fıtrat ve kültür seviyesi açısından düşünün. 1
C.63:Bilinçli insan ve adil olması gereken olayı kendi başına gelmiş gibi özümseyen insandır. Ali Rıza SERTKAYA
C.63:Doğrudur, çünkü gerçek adaleti ancak ve ancak yüce Allah sağlar. Rıdvan ERTUŞ
C.63:Evet doğrudur. Gezegenler güneşin etrafında bir sistem doğrultusunda dizilmişlerdir. Hepsi olması gerektiği yerde ve düzendedir. Hiçbir gezegen asla kendi yörüngesi dışına çıkamaz. İnsanlarda böyledir. Gezegenlerin dışına çıkamadıkları yörüngeleri gibi insanlarında dışına çıkamadıkları fıtrat, olanak ve bilinçleri vardır. İnsanlarda gerçek adalet herkesin fıtratı ölçüsünde olmalıdır. Derya AKAY
C.63:Doğru değil. Çünkü güneş her gezegene eşit uzaklıkta değil oysa adalet herkese eşit uzaklıkta olmalı. Murat AKBAŞ
C.63:Kesinlikle doğru olduğuna inanıyorum. Tarık SOYALAN
C.63: Bence fıtrat yalan söylemez. Bence bir çekirdek ağaç olacağım dese biiznillah olur. Eğer güneş deseydi. Ben insanlara daha faydalı olmak için daha da yaklaşacağım o zaman yarar değil zara olurdu. Yani fıtratının dışına çıkmakla zarar verir.FETULLAH İNCE
C.63:Bunu şöyle bir örnekle açıklayabiliriz. Örneğin: Ortaya bir yalan atılsın. Ben yalan atayım.Bir başkası da benim yalanımdan haberi olmadan bunu taşısın. Burada suçlu ben miyim? Yoksa ikinci ağızdan bilmeyen kişi mi? MEVLÜT ALTINDAĞ
C.63:Doğrudur. Her şey adaletli olarak dağıtılmalıdır. Buna iyilik de dâhildir. ALİ NAZLI
C.63:Evet doğrudur. Çünkü gezegenler güneşe biraz yakın olsaydı sıcaktan, biraz uzak olsaydı soğuktan yok olurdu. Adalet de öyledir ölçüyü tutturmak lazımdır. İnsanların fıtrat-olmak ve bilincine göre doğru ölçülerde bulunmayı icap ettirir. Kadri ÇİMEN
C.63:Evet doğrudur. Her insan farklı bir fıtrat üzerine yaratılmıştır. Bir insandan fıtratına ters düşen bir şeyi isteyemeyiz. Dolayısıyla da bundan onun sorumlu tutamayız. Fıtratları birbirine zıt insanların bir arada olması nasıl ki zorsa fıtratları birbirine yakın olan insanların anlaşması da o kadar kolaydır. GÜLSÜN KARSLI
C.63:Doğrudur. Kasım AKTOPRAK
C.63:Önermesi doğrudur.Gezegenler belli bir nizama göre sıralamışlardır ve hepsinin kendine has yörüngesi bulunmaktadır.İnsanlarında kendine has düzenleri vardır.Ve bunun dışına çıkamazlar.Buradaki gerçek adalet insanın fıtratı ölçüsündedir. Veli Yasak
C.63: Kesinlikle doğrudur. İnsanı olduğu gibi kabul etmek zorundasınız. İnsanın değiştirmek istediği en son şey fıtratıdır. Onun fıtratını değiştirmeye hücum edemezsiniz. Kendi fıtratınızı bozarsınız.ABDULKUDÜS KORKMAZ
C.63:Evet doğrudur.Hayatta her ne olursa olsun belli bir mesafede ve ölçüde olması gerekir. VEYSİ DEMİR
C.63:Güneşi yüce yaratıcı güneşe ve gezegenlere sual etmeden en mükemmel şekilde bir sisteme oturtmuştur. Fakat insan öyle değildir. Yüce Allah insanlara cüzi irade vermiştir. Fıtrat olarak İslamiyet üzerine doğar fakat çevresi ve nefsi itibariyle bazen bu çizgide kalmayıp hayvandan aşağı düşer. Bazen meleği geçerek en üst doruğa ulaşır. MENDUH SAYPAK
C.63:Önermesi doğrudur. Aynı güneş-gezegen örneğindeki gibi gerçek adalete insanlara aynı mesafede durduğu sürece yararlı olur. M. Emin.Arı
C.63:Doğrudur.İnsanın fıtratı nasılsa o ölçek çerçevesinde davranması en doğru olandır. Mesut KAÇMAZ
C.63:Doğrudur. BARIŞ BOSTANCI
C.63:doğrudur. Çünkü adalet insanın fıtratına aykırı olmamalıdır. Aziz BİÇEN
