73.İslamiyet’e göre; bulunduğumuz belde
evrim çanağı (cehalet çanağı) kainatın bodrum katıdır.Yani
hayvanlar alemi olup insanlık açısından her tarafı genellikle cehalet kokar
(çocuksu ve hayvani kokar). Burada yada bu beldede
yararlı olmanın tek reçetesi; Allah
C.C. peygamberleriyle inkişafını İslamiyet ile tamamladığı kurallara uymakla
(güzel ahlak kurallarına riayet reçetesi ile) olasıdır. Bu soru sadece İslamiyet’i
öğrenmek isteyenler özgü sorulmuştur ve ip ucu
verilmişidir. Rahatsızlık duyanlardan eğitim ve
öğretim için sabır ve anlayış rica ediyorum.
İpucu; Kısaca;Ya bu taşlar basarsın ya bu denize
düşersin. Allah C.C’ ün rızası varsa (önerdiği yaşam kuralları uygulanıyorsa)
her şey tamam değilse her şey eksik. Allah C.C.’ün İpine sarılın(ayet)
Ya bu kurallara tek reçeteye;fıtratın,
iraden ve koşulların ölçüsünde samimiyetle uyarsın yada
sonsuz eksi bir reçetelerin hepsinde bu cehaletin denizine düşersin.
Bilimsel açıdan Allah C.C.(semavi
dinler uzay çağında türeye bilir) dinlerin bütünleşik oluşunu ve
reçetesinin doğruluğunu test için 3-4 öneri;
1-Dini kuralları metriksinde samimiyetle üzerinize belli
bir süre uygularsınız aşamadığınız/aşamayacağınızı anlarsınız karınız bu olur.
2-Dini kurallar metriksinde samimiyetle tersini uygular
güdük olduğunuzu anlamanız karınız olur.
3-Bu kuralları samimiyetle; uygulayan, uygulamayan ve
derbeder uygulayanlarla arkadaş olur yaşayarak öğrendiğin ve vardığın sonuç
karın olur.
4-Bu 3 sonuçta vardığın yargı ne olursa olsun samimiyetle;iraden, koşulların ve fıtratın
ölçüsü oranında dinin reçetesini uygulamaya koymalısın.
Her şeyin sadece senin kafana ve gönlüne göre neden
ayarlamaması gerektiğini öğrenmen karın olur.
Anlamsızlık ve mantıksızlığın ne kadar
mantıklı ve gerekli direkler olduğunun diri örneklerini yaşayarak cahilleri
tanıyınca öğrenirsin. Cahillerin hangilerinin; kader insanı, hangilerinin; eğitim,
inadın ve tercihin kurbanı ve ürünü olduğunu anlarsın.
Münafıklığın büyük bir kısmının tercih ürünü olduğu
kanaatine varırsın.
Kısaca cehalet denizinden karşıya
geçerken; sadece Allah C.C.’ün peygamberlerine gösterdiği güzel ahlakın
geçit taşlarına basmakla karşıya ulaşılır. Bunun dışındaki tüm reçeteler
cehalet denizinin kara delikleri gibidir. Münafıklar menfaatleri gereği her
türlü reçeteyi gizli ve açık uygulayanlardır. Cahillerde (kocaman çocuklar) bu
denizin (metriksin) yılmaz savaşçıları ve bekçileri gibidirler. Önermesini
bilimsel açıdan yorumlayınız ? Neden? (cevap vermek
zorunda değilsiniz).
Yer küresinin kainatın
bodrumunda olması nedeniyle insanın zihinsel bedenine kainat vurgunu etkisi
yapar. İnsanın zihinsel olarak doğa ötesine inkişafına engel oluyor gibi!!
Demokrasinin ana kartı ve
takılı rejim sistemleri insanları geleceğe taşımakta hayvani ve vahşi
kalmıştır,
Ör.Bu
günkü sayısal hayvani demokraside bir düşünsel özürlünün, delinin, velinin veya
sıradan bir kişinin oyu aynı değerdedir? 1
Dini bir reçete gibi okuyabilirsiniz;
1-Orda akıbeti belli ( yıkılacak ) bir kainat
var ve siz bu kainatın içinde bir fertsiniz.
2-Bu kainatı bedensel zihinsel olarak sağlıklı yaşamanız
aşmanız için hemen her enerji seviyesine hitap eden;geçmiş,
yaşayan ve gelecekle ilgili gerçek örneklerle dolu davet eden bir kitap.
3-Bu davet kitabının kurallarını yanı farz ve sünnetlerini
hayatına uygulatılan eşsiz güzel ahlaklı ve en güzel insan (peygamber) davranış
ve eylemleri sünnet olarak kayda geçiyor.
