58. A-Bilerek nefsini hak
yolunda şaşırtan ona zülüm etmiş olur. Ola ki ona duçar olmayı hak eder.Ceddinin
kuyusuna peygamber gemisini çekmeye çalışan yada ceddinin kuyusu için peygamber
gemisini kullanmaya çalışanlara ne denir?
B-Nefsine sıcak ve hayranlıkla bakan, göz kırpan, gizli açık flört eden veya
ona aşık olan ve Müslüman’ım diyenlere ne denir?
C-Nefsine
ve ceddine göz kırpan ceddinin kuyusundan maymunun evriminden hayvanlara
doğru yol alır. Bu insanlar cüceleşirken nefsi yüceleşir.Önermelerini
eleştiririniz.
İpucu;Sorumlu
ve gerçek İnsanın Akıl işletim sisteminin kırmızı çizgisi Adem AS Kabul
edilir(insanlığın buluğ çağı) öncesi vahşi insanımsılardır.
-Her insan sanki bir bilgisayar markası gibi cedide onun markasını belirler ve
doğal işletim sistemi yüklü dünyaya gelir.. Önemli
olan bilgisayara yüklenen işletim sistemi ve kişinin tercih ettiği ahlak
işletim sistemi o kişinin kalitesini belirler.
-Nesnel ve cet-evrim kardeşliği-akrabalığı insanlığı maymun babaya
ve lili anaya (kadına) götürür.
-Peygamber kardeşliği tüm insanları insani evrenselliği kucaklayarak aşan
Adem babasına ve Havva anasına götürür.
-Adem öncesi ve sonrası vahşi insanlık (nesnel
evrimsel cet akıllı değil sadece zeki inanımsı kabul edilirler türemeye dayalı
yaratılmışlardır) tapmaya emeklenenler olup çocuksu-cahil inanç sistemine tabi
olup Allah CC’HUN indinde sorumlu ve halife insan değillerdir.
-İnsana halifelik batini (hakiki) cennete yaratılıp yer yüzüne inene adem AS ve ona tabii olmak isteyen insan zürriyetine
verilmiştir.
-Allah CC’HU. Ben bir halife yaracağım……yeryüzü
yaratıklarında insanımsılar arasındaki inanç vahşeti ve kaosu Allah
CC’HUNA ayan olmuştur. Ör. Astekler, Mayalar,1, 2,
İnkalar,
-Bilim ve Evrim daha genç sadece nesnel zahiri türemeye dayalı
yaradılışla muhataptır. Buna örnek anne karnındaki yavrunun yaradılışından ve
sudan yaradılıştan bahis edilir.Doğa ötesi hakiki/batiniden veya nurdan yaradılış hakkında bilgiye henüz
kavuşacaktır.Buna örnek kainatın nurdan, Adem AS’IN cennete hakiki(batini) ve
zahiri topraktan yaradılışı örnek verilebilir.
C.58. A)Nefsin amacı zaten hak yolundan ayrılmak,gönlün istediği,akınla gelen herşeyi
yapmak değil midir?O zaman istediğini yapmak ona zülüm etmek olmaz.Bu insanın
ruhuna,aklına,zekasına zulüm olmuş olur.
B)Kimi zaman iman konusunda zaafları
olan Müslüman denir.
C)Peygamber ahlaklı bir insanı düşünürsek;eğer nefsine ve ceddine karşı taviz verirse
ahlakından da ödünç vermiş demektir.Çünkü sahip olduğu ahlak nefsini
yenmesini,ceddini ikinci planda tutmasını gerektirir.Bu da onun bulunduğu
noktadan daha aşağı bir konuma itilmesine neden olur. Zuhal YILDIZBAŞ
C.58. A)Nefis; Gücümüz, irademiz, tercihlerimiz ve eylemlerimizle baş
edemediğimiz gayri akli ve gayri ahlaki her davranış, eylem, hayvan, fert,
devlet, kurum kuruluş..vb. her şeye denir. Yani aklın hükmedemediği davranışlar dolayısıyla da
Allah’ın varlığını kabul etmeyen Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e inanmayan
tutum ve davranışlar ahlaksız olması da cabası. Dolayısıyla da nefsini hak
yolunda şaşırtırsa ona gerçekten büyük zulüm etmiş olur. Hâlbuki her insan
kendi nefsini terbiye etmek zorunda ve bunu yapabilecek irade her insana
verilmiştir.
B)Nefsinin kölesi ve iradesiz denir. Ki
irade insan dışındaki canlılarda yoktur demek ki bir hayvan statüsüne girebilecek
kadar acınası bir kişilik.
