47.-Her şeyin ör. topyekun monarşi veya topyekun çoğulcu vahşi demokrasi yada ikisinin köktenci ortası veya varyasyonları(demokrasiler ve monarşiler), topyekun menfaate dayalı olması(kapitalistçe) ve tersine topyekun ortak olması(komünistçe) yada köktencice(yekpare) ortada olması her koşulda ifrat ve tefrite dayalı hayvanidir. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
İpucu;gayri insani yaratıkların hayat döngülerinde hemen hepsi mevcuttur. Bu kalıplara girmek insan için şeytani ve hayvanidir.


C.47.
Hayat döngüsünde hemen hepsi mevcuttur çünkü herkes kendine göre haklıdır ve çıkarlar vardır insanoğlunun o zaman gözü hiç bir şey görmez hayvanidir diyebiliriz.Melek
VİDİNLİ

 

 

C.47. Bunların hiç biri adaleti sağlayamaz  ve her zaman ezilen bir kesim bulunur. Filiz SÖYLER

 

C.47. Doğrudur. Zira ne monarşi ne vahşi demokrasi ne de komünizm insanlık için hayırlı değildir ve bu rejimlerde eksiklikler ve yanlışlar mevcuttur. İlknur ERTAŞ

 

C.47. Rabbimizin insanoğlu için seçtiği hayat tarzı olan İslam’ın rejimi şeriattır. İnsanoğlu hem bu dünyada mutlu olabilmesi için bu hayat tarzını yaşaması gerekir. Aksi taktirde alternatif hayat tarzlarını yaşayıp hayvani/şeytani seviyeye iner. Mehmet Sait DEMİR

 

  C.47. Bu insanların doyumsuz be güç kazanma hırslarından kaynaklanan bir şeydir. Kazandıkları ile yetinmeyen aç gözlü hayvanlardır insanlar. Gülçin DİLBER

 

C.47. İnsanlara göre bencil, şeytana yakın şahıslar peygamber ahlakına uzak olan şahıslardır. İnsanları hayvani kalıplara sokmak onları en güzel ahlaktan uzaklaştırmaktır. Şeytani insanları hayat döngüleri aynı doğrultudadır. Esra ENGENÇ

 

C.47.Hayat döngüsünde her türlü yaratıklar mevcuttur. Bunların seçimi insanlar şeytani bir seçimdir. Mahsun İLHAN

 

C.47. Önermesinin bir eksiği yoktur.Bu insanlar her an malayani duygular içerisindedirler.Merve ÜREN

 

C.47.Hayvani ve şeytanidir.Sümeyra YILDIRIM

 

C.47. İfrat ve tefrite dayalı şeytani ve hayvanidir.Pınar AKSAKAL

 

 C.47. İnsan oğlu melekler gibi sabit değildir. Amelleri ile meleklerinde üstünde olan Alai iliyun

 Mertebesine çıkabilir. Yada hayvanlardan da aşağılık olan Esfeli safilin mertebesine inebilir. Pınar TUFAN

 

C.47. Monarşiliğin ya da vahşi demokrasinin bulunduğu bir yer de zaten kendi menfaatlerini gerçekleştirmek için ne varsa hepsini ister Bu daha çok yağmalamayla hayvani bir davranışta bulunarak zalimce istemeleridir.Hiçbir şeye  ye doymazlar devamlı ifratça bir yönetim biçimine dönmesine  zamanla bunları kabullenip normal karşılanmasını isterler.Nefsinle eş değerde bulunan bu kimselerin hiçbir zaman vicdanı sesi duymayıp duyguları körleştirip aşırıya kaçarlar. Murat KOÇAK

 

 

C.47. İnsanın ahlaki ve toplumsal yönünü ekarte edersek bunların hepsi mümkün kılına bilir.

Mehmet BULUT

 

C.47. İnsan bu gruplardan mutlaka birindedir. Bunların dışına çıkmak imkansızdır. Önermede bir eksiklik yoktur.İnci ÇETİNKAYA

C.47. Her şeyin  ör. Top yekun monarşi veya top yekun çoğulcu vahşi demokrasi yada ikisinin köktenci ortası veya varyasyonları(demokrasiler ve monarşiler), top yekun menfaate dayalı olması(kapitalistçe) ve tersine top yekun ortak olması(komünistçe) yada  köktencice(yekpare) ortada  olması her koşulda ifrat ve tefrite  dayalı yaşam tarzı benimsemek başkalarının ihtiyaçlarını görmezlikten gelmek hakkın hakikatlerinden uzak yaşam tarzı benimsemek hayvanidir Medine KOYUNCUER

C.47.İfrat ve tefrit boyutunda olan her şey yanlışa götürür. Her görüşte ve her konuda vasat olunmalıdır. Yakup YAPAR

 

C.47.Bu tarz bir sistemin insani bir özelliği yoktur. İnsanları toplumları çok yanlış yönlendirebilir. Sara BATMACI

 

C.47.Sadece monarşi ve vahşi demokrasi değil insancıl olmayan insanı merkeze almayan her yönetim biçimi insanı insanlıktan çıkarır. Sultan BAYSAL

 

C.47.Toplumda insanların değer yargıları ile örtüşmeyen her şey toplumu huzursuz eder. Yani toplumsal mutabakat sağlanmadan bir şeyin yapılması ya da aşırıya gidilmesi doğru değildir. Ülkü KILIÇ

 

C.47. Bu yönetim şekilleri insanlar tarafından geliştirilmiş adi birer yönetimdir. Kendi menfaati doğrultusunda hareket ederek üst tabakalara hizmet ederken fakir halkı ezmek için geliştirilmiştir. Bundan dolayı bu sistemlerin yeryüzünde tutumlulukları yoktur. Abdullah TURAN

 

C.47. Bu yönetim şekilleri hepsi insanlar tarafından geliştirilmiştir. Ve vahşi demokrasidir. Her biri kendi içinde çelişkiye düşer ve eksik yanları vardır. İnsanları yönetmek için yetersizdir. Murat ÇİÇEK

 

C.47. Bu gibi yönetimler geçmişte yaşandığı gibi bazılarının ise halen yaşandığına tanık olmaktayız. Bu gibi yönetimler insanı vahşileştirdiği gibi sefalete de sürükler. Ayrıca bu gibi yönetimlerde insan haklarından bile bahsetmemiz mümkün değildir.  Fatih ELÇİ