4.Sizden istenen;fıtratınız
ölçüsünde bu kainatı sağlıklı yaşamanız ve aşmanız
için uymanız gereken farzları (zorunluluklar ve gereklilikler) ve sünnetleri
(peygamberin farzları hayatına ayrıntılı uygulamaları) samimi, fıtratınızı
zorlamadan uygulamaktır(mezhepler fıtratların işlerini kolaylaştırmak için var
çekişmek/tirmek için değil). Yani kainat geçidini
aşmak için mutlaka bu taşlara basarak yani farz ve sünnetleri (Allah C.C ;tenzih, şükür,zikir, liyakatli fikir-tefekkür) hayatınıza
uygulayarak aşmanız gerekiyor. Allah C.C.’hunun önerdiği kuraları fıtratı
ölçüsünde (fıtratını zorlamadan) doğru tercihlerle yaşam şeklinde refleks veya
alışkanlık haline getirmektir. Bir yanlışı gördüğünüzde; gücünüz yetiyorsa elle
yetmiyorsa dilinizle oda yetmiyorsa kalbinizle onu önlemeye çalışın (Hz.
Muhammed AS.) veya tersinden doğruları ve gerçekleri hayatınıza fıtratınız
ölçüsünde (ya düşünsel, ya sözel veya eylemsel yada hepsini uygulamak)
uygulayın..
Sizin yapmanız gereken;samimiyetle
bu kurallara fıtratınızın kaldırabildiği kadarını hayatınıza
uygulamaktır.Kısaca; düşünsel, sözel, davranışsal…vb olarak fıtratınız ve
gücünüzle bu kuralların örtüştüğü tercihlerle yaşamanızdır. Allah C.C’ ün
rızası varsa (önerdiği yaşam kuralları uygulanıyorsa) her şey tamam değilse her
şey eksik. Allah C.C.’ün İpine sarılın(ayet).Buna inanmanız için üç yol tavsiye edilir.
1-Bu kuralları veya tersilerin özellikle ve samimiyetle
üzerine doğru veya yanlış uygulayanları saptamaktır. Sonra gerçek deneyim ve
bilgi sahibi olmak.
2-Kuralları kendi üzerinize en yoğun veya
kaldırabileceğiniz kadar uygulayıp denmeler yapmanız.
3-Kuralların hepsini ve tersini belli bir süre hayatınıza
uygulamanızdır.
Unutulmamalıdır ki değişmek istemeyeni Allah
C.C.değiştirmezmiş. İblis hala haktan yana görünen münafıklarla namaz kılıyor.
Değişmenin bedeli de, bazen işletim sistemini yeniden
yüklemek için:yanarak format
yiyip değişen bilgisayar diski misali bir bedeli vardır.Fert ve
toplumların fıtratına uygun değişim ve ıslahatın formatını yiyenler;doğa ve
doğa ötesine empatide ve algıda çok net bilgiler
edinir. Kesinlikle fıtratına uygun gerçeğin bir parçası ve gerçekten öteye bir
varlık olduğunun bilincine varır. Bu olgunun selameti ve insanlığın sağlıklı
bekası için güzel ahlak kurlarına fıtratı
ölçüsünde sarılır. Buna (değişime) tahammül
edemeyenlerin veya fıtratı müsait olmayanların fıtratını dine zorlayıp perişan etmek:Allah.C.C isyana sürüklemek veya gizli nefret
uyandırmak olup her taraflı kayıp ve zarardır. Hidayet
Allah C.C.’tendir.1 Öğrenci Yanıtları
C 73.Evrim hiçbir zaman inandırıcı
gelmemiştir. Hiç bir şey kendiliğinden meydana gelemez. Bugün size deseler eve
gittiğinde ne isterse her şey önünüze gelecek inanır mısınız? Her şeyi yaradan
yüce Rabbimin dünyadaki kanıtlarını görmeyecek kadar kör olamaz bu insanoğlu…Özden CALP
C 73.Dünyada insan olarak yaşayabilmek
için insani kurallara uymak gerekir.Yani din ve ahlak
kurallarına. Yudum GÜRER
C 73. Zaten bu dünyaya gelmemizin tek nedeni imtihan… Allah
c.c ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım demektedir.