C.63:doğrudur. Örneğin zina yapan bir imamla, zina yapan din cahili bir insana verilecek ceza aynı olmamalıdır. YUNUS BAYRAK
C.63:Güneşin gezegenlere olan uzaklığı mükemmel bir dengedir. İnsanlara verilen fıtrat insanların yapıtaşlarını oluşturur. Allah insana kaldırabileceği kadar yük verir. Biz bilince bırakırsak kendimizi nefsimize mahkum ederiz ve kendimizi kandırıp ben bunu yapmam mantığı türer. Bu nedenle 2. önerme yanlıştır. H.Uğur MUMCU
C.63:Doğrudur. Esat KAN
C.63:şu açıdan düşünürsek eğer toplumda herkes eşit olanaklara sahipse ikisine de verilen cezalar. Aynı olmalıdır. Fakat kültür ve bilinç seviyesi şekillinde ele alırsak çoban belki yaptığın hırsızlığın sonucunda ne olacağını tam bilmiyordur. Fakat avukat ise bunu bilerek ve sonuçlarını bildiği halde yaptığı için cezası daha ağır olmalıdır. Önermeleri kısmen doğru .Fırat AYDINARIĞ
C.63:evet. Talat BOZKURT
C.63:Doğrudur. Rumuz = Öfkeli
C.63:Aynı mesafede olunmamalıdır, bir şeyin suç olduğunu bilen bunun bilincinde olan bir insanla bunlardan haberdar olmayan insana aynı ceza verilmemelidir. rumuz:SU
C.63:Kısmen Doğrudur.Çünkü sınır bir nokta vardır.Bu sınır noktayı negatife doğru geçersek adaletten uzaklaşmış oluruz.Fakat sınır noktayı pozitife doğru geçmemiz bizi gerçeğe ve adalete daha çok aklaştıracaktır. M.TEVFİK
C.63:doğrudur. Çünkü güneş bütün gezegenlere yararlandırmak için eşit mesafelerde olmasını sağlamıştır. İnsanlarda toplumda aynı eşit yararlanmayı sağlamalı, sınıf ayrımı yapılmamalı üstünlük konulmamalı, çünkü yeri gelince hep beraber olmayı kabul ediyoruz. Örneğin seçim olduğunda onda ayrım yapılmak istenmiyor. Çünkü çıkar amaç ediniyor. Coşkun
C.63:Yanlıştır. Serhat
C.63:evet doğrudur. Seda
C.63:Doğrudur.gerçek adalet doğru olandır. Mehtap
C.63:Doğrudur.Adalet her kişiye aynı mesafede davranmak demektir. Ziya C.63:Doğrudur. NURGÜL
C.63:Önerme doğrudur.çünkü bir şeyin doğru olabilmesi için belli kriterler vardır. Mustafa ATEŞÇELİK
C.63:Katılmıyorum çünkü adalet ihtiyaç doğrultusunda verilemez. Muharrem NADİROĞLU
C.63:Kesinlikle doğru.Herkes kapasitesine göre olana icabet etmelidir. Duygu Işık C.63:yorum yok. Murat Güzel
C.63:Doğrudur. AHMET ATEŞ
C.63:Doğrudur. EROL ÖZLÜ
C.63:gerçek adalet insanlar arasında yoktur Sedat KARAKOÇ
C.63:Doğrudur. SEVAL DALKILIÇ
C.63:DOĞRUDUR. İsaERGÜNTOP
C.63:kabul ediyorum Fatma
C.63:Doğrudur. Yasin KALEMLİ
C.63:Önerme doğru ama Adalet günümüzde daima güçlünün yanındadır.ERTAÇ YALÇIN
C 63Doğrudur. Gerçek adalet insanların fıtratı ölçüsünde bilincine göre doğru ve ahlaklı eşit olarak soylu soysuz kavgasını kaldırmak icap eder. Erdal ŞİMDİ
C.63:Doğrudur. Mustafa YILDIRIM
C.63:Doğru.kişiden fıtratından öte bir şey istersen bunalıma sokarsın.mutlaka onu yapacak fıtratta birileri vardır.aylık bebeğe et yedirip hasta etmenin manası yok. Münevver ŞAHİNKAYA
C.63:evet doğrudur. Naciye ATAMAN
C.63:doğrudur. NAZIM SEVEN
C.63:Yanlıştır. Bana göre adaletli olan bir başkasına göre adaletli olmayabilir. Onur Aydın
C.63:Doğrudur. ŞUAYP CENGİZ
C.63:Yanlıştır. NİHAT PİŞKEN
C.63:Doğrudur. ERTAN ARTUÇ
C.63:Doğrudur. GÜLCAN MERTYÜZ
C.63: evet dengeli bir yaklaşım olmazsa yarar yerine zarar verebiliriz. HasanÇelik
