8.A-Geçici
ve sihirli bir kainat içinde; kainat öncesi orijinimize dönerken;istendik
orijinimizin liyakatine ters düşmeyen;davranış,eylem, iş, düşünce, tefekkür ve
zikir döngülerini üreterek hayatımızda refleks haline yaklaşmanın bilinci ve
farkındalığını kavramak demek ne dememektir?
B-İçinde
bulunduğumuz geçici ve sihirli bir kainatı aşmak için; hangi; davranış,eylem, düşünce, tefekkür, zikir, üreterek
gerçeklere yada hakikatlere kendimizi yaklaştırabiliriz?
C-Hangi
hayat döngüleriyle kendimizi meşgul edelim ki ürettiğimiz hayat ve tükettiğimiz
nefes bizi istendik gerçeklere ve hakikatlere kenetleyip geleceği algılayıp
aşarak istendik orijinimize ulaştırsın? Sadece C.8.A:Bugün ki insanların, kavim
ve toplumların yaşayışları dememektir.
B:Dinimizde yüce Allahın buyurduğu
gibi yaşarsak dinimizin emrettiklerini yapıp yasakladıklarından kaçarsak asıl olan hakikatlere
kendimizi yaklaştırmış oluruz. Müge TEKİN
size en uygun olan
tek şıkka yanıt veriniz.
C.8 Allah CC un biz insanlara yol
gösterici olarak gönderilen peygamberin hadislerini örnek alıp kendi benliğine
yol çizer. Abdülkerim PINAR
C.8. B) Hakikatlere yaklaşmanın yolu; Allah
rızası için ibadetlerde bulunmak ve aynı zamanda bu dünya içinde bir şeyler
yapmak gerekir. Şöyle ki; hiç ölmeyecekmişiz gibi bu dünyaya, yarın ölecekmişiz
gibi ahi ret de çalışırsak bu hakikate yaklaşırız. Büşra AKAN
C8. Allah CC HU bize verdiği bu nefesi
boşuna tüketmemek için iyi ve güzel ahlaklı insan olmamız gerekir (peygamber
ahlaklı). Emrullah AKTAN
C.8 B) Kendimi
tanımaya yaklaştıran her türlü eylem, tefekkür ve arzu ile kendimi hakikate
daha çok yaklaştırabilirim. Mesut ÖZKOL
C8. A-Elestü birabbikum(ben sizin Rabbiniz değil miyim?)sorusuna
verdiğimiz cevabın gerekliliğini yerine getirmek dememektir
Havva SEVENCAN
C8. Nesnel tabanlı düşünce tarzında
insan sadece hayvanidir. Bu düşünce tarzıyla insanın kendisini anlaması zordur.
Güzel ahlak işletim sistemine sahip olmamız için kâinat öncesi orijinimizin ne
olduğunu anlamamız gerekiyor. Kâinat öncesi orijinimizde insan bir amaçtır ve
Allah’ın ilminde insanın anlam ve amacı açık bir şekilde dile getirilmiştir. Bu
amaca uygun bir şekilde fıtratımıza uygun güzel ahlak işletim sistemimizde
davranış, eylem, iş, düşünce, tefekkür ve zikir döngülerini üreterek
hayatımızda refleks halinde yaklaşmanın bilincini kavrayarak geliştirmemiz
gerekir. Ömer ERDEMİR
C.8 B) En güzel tefekkür ve zikir İslam edası ve ahlakıyla kendi
iletişim sistemimize empoze ederek yaşamamız gerekir. Abdulbaki CAN
C-8. C. Burada bizim kendi orijinimizi yakalamamız için kendimizi
İslam ahlakını yanı peygamber ahlakı ile donatmalı ve peygamberler ahlakını
referans alarak bir yaşam sürdürerek yaşarsak kendi benliğimize
ulaşırız. Fevzi KAYA
C8. Kâinatta ki maddelerin madde öncesi
olmasını bilmemiz bize insanların
Düşünce, yönetim ve eğitim sistemlerinin madde öncesine
dayalı ya da kökeni gerçekler üzerinden günümüze doğru gerçeği inşa ederek
geleceğe yönelir. İnsanlar orijinden günümüze düşünce sistemini inşa ederse
geleceğe ve gerçeklere yönelimi olur. Mehmet
PARLAK