C)Evet illaki nefsine ve ceddine göz
kırparsa ulaşacağı tek sonuç gayr-i akli bir yer olan maymunla başlayan bir
hayvan serüvenidir. Bu yolda da ilerlerse akılsız ve ahlaksız davranış
sergileyecektir ve Allah’u Teâlâ’dan tamamen uzaklaşacaktır. Çünkü insan
nefsinin isteğini yerine getirdikçe nefis büyür, insan
ise gittikçe manen bataklığa düşer ve Allah’ın rızasından uzaklaşır. Tabi bu
durum nefsin pekâlâ işine geldiği için o yüceleşecek ancak gittikçe hayvanlaşan
kişi daha da küçülecektir. Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed bile “soyumdan
değil yolumdan gelen benimledir” diye buyurmuştur. Ki
Peygamber efendimizin soyundan gelmek çok büyük bir şeref ve onur olmasına
rağmen. Esengül MELEN
C.58.A)Kendi fıtratını dışına çıkmış olur.
B)Nefsine yenik düşmüş, liyakatsiz denir.
C)Ceddini inkâr eden, evrimi kabullenmiş sayılır.
Maymundan geldiğini varsayanın fıtratında insani düşünce fazla
benimsenmemiştir. Tülay KORKMAZ
C.58. A) Hak yolundan şaşmak en büyük günahlardandır ve
kendimize zülüm etmiş oluruz.
B) Münafık denir.
C) Nefsine yenik düşer, insanlığını kaybeder ve dinden
uzaklaşır. Şaban DOĞAN
C.58.A)Allah bizi ona ibadet edelim diye
yaratmış bize bir irade ve nefis vermiştir.Biz o nefsi
Allah yolunda değil de ,zevklerimiz yolunda harcarsak,hem bu dünyada hem de
öteki alemde helak oluruz.
B)Münafık denir.Çünkü o bilir
ama yine de nefsine kanıp bildiklerini hayatına uygulayamaz.
C)Nefsine düşkün olan bir yaratıcıyı reddeden,insanların maymundan geldiği gibi inanışlara sahip
olan insanın insanlığı yok olurken,nefsi zirveye tırmanır ve onda bir ego
oluşturur.Bu ego insanlığı alıp götürür.Şahver
ERTUNÇ
C.58.A)Nefsini şaşırmamak lazım yoksa Allah
yolunda zulüm etmiş olur nefesine
B)Münafık denir
C)Allah yolunda böyle şeyler Müslüman yakışmaz ve kötü
sayılır Figen ÜLKER
C.58.A ) Her insan doğuştan bir inanca
sahiptir. Kim doğru olan bir inancı değiştirip yerine yanlış inançlar koyar o
zaman kendine zulmetmiş olur.
B ) Münafık
C ) Sadece nefsine uyup hak yolunu unutan
insanlar, insanlığını küçültürken, nefsini büyütür. Nefsini büyüten insanın
hayvandan bir farkı kalmaz. Çünkü hayvanlar nefsine hâkim olamazlar. Oysa Hak
yolunda ki bir insan nefsinden çok aklına uyar. Vildan
BAYKAR
C58. A). Kişi kendi nefsinin esiri olur.
B). Müslümanlığından şüphe duyulur.
Kendi gerçek kişiliğini gizlemiş egoist denilebilir.
C).Nefsi yüceleşip insanlık olarak
küçük düşse de konum olarak küçük bir mertebeye düşer. Önemli olan insanlığın
yücelmesidir. Nefis köreltip, tevazu sahibi olunabilir. Tahir İGİT
C58.A) Bilerek nefsini hak yolundan
şaşırtan ona zulüm etmiş olur. Ahrette bunun cezasını çeker ve nefsine mahkûm
olur.
B) Gafil, nefisperest denir.
C) Nefsini ve ceddini düşünerekten insanlığın atasının
maymunda geldiğime inananlar, yalız inanlığı değil kendi kendini de küçültür.
Bunları yaparken de nefsini yüceltmiş gibi görür. Kendi kendini kandırmış
olduğu yemezmiş gibi başkalarını da buna inandırmaya çalışır. Hüseyin HASIRCI
C.58. A) Peygamberimiz (s.a.v); insanın bir numaralı düşmanı
nefis olduğunu bize hatırlatmaktadır.
Düşmanımız olan nefsimizin
kontrolünü ele geçirmenin tek yolu Allah’ın emirlerini yerine getirerek ve
B) İkiyüzlü
cahil denir.
