29.A-Aklını
terk edenler başak yerlerine ve şeylerine (nefsani şeylerine) dayalı, düşünce, iş ve hayat
üretirler.
B-İnsanları
tanımanın bir ölçüsü de ürettiklerinin, davranışlarının,
eylemlerinin, düşündüklerinin hangi ahlak tipine/tiplerine/ölçülerine ve hangi
sanal araca/araçlara dayalı olduklarını doğru okumak yada
bakarak-ilişkilendirerek onların hakkında bilgi sahibi olmakla ilişkilidir. Önermesinin eksiğini gerekçeli tamamlayınız.
C.29.A.Hayatını helal olmayan yoldan yada
şeylere dayalı olarak kısa yoldan belli bir seviyeye gelmek
istemeleridir.
B.Doğrudur
fakat o kişinin inanç değerleri aile yaşantısı toplum ve kendi değer yargıları
da göz önünde bulundurulmalıdır.Melek VİDİNLİ
C.29.A.aklı ile düşünenler de buna uygun düşünce,iş ve hayat üretirler.
B.Çünkü insanın davranış, düşünce ve eylemleri sahip
olduğu ahlaka göre şekillenir tıpkı islam ahlakına
sahip olanlarının davranış ve düşüncelerinin buna bağlı olarak terbiye edilmesi gibi.Filiz SÖYLER
C.29.A. Aklını terk edenler bunun yerine
nefsin doyumsuz isteklerine dayalı düşünce, iş ve hayat üretirler. Ve bu
doğrultuda sağlıksız bir yaşam sürerler.
B. Önerme doğrudur. İnsanları tanımanın bir yolu da
eylemlerinin, davranışlarının, ürettiklerinin hangi ahlak tipine göre
olduğudur. Bu vesile ile fikir sahibi olabiliriz. Çoğu insanın tercih ettiği
müzik, film, siyasi düşünce gibi olgulardan ahlakının ne yöne tecelli ettiğini
tahmin etme şansımız olabilir. İlknur
ERTAŞ
C.29.A. Örneğin gözünü para hırsı bürüyen
bir insanın her şeyi para olur. Bu doğrultuda hayatını, işini, düşüncesini
düzenler. Merkezine parayı koymuştur ve onu kazanmak her şeyi yapar.
B. İnsanlar düşündüklerini yansıtırlar,
düşündüklerini yaşarlar ve ahlaklarına göre giyinirler. Böylece onları tanıma
bir yere kadar mümkün olur. Ahlaklarını düşünce yapılarını tanıyabilme fırsatı
doğar. Onlarla biraz vakit geçirince de % 99 o insanin fikrinin, zikrinin ne
olduğunu öğreniriz. Mehmet Sait DEMİR
C.29. A. Aklını kaybedenler yada kullanmak istemeyenler;sadece nefisleriyle hareket ederler ve
kendilerince iş yapıp hayat sürdüklerini zannederler.Halbuki bunların hayatı esfeli safilin derecesindedir.
B.
Hiçbir insan hakkında tam bir fikre sahip olmamız mümkün değildir.Çünkü
insan iç hayatı itibariyle öyle şeyler yaşarlar ki bunu kimse bilemez.Görüntü
çoğu zaman aldatır.Merve ÜREN
C.29. A. Aklını terk edenler tenperver
insan olup çıkarlar.Nefisleri doğrultusunda hareket ederler.Hayvani
yaşamaya başlarlar.
B. Yaşantılar ve hayat akışı onun hiç ahlakına
yansıtmadığı tutum ve davranışlarını ortaya koyabilir.Sümeyra YILDIRIM
C.29. A. Akla uygun olmayan davranışlar
farklı ve güzel ahlaka uzak bir hayat düzenler. İnsanlar aklını ve mantığını en
uygun şekilde kullandıklarında hayatlarında güzel ahlaka uygun iş üretirler.
Peygamber ahlakına uygun düşünen insanlar hayatlarında daha uygun işler
düzenler ve üretir.
B.
İnsanları tanımak, onların yaptığı işlere bakarak yorumlamaktır. Peygamber
ahlakına uygun işleri yapanlar kendilerini tanıtmayı
iyi bilir. Uygun işleri yapabildiklerinde çevrelerine iyi enerji yayarlar.
İnsanları tanımak yaptıkları işlerden belli olur. İyi, belirgin, akla uygun
işler yapanlar kendilerine iyi işler depo ederler. Esra ENGENÇ
C.29.A.Doğru bir önermedir.
B.İnsanları yapmış olduğu tercihlerine göre
değerlendirip bilgi sahibi olabiliriz. Mahsun İLHAN
C.29. A.
Aklını terk edenler düşünemezler. Ancak ahlakını terk eden insanlar bunu
yapabilirler.
B. Aslında insanlar kıyafet ve yaptıkları
hareketlere göre yorumlanamazlar. Para ile imanın kimde olduğu belli olmaz. Pınar TUFAN
C.29. A. Tabi olarak insan
eksikliklerini tamamlamaya çalışır
B. İnsanlar doğdukları andan itibaren
öğrenme çabası içindedirler ve bu bilgilerini anlama Kabiliyetlerini hayatın
değişik evrelerinde yaptıkları işlerde ortaya bırakırlar örneğin İslam
hamuruyla yoğrulmuş bir inşaat mühendisi lavaboları kıbleye dönük yapmaması
gibi Medine KOYUNCUER
C.29. A. Aklını
edepsizliğinden ötürü kontrol edemeyip veya güzel ahlaka göre duygularını
beslenmeyen kimseler tamamen nefsine eseri olup kötü ameller yapar ve ona göre
de yaşam tarzlarında ilkel düşünce,iş ve hayata
yansıtırılar toplum içinde.
