66.Bekli de bazı bilim
insanlarının düşünce sistemi tamamen!! bilimin farzlarına dayalı olarak şekillenip hayata
uygulandığı için bilimi, doğayı fetişleştirerek doğal düşünüyorlar. Demirkuş 2010 Önermesini gerekçeli ret
ediniz veya eksiğini tamamlayınız
İpucu;1 .
C.66.Bilimde sürekli bir gelişme,yeni çözümler olduğu için bilim insanları bir süre
sonra bilimi kendini sürekli yenileyen sonsuz bir yaratıcı olarak görmeye
başladılar. Zuhal YILDIZBAŞ
C.66. Doğayı fetişleştiren doğal
düşünmekten uzaktır. Bu bilime tapıcılık (bilimperestlik) denir. Gülistan DİKSİN
C.66. Bilimle doğa bir biri
içindedir. Bilim adamları doğayı kullanarak bazı bilgilere ulaşıyorlar alında
tüm bilgilere de diye biliriz. Onun için doğayla kenetlenmiş haldeler.Şaban DOĞAN
C.66.Yanlış düşünüyorlar. Bilimden çok
kendi nefislerinin farzlarını düşündüklerinden dolayı onlar doğal düşünüyorlar. Tülay KORKMAZ
C.66. Bazı bilim adamlarının düşünce
sistemi bilim adamı olarak şekillendiği için doğayı bilim olarak düşünüyorlar.
Doğayı bilime adamışlar ya da bilim için aradıkları her şeyi doğada
bulabileceklerini düşünüyorlar. Bu onların düşünce sistemidir. Vildan
BAYKAR
C.66.İnsanlar sadece bilim fazında
düşünüyorsa, inancı yoksa ya da dini bilimle bağdaşlaştıramıyorsa o zaman
doğayı düşünüp fetişleştirmelerini de doğal bakılabilir. Şahver ERTUNÇ
C66. Bilim insanları dinin ehlinden ve
illetinden yakasını kurtararak vahşi doğaya sarılmışlardır. Bu insanların
iradeleri nefisleri ve zekâlarının kontrolündedir. Bu nedenle doğayı
fetişleştirerek doğal düşünüyorlar. Hüseyin
HASIRCI
C.66.Doğal düşünme nedenleri hayatı
koşulsuz gerekçesiz değerlendirebilmektir.Figen ÜLKER
C.66. Her düşünceye yaşantıya doğal
çevreye göre şekillendiği için kişilik yapısı olarak ta başka taraflara
kayabilir. Tahir İGİT
C.66. Evet bu bazı kişiler de
bulunabilen bir kavramdır. Bizler doğada çok ilginç bir şeyler gördüğümüz zaman
ya da biyoloji okumanın en büyük yararlarından biri şu ki; canlıları incelerken
çok değişik yapılara rastlarız. İnancı tam olan insanlar bu muazzam yapı
karşısında Allah’u Teâlâ’yı binlerce kez anarak yüceliğini hayrete düşecek
şekilde sunarlar. Oysa inancı tam olarak yerinde olmayan kişiler bu yapıları
gördüğünde Allah’u Teâlâ’yı anmak yerine neredeyse o doğayı, canlıları
ilahlaştırırlar. Dediğim gibi böyle düşünen insanlar ancak iradesiz,
bilinçsiz, inançsız insanlardır. Esengül
MELEN
C.66.Bilim insanlarının doğal düşünmenin yanında geçerli olabilmesi için
nesnel olarak bir kanıtı
mutlaka olmak zorundadır. Çünkü bilimde
ortaya atılan her şeyin bir kanıtı olmak zorundadır. Eğer
bilimde ispat olmasaydı şu an fikir
karmaşasının içinden çıkılamazdı. İsmail TOPAL
C.66. Bilim insanlar olaylara ilmi açıdan
bakarlar ve asla dini açıdan bakmazlar. O yüzden doğadaki ya her
şeyi bir tesadüf gibi gösterirler ya da bu olayların kendiliğinden olduğunu
belirterek doğayı ilahlaştırırlar ve bu yüzden doğa insanlara yanlış
anlatılmıştır. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.66) B. Belkide öyledir. Ama bence bilimin farzlarına dayalı olarak şekillenmeyi
tercih ,gerçekleri görmezden gelmeye çalışacak doğayı
fetiştirerek kendilerince
düşünüyorlar. Oğur ABAY
C.66. Bu önerme genel olarak doğrudur. Ama
her bilim insanı tamamen doğaya endeksli yaşayıp doğal düşünmüyorlar. Bilimi
irfan için yapanlar da vardır. Damla TOPCU
C.66.her zaman doğal düşünmek faydalı
olma birazda çağ dışı düşünmek gerekir.
