36A.İnsanın,
sevgisinin, merhametinin, duygularının…vb kıblesi ve
ilgisini her varlığa yönelik olmasına gücü yeter mi?
Bu
kavramların liyakatli kıblesinin ölçüsü ne/neler
olmalıdır?
A-İnsani ve
Doğal(vahşi-hayvani)sevgi nedir aralarında ne fark vardır?
B-İnsani ve
Doğal(vahşi-hayvani)sadakat nedir aralarında ne fark
vardır?
C-İnsani ve
Doğal(vahşi-hayvani)merhamet nedir aralarında ne fark
vardır?
D-İnsan/lar sevgisini, merhametini ve sadakatini liyakatli ve doğru
kullanmazsa gelişim, zaman, süreç ve olguların liyakatsizliği nedeniyle;
toplumsal sürüsel ve çevresel tufanlar kopar. Önermesinde ne demek
isteniyor?
İpucu;Tıklayın
Doğa,
insan, çocuk, evlilik, teknoloji-doğal eşya, hayvan, bitki, vatan, millet…vb. …lerden;
-Hangisi/leri mutlak
-Hangisi/leri insan sevgisine, hayvan sevgisine mutlak muhtaçtır yani
insan sevgisi ve hayvan sevgisi (vahşi-doğal sevgi) olmadan doğal gelişimi
tamamlanamaz yada eksik kalır?
Neden?
-Hangisi/leri mutlak insani merhamete ve hayvan merhametine(doğal
merhamete) muhtaçtır yani insan ve hayvan(doğal-vahşi) merhameti olmadan doğal
gelişimi ve hayat döngüsünü tamamlayamaz yada eksik
kalır? Neden?
İnsan
sevgisi, ilahi, insani ve akli varlıklar için, hayvani veya doğal sevgi
hayvanlar için yeterli ve evladır Demirkuş
2009
Hangisi/leri hem mutlak insani sevgiye ve hem de mutlak insani
merhamete muhtaçtır yani insan sevgisi ve merhameti olmadan doğal gelişimi
tamamlanamaz yada eksik kalır?
Neden?
?
Neden?
-Hangisi/leri insan sadakatine muhtaçtır yani insan sadakati olmadan
doğal gelişimini tamamlanamaz yada eksik kalır?
Neden?
-Hangisi/leri insan sevgisine, merhametine ve sadakatine muhtaçtır
yani insan sadakati, sevgisi ve merhameti olmadan doğal gelişimini tamamlanamaz
yada eksik kalır? Neden?
İp ucu;vatana insani sadakat, hayvanlara insani merhamet,
insanlara hem insani sevgi, hem insani saygı ve hem de insani merhamet kafidir.
Demirkuş 2009
Hayvanlara
insani sevgi insana doğal-vahşi sevgi olarak döner, eşya ve vatana insani sevgi
ve merhamet insana dönmez.
C-36] A] İnsan
sevgisi insana olmalıdır. İnsan sevgisini hayvanlara vermemeli, çünkü hayvanlara
merhamet yeterlidir.
B]
Vatana tapma yerine ona sadakatli olmak yeterlidir.
C] Sevgimizi hayvanlara verme yerine
ona merhametli olmak yeterlidir.
D]
Bu önermede insana özgü olan şeyleri insana uygulamak olmalıdır. Yoksa insan
sevgisini hayvanlara, toprağa verirse insan bu sevgiden yoksun olur, toplumsal
sevgi kalmaz. Fevzi
KAYA
C.36A
Yetmez. Sevgi insana merhamet ise hayvanlaradır.
A) İnsani sevgi daha
geniştir, doğal(vahşi-hayvani) sevgiyi de kapsar. İnsani sevgi akıl ve ruh
birleşiminden doğar. Doğal(vahşi-hayvani) sevgi içgüdüseldir.
B) İnsani sadakat, insanın aklı ve duyguları ile yaşamını
sürdürmesinde etkilidir. Hayatın her parçası insani sadakat ile birebir
ilişkilidir.