Fazla söze gerek yok… Yakup EKİNCİ
C
73. Din açısından baktığımızda insan bütün varlıklardan
üstün yaratılmıştır ve bu üstünlüğünü devem ettirmesi de kişinin yaşantısı
belirler. Bütün insanların bir inancı vardır. Bu inancının farkında olan ve
farkında olmayan kişiler vardır. MUHARREM
POLAT
C.73:İslamiyet inananlar
iççin bir destek kaynağı inanmayanlar için bir saygı tablosu olmalıdır.Çünkü
İslamiyet açık ve nettir sergisini açmıştır almak isteyenler
almaktadır.İslamiyet bizim güç kaynağımız ise yapacağımız işlerde insan
makamına yakışır İslam i yete ters düşmemelidir.Ancak o zaman güzel ahlaklı ve
evrensel ve inançlı insanlar yeşerecektir.Bu konuyla ilgili söylenecek şeyler
burada değil de ders saatlerinde saatlerce konuşulmalıdır.Caner ÖZDEMİR
C 73.Bu konu da yeterli bilgi sahibi
değilim. Süleyman SENEM
C 73.İslam dini bilimi kapsar.islamı yaşayarak bilim adına güzel şeyler
yapabiliriz. Berna AYIN
C 73.İslamiyet güzelliklerin ve güzel
ahlakın mekânı olup cehalete fırsat tanımaz. Ferhat ÇENBER
C 73. İslam dini en son ve en güzel hak
dinidir. Hz Muhammed de Allah(c.c)’ın en son
elçisidir. O ki güzel ahlakı tamamlamak için gönderilmiştir. Ancak onun
sünnetine sımsıkı sarılmakla hem ahiretimizi hem de dünyamızı kurtarırız. Mizbah KARATAŞ
C 73.Cehalet denizinden karşıya geçerken
sadece Allah C.C.’ ün peygamberlerine gösterdiği güzel ahlakın geçit taşlarına
basmakla karşıya geçilir. Emine YARBA
C
73.Allah'ın
ipine sarılmak ahret hayatı için bir kurtuluştur.Bu ip
de Resulullahın getirdiği Kur'an
ve kendi sünnetidir.Kurtulmak isteyen çok iyi sarılır diğer taraftan istemeyen
ise (İslam inancına göre) biraz yanar.Selçuk İNCE
C 73.İslamiyeti öğrenip öğrenmemekle
alakası yok bir beldede yararlı olmak güzel ahlaklı olmaktan geçtiğine göre
önerme doğal olarak doğru çıkıyor.
Ayşegül CAN
C 73 Dediğiniz gibi soruyu İslamiyet i
yeni öğrenenlere yönlendiriyoruz. Çünkü ben O’nun ve peygamberinin hak olduğuna
iman ediyor, Kendi’sinin bir olduğuna ve Peygamber ininde onun resulü, elçisi,
kulu olduğuna şehadet getiriyorum. Hatice
KAPLAN
C 73. Düşünceye katılıyorum, ama bu tüm
kesim için geçerli değil İslamiyetini harikulade güzellikte yaşayan insanlar da
var. Kübra Sivri
C 73. Cehaletten daha şiddetli bir
fakirlik yoktur. İslam memleketlerinde bulunan bir kimsenin, mesela namazın ve
orucun farz, içki kumar ve zinanın haram olduğu konusundaki cehaleti mazeret
kabul edilemez. Cahil cehaletinden dolayı mazur görülseydi cehalet ilimden
üstün olurdu. Hadisi şerif buyurur ki; bilmediklerinizi sorunuz. Cehaletin
ilacı sualdir. Bu nedenle bu kör kuyudan kurtulmak, aydınlığın yüzünü görmek
istiyorsak sadece Müslüman diyerek yetinmemeliyiz. İslamı
kurallarıyla yaşayıp öğretmemiz, kendimizi bıkamadan usanmadan geliştirmenin
yollarını aramalıyız. Erdoğan AKÇİÇEK
C-73)her şeyin en güzeli islamdadır,en
güzel ahlak peygamber ahlakıdır onu örnek almalı hayatımızı ona göre düzenlemeliyiz
zira o güzel ahlakı tamamlamak için gönderilmiştir. . Ramazan BORAN
C 73:gerçek huzur bozulmamış,dokunulmamış
bir dindedir. Kamuran BALYEN
C. 73. Din açısından baktığımızda insan
bütün varlıklardan üstün yaratılmıştır ve bu üstünlüğünü devem ettirmesi de
kişinin yaşantısı belirler. Bütün insanların bir inancı vardır. Bu inacının farkında olan ve farkında olmayan kişiler vardır. İHSAN YILDIZ
C 73.Bu konu da yeterli bilgi sahibi
değilim. Ercem Çağdaş ZOBAR
C 73. kesinlikle katılıyorum. Her şeyin özünde Allah vardır. O olmasa ne tartışacak bir şey nede tartışabilen biri olabilirdi. M. Akif TİRYAKİOĞLU