> Beyin Fırtınası ve Nadası; Ödev, Soru ve Etkinlikleri 2009

8.Devletlerin: asrın ve geleceğin radikal sosyal ve radikal doğal değişimlerine karşı (evrimlere ve devrimlere karşı ) başat olma olasılığı; toplumsal güzel ahlakın rejenere (yenilenme) olması ile doğru ve toplumsal güzel ahlakın bozulmasıyla (dejenere /yıkılma) ters orantılıdır. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.

C 8.Güzel ahlakın yer aldığı toplumda kişiler evrim ve devrimin mekanizmasını bilir ama katılıp-katılmamada serbestlerdir. Bizim toplumumuz bu kriterleri aşamadığından evrime ve devrime karşı gelenlerin sayısı fazladır. İşin kötü tarafı karşı geldiğimiz konunun içeriğini de merak edip aramazlar ya da aramayız. Özden CALP

C 8:Güzel ahlak her şeyin başıdır. Kamuran BALYEN

C 8.Toplumlar radikal sosyal ve radikal doğal değişimlere karşı güzel ahlakıyla cevap verdiğinde tam bir denge sağlanmış olur. Yudum GÜRER

C 8. Evet asrın ve geleceğin evrimlere ve devrimlere karşı baskın olma olasılığı toplumsal güzel ahlakın yenilenmesi ile aynı doğrultuda, toplumsal güzel ahlakın bozulmasıyla zıt doğrultudadır. Yani güzel ahlak tüm değişimlere karşı özünü yitirmemelidir. Selçuk İNCE

C 8:Bir devletin refahı güzel ahlakın sisteme yerleşmesi ile mümkündür. Berna AYIN

C.8:Bahsedilen değişim ve devrimlerde toplumların var olan potansiyel temele göre eksiler ve artılar göz önünde bulundurularak evrim veya devrimler yapılır. Caner ÖZDEMİR

C 8. Buradaki önemenin eksiği akıllı olmaktır. Akıllı ve güzel ahlaklı olduktan sonra Allah’ ın izniyle her zorluğun altından kalkılır. Yakup EKİNCİ

C 8. Güzel ahlakın yenilenmesi diye bir şey yoktur güzel ahlak kavramı evrenseldir. Tabi kültürlere göre bazı farkları vardır ama ana kriterleri değişmez. Güzel ahlak bütün toplumlarda istenilen bir özelliktir. Ve dejenere olması söz konusu değildir. Muharrem Polat

C 8.Bu önerme doğru bir önermedir. Fakat önermenin sınırları tam olarak belirlenmelidir. Bu söz konusu radikal sosyal değişiklik toplumun değer yargılarıyla ne derecede örtüştüğü önemlidir. Eğer toplumun değer yargılarına ters düşen bir durumda devlet başat olursa bu rejenere olmak değil aksine dejenere olmaktır. Süleyman SENEM

C 8.Devletlerin bu tür yaklaşımları güzel ahlakın rejenere yeteneğinin kaybolmasına ve dejenere olmasına imkân tanımaktır. Ferhat ÇENBER

C 8. Güzel ahlak olmayan bir toplumda ülkenin çekirdeği konumunda olan aile yapısını bozduğu içindir.  Mizbah KARATAŞ

C 8. Radikal sosyal ve radikal doğa güzel yaşamak için ürün oluştururken bunların olmaması var olan ürünü de yok eder. Emine YARBA

C 8 Güzel ahlakın hakim olmadığı bir toplum dejenere olmaya mahkumdur. Hatice KAPLAN

C 8. Bu önerme evrimin ve devrimin çeşidine göre değişir: Devletin destekleyeceği her devrim güzel ahlakı geliştiremeyeceği gibi güzel ahlakı bozmaya da bilir. Kübra Sivri

C 8.Açıkca söylemek gerekirse önermeden bir şey anlamadım çünkü aklım siyasete pek çalışmıyor oyüzden eksiğini tamamlıyamacağım Ayşegül CAN

C 8. Devletler kendi rejilerine uygunluğunda toplumun değişme isteğini görmezden gelemez. Toplum ve rejim aynı oranda değişmesi ilerleme kaydeder. Toplum ahlakı radikal değişimlerde söz sahibidir. Ahlaksız toplumların evrimleşmeleri kaşı konulmaz bir dağılma yaşayacaktır. Erdoğan AKÇİÇEK 

 

C-8)güzel ahlakın olmadığı bir toplumda devletin düzeni ve aile yapısı bozulur. . Ramazan BORAN

C.8.Doğrudur katılıyorum. İHSAN YILDIZ

C 8.Devletlerin radikal değişim ve ilerlemelere uyum sağlaması, bu değişimlerin o toplumdaki insanlar için ne ifade ettiğinin belirlenmesiyle ve o toplumun değer yargılarıyla  ilişkilendirilmesiyle ölçülebilir. Ercem Çağdaş ZOBAR

C 8. Akıllı ve evrensel insan çevresindeki insanların fikir ve düşüncelerini alır ve akıl planında ölçer ve uygulamaya koyar. Zeki ve hissi insan ise çevreden aldığı fikir ve düşünceleri kendi hissiyle harmanlayıp uygular M. Akif TİRYAKİOĞLU