Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu
FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)
244.Sosyolojik ve biyolojik besin, kültür piramitlerini av-avcı açısından;benzeşimleri, özgünlükleri ve farkları bakımından karşılaştırınız. Hangisi varlıklara daha uyumlu? Neden? İnsan kategorileri ve hayvan arasındaki farkları fark etmeye çalışın. 1
C.244:Sosyolojik boyutta baronlar ve masonlar piramitte üsttedir,kendisinden düşük insanları sömürürler.Hayvanlar nefsini devam ettirmek için avlanır, ama sosyoloji toplumda insanlar amaçsızca insanları ezer, kendisine faydası olmadığı halde. TÜLAY TOPER
C.244: Besin piramidinde en güçlü olanlar en zayıf olanları yok eder(yiyerek).Kültür piramidinde ise bir devletin kültürü, diğer devletin kültüründen etkilenir. Örneğin batıda anne ve babanın yanında sigara içmek bizim kültürümüze uymazken batı kültüründe bu vardır. Ancak bizim kültürümüzde bazı insanlar bunlardan etkilenmiştir. SONGÜL GÜNDÜZ
C.244: Zengin ve güçlü fertler,piramidin zirvesindedir.Piramidin en altını sömürmeye çalışırlar.Hayvan yaşamak için avlanır,insan ise doyumsuzluğundan dolayı. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.244: İkisi de yaşamak için mücadele eder.İnsan durduğu yerde kendi türünü öldürmeye yeltenir. SİNAN KAPLAN
C-244:Sosyolojikler herkese eşit davranırlar,biyolojik besin de ise herkes birbirlerini avlamaya çalışır.Biz varlıklar ise dara düşünce yapamayacağımız hiçbir şey yoktur. İLYAS AKAD
C.244: Güçlünün güçsüzü sindirmesi hem sosyolojik, hem biyolojik gerçeklerdir. Sosyolojik açıdan düşüncenin sindirilmesine izin verilmemelidir. MUSTAFA ÇAM
C.244:Biyolojik besinler için daha çok mücadele vardır.benzerlikleri ise ikisi de insanlığa hizmet eder. İkisi de insanlarla uyumludur. İnsan ile hayvan arasındaki en önemli fark insanın düşünebilmesidir. İnsan düşünebildiği için yaptığı tüm hareketlerinin sonuçlarını düşünebilir. MERAL ÇELİK
C.244: Hayvanlar güçlü olana itaat ederler. Ama insanlarda adalet isteği vardır ve vermeyenle bir uyumsuzluğu vardır. FADİLE KALKAN
C.244:Sosyolojik besin insan topluluklarından oluşur.Bir grubun dilini ,kültürünü emeğinin sömürülmesi.Biyolojik besin hayvanlar arasında direkt beslenmedir.Hayvanlar arasındaki bu denge hız güç rekabet. İnsanlarda ise silah gücüdür.AYNUR EROĞLU
C.244: Av olmasa bir avcıdan bahsedemeyiz ikisi de varlıklarına uyumludur. SELMA İFLAS
C.244: Bana göre ikisi de av durumundadır. Çünkü bunlar herkesin elde etmek istediği değerlerdir. Eğer varlık olarak insanı ele alırsak ikisi de uyumludur. Çünkü insanların sahip olması gereken değerlerdir. SERKAN DUMAN
C.244: İnsanlar arasında maddiden daha çok manevi gücü fazla olan insan daha başarılıdır. ALİ GÖÇER
C-244:Sosyolojik besin daha uyumludur.İnsanlara uygunluk açısından herkese eşit davranır. SEYAR DİNAR
C-244:Av olmak çabuk kurtulmaktır. ADEM ÇELEBİ
C-244:Avcı her zaman çalışmak zorundadır.ONUR HATİPOĞLU
C-244:İnsan tek kategori de ele alınmalı ancak hayvan birçok döngüde yer almalıdır. REMZİ BOĞA
C.244: Biyolojik besin piramidinde insan diğer tüm canlıların üstünde yer alır. Sosyolojik bir kültür piramidi yaptığımızda ise insan türlerini doğal döngülere yaptıkları katkıya göre yerleştirmemiz gerekir. Bu durumda piramidin en tepesinde gelişmiş insanlar veya toplumlar, en alt kısmında ise aklı ilkel insanlar veya toplumlar bulunur. HASAN AKKAYA
C.244: İnsan kendisinden çok din kardeşini yani diğer insanları düşünmeli. Siyonistler, güçlü olan ırklar güçsüzü ezerek daha da güçlenirler, bu doğaldır mantığına sahiptirler. Erkan ALTUNC.244: kapitalistler en üste onların altında onların aygır ve beygirleri. Onların altında da cahiller ve mazlumlar bulunur.
C.244:Bu konuda ,sosyolojik boyutta baronlar ve masonlar piramitte en üsttedir,kendisinden düşük insanları sömürürler.Hayvanlar nefsini devam ettirmek için avlanır, ama sosyoloji toplumda insanlar amaçsızca insanları ezer, kendisine faydası olmadığı halde bu sistem böyle işler. ALİ ERDURGUT
C.244: Sosyolojik konular; insanlar arasındaki sevgi saygı ve iletişim bağını güçlendirir. Hiçbir insan tek başına yayamaz, yaşasa da duygular ön plana çıkar. Yani insanlar birbiriyle bağlantılı olarak yaşar. FARİS ÇELİK
C.244-: Canlılar yaşamak içim birbirine bağımlıdır.İnsan hakimiyet sahibidir. Tolga POLAT
C.244:Bence ikisi birsiz olamaz.Hem biyolojik besin hem sosyolojik besin gerekir.Hayvandan farkımız
budur.BURHAN AVAŞ
C–244:Dünyada ki canlılar insanlar için yaratılmış Fakat amaç doğru yerde doru zamanda kullanmak yoksa insanı hayvanlardan ayırmak zor olur. ELİF KARAHAN
C.244.Sosyolojik besin ruhun gıdasıdır. Biyolojik besin bedenin gıdasıdır ENGİN ATEŞ
C.244: Sosyolojik döngüde üreticiler mazlum milletler, kapitalistlerin sömürdüğü ülkelerde direnen bilim adamları, aklı selim insanlar, çocuklar…, tüketiciler ise aklı primitifler, kapitalistler,bilimin aygır ve beygirleridir. Cahiller bu döngünün ürünleridir.deliler ise birer melektir.MUSTAFA RÜSTEMOĞLU.
C.244: Bence her ikiside yaşamak için mücadele etmektedir.buna sosyolojik açıdan bakarsak akıllı ve zeki insanlar gibi düşünebiliriz. MURAT GÜZEL
C.244: İkisi de insanlarla uyumludur. İnsanlarda bakarsak hayvanlar olmadan yaşayamazlar. NİHAT PİŞKEN
C.244:Av her zaman daha zayıf olup mazlum rolünü üstlenmektedir avcı ise daha güçlü gücünü kötüye kullandığında karşısındakine zulüm eden bir yapı teşkil eder.ERTAN ARTUÇ