40. İslami
insan ve doğal-vahşi insan arasında ne fark vardır?
İpucu;İslami
insan kişiliğine Adem AS dan Hz Muhammed AS’IN
Peygamber ahlak işletim sistemi ve nefsine doğal ahlak işletim sistemi
yüklü-nefsini tanır en azından nefsine arif iken doğal insan kişiliğine ve
nefsine doğal ahlak işletim sistemi yüklüdür ve nefsini tanımaz cahildir.
İnsani
hümanizm ve evrensellik yapa-vahşi-doğal ifrat ve terfidin afatından insanları
korumaktan acizdir. Yani aşırı ruhbanı ve hayvaniye kaydırır anacak verimli ve
bereketli hudutlar içindeki insanlar kurtulur ve güzel kalır diğer uca kayanlar
helak ve harap olur. İslami insanını hürriyetinin kuralları insanı ifrat ve
terfide kaymasını önlediği insana kalite ve üstünlük getirir.İfrat
ve tefrite kaymaz.
C.40İslami insan peygamber ahlakın almış
nefsine hâkim birey iken doğal vahşi insan nefsini tanımaz ve cahildir. Doğal
vahşi insan ifrat tefrit ile helal harama koşarken İslami insanlar bunlara
koşmaz aksine bunlar arasındaki bu farklılığa dikkat eder. Abdülkerim PINAR
C.40.İslami insan dininin
gerektirdiklerini yapan peygamber ahlakıyla yaşayan insandır, vahşi insan ise
eğitilmemiş şeytana kolaylıkla kanabilecek doğruyu yanlışı ayırt edemeyen
insandır. Müge TEKİN
C.40. İslam i insan hiçbir zaman ifrat ve
tefrite kaymaz, nefsine köle değildir. Doğal insan ise nefsine köle olmuş,
ifrat ve tefritle harmanlanmış bir yaşam tarzına sahiptir. Büşra AKAN
C.40- Ayette iradenin hakkını vermek veya nefsin altında ezilip kalmakla
ilgili insanın durumundan bahsedilir. Firdevslere çıkmak veya en aşağılara
inmek sebepler açısından nefse uymak ve uymamakla ilgilidir. İslami insan,
insan fıtratına uygun yaşamadır, nefsi kontrol altında tutma aşırılıktan
kaçınma İslami insanın özellikleridir. Doğal- vahşi insan nefsini kontrol
altında tutamayan içinden geldiği gibi yaşayan aşırılıkları göremeyen insandır,
kontrol mekanizması nefsidir.
Fatma ŞANVER
C40.İslami insan ve doğal vahşi insan
arasında çok belirgin farklar vardır.Bu farklar:İslami
insan sadece dünya işi ile değil aynı zamanda ahretini de düşünen ve hiç
ölmeyecekmiş gibi dünya için,yarın ölecekmiş gibi ahret için çalışan fertlerdir.Doğal-vahşi
insan ise sadece dünya için ve biyolojik ihtiyaçları karşılamak için çalışan
fertlerdir. Emrullah
AKTAN
C40. İslami insan peygamber ahlakıyla
işletim sistemiyle yüklü olması kendi nefsini tanıması ve buna bağlı olarak
bunları yaparak ve yaşayarak insanlara örnek olurken doğal vahşi insan kendi
nefsini tanımayan cahil ve çevresine zarar veren bireydir. Mehmet PARLAK
C40.İslam’ı insan kendini bilir nefsini
tanır. Nefsini tanıyan insan güzel ahlak işletim sistemine sahiptir nefsini
tanıyan rabbini tanır. Peygamberler yaşamlarıyla örnek olmuşlardır. Ortaya
koydukları ahlak insanın sınırları belirler. Bu sınırlar insanı
hayvanileşmekten korur. İnsani hümanizm ve evrensellik insanı, insanı aciz bırakır çünkü insan nefsine yenik
düşerse şeytanlaşır ve şeytan her yerde insanı kayırmaya çalışır. Şeytanı
cennete koysanız yine yolda çıkaracağı birilerini bulur. İslami insanı