C) Doğal(vahşi-hayvani) merhamet sadece
hayvanlar için geçerli iken, insani merhamet hem insanlar için hem hayvanlar
için hem de tüm doğa yaşamı için olması gerekendir.
D) insan kendisinde var olan bu
vasıfları doğru bir şekilde kullanmadığı zaman, fıtrat yapısında bir bozunum
meydana gelir. Yani insan doğal fıtratından uzaklaşır. Abdulbaki CAN
C.36A)İnsani
sevgi, İlahi, insani ve ahlaki varlıklar için, doğal sevgi, hayvani varlıklar
için. Aralarındaki fark ise, insani sevgi geri gelir ama hayvani sevgi, geri
gelmez,
B)İnsani
sadakat, muhtaç olan varlıklar için, doğal sadakat, hayvana sadak duyulmaz.
Aralarındaki fark, insana sadakat duyulur ama hayvana hayvan a
duyulmaz.
C)İnsani merhamet,
insana açıma hayvani merhamet, hayvana açıma. Aralarındaki fark insani merhamet
ve hayvani merhamet her ikisinde de dince gerekli olduğu insani merhametin geri
dönmez olması ama hayvani merhametin geri dönmesidir Abdülkerim PINAR
C.36.Evet yeter. Bunların ölçüsü olmaz
çünkü insanın merhametinin ölçüsü yoktur kimi çok merhametli sevgi doluyken
kimisi tam tersidir bu tamamen kişinin yapısıyla, yaşadıkları ve bunların
birikimleriyle alakalıdır.
A.İnsanı sevgi insana zarar
vermez hep iyiye doğru yönlendirme varken vahşi sevgide kimi zaman zararda
verebilir çünkü eğitilmemiştir.
B.İnsanı sadakat hayvani
sadakatin yanında zayıf kalır çünkü insan düşünen bir varlıktır ve aklıyla kendi
çıkarları doğrultusunda nankörlük edip sadakatsizlik gösterirken hayvani sadakat
daha saf olup çıkarsız duyulur.
C.İnsan daha merhametlidir. Çünkü
yaşamıştır, tecrübe etmiştir ya da öğrenmiştir.
D.İnsanlar sevgi ve merhametlerini
doğru kullanamazlarsa toplum sevgisiz, merhametsiz insanı insan yapan
değerlerden uzaklaşır ve hayvanileşir. Böyle toplumlarda dayanışma birlik ve
beraberlik az olur ve böyle toplumlarda suç işleme oranı da, eğilimi de fazla
olur. Müge TEKİN
C.36.A. Allah CC’ hu bizlere öyle bir kalp
vermiştir ki sevgi, merhamet ve duygular her varlığa da
yeterlidir.
A)
İnsani sevgi insanlara duyulan
sevgidir, doğal sevgi ise hayvanlara duyulan sevgidir.
B)
İnsani merhamet insanlara karşı
duyulan sahiplenme, kollama gibi duygular barındırır, doğal sadakatte ise
insanların hayvanlara ilgi alakasından doğan bağlılık
duygusudur.
C)
İnsani merhamet insanlara karşı
acımasız olmamayı gerektirir, doğal merhamette ise yine hayvanlara acımasız
davranmamayı onların da birer canlı olduğu
unutulmamalıdır.
D)
Buda yine ifrat ve tefritle
açıklanır her şeyi sınırlarda tutmak lazım ne fazlasını ne de azını uygulamamak
gerekir, ve bu duyguları gösterirken liyakatli
davranmazsak büyük bir dengesizliğin ortaya çıkacağını unutmamak gerekir. Büşra AKAN
C.36-A- Vatana insani sadakat, hayvanlara
insani merhamet, insanlara hem insani sevgi, hem insani saygı ve hem de insani
merhamet kafidir.