C.8- B ) Kainat
ve dünyanın geçici olduğu aşikardır. Dünyanın anlamı ahrete yaklaştırdığı
kadardır. Zira dünya imtihan dünyasıdır. Peygamber efendimiz ‘Dünya ahretin
mezrasıdır’ diyor. Bir Türk atasözünde Ne ekersen onu biçersin ‘ deniliyor. Dolayısıyla
hakikate yaklaşmanın yolu sebepler planında Allah’ın emir ve yasaklarına göre
bir hayat yaşamak ve Allah tan hep ümit var olmaktır. Fatma ŞANVER
C.8A. Kâinat öncesi orijinimizde iyilik
ve güzellik vardı. İyilik ve
güzellikleri hayatımıza uygulayarak güzel düşünmek ve eylemde bulunmaktır. Suat MENTEŞE
C
8.a)İnsanoğlunun
bir yaradılış gayesi vardır.Bu gaye bize Allah
tarafından verilmiştir.Bu istendik davranışlar pozitiftir.Ama bunun tersi
davranışlar negatiftir.Bunun farkında olabilmek için at gözlüğünü çıkarıp dünya
hayatına bakış açımızı değiştirmeliyiz.İlim ve bilim sahibi nesiller
yetiştirerek bunlara ahlaki davranış bilinci yerleştirerek yapabiliriz.
b)İçinde bulunduğumuz bu zaman
diliminde gerçek hakikatler vardır.Bu hakikatleri
kavramak için derin düşünme yeteneğine sahip olmalıyız ve geçmişten örnek
almalıyız.Yaratıcımız bize kolaylık sağlamış bu hakikatleri hayatına uygulayan
önderler göndermiş bizde hayat felsefemizi ona göre yönlendirmeliyiz.Ahmet
KORKMAZ
C.8: Kendimizi
liyakatli insan olarak yetiştirip ibadet etmeliyiz Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.8)
İçinde
bulunduğumuz geçici kâinatı aşmak için peygamber kardeşliği ile düşünce
peygamber ahlakı ile düşünme ve bu doğrultuda zikir üreterek hakikate ulaşırız.
Metin BOR
C8. A- Dünyadaki güzel şeylerle meşgul
olarak, yaratanın güzel lütuflarından faydalanarak yaşamayı, Allah CC bize
emrettiği ve peygamberlerin ahlakına uygun bir yaşam sürerek, insanların ve
diğer canlıların değerlerini bilerek yaşarsak aldığımız nefes ve ürettiğimiz
hayat enerjisi bizi istendik orijinimize ulaştırır.
B-İçinde bulunduğumuz kâinatın bizim için
geçici bir yer olduğunu, burada yaşam süresince güzel ahlaklı biri olarak ve
topluma faydalı olabilecek davranışlarda bulunmak bizi hakikatli biri yapar.
C-Toplumumuza yararlı, dinimizce uygun
bulunan hayat döngülerinde kendimizi konumlandırmalı ve bu yolu izleyerek
istediğimiz hedefe ulaşabiliriz. Tahir
BALZAR
C 8)
C. İnsan
kendi gerçekliğini görmesi için Öncellikle peygamber ahlakından taviz vermemeli
ki bu dünyada ve ahi rette istenen düzeye ulaşabilir. İnsanoğlu bu dünyaya
sadece ibadet için gelmiş olsaydı sadece ibadet, eğer sadece nesnel ölçüde
gelmiş olsaydı sadece para kazanmak için uğraş verirdi. Nitekim sadece bunlardan yalnız birisi için
değil her ikisinin ortaya yolunu yakalamak ve fıtratı belirlemek için
gönderdiğine göre peygamber ahlakından taviz vermemeli ki bu dünyada ve ahi
rette istenen düzeye ulaşabilir. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.8.A.Bu geçici ve sihirli kainat içinde kainat öncesi orijinimize dönmek bizden Allah(c.c.)nın Peygamber Efendimizle göndermiş olduğu
Kuran-ı Kerim’de apaçık belirtilmiştir.Bu bilerek ve
yaşayarak hayatımıza enjekte ederek yaşamak hem bizim için dünya ve ahrette
cenneti yaşamak olacaktır.Ali İhsan
AYDINOĞLU