hürriyetlerinin sınırlarını bildiğinde nerde durmasını bilir ve nefsini kontrol
altında tutar. Çünkü nefsini tanımaz insan cahildir. Ömer ERDEMİR
C-40. İslam i insanda peygamber ahlak sistemine sahip olduğu için
tüm güzellikleri bütün insanlığa ister. Doğal –vahşi insan ise sadece kendine
veya cet kardeşliğine ister. İslami insan evrensellik teşkil eder. Fevzi KAYA
C.40 İnsan İslam
dininin doğrultusunda hareket ederek, ahrette iyi bir konuma gelmesi için
çalışırken, doğal vahşi insan anarşist takılarak kendi çıkarlarına göre hareket
eder ve çevresine bilerek veya bilmeyerek zarar verir. Abdulbaki CAN
C40. İslami insan insan
fıtratına uygun yaşamadır, nefsi kontrol altında tutma aşırılıktan kaçınma
İslami insanın özellikleridir. Doğal- vahşi insan nefsini kontrol altında
tutmayan içinden geldiği gibi yaşayan aşırılıkları göremeyen insandır, kontrol
mekanizması nefsidir. Havva SEVENCAN
C.40 İslami insan, doğal vahşi insana
göre yaratılışın özündeki hassas dengeyi hissedendir. Mesut ÖZKOL
C.40.İslam i insan doğayı daha çok
yaşatmaya ve doğal dengeyi korumaya yönelik ahlak sistemine sahipken, vahşi
insan daha çok yıkım ve doğal dengeyi bozmaya yönelik ahlak sistemine sahiptir. Suat MENTEŞE
C–40- İslami
insan nefsine hâkim olmayı bilen insandır. Doğal vahşi insan ise dünyadaki
şeylere karşı nefsini koruyamaz. Şeytani duygular vardır içinde. Bir şeyin
iştahını kabartması halinde onu sahiplemeye çalışır. İslami insanda ise Allah
korkusu olduğundan nefsine hâkim olmayı bilir. Tahir BALZAR
C.40) İslam i insan peygamber ahlakı
olduğu için nefsine hâkimdir ve kendi nefsine hitap eder. Doğal ve vahşi insan
nefsine hâkim olamayan nefsini yönetemeyen insandır ( insanın en büyük düşmanı
nefsidir)
İslam i
insan doğruya olaşacaktır hayvani insansa helak olacaktır Metin BOR
C40.İslami insan ifrat ve terfide uzak
duran kişidir.İnsanlık
yararına ve menfaatine yapılan her şeyi kapsar.İfrat ve terfi de düşen
insanlarda vahşidir.Kendi yararına hiçbir şey yapamaz insanlık için çok
zararlıdırlar.Ahmet KORKMAZ
C.40) İslami insan örnek ahlakla yaşadığı için dinin öğrettiği şekilde yaşar.
Günah haram nedir bilir. Doğal insan ise bu kavramların farkında olmadığı için
veya reddettiği için yaşamında bu tür kurallar yoktur.Değer
yargıları din dışı öğelerin yönlendirmesiyle oluşur Ahmet CİHAT ÖNDEK
C 40) İslami insan nefsini kontrol edebilen ve düzgün bir şekilde
yaşayan ve de yaşantılarıyla başkalarına örnek olan insanlardır. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.40.İslami insan ne yapacağını nasıl
yapacağını bilir.Kısaca bu dünyadaki misyonunun
farkındadır.Bu yüzdendir ki hayatı daha anlamlı,huzurlu ve mutludur.Çünkü
kendinden istenen her şeyi yapar.Sadece bu dünyaya bağlı kalınmayacağını ölümü
halinde gerçekleşecekleri bilir ve bunu bilmenin ve gereklerini yerine
getirmenin verdiği bir rahatlık vardır.Doğal-vahşi insan için herhangi bir
amaçtan söz etmek imkansız gibi bir şeyidir.Bu dünyaya tesadüfen geldikleri kanısı
hakimdir.Görevlerinin sadece yaşamak olduğunu ve gelecekte bir gün ölüp
gidecekleri günü bekler dururlar.Ölümden sonrasını düşünemezler. Ali İhsan AYDINOĞLU