6.Kuramsal olarak;insan dünyaya enjekte ettiği ve doğadan bedenine ve iç dünyasına enjekte edilen hayat enerjisini temiz paketleyip ölüm sonrası onun içinde ebediyete yaradılışına ve dirilişine uyanacağından emin olsaydı; hangi nesnel, eylemsel sanal ve düşünsel hayat enerjisi üretirdi? Yaptıklarınız ve ürettiklerinizle haşir olacaksınız!? (ayet vardır)

 

C6.Güzel ahlaklı olmaya çalışırlardı, nesnel tabanlı düşünmezlerdi ürettikleriyle insanlığa ve doğaya yararlı olmaya çalışırlardı, ortaya koydukları yaşamla dinin gereklerin yerine getirmeye çal Ömer ERDEMİR

 

C.6..Tüm insanlarda peygamber ahlakı oluşurdu. Müge TEKİN

                                                        

C.6. Nasıl olsa yeniden hayata kaldıkları yerden devam edeceklerine emin oldukları için ve onları yargılayacak olmadığına emin olacaklarından kuralsızca ve gayet özgür bir şekilde yaşayacaklardır. Bu enerjinin adı bana göre kuralsız engebesiz enerjidir. Büşra AKAN

 

C6. insanlar dünyaya bir takım miraslar bırakmak için ve geriye doğru baktığında iyi bir haya geçirmiş olacaktı ki buda en güzel miras olacaktı.peygamber ahlaklı insan olmak gereklidir. Emrullah AKTAN

 

C.6 Varlığa has olan hayat enerjisinin kullanış biçimi varlığın akıbetini belirleyecektir. Mesut ÖZKOL

                                                                                                                  

C6. İnsanları karşılıksız seven, kucaklayan, hoş gören.İnsan merkezli, diğer gam (onların dertleriyle dertlenen) kişi olurdu.

Havva SEVENCAN

 

C.6 İnsanlar doğal ve ekolojik çevreyi koruyup, çevreyi yeşillendirip canlı varlıkların hizmetine sunmalarını gerektiğini düşünüyorum. İnsanların yararlanabileceği yapıtlar ortaya koymalıdır. Bu yapıtlar cami, okul, yol, çeşme vb. bu tür yapıtlar dünya var olduğu sürece onların öbür dünyada faydasını görür. Abdulbaki CAN

C-6.  Dünyada güzel şeyler yapılırdı. Yani canlılar ve doğa için yararlı faydalı şeyler yapılırdı. İnsanlar yamyamlaşmaz insanlık değerlerini korurlardı. Fevzi KAYA

 

C6.Eğer insan bu dünyada yaptıkların mükâfatı olarak öldükten sonra ebediyet olduğundan emin olsaydı bu dünyadaki hayat enerjisini çok iyi bir şekilde kullanırdı. Yani yaşamını peygamber ahlakıyla ve insan sevgisiyle bunu hayatına uygulayarak peygamber kardeşliğiyle son nefesine kadar hayatına devam ederdi. Mehmet PARLAK

 

C.6-Ayette kim zerre miktar hayır yaparsa karşılığını kimde zerre miktar şer yaparsa karşılığını alacaktır buyruluyor. İnsan öldükten sonra dirilmeye inanıyorsa hayatını kuran endeksli yaşayıp Alla- hın emirlerine uyup yasaklarından kaçınması gerekir. İşte burada şeytan ve nefis araya girip insanı yoldan çıkarmaya çalışır. İnsan iradesinin hakkını verip alayı illiyyinlere çıkabileceği gibi esfel-i safilinle re de inebilir Fatma ŞANVER.                     

                                                                                                        

C.6.İnsan daha günahsız bir yaşam ve insanlık için daha faydalı daha iyi şeyler üretirdi. Suat MENTEŞE


C6.
Zaten bir Müslüman bu vasıflara sahiptir.Yani bugünkü hayat enerjisini ve düzenini bir sonraki hayatına etki edeceğinden ve ondan sorumlu olacağından ona göre davranmaktadır.Fakat bunu diğer insanların ve duygudan mahrum olanlarında bilmesi durumunda dünya daha yaşanılabilir olurdu.Ahmet KORKMAZ

 

C6 İman dolu bir hayat sürerdi,iyilik üretirdi kötülükten habersiz yaşardı.   Ahmet CİHAT ÖNDEK


C.6  İnsan
yaptıkları ile karışılacağını bilmeli ve bunu bilseydi doğaya ve kendi içi dünyasına ve nefsine daima pozitif enerji saçardı. Eylemlerini dine göre kuran-ı kerime göre yapardı Metin BOR

    

 

C6. Dünyada yaptıklarıyla diğer dünyada hesap vereceğine inanarak yaşamak gerekir. Eğer ölüm sonrası içinde edebi yete yaradılışına uyanacağından eminse sürekli insanlık yararına gereken şeylerle meşgul olurdu. Tahir BALZAR

C 6. Yarın ölecekmiş gibi öbür dünya için çalışır, hiç ölmeyecek gibi dünya ya hayat enerjisini harcardı insan. Abdurrahim DOLAŞMAZ

 

C.6.İnsan iyi amellerde bulunup bu dünyasını dolu dolu yaşabilseydi eğer bu dünyada yapmış olduğu iyilikler ve güzellikler öbür dünya da karşısına çıkacaktır.Ne ekersen onu biçersin mantığında ki gibi Allah(c.c) dünyada yapılan en küçük iyiliğin ve kötülüğün karşılığının verileceğini buyurmuştur.

 Ali İhsan AYDINOĞLU