Hayvanlara insani sevgi insana
doğal-vahşi sevgi olarak döner, eşya ve vatana insani sevgi ve merhamet insana
dönmez. Fatma ŞANVER
C36A.A.İnsani sevgi; güzel ahlak ve terbiye
sahibi ,namuslu,dürüst olan insanlara bu vasıflardan
dolayı sevgi göstermek demektir,
İnsani
sevgi;biyolojik,sosyolojik olarak ve insanın dış
görünüşüne aldanarak gösterilen sevgidir.
B.İnsani sadakat;insanın doğasındaki ve iyilik üzerine kurulan
sadakattir.
Doğal sadakat;insana insan olduğu için
gösterilen sadakattir.
C.İnsani merhamet;insanın içindeki Allah CC’HU korkusundan ve
peygamberimizin şefaatinden dolayı gösterilen sevgidir.
Doğal merhamet;insanın insana insan olduğu için
gösterilen merhamettir.
D.insan sevgisini
,merhametini,sadakatini doğru kullanmazsa kaos ortamı yaşanır örneğin şu
anda ırakta böyle bir kaos yaşanıyor.kim kimi öldürüyor? Neden öldürüyor?niçin öldürülüyor? Cevaplarını dahi bilemiyorlar. Emrullah
AKTAN
C36A.A.İnsani sevgi her şeye yeterdir.
İnsanlara ve doğadaki bütün canlılara sevgi saygı ve merhametli olmamız
demektir. Sevgi bu şekilde olursa hem insanlara hem de doğadaki bütün canlılara
yeterdir. İnsanı sevgi belli karşılık beklemeden insanın içinden gelen sevgidir.
Hayvani sevgi ise karşılıksız sevgi değildir. Hayvani sevgide belli bir çıkar
olmasa sevgi olmaz. Bunlar sadece çıkar ilişkisi olursa yapmacık sevgilerini
insanlara gösterirler.
B.İnsani sadakat hem ailesine, topluma
ve kendi vatanına sadakati vardır. İnsanı sadakat herhangi bir karşılık
beklemeden duyulan sadakatliktir. Hayvani sadakat ise ancak kendi sahiplerine
sadakatli olurlar. İçinden gelen bir sadakatlik yoktur. Belli bir karşılık
olmasa sadakatlik göstermezler.
C.Doğada bulunan canlılar arasında
akıl, sevgi ve merhamet i bu üç duyguyu bulunduran tek canlı varlıktır.
İnsanlara birbirlerine saygı ve saygı duyarken hayvanlara ise merhamet duyarlar.
Ama hayvanlar arasında sevgi, saygı yoktur sadece olsa olsa merhamet vardır.
D.İnsanlar sevgisini, merhametini ve
sadakatini doğru kullanmadığı takdirde hem kendi nesline hem de doğadaki diğer
canlılara gereğinden çok zarar verir. Bu şekilde doğadaki doğal hayat döngüleri
mahveder. Mehmet
PARLAK
C36A. İnsan ölümlüdür. İnsanın sevgisi de
merhameti de duygusu da ölümlüdür. İnsanın sevgi, merhamet ve duyguların kıblesi
ve ilgisi her varlığa yönelik olmasına gücü yetmez çünkü insan ebedi
değildir.
A-İnsani sevgi, ilahi, akli
varlıklar için geçerlidir. Doğal(vahşi-hayvani) sevgi hayvanlar için geçerlidir.
Biri akıl sahibi olanlar için biride akıl sahibi olmayan varlıklar için
geçerlidir.
B-İnsani sadakat insanların
birbirlerine karşı ve doğaya gösterdikleri sadakattir. Doğal sadakat ise doğal
döngü içerisinde görülür insandan bağımsızdır.
C-İnsani merhamet doğaya
zarar vermeden doğal döngülerin yapısını bozmayan bir ilişki tarzıdır. Doğanın
kendi yapısı itibariyle var olan merhamettir. Farkları ise biri akıl sahibi
müdahaleyi gerektiren bir süreç biride doğal bir süreçtir.
