16.Gerçekler hangi fert ve kavimlere göre tesadüf, aşağılık, kötü,
çirkin, gereksiz, liyakatsiz… vb olabilir?
İpucu;gerçeklerin hakkında varılan
yargıları;münafıklarla, şeytanla/larla ve cahillerle ilişkilendirmeye çalışın.
C.16.Yaratılışın gerçek hikmetin
anlayamayanlar için. Mesela şeytanın Adem’i üstünlüğünü Allah’ın üflemiş olduğu
ruhta değil de madde
de araması gibi. Filiz SÖYLER
C.16.Gerçekler sahabilere göre tesadüf
olmayan sofilere göre basit bir tesadüf olabilir.Bir
töreye göre çok çirkin kötü gereksiz liyakatsiz olup başka bir etnik kökene
göre çok samimi içten olabilir.Gerçekler görecelidir.Melek VİDİNLİ
C.16. Gerçekler tesadüfi
yalanların arkasına sığınıp, hakikate kendi çıkarları için gözlerini kapatan
toplumlar için tesadüf, aşağılık, kötü, çirkin ve liyakatsizdir. İlknur ERTAŞ
C.16. Allah getirdiği dine, düzene
bağlanmak istemeyenler yani kafirler, ateistler vb.
topluluklar tesadüfi yalanının arkasına gizlenirler. Bu topluluklara Ad kavmi,
Semud kavmi örnek verilebilir. Mehmet
Sait DEMİR
C.16. Kendi çıkarlarına uymayan
gerçeklerin varlığını tesadüfe bağlayan insanların yanı sıra, doğruya
ulaşmasını engelleyen ve aynı zamanda kendini gerçeklere kapatan, çünkü
yalanlar ona daha cazip gelen insanlar. Esra
ENGENÇ
C.16. Kalpleri tamamı ile kör olup
görmeyen kavim ve topluluklara has bir şeydir.Merve ÜREN
C.16. Gerçekler nefsini öldürmemiş fertlere,ırkçı kavimlere,Siyonist kavimlere vb. göre
gereksizdir.Sümeyra YILDIRIM
C.16.Dini olmayan kavimlere göre
olabilir. Mahsun İLHAN
C.16. Gerçekler inanmayan insanlar ve
kavimler için kötü ,çirkin ve gereksizdir. Pınar TUFAN
C.16. Gerçekler münafık,cahil
yada dini inancı olmayan insanlar için tesadüf,kötü yada gereksiz olabilir.Pınar AKSAKAL
C.16.ateistlerdir.ALLAH’I bilmeyen aynı zamanda cahildirler. Murat KOÇAK
C.16. Gerçekleri kabullenmeyen kavim ve
fertler hiçbir zaman doğruya ulaşamazlar. Liyakatsiz fert ve kavimler bunu
düşünür. Bu fert ve kavimler bağnazdırlar. Gülçin
DİLBER
C.16. Gerçekler din tanımaz, ahlaksız, şeytan
yolunda giden insanlar ve kavimler için
tesadüf kötü, çirkin vb. dır. İnci ÇETİNKAYA
C.16. İslam dinimizde her
şeyin bir hikmeti olduğu düşünülürse kul her olumlu düşünmede kazançlı çıkar
başına bir iş geldiğinde Müslüman olan kişi kalbini yoklar ve ben bir haksızlık
yaptım ve bu olayda bundan dolayı başıma geldi der ve kazanç elde etmiş olur
ancak cahil olan ve imanı olmayan yarım insanlar bunu
kişi ve olaylarla ilişkilendirmeye çalışır. Medine
KOYUNCUER
C.16.Gerçeklerin
kendini diğer kavimlerden üstün gören kavimler için anlamı farklıdır. Onların
yararına olmayan her şey kötü, çirkin ve gereksizdir. Bu yüzden onlar
kendilerinin gerçeklerini üretirler. Başkalarının gerçekleri yalandır. Ülkü
KILIÇ
C.16.Sadece kendi çıkarını düşünen farklı
tutumlar için tesadüf, aşağılık, kötü, çirkin vb. olabilir. Sultan BAYSAL
C.16. Ateist Mehmet BULUT
C.16.Gerçekler ancak kendini
bilmeyenler her şeye at gözlüğüyle bakanlar cahiller, münafıklar insanlara
liyakatlileri yoldan çıkarmaya çalışan şeytanlar için yanlış anlaşılır ve
yanlış karşılık görürler. Yakup YAPAR
C.16.Bence Allah c.c u dan uzak kime sığınacağını bilmeyen toplumlar için
geçerlidir.Sara BATMACI
C.16. İslamiyet’ten önceki putperest
kavimler doğa ve ceddine körü körüne inanmış kişiler tarafından ancak böyle
ifade edilirler. Abdullah TURAN
C.16. Gerçekler sapkın ceddin leşmiş doğa
ve bilime körü körüne inanmış kişiler tarafından ancak böyle ifade edilir. Murat ÇİÇEK
C.16. Mucizeler gösteren peygamberlerimiz
döneminde gerçeğe inanmayıp putlara tapan putperestlerdir. Fatih ELÇİ