>
14.Dünyevi menfaatleri (münafıklar), uhrevi menfaatleri(radikal din
ehli), fıtratı tercihleri gereği ve Allah rızası için dini yaşamak
isteyen ve yaşayan 4 farklı kişi düşünün. Bu durumu;dinde
hayır görenler ve ülkemize güncelleyin. Sonucu 2-3 cümle ile yorumlayın.
İpucu;dünyası
için ahreti için dünyasından vazgeçenler bizden değildir(hadis).
C 14.Münafıklar sadece bu dünya için
yaşarlar, fıtratı doğrultusunda yaşayan kişi kimi yerlerde nefsi baskın
geleceğinden pek doğru bir hayat sürmezler,
radikal din ehli olanlar ise pek güvenilir değildir, en iyisi her şeyi
Allah rızası için yapmaktır. Şüphe yok ki Allah rızasını gözeten bir kul iki
cihanda da pişman olmayacaktır. Özden
CALP
C 14:Sadece tek taraf için yaşamamak
gerekir. Kamuran BALYEN
C 14.Türkiye de dünyası için ahretinden
vazgeçen ve ahreti için dünyasından vazgeçen insanlar vardır. Her ikisini de en
iyi şekilde yapanlar belli bir yere gelmişlerdir.Yudum GÜRER
C 14. Dünyası için ahretten vazgeçenler
düşüncesinden hareketle dünyada refah bir hayat yaşamak için faiz alan yada
tefecilik yapan kişi(faiz alana ,verene,sebep olana Allah lanet
etsin.Hadisi şerif) düşüncesiyle dünya menfaati elde etmiştir fakat ahretini
mahvetmiştir.Selçuk İNCE
C 14:Dünya ahiretin
tarlasıdır bu dünyayı bırakıp sadece ahirete çalışmak
yanlıştır.Aynı şekilde ahireti
bırakıp bu dünyaya çalışmakta yanlıştır.Bu dünyayı ve ahireti
birlikte yaşamak İslam dinini yaşamakla mümkündür. Berna AYIN
C.14:Bahsedilen durumda dini
kendi menfaati için insanları sömürüp kendine çıkar sağlayanların sadece
ahrette bir cevapları olmakta bunun yanında din evrensel olduğundan dinden
güzel bir şekilde istifade edilir bu böyle düşünülürse hem bu tarafta hem diğer
tarafta huzurlu olunur aksi durum gösterenlerin yani bu söylenenler üstüne hiç
ölmeyecek gibi bu dünya için bir saniye sonra ölecek gibi ahret için çaba sarf edilir
yani başka olursa kendisinden aciz insanı tarif eder. Caner ÖZDEMİR
C 14. İslam dininde şöyle bir
düstur vardır; ‘ Yarın ölecekmiş gibi ahirete, hiç
ölmeyecekmiş gibi dünyaya çalışın.’ Yakup
EKİNCİ
C 14. Bu konuda dengeli olmak lazım
dünyevi ve uhrevi menfaatler bir birini tamamlayan bir bütün olarak algılamak
gerekir. Bu iki kavramı kuşun kanatları gibi düşünmek lazım nasıl kuş tek
kanatla uçamaz ise bu iki kavramda tek başına olmaz. Muharrem Polat
C 14.insan düşünen bir varlıktır. Ve
düşünceye sınır getirmek olanaksızdır. İnsanlar dünyevi veya din tabanlı
düşünebilir. Bunlar birbirine baskınlık arz etmemeli. Bunlar bir bütün halinde
ele alınmalı. Süleyman SENEM
C 14.İnsanlar dünyası için ahretini,
ahretleri için dünyasını terk etmemeli. Fakat toplumumuz tek bir kefeye ağırlık
veriyor. Ferhat ÇENBER
C 14. Örneğin; M. Ali Erbil,
Bülent Ersoy gibi insanlar dünyayı ahi retlerine tercih ederken; Hz. Ali ve Hz.
Ömer gibi muhterem zatlar dünyayı değil de ahir eti tercih etmeleri. Mizbah KARATAŞ
C 14. Böyle insanlara ihtiyacımız vardır.
Hem de acil.Her türden insanın yaşama hakkı vardır. Emine YARBA
C 14 4 Farklı kişilik
düşünecek olursak; birincisi;radikal kapitalist,ılımlı
kapitalist,radikal dinci ve ılımlı dinci olurlar.Radikaller kendilerini ve
toplulukları ateşe atacak potansiyeldedirler.Ilımlılar ise akıl ve ahlakı ön
planda tuttukları için daimidirler,kalıcıdırlar.Halkın ve hakkın istediği de
budur. Hatice KAPLAN
C 14. İnsan Allah (cc) rızası dışında hiçbir şeyi kendisi için istememeli.
Kendi menfaati uğruna istediği dünyalık başkalarına zarar veriyorsa ahlak
çerçevesine sığmaz. Uhrevi istekler ise riya olur. Kübra Sivri
C 14.Aslında bizim ülkemizde bu dört tip
insana rastlamak mümkün ama bu tip insanlardan bence sadece son iki gurup insan
dinden hayır görmüş ve bir ülke için faydalı olmuşlardır. Ayşegül CAN
C 14. Din açısından bakıldığında insanın
fıtratı gereği Allah c.c. rızası için yapması en uygun davranıştır. Ülkemiz
için bakıldığında dini siyasete, ideolojilere kapitalist rant
hissiyatlarına alet etmeleri buna örnektir. Erdoğan AKÇİÇEK
C-14)bunu bir örnekle açıklarsak Hz. Ömer
halifeliğinde insanların dünya menfaati ve kendisinin ahıret
menfaati için ülkesini adaletle yönetmesi.
. Ramazan BORAN
C.14.İslamda ameller niyetlere göredir.Kim dini hangi amaç için yaşarsa cezası veya
mükafatı da o şekilde olur. İHSAN YILDIZ
C 14.Geçmişten günümüze kadar gelişen
süreçte dinler arasındaki farklılıklar genellikle insanlar için çatışma unsuru oluşturmuştur.Bunun örnekleri geçmişte çoğu kez
görülmüştür.Bu ortamda şundan söz edebiliriz ki her bireyin aslında seçtiği
yolu bırakın belirli bir gruba tek bir insana bile dayatmaya çalışması aslında
olayın boyutunu özetlemektedir ve ne yazık ki her dinde bu düşüncelerini kötüye
kullanan insanlar olmuştur.İşte bu insanları nitelendirirken,sadece inançlarını
yerine getiren ve bu manada bütün insanlara gereken saygıyı gösteren gerçek
şekliyle dindar olan insanlardan ayırmak için bu insanların radikal dinci veya
münafık gibi tanımlamalarla anılması olasıdır.insan kendi dinini kendi ruh
dünyasında yaşamalı ve başka hiçbir şeyi ve hiç kimseyi alet etmemelidir. Ercem Çağdaş ZOBAR
C 14. Bu işin bencesi
önce eğitim, öğretim onunla beraber gelir. Öğretim de eğitimin içindedir.
Eğitimsiz öğretim bir kainatı kırık bir kuş gibidir M. Akif TİRYAKİOĞLU