D-İnsan insana sevgi ve
merhamet duygusuyla yaklaşır. Çünkü sevgi ve merhamet insanidir maneviyatla
ilgilidir. Bu duyguların kimlere duyulması gerektiği iyi bilinmelidir. Vatana
insani sadakat duymak hayvanlara insani merhamet duymak gerekir. Ömer ERDEMİR
C36A A. İnsan sevgisi insana olmalıdır.
İnsan sevgisini hayvanlara vermemeli, çünkü hayvanlara merhamet yeterlidir.
B. Vatana tapma yerine ona
sadakatli olmak yeterlidir.
C. Sevgimizi
hayvanlara verme yerine ona merhametli olmak yeterlidir.
D. Bu önermede insana özgü olan şeyleri
insana uygulamak olmalıdır. Yoksa insan sevgisini hayvanlara, toprağa verirse
insan bu sevgiden yoksun olur, toplumsal sevgi kalmaz. Fevzi KAYA
C.36A Yetmez. Sevgi
insana merhamet ise hayvanlaradır.
A) İnsani sevgi daha geniştir,
doğal(vahşi-hayvani) sevgiyi de kapsar. İnsani sevgi akıl ve ruh birleşiminden
doğar. Doğal(vahşi-hayvani) sevgi içgüdüseldir.
B) İnsani sadakat, insanın aklı ve duyguları ile yaşamını
sürdürmesinde etkilidir. Hayatın her parçası insani sadakat ile birebir
ilişkilidir.
C) Doğal(vahşi-hayvani) merhamet sadece
hayvanlar için geçerli iken, insani merhamet hem insanlar için hem hayvanlar
için hem de tüm doğa yaşamı için olması gerekendir.
D) insan kendisinde var olan bu
vasıfları doğru bir şekilde kullanmadığı zaman, fıtrat yapısında bir bozunum
meydana gelir. Yani insan doğal fıtratından uzaklaşır. Abdulbaki CAN
C36.A.Liyakatli ölçüde gücü yeter.Allah insanı bu donanımda yaratmıştır.Liyakatli
kıblesinin ölçüsü gerektiği yerde gerektiği kadar
olmalıdır.
A.İnsani sevgi:İnsanın bilinçli olarak kendini yönelttiği
sevgidir.
Hayvani sevgi:İnsanın aklını kullanmadan tamamen hazlarıyla hareket
etmesi.
İnsani sevgide akıl ön plandayken,
hayvani sevgide ise nefis ön plandadır.
B.İnsani sadakat:Sevgimizi,merhametimizi.ilgimizi…vb. karşımızdakine
yöneltir ve karşımızdakini sevgimizle büyütür besleriz.
Hayvani sadakat:Tamamen ben merkezli yaşayıp çıkarlarımız tehlikeye
girdiğinde ise ilgimizi ve sevgimizi başka yöne yönlendiririz.Yani haz aldığımız
başka yöne yönlendiririz.
C.İnsani merhamet: Karşılık
beklemeden gösterilendir.
Hayvani merhamet: Menfaati
doğrultusunda merhamet edendir.
D.İnsanlar sevgi, merhamet ve
sadakatlerini doğru yönde kanalize etmezlerse bir süre
sonra hayal kırıklıklarına uğrarlar,bu hayal
kırıklıkları onların hayattan,toplumdan kopmalarına sebep olabilir.Toplumların
da yanlış yönde ilerlemeleri de onların akıllarını kullanmadan sürü halinde
hareket etmeleri de toplumsal çöküşe sebep olur.Havva SEVENCAN
C.36A İnsanlar bütün varlıklardan farklı
olarak bir düşünce işletim sistemine sahip oldukları için, neye nasıl ilgi
duyacaklarını ayarlayabilirler.
A) İnsani
sevginin içinde bilinç ve irade vardır. Doğal(vahşi-hayvani) sevgi ise içgüdüsel
bir durumdan kaynaklanıyor.
B) İnsani
sadakat ve Doğal sadakat arasındaki fark insanın dış çevresine karşı özne olması
ve karşılıklı etkileşim içinde olduğunun bilincinde olan tek
varlıktır.
