31.Bu asır
yeryüzünde vahşi ırklar üzerinde yaşadığı toprağı vatanım diyip geçmişteki ve
gelecekteki nesillerin vatan hislerinin hakkını gasp etmektedirler. Eskiden
geçici emanet toprak denirdi şimdi artık her kes cebren ve hile, dalavere veya
hakkıyla ile elde ettiği toprağı üzerinde rableşmeye yada
toprağı ilahlaştırarak şaşırtmaya kalkışıyor. Bazıları da Bilimi ve
doğayı fetişleştirip ilahlaştırıp insanları ve gelecek neslin yaşama
hakkını gasp ettikleri gibi geçmişte vatan sahibi olanlarının hakları üzerine
sözde ebediyetlerini kurup onları çökertip tarihleştirmişlerdir. Önermesinin eksiğini tamamlayınız
İpucu;Bir
insan Toprak olsaydı ne yapardı?
1.,2. veya Her asır deneme amaçlı bazı kavimler bazı
yer yüzü toprak parçalarının muhtariyetine geçici sahip olurlar. Her asır gelen
üstüne yaşadığı toprağa ceddimizindir derse tarihi, toprağı, diğer yaratıkları
ve insanlığı düşünce yanılgısına götüreceğinden emin olun .
C.31. Güçlü kimseler, kavimler zayıfları
ezerek varlığını devam ettiği sürece o topraklara hakim olurlar.Yada
oğullarına miras ederek soyunun devam emesi paralelinde toprak edebileştirilir.
Melek VİDİNLİ
C.31. En uygunu şimdi de eskiden denildiği
gibi geçici toprak denilmesi. Sonuçta dünya hayatı ebedi değil ve mal, mülk,
toprak baki değil, kimsenin tekelinde değil. Zira dünya var olduğundan beri bir
toprak parçası üzerinde sayısız kavim ve milletler yaşamıştı. Bu sebeple aynı
toprak parçası birçok millet için vatan olabilir. Bu milletlerin birbirlerinin
vatan hislerini gasp etmeye hakkı yoktur. İlknur
ERTAŞ
C.31. İnsanoğlunun gözünün doymamışlığı
hep daha fazlasını istemekte. Daha fazlasını istemeyen nadir insanlar vardır.
Bu isteklerden biri de daha rahat ve verimli topraklarda yaşama isteğidir.
Bunun için tarihten beri süre gelen toprak savaşları olmuştur. Galip gelen
toprağa sahip olmuş ve önceki medeniyete ait her şeyi kendisine aitmiş gibi
göstermiştir. Halbuki insan kendisini bu dünyada bir
yolcu olarak görmeli, bu toprağı da bir han olarak görmelidir. Mehmet Sait DEMİR
C.31.Yeryüzü tüm insanlar için
yaratılmıştır ve hepsine yetecek kadar büyüktür. Tarih boyunca bir çok millet
gelip geçmiştir bu anlamda yer yüzü geçmiş nesillerden devralınan ve sonraki
nesillere aktarılacak bir mirastır.Ama bu gün gücü
yeten her ırk bir yer seçmiş ve burası tarih boyunca atalarıma aitti diyor
ve orda kendisiyle birlikte yaşayan
diğer ırkları yok sayıyor örnek olarak
ta İsrail’in Filistin’in atalarından kalan bir miras olduğunu savunması gibi…Filiz SÖYLER
C.31. Bu dünya gelip geçicidir. Fakat
vahşi ırklar sahip oldukları toprağı o kadar benimserler ki gelip geçici
olduklarını unutup ebediyen orada kalacakları gafletine kapılırlar. Bu düşünce
bu ırkları çökertip bir daha hatırlanmayacak şekilde unutturur. Esra ENGENÇ
C.31.Hiçbir toprak kişiye ait değildir,
insanlar gelip geçicidirler ama toprak kalıcıdır. Bu yüzden hiç kimse toprağı
vatanım deme hakkına sahip değiller. Mahsun İLHAN
C.31. İnsanlar kendi egolarını tatmin
etmek için gelecekteki nesilleri düşünmezler. Buda sanki sadece yaşadıkları
yerin toprağın kendilerine ait olduğunu sanırlar. Yani diğer insanların
haklarını yerler. Gülçin DİLBER
C.31. İnsanlar üzerinde yaşadıkları toprak
parçasını hiç ölmeyecekmiş gibi sahiplenirler.Halbuki
ölüm denen gerçeğin farkındalar.Sanki her şeyi doğa kendi kendine yapıyor gibi
bir çıkmazın içinde olan çok kişi var maalesef .Kainatın tek ilahı ve
yaratıcısı vardır ki oda Allah C.C dur.Merve
ÜREN
C.31.Hiçbir şeyi çok sahiplenmeden
yaşamak gerekir.Dünya bizim için geçici vatanımız
olduğundan hiçbir şey gerçekten bizim değildir.Bazı kesimlerde doğayı öyle bir