B.Onların iç dünyasına yönelmek
lazım .Zaman zarfında onların her bir boyutunda
ruhen olarak neye inandığı veya hangi ahlak biçimine sahip olduğu onu insani
hallerde(merhametlik,iyilik,sadakat,zekat) bakmak lazım. Murat KOÇAK
C.29. A. Aklını kullanmayan insanlar hiç bir
şey düşünemezler. Buda kendilerini doğru yolda çıkarır. Böyle olunca saçma
sapan şeylerle uğraşırlar. Buda kendilerine ve topluma hiç faydalı değil.
B. İnsanları yaptıkları ve düşündükleri ile
değerlendiririz. Bu düşüncelerini ahlak çerçevesi içerisinde
gerçekleştirmelidir. Ancak böyle insanlar değer görür. Ayrıca bu insanlar
kesinlikle teknoloji ile iç içe olmalıdır. Gülçin
DİLBER
C.29. A. Aklını terk edenler doğruyu yanlışı,iyiyi güzeli birbirinden ayırt edemediği için o anki
isteklerine göre hareket ederler.
B.
İstisnai durumlar söz konusu olabilir.Bazı
insanların davranışları düşünceleri ahlaki yapısıyla bağdaşmayabilir.Özünde
farklı yaşantısında farklı olabilir.Pınar
AKSAKAL
C.29. A.Önermede başlı başına bir yanlış var.
Düşünceden yoksun insanlar için geçerli.
B.İnsanlar hakkında bilgi sahibi olmak
için genellemelerden uzak durmak gerekir.Ön
yargıdan uzak bir yaklaşım sergilemeli.İnci ÇETİNKAYA
C.29..A.Aklını yitiren düşünce üretemez iş hayatında bir verimlilik sağlayamaz
B.Ahlakına bakarak yorum yapamayız
çünkü kendi ahlakını kendi davranışlarını yansıtmayabilir.Sultan BAYSAL
C.29.A.İnsanı hayvanlardan ayıran şey
akıldır. Aklını terk eden insanlar hayvani şeyler yaparlar.
B.Tabiî ki insanları en iyi
yaptıklarından tanıyabiliriz. Uyruğu, kişiliği ne olursa olsun insanlar
yaptıkları işlerle tanımlandırılmalıdır. Sara BATMACI
C.29.İnsanı diğer varlıklardan
ayıran en büyük özellik aklını kullanabilmektir. Aklını terk eden de bir nevi
hayvanların seviyesine düşerek nefsanî duygu ve düşünce bataklığına dalar. Yakup
YAPAR
C.29. A. Akıl
bir toplumun erdemleşme, gelişme biçimidir. Tabi ki bir tohumun gelişmesi için
uygun toprak ortamının olması, mineral maddelerini sağlanmadıkça tohumda
gelişim beklenemez.
B. Düşüncelerin ahlak çerçevesinde
yoğrulması gerekir eğer olmazsa bu kavramaları gidişatı yaşamsız bir hayatta
ahlaksız bireyler ortaya çıkmış olur. Mehmet
BULUT
C.29.A.İnsan eğer aklını
terk ederse bu sefer nefsinin ve duygularının esiri olup ahlakının ve aklının
dışına çıkıp liyakatsiz
şeyler yapabilir.
B.Eğer bir insanı tanımak istiyorsak
onun çıktılarına bakarak yorum yapabiliriz. Bir arkadaşımız kötü bir harekette
bulunduğunda onun hareketi hangi ahlak tipine uygun buna bakmalıyız. Bu şekilde
onu tanıyabiliriz. Ülkü KILIÇ
C.29. A. İnsan aklını terk edince nefsin
esiri olur ve kişi hayatını buna göre yönlendirir.
B.
Bu insanların iç dünyalarını bilmediğimizden net bir sonuca varamayız.
İnsanoğlu bazen düşüncelerinin ve davranışlarına zıt kararların imza
atabiliyorlar. Örneğin dürüst birinin menfaatti için yalan söylemesi. Abdullah TURAN
C.29. A. Aklın yitirilmesi yada terk edilmesi sonucu hayatta yaptığı hiçbir şey doğru
olmaz. Her zaman bir şeyler eksik olur. Bu hayatın her evresinde hissedildiği
gibi iş hayatında da bariz bir şekil de görülür.
B.
Bir insanın nasıl bir yapıya sahip olduğunu anlamak için kişinin toplum içinde
veya tek başına iken yaptığı ortaya çıkardığı veya sergilediği hal ve
davranışlardan o kişinin nasıl biri olduğunu anlarız. Güzel ahlaklı insan
toplum için de oturmasını kalkmasını bilen ne konuşacağını ve ne zaman
konuşacağını bilen insanlara saygılı insanlara hak ettiği değeri veren kişidir. Murat ÇİÇEK
C.29. A. Aklını kaybeden insanlar ancak ve
ancak sahip olduğu akıl kadar iş yaparlar.
B.
Tanımadığımız insanları dışa vurdukları hal ve hareketlerine bağlı olarak
onların nasıl biri oldukları hakkında yorumlarda bulunabiliriz. Fatih ELÇİ