C) İnsani merhamet ve Doğal
merhamet arasındaki fark, doğal merhametin olması için insani merhametin olması
şartı ve insani merhametin tüm bu merhametleri kapsamasıdır.
D) İnsanlar
kendilerinde bulunana bu özellikleri doğru kullanmadıkları takdirde, fıtratları
bozunuma maruz kalıyor. Dış dünyanın güdümüne girip, böyle yol almaya başlıyor.
Mesut ÖZKOL
C.36A.Evet
insanın sevgisi merhameti her varlığa yeterdir. Çünkü sevgi ve merhamet için bir
enerji harcamaya gerek yoktur. Zaten bunlar düşünsel veya hissidir. Söz konusu
varlıkla karşılaştığında veya etkileştiğinde bu düşünce ve duygulara sahip
olması yeterlidir.
A.insani sevgi kaynağını akıl
ve duygulardan alan sevgidir. Doğal sevgi ise kaynağını doğal süreçlerden alan
sevgidir. İnsani sevgi merhamet, şefkat ve yaşatmaya dayalı sevgidir. Doğal
sevgi ise daha çok akıla ve duyguya dayalı kuralların olmadığı dolayısıyla
merhamet, şefkat gibi olguların oluşmadığı ve gösterilmediği
sevgidir.
B.İnsani sadakat süreklidir.
Hayvani sadakat belli bir süre vardır. İnsani sadakat bağlı olmak, ihanet
etmemektir.
C.İnsani merhamet korumaya,
Kollamaya ve yardım etmeye yöneliktir. Hayvani merhamet daha çok menfaate
dayalıdır.
D.İnsan merhamet, sevgi ve
sadakatini uygun bir şekilde kullanamaz ise diğer bazı şartlar altında toplumun
geri kalan kesimlerinde küsme,adaletsizlik,gibi
kanaatler oluşur bu da toplumsal çatışma ve bunun getirdiği toplumsal çöküşlere
neden olabilir. Suat MENTEŞE
C–36A- A- insanın sevgisinin, merhametinin,
duygularının kıblesi; insanın bildikten sonra her varlığa yönelik gücü yeter.
Her şeyde insan sevgisi olmalıdır. Bu sevgi insanlara karşı insani olmak, diğer
canlılara da gereken şefkat gösterilmelidir.
B- Yaptığımız işlerin veya verdiğimiz
sözlerin arkasında durarak, emanete ihanet etmeyerek sadakatli
olabiliriz.
C- Doğadaki tüm varlıklara karşı
şefkatli olmak gerekir tabiî ki her varlığa gereken
şefkati kadar olmalıdır.
D- İnsanlar merhametini ve sadakatini
başarılı ve doğru bir şekilde kullanmazlarsa, karşılarına sürekli engeller
çıkar. Sürekli sorunlar yaşarlar. Tahir
BALZAR
C.36 A ) İnsanın kıblesinin her şeye yetmez
ancak peygamber ahlaklı veya peygamber görüşlü bir insanın kıblesi insanın,
sevginin, merhametin, duyguların… Vb olmaya yeterli
olacaktır.
A. İnsani sevgi akıllı varlıklar
içindir. Doğal sevgi ise hayvanlar içim olan sevgidir.
B. insanların birbirlerine olan
sadakatidir Hayvani sadakat farklıdır örneğin bir köpeğe yemek verdiğinizde
sürekli size sadık olur fakat kedi öyle değildir kedilere yemek verdikten sonra
giderler onlar biliyorlar ki rızkını
Veren Allah CC
hudur.
