29.Aşağıdaki
okuma parçasındaki liyakatsizlikleri, ihaneti, sadakati, nankörlüğü dikkate
alarak en az 5 cümle ile eleştiriniz.
1-Ülke
bütçesi her yıl hazırlanırken; fakirler, işsizler, düşkünler, doğal-yapay-diğer
afetler ve acil yardımlar için ne kadar nakit gerekli ise ortaya konur ve
bütçenin kıblesi öncelikle bu eksen etrafında belirlenir. Çözüm için ülkedeki
her fert ve kurumun maddi ve manevi gücü oranında kanunla serçe parmağı taşın
altına konur ve para tedarik edilir.
2- Cet veya
evrimsel kardeşlik din kardeşliği önüne geçilmesi gereği peygamber eğitim
sistemi ile gerekçeli ve yaşanmış örnekleri ile eğitimde her eğitim yılı
başında verilir.
İpucu;cet-evrimsel
kardeşliği öncelikli ve peygamber (din) kardeşliği sonralıklı düşünmek insanın
inancında hayvanlar mesabesine indirir hayvani veya hayvanlar gibi inanmaya
götürür. Yani insanın inancıyla hayvanlaştırır. Peygamber kardeşliği öncelikli
ve evrim-cet kardeşliği sonralıklı düşünmek insanı peygamberce inanç sistemine götürür.Cet-evrim kardeşliği öncelikli peygamber kardeşliği
sonralıklı düşünmek insanı kişilik olarak hayvanlaştırır, Ruhunu kainat
hapishanesine kapatır-aklını kitler ve atasallığı-doğayı ilahlaştırır neticede
liyakatsiz farkındalıkla insanlığı atasal
kuşaklardan, ceddini dinden palazlandırarak maymunlara, itlere, hayvanlara ve
doğaya hapishanesine götürür ve kitler.
- Sadece
peygamber kardeşliği öncelikli ve cet-evrim kardeşliği sonralıklı düşünmek
insanları kişilikleriyle Adem AS, Ruhunu aklıyla
çalıştırarak ile Allah CC’YE ve Nefsiyle hayvanlar alemine doğru düşündürerek farkındalıklarını liyakatlileştirir.
Unutmamız
gerekir ki gayrimüslimler ve diğer insanlara kendimizi hayırlı ve doğru
peygamberce yani peygamberce güzel ahlakı örnek yaşantıyla konumlandırmamız
dinen farzdır.
Unutmamız
gerekir ki;tarih boyunca Müslüman’ım diyenlerin hükümranlığında yaşayan
gayrimüslimler ve diğer insanların paraları ve vergileri veya mallarıyla
camiler, ibadet haneler ..vb İslami hizmet imarlar,
hizmet inşa edilmiştir. Onlarda bu yönden İslam’a hissedardırlar.
Hatta,
iknaa ile, cebren veya hile ile onların çocuklarını ellerinde aldık asker
eyledik. Onlara tarihteki liyakatsiz veya cahilce icabetlerimizden dolayı
borçluyuz ve vebal altındayız.
Hiç olmazsa
bu hakları karşılığında Allah CC’NİN onlara icabetini dilememiz farzdır.
Cehalet,
bilgisizlik, görgüsüzlük sonucu mahiyetimizdeki hemen tüm azınlıkların, dinini,
dilini, kültürünü…vb kendimizin kilerine ne kadar
tarla etmişsek yada ceddimizi İslamiyet’le palazlandırmışsak bu haklarını
liyakatli iade etmekte en az o kadar şerefli ve güzel bir sorumluluktur.
3- Eğitimle
Peygamber bilinç-düşünce işletim sistemini ve öğretimle de doğa-doğal
bilinç-düşünce işletim sistemini bir arada etkileşimli olarak eğitim-öğretim
sisteminde verilmesi gerekir.
C29. 1-Ülkemizde bir fakir namuslu
yaşayamıyor önermesini dikkate alarak bütçemizin kıblesini fakirlerin namuslu
bir yaşam sürmesi için düzenlememiz ve oluşturmamız gerekiyor. Her ferdin bu
bütçenin oluşturmasında az da olsa bir katkısının olması gerekmektedir.
2-Cet
veya evrimsel kardeşlik din kardeşliğinin önüne geçerse insan ve insan düzeni
hayvanileşir. İnsanlar nefislerine göre yaşar ve doğayı da nefislerine göre
şekillendirirler. Bu yüzden ırkçılık, Siyonizm gibi kara delikler oluşur. Fert,
toplum, kavimler öncelikli peygamber kardeşliğini yaşaması buda fert ve
toplumları peygamber inanç sistemine götürecektir. Sonralıklı cet ve evrim
kardeşliğini yaşayabilirler.
3-Eğitimde
peygamber ahlak işletim sistemi öncelikle verilmesi gerekir. Çünkü peygamber
ahlak işletim sisteminde doğa – doğal bilinç işletim sistemi doğru
konumlandırılması gerekiyor. Ömer
ERDEMİR
C.29. Ülke bütçesi
her yıl düzenlenince fakirler, işsizler, düşkünler düşünülüyor fakat durum hiç
değişmiyor fakir yine fakir, işsiz yine işsiz, düşkün yine düşkün kalıyor bu
haksızlıktır ve liyakatsizliktir. Gayrimüslimlerden alınan paralarla cami,
ibadet haneleri yaparak onların buna katkısının olduğunu unutmayarak nankörlük
etmemeliyiz. Peygamber