42.Bu asır,kafir ve ateistlerin toplumsal tufanından kaçtık
kurtulduk siyo-şovenlerin handikabına ve toplumsal
tufana tutulduk. Önermesi neyi ifade ediyor?
C-42.Burada halen şovenistlerin
baskılarının devam ettiğini gösterir.Fevzi KAYA
C.42 Geçmişte bireysel ve grupsal bir
tanrı tanımazlık var iken zamanla bu bir dini veya soyu da içine alacak şekilde
büyümüş ve içinden çıkılmaz bir hal almıştır. Abdulbaki CAN
C.42.Bu asırda ateist ve
kâfirler yüzünden oluşacak olan toplumsal kıyametten. Toplumun kirlenmesinden
kurtulduğumuzu toplumu fazla etkileyemediklerini böyle düşünen, inanların
sayısının artmadığını belirtiyor. Müge TEKİN
C42. Eskiden müminler kâfir ve
ateistlerin etkisinden kurtulmak için çaba gösterirken şimdi ise bunların
yerini dini kuduz (siyo) ve soy kuduzların (şovenist) etkisi
altına girdiler ve bunların etkisinden kurtulmak daha zor olduğu her ne kadar
çaba gösterseler bile bunları tümden yok edemezler. Mehmet PARLAK
C.42 Bir zamanlar kâfirlerden ve
ateistlerden putperestlerden kaçtık şimdi de hainlere dini kullananlara
yakalandık. Abdülkerim PINAR
C.42 Bir dönem hakikati reddedenlerin toplumsal tufanı vardı. O
dönem bitti, şimdi ise hakikati anladığını zanneden ve bunun tek sahiplerinin
kendileri olduğunu söyleyenlerin toplumsal tufanına tutulduk. Mesut ÖZKOL
C42.Bu geçen asırda dünyayı ve
toplumları istila eden aç gözlü kapital zihniyetlerden kurtulduk ama asır
sonunda sistem el değiştirdi.Yani
sistem siyo-şovenlerin eline Yahudilerin dünyadan
intikam alma hırsını intikam alma hırsını ve var olan iktidarların bunu
görememesidir. Emrullah AKTAN
C.42. Tamamen batı tiryakiliği olduğu ve
batıyı üstün görerek her şeyde onları örnek aldığımızı anlatmaktadır. Büşra AKAN
C.42-.Allah’a karşı çıkmak ve dinsizlikten
kaçarken başka bir sıkıntıyla karşılaştık. Şovenizm yani ırkçılık 1789 Fransız inkılabıyla ortaya çıkmış fakat en büyük zararı bize
vermiştir. Bugün doğu ve güney doğuda bizi birleştirecek din bağı varken
maalesef ırk yönü ön plana çıkarılıyor. Zira kuran da biz sizi tanışıp
kaynaşasınız diye fırkalara böldük deniliyor, ayrıca müminlerin ancak kardeş
olduklarının bildirilmesi işin olması gereken rengini ortaya koyar. Fatma ŞANVER
C42.Ateistlerin ve kâfirlerin yok etmelerinden zalimliklerinden
hakaretlerinden kurtulduk şimdide dini kendi çıkarları için kullananların
münafıkların, dinsel faşistlerin, dini milliyetçilerin zalimliklerine,
toplumsal tufanına tutulduk. Din insanlar arasında bir ayrım nedeni savaş
gerekçesi olamaz din insanların kardeşlik duyguları ile güzel ahlak sahibi
olmanın kaynağı ve güzelliğidir. Ömer
ERDEMİR
C–42- Bu asırda batılı ve diğer
devletlerin baskılarından onların zulmünden kendimizi azda olsa kurtardık.
Fakat bizim toplumda bulunan bazı kendilerini bilmeyen ve sadece hayatını bir
gösteri adamı gibi geçiren insanları yaptığı haksızlıktan ve iftiralardan
kendimizi kurtaramadık. Tahir BALZAR
C42. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmak denen şey bu olsa gerek. Kafirlikten ve dinsizliğin tehdidinden kaçarken başka bir
tehlikenin varlığını fark edemedik şovenizmin (ırkçılığın), yakalandığımız bu
tehdit bizle aynı bedenin parçaları olduğumuz gerçeğini unutturdu. Şimdi ırk
temelli ayrılıklardan bahseder olduk ki bizi ayıran ırksal mensubiyetlerimiz
olmamalı, birleştiren bir inancımız varken.Havva SEVENCAN
C.42.Toplumun farklı katmanlarında Cedi
ırkçılığın ve din ırkçılığını yapan insanların her yanımızı sarması ve toplumun
cahil bazı kesimlerini arkasına takması onları etkilemesi ve toplumun bazı
kesimlerinin ötekileştirilmesidir. Suat
MENTEŞE
C42.Bir zamanlar ALLAH inkar edilirdi ve
bunu aşmak için bu tarikatlardan kurtulmak için çok uğraştık sonunda da
insanlık bu tarikatları aştı.Şimdide din adı altında
bazı tarikatların hezimetine uğradık.Örneğin Yahudiler kendi dinlerinden başka
bütün dinleri inkar ediyor ve bu din mensuplarına direk eziyet ediyorlar.Diğer
bir tarafta ced ayrımı yapıp insanlık suçu işliyorlar
ALLAH ın izniyle bunu aşacağız.Ahmet KORKMAZ
C.42.) Asrın kötü bir yola girdiğini
Müslümanların hakkını yemelerini demek
Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.42) Dini kullanan değer yargılarına inançlara saygı göstermeyen, dini
değerlerini milli değerlerine köleleştirenler ve asimile edenlerdir. Şovenler
ırklarını ilahlaştıran kişilerdir kendi ırkını üstün görmemek gerekir bütün
herkes insan olduğu için değerlidir ve değer vermeliyiz, aksi durumda
hayvanlaşmaya doğru gidecektir. Metin
BOR
C.42.Önceleri sadece dünyada inanç
konusunda fazla diretmeler olmadan insanlar istedikleri ya da tam manasıyla
benimsedikleri dinlere uygun olarak yaşarlardı.Günümüzde
bu olay bu kadar basit olmayıp şimdi Müslüman olmayanlar mensubu oldukları
inanç eksenlerini bunun dışında kalan tüm dünya halklarına empoze etme
yarışındadırlar.İman yönünden zayıf olan kimseler bu tuzaklara düşebilmektedir.
Ali İhsan AYDINOĞLU
C 42)Batılı ve ateistlerin hayal
dünyasının hezimetlerininse kurtulan insanın kendimi bulayım derken de bu sefer
aşırı dincilerin ve ırkçı insanların hezimetine uğramasıdır Abdurrahim DOLAŞMAZ