C) Nefsini
ve ceddini düşünen bir insan, hayatta bir numaralı düşmanlarından bir tanesi
olan şeytana
kulluk etmiş olur ve bunun ahretteki yeri
cehennem dir. İsmail TOPAL
C.58.A)İnsan doğarken kalbinde hakikatle
doğar sonradan bunu istediği yöne çeker.
B)Münafık denir.
C)İman evrimleşen değil doğrudan yaratılan bir
varlıktır. Bunu kabul etmeyenler kendisini ilahileştirmeye çalıştırma
gayretinde olanlardır. Gülistan DİKSİN
C.58. A) İnsan nefsine yenik düşerse kendini
kaybeder. Nefsi ne isterse onu yapar ve nefsinin kölesi olur. Bunun sonucunda
da kötü şeyler yapar ve bir batağa sürüklendikçe sürüklenir.
B) Aciz denir.
C) Nefsine göz kırpan veya yenik düşen insanın bir
maymundan farkı kalmaz. Hayvanlaşır ve aklını kullanamaz, ne yaptığını
bilemeden yaşamaya çalışır. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.58.A) Her şeyden önce ilk nefsi tanımak
gerekir. Nefis; insanı sadece çıkar ve keyif doğrultusunda yönlendiren
düşmandır. Nefis, her zaman anlık hoşnutluk ve haz veren şeyleri yapmak ister.
Oysa insanların yaratılış gayesi nefsine hizmet etmek değil Allah’a iyi bir kul
olmaktır. İyi bir kul olma yolunda yapılması gerekenler nefse ağır gelir. İşte
bu anda nefse mahkûm olmak yerine onu kendimize mahkûm etmiş oluruz.
B) Böyle insanlara bir isim vermek tam
olarak doğru değildir. Çünkü herkes an gelir ki nefsine yenilir. Çünkü nefis
dünyayı, o kadar güzel bir paket gibi gösterir ki böyle bir yalana kanmayan
yoktur. Nefis tamamen yok olamaz. Çünkü insanın fıtratında böyle bir şey
yoktur. Ama törpülenerek daha kontrollü bir hale getirilebilir.
C) Sadece nefsi için yaşayan insanlar
hayvandan farksızdır. Bir benlik bilinci olmadan egosu için koşturan bir insan
insanlığını kaybetmiştir. Damla TOPCU
58.A)Hak yoluna aykırı olduğunu bile bile
yapılan yanlışlıklar ona öteki alemde veya bu dünyada
vicdan azabıyla karşı karşıya getirir.
B)Nefsine sıcak bakan ve ona hayran
olan sonrada müslümanım diyen kişilere münafık denir.
C)Nefsine ve ceddine göz kırpan,
nefsinin çıkarları doğrultusunda hareket eden ve nefsine mahkum
olan kişiler insanlığın alçalmasını ve hatta hayvanların seviyesine inmesini
sağlar. Oğur ABAY
C58.A)Evet doğru nefis her zaman
iyiliğimizi istemez ama onu hak yoluyla terbiye edersek o bizi yöneteceğine biz
onu yönetiriz.
B)Münafık denir.
C)Geçmişteki atalarımızın yanlışlarını görerek hala
onlar gibi davranırsak nefsimiz bize bu dünyada çok hata yaptırır. Abdullah MÜZENNET
C.58. A) Nefsini bilerek ve isteyerek Allah
yolundan ayıran insan eninde sonunda nefsine ve onun isteklerine mahkûm olur.
B) Böyle davranışlar sergileyenlere münafık denir.
C) Ceddini yüceltmek, insanın bilimi kendi fikirlerine
uydurup gerçekleri gizlemeye çalışması kişiyi insanlık değerlerinden
uzaklaştırır. Bu sayede nefsin istekleri karşılanacağı için mutlu olur. Nefis
insanı git gide kontrolü altına alır.Adil ERDOĞAN
C.58. A).Nefis insanı hem cennete hem de cehenneme götürür.Nefsi
insanın akıl ve mantığıyla isteğini yerine getirmek lazım.Yani nefsimizin her
istediğini yapmamaya veya her istemediğini de yapmayacağız.İnancımıza göre
nefsimizi terbiye etmeliyiz.
B). Münafık.
C)Evrimin gerçeğinde bir değişim söz konusudur. Dünyaya
baktığımızda değişen çok şey vardır ama insanın ceddinin hayvan olduğunu
söylemek bütün dini inancımızı yitirmek demektir.Nihat ÇALKAN
C.58A).kişi bu dünyada yaratıkların
hepsinden günü gelince hesaba çekilecektir kendi bilerek dinden uzaklaşan kişi
ahrette nefsine azap çektirir.