C.63:Adalet iki çeşittir ilahi adalet ve beşeri adalet ilahi adalet uygulayıcısı adaleti eşit dağıtmaktadır, Fakat beşeri adalet uygulayıcısı nefsinin arzusuna göre adaleti dağıtır. ÖMER FARUK YILDIZ C.63:Kesinlikle doğrudur. SELAHATTİN KAYA
C.63:Doğrudur. Şems
C.63:Hak etme olayı ile ilgili bir önermedir. Adalet, hak edene verilir mantığı ise şunu belirtmek gerek kaderin son noktası bile biliniyorsa fıtrat çeşitliliği neden kaynaklanıyor neden her insan her şeyi aynı anda hak etmiyor nasıl bir dengedir ? Semih YALÇINKAYA
C.63:Buda doğrudur. Ahmet AYDOĞAN
C.63:Doğrudur çünkü eşitlik adaletsizliktir insanların ölçülerine durumlarına göre adil davranılır örneğin bir usta ve çırak;bunlar hak ettikleri ölçüde değerlendirilmelidir. NURGÜL AY
C.63:doğrudur. RESUL ADANAŞ
C.63:Doğrudur. Her nesnenin ve olgunun bir ayarı, ölçütü vardır. M. Sinan TAŞ C.63:Adalet,yarara ve zarara bakılmaksızın uyulması ve uygulanması gereken ve insanların insanca yaşamasını sağlayan ve adil olmayı ifade eden bir kavramdır. Önerme kısmen doğrudur. NAYİP KOÇ C.63:Zaten adaletin tanımı; herkesin liyakatine göre, hak ettiğine göre hakkının/cezasının verilmesidir. KÂMURAN BİLDİK
C.63:Gerçek adalet insanların haktan, hakikatten yana olma durumlarıdır. Hüsnü ŞAKI
C.63:Her varlık belli bir yaratılıştadır. Bu da fıtratı oluşturmaktadır.Dolayısıyla yaradan her şeyi belli ölçülerde yaratmıştır ve beden gerçek adaleti gösterir. GÜLTEN SÖKMEN
C.63:Olabilir.Faruk KARAHANLI
C.63:Evet doğrudur. gerçekleri herkesin aynı şekilde algılamalarını bekleyebilirsiniz. Fakat onların fıtratlarını, düşünce sistemleri menfaatleriyle uyuşmuyorsa bunları kabul etmezler. Yani gerçekleri kişilere doğru ölçü ve zamanlarda sunmalısınız. Ekrem MANAY
C.63:İnsanlar yargılandığında onlara ait her şey göz önünde bulundurulmalı ona göre muhakeme edilmeli. Cahil bir insanla bilge bir insanın işlediği bir suç aynı olsa da mutlaka sebepleri farklıdır, bu yüzden aynı cezayı alamazlar. BELÇİM HAKAN
C.63:Doğrudur. Gerçek adalet, insanların yapılarına, güçlerine, olanaklarına göre doğru orantılı yaklaşmakla sağlanabilir. Taner Gider
C.63:Adaletin tam anlamıyla işlemesi için, bu önerme doğrudur. MÜZEYYEN ADSOY
C.63:Bence doğrudur. İLYAS ARVAS
C.63:Evet. BEHİYE DAĞ
C.63:Önerme doğrudur.İnsanlar fıtrat olarak ve bilincine göre doğru ölçülerde bulunmalı.İnsanlar fıtrat, olanak ve bilincine göre ne kadar doğru ölçülerdeyse kendi potansiyelini o ölçüde doğru ve bilinçli kullanır. DERYA NURAY YILGAN
C.63:Evet doğrudur.. Edip Güllü
C.63:Bence yanlıştır. Çünkü bilincimize yada fıtratımıza göre doğru olan her şey adil değildir. Kenan ÇEVİK
C.63:Doğrudur. Kenan DOĞAL
C.63:Doğrudur.Mehmet YİĞİT
C.63:Doğru insanlar fıtratlarının ve akıllılarının doğrularına uygun durumlarda olma icabındadırlar. Nurettin ÖZBEK
C.63:Doğrudur SENAR Bulut
C.63:Adalet herkesin haklarına riayet etmektir. Herkesin fıtratına bilincine göre farklı bir adalet sistemi kurulamaz. Böyle olsaydı herkes fıtratının arkasına saklanırdı. Bir hırsız fıtratının gereği yapıyorum bir katil bilincim yerinde değildi, bir isyankâr fıtratıma uygun değil der ve herkes paçayı kurtarırdı. Ortada bir ahlak kuralı bir hukuk sistemi varsa buna uyulmalı uymayanlar adaletin karşısında hak ettiği cezayı almalı. ZENNURE HALİLOĞLU
C.63:Evet doğrudur. Deniz yalçın
C.63:Evet.Çünkü en doğru ve en ahlaklısı da odur. . GÜZ YAPRAĞI