yere koymuşlar ki adeta ilahlaştırmışlar.Oysa doğayı da yöneten tek ilah Hakimi
Zülcelal’dır.Sümeyra
YILDIRIM
C.31. Dünya üzerinden sayısız devlet ve
kavim hüküm sürmüş o topraklara kendine ait miraslar bırakmış ve sonra yok
olmuştur. Çünkü her şey haktandır. Ondan geldik ona gideceğiz. Pınar TUFAN
C.31.Allah'ın emir ve
yasaklarınca İslamiyet üzerinden buyurduğu dini hükümlerine zıt olan bu
kavimler güçlü olanlar (ağa,padişah,lider...vb) maddi
üzerinden(para,servet...vb) güçsüzleri yenerek bu toprak benimdir diye gaddarca
insanları köle gibi davranırlar.Bunlar daha sonrada oğullarına miras ederek
aynı vahşi davranışlar o topraklar üzerinden edebiymiş(gelenek-görenek haline
kavramlaştırıp) devam etmektedir. Murat KOÇAK
C.31. İnsanlar kendilerine emanet olarak
verilen her şeyi o kadar çok sahiplenmişler ki onları baş tacı yapmışlardır
yada esareti olmuşlardır.Örneğin bazıları doğayı ve
bilimi fetişleştirip onu yaratıcı konumuna getiriyorlar.Oysaki her şeyin yegane
sahibi Allah bizler ise emanetçileriyiz.Pınar
AKSAKAL
C.31. Yeryüzü peygamber efendimiz için bile
geçici iken kimsenin toplu malı olmadığı gibi kefeninde cebi yoktur.İnci ÇETİNKAYA
C.31. Sanki ebeden bu hakimiyeti devam edeceği olgusu içinde yaşadığından dolayı
bu tür hareketlerde bulunuyor eğer insan toprak olsaydı hak ettiği sevgiyi
değeri isterdi. Medine KOYUNCUER
C.31. Vahşi ırklara geçmişte verilen
topraklar onların barınmaları için çok önemliydi. Bu ırklar daha sonra hile ile
kendilerine bahşedilen toprakları kendi topraklarıymış gibi sahiplenerek
başkalarının toprak üzerinde yaşama hayallerini yok etmişlerdir ve aynı zaman
da geçmişte bu toprakta yaşayanları hiçe sayıp kendilerini oranın ilahı yapmaya
çalışmışlardır. Fatih ELÇİ
C.31. İnsanları
yeryüzündeki yaşayışları biraz menfaatleri üzerine ve padişahlık sistemi
güdülmektedir. İnsanlar bir önceki nesilden kalan mal varlığını öyle bir
benimsemişlerdir ki bir başkasına kuruş bile koklatmayan cinstendir. Yada kim üstünse politikası geçerlidir. Mehmet BULUT
C.31. İnsanoğlu toprakta geldiğini ve
elbet bir gün toprağa döneceğini unutur. Buda onu kendisini böbürlenerek
görmesine neden olur. Eğer insan bunun farkında olarak yaşarsa toprağa bu kadar
önem verip ilahlaştırmazdı. Abdullah
TURAN
C.31. Bir insan toprak olsaydı ya da
toprak bir insan gibi düşünebilseydi. Üzerinde yaşayan özellikle insan neslini
istemezdi. İnsanoğlu kadar doğaya zarar veren yoktur. İnsan gibi hiç yere kan
döken bir topluluk yoktur. Hal bu ki bu geçici güzergâhta kalıcı olmadığını
bildiği halde toprak sevdası ile dünya üzerindeki her yeri zaptetmek boştur. Murat ÇİÇEK
C.31.İnsanların yaşadığı toprak parçası
üzerinde geçmişten beri birçok kavim gelip geçmiştir. Hepsi de her dönem bu
toprakları sahiplenmişlerdir ve atalarından kaldığını öne sürmüşlerdir.
Sultan BAYSAL
C.31. Bir milletin
üzerinde yaşadığı toprak parçasına sahip çıkması onun en doğal hakkıdır. Çünkü
o toprak parçası için ataları bin bir cefa çekmiş hayatlarını severek
vermişlerdir. Fakat günümüzde bazı milletler hakkı olmadığı halde başka
milletlerin topraklarını gasp etmektedir. O yüzden insan atalarının mirasına
sahip çıkmalıdır fakat başkalarının topraklarına göz dikmeden. Ülkü
KILIÇ
C.31.Toprak sahip olma her zaman
geçicidir. Benim ceddimindir diye kabul eden geçmiş ve gelecektekileri
düşünmeden gaflete düşüyorlar. Yakup YAPAR
C.31.Yeryüzünde toprağı sahiplenip
benim diyerek eski Cetlerinin yaşadığı toprakları benim diyerek sahip çıkarlar
ve orada yaşayan insanları çeşitli aldatmacalarla o toprağı ilahmış gibi kabul
ettiriyorlar. Sara BATMACI