C.insani merhamet insanların
gösterdiği merhamettir doğal merhamet hayvanidir batının gücünü kullanması
güçsüzlerin üzerine ateş topları yağdırması hayvani
merhamettir
D. insanlar sevgilerini sadakatini
merhametini kullanmasalar toplumların helak olur insanlar hayvanlaşmaya doğru
gidecektir yozlaşacaklardır.Metin BOR
C36.a)İnsani sevgi sadece akli varlılara
göre şekillenir ve geri dönüşümlüdür.doğal sevgi ise doğaya zarar vermeme olarak
tanımlanabilir.
b)İnsan doğaya göre daha sadakatlidir
çünkü ektiğini biçersin ve ileriye aktarılır.doğadaki
sadakat yerinde kalır geri dönüşümsüzdür.
c)Dünyada merhamete muhtaç binlerce
insan varken günümüzde vahşi hayvanlara yapılan merhamet ve harcamalar bunun
çok
ötesindedir ve bu utançtır.
d)insanlar merhametlerini doğru
kullanmazlar ise gün gelir insanlık bunu kaldıramaz bencilik artar ve büyük bir
devrim olur bu kişilerde kara delik olurlar.Ahmet KORKMAZ
C.36)
A)İnsanların sevgisi bilinçseldir,
kendiliğindendir. hayvanların ise
eğitimseldir
B) Hayvanları beslediğin sürece
sadakatlidir
C.) Merhamet hayvanda yoktur
D)Ahlaki yozlaşmaya neden olur toplum
çöker
BB İmha ve inkar sistemiyle donatılmış ALLAH’IN gösterdiği yoldan
uzaklaşan sistem ile olur Ahmet
CİHAT ÖNDEK
C.36.A.İnsanın tüm olgularının her varlığa ilgisini verebilmesi ve yöneliminin bu yönde
olması elbette çok zordur.Ancak kişi yaşadığı hayatta
ne kadar pozitif ve bilerek yaşıyorsa gücü yettiği oranda yönelim
gösterecektir.
Bu
kavramların liyakatli kıblesinin
ölçüsü insanın dünyaya bakış
açısıyla bağdaştırmak mümkündür.Olumlu
düşünebilen ve etrafına
pozitif enerji yayan
herkesle anlaşabilmek temel
ölçüdür.
A.İnsani sevgi zorunluluk olarak ve isteğimiz
doğrultusunda meydana gelen sevgidir.Bir bakıma kişinin insanı insan yapan temel
özelliğidir.Doğal sevgi ise herhangi bir durum karşısında fazla düşünmeden
gerçekleşen yarı merhamet-şefkat karışımı nedensizlik üzerine kurulu
sevgidir.
Aralarında
ki temel fark ilkinde göstermek
bize saygınlık kazandırır.Toplumda bir yer
edinmemizi sosyal çevremizin oluşmasında belki de en önemli etmenken doğal sevgi
anlık olarak meydana gelir ve bu sevgiyi dikte etmek lüzumu her zaman
olmaz.
B.İnsani sadakat iyiliğimize olan bir
durum karşısında aynı şekilde karşılık vermemizle olur.Biz iyi olduktan sonra ve bunu yaparken kendimizden ödün vermiyorsak
eğer varsın herkes kötü olsun. Doğal sadakat ise olayı en başında verilen
istemeden gelişen bir eylemdir.Zamanla değişebilir.
C.İnsani merhamet Allah(cc)
nun her insana
vermiş olduğu ancak herkesin farklı
oranda kullandığı bir erdemdir.Doğal merhamet tanım olarak içten gelme anlamı
katmaktadır.Ancak merhamet doğal
olarak ortaya çıkmaz.Onu kişi
dürtüleriyle isteğe bağlı ve Allah korkusunu yüreğinde taşıyan
herkes ortaya çıkarabilir.
D.Kişi sevgisini,merhametini, sadakatini liyakatli ve doğru kullanmazsa yaşadığı
çevreye gerektiği gibi adapte olamaz kişileri doğru konumlandırmaz ve bu da onun
topluluktaki yerinin doğru olmasını
engeller.İlişkiler giderek yozlaşır
ve içinden çıkılmaz bir hale gelir.Öyle bir an gelir ki etrafında
dostlarından yana kimse kalmaz. Ali
İhsan AYDINOĞLU