B)efendim nefis yerine göre değişir örnek cinsel nefis
yiyecek nefis türleri gibi
C).İnsanoğlu insanoğludur yani
insanların tek atası haz Âdem a.s onun için ceddinin yolunda ilerlemelidir Erdal İNCİ
C.58.A)Bilerek
nefsini hak yolunda şaşırtan ona zulüm etmiş olur. İnsan nefsine hâkim olmalı
yoksa çok kötü durumlar doğurabilir. Özelliklede bilerek yapanlar vahşi
olurlar. Allah katında bunların affı yoktur diye biliyorum.
B)Böyle kişilere söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum.
Ancak günahkâr diyebilirim. Peygamber ahlaklı olmak dururken böyle şeylerle
uğraşmak çok mantıksız geliyor bana.
Saime SAVDA
C.58.A)Allah C.C. iyi, doğru ve güzel
olanın , insanlığa faydalı olmanın yolunun bütün formüllerini İslam’da yazmıştır.İnsanlık
nefsini terbiye etmez ve ona uyarsa en başta kendine olmak üzere doğaya ve
insanlığa en büyük zararı vermiş olur.
B)İslam’da Allah C.C.’hun emir
ve yasaklarını uygulamayıp ama Müslümanlık temelinde İslam’ın şartları kabul
edenlere Münafık denir.
C)Allah C.C. kullarının ahlaklı
ve kişilikli olabilmek için dünyada nefislerine hakim olmalarını emretmiştir.Çünkü nefis hayvanlarda da vardır.İnsanları
hayvandan ayıran en temel özellik nefislerine olabilmeleridir.
C.58. A)Allah (cc) bizleri nefsimizle sınar.Dolayısı ile nefsine yenik düşen insanlar onun katında
suçludur.
B)Allah (cc)’nın insanı denir.
C)Bu insanlar cüceleşirken nefisleri yücelmez çünkü bu
insanlar zaten nefislerini kaybetmişlerdir.Emre
ŞAHİN
C.58. A) Her insanın dünyaya geliş amaçlarının
bilincinde olması ve bu süreçte doğru yolda ilerleyebilmesi için yanlışlarını
ve günahlarını kontrol altında tutması gerekir. Bunu başaramadığı sürece nefsin
gerçek duygularını ne bu dünyada nede ahrette tadamaz ve böylece ona zulmetmiş
olur.
B) ’’Sözünde Müslüman, özünde çatlak iman sahibi insan
denir)
C) Ecdadının ahlaki ve kültürel mirasını göz ardı
ederek şehvet ve tatlı günahlarının kurbanı olmuş kişiliklerin kendi bu
fikirleri doğrultusunda ilerleme kaydetmesi o kişilerin mantığında her ne kadar
bir ilerleme ve gelişme ifade etse de aslında ahlaki ve edebi konumlarından da
bir o kadar kayıp yaşadığını gösterir.
Emrah ÇUBUKÇU
C.58.A)İnsan sadece kendisine dışındakilere
değil kendine karşıda adaletli olmalıdır. Dolayısıyla birey kendisine karşı
dürüst davranmayarak kendisine de zulmetmiş olur.
B)İnsan nefsine düşkün olursa
zaafların etkisi altında olur ve zayıflarına yenilir. Doğru yanlışı ayırt
edemez. Bir çok şeyin ahlaki boyutunu düşünemez
kendini kontrol edemez böylece Müslümanlıktan olma tanımından uzaklaşır.
C) İnsan hayvandan ayıran temel kavram
aklını kullanabilmedir. Aklını da kullanabilmede nefsini kontrol etmeye
beraberinde getirir haliyle kendi nefsini yenik düşen insan hayvandan bir farkı
kalmaz. İdrak edemez. Fikriye YAŞAR
C.58.A)İnsanoğlu bilerek işlediği günahlar
Allah’ın kanunlarını çiğnemiş olur.
B)Münafıklardır.
C)İnsanın en büyük düşmanı nefsidir. Nefsine mahkum olan Allah’ın kanunlarını çiğnemiş olur. İnsanın
kişiliği ceddinden ve geçmişinden anlaşılabilir. Davut ARABİ
C.58. A) Nefsini bilerek ve isteyerek Allah
yolundan ayıran insan eninde sonunda nefsine ve onun isteklerine mahkûm olur.
B) İkiyüzlü
cahil denir.
C) Nefsini ve ceddini düşünen bir insan, hayatta bir
numaralı düşmanlarından bir tanesi olan şeytana kulluk etmiş olur ve bunun
ahretteki yeri cehennem dir. Kadir GÖKPUNAR