Abdullah MÜZENNET
C.66. Bazı bilim adamları bilimi sadece madden
düşünüp ele aldığı içim doğada her şeyin kendiliğinden oluştuğuna inanır ve
fikir veya düşüncelerini hep bu yönde geliştirip savunurlar. Bu düşüncelerinde
bilim şemsiyesi altında konumlandırıp diğer insanlara da empoze
etmeye çalışırlar. Adil ERDOĞAN
C.66. Bilim adamları her şeyi
deneye, ispata yönlendirirlerse ve hayatı ona göre yaşarlarsa toplumun
kuralları alt üst olur. Nihat ÇALKAN
C.66.Her şeyin doğada sadece bilme dayalı
kurallarla tesadüfen veya belli nedenlere dayanarak gerçekleştiğini söylerler.
Ama bu doğanın dengesini kuran başka bir güç olduğunu düşünmezler. Bundan
dolayı eksiktir. Kısaca buna yaratılış gerçekleri denir. Saime SAVDA
C.66.Doğa ve bilimin Allah C.C.’hun
kusursuz ve birbiriyle bağlantılı olarak yaratmıştır.Ancak
dine inanmayan Allah’ın varlığını kabul etmeyen bazı bilim insanları dünyanın
oluşumunu; canlıların gelişim süreçleri ve doğal faaliyetlerle açıklamaya
çalışmışlardır. Fatih EKECİK
C.66.nerden geldiklerini bilmeyen bir şey
bulduklarında onu ilahlaştıracak kadar iradesiz bileşendir. Erdal İNCİ
C.66.Tamamen doğru… Emre ŞAHİN
C.66. Bilim adamlarının düşünce
sistemlerinde yalnızca ve tamamen bilimsel olguların etkisini görmemiz mümkün
değildir. Çünkü her bilim formül ize edilen formel bir
sisteme tabi değildir. Bazı bilim dallarında duygu ve şahsi düşüncelerinde bir
araç olarak kullanıldığı bilinmektedir. Doğa ve bilim akademik çalışmalar için
bir kaynak ifade etmelidir. Bu kaynakların fetişleştirilmesi nedeniyle olarak
doğal düşünülme durumu her zaman söz konusu değildir. Emrah ÇUBUKÇU
C.66.Bilim insanı doğadaki var olup
bitenleri kendi zihniyetlerini ve davranışlarını ona göre biçimlendirir. Davut ARABİ
C.66.Bilimin
verileri aklın doğru düşünme yöntemlerinden faydalanarak ortaya konulduğunda
düşünce sistemimizde birebir paralellik gösterir ancak aklın bütün düşünce
sistemlerinin bilimle bütünleşmesi beklenemez. Fikriye YAŞAR
C.66. Bilim insanlarının doğal düşünmenin
yanında geçerli olabilmesi için nesnel olarak bir kanıtı mutlaka olmak
zorundadır. Çünkü bilimde ortaya atılan her şeyin bir kanıtı olmak zorundadır.
Eğer bilimde ispat olmasaydı şu an fikir karmaşasının içinden çıkılamazdı. Kadir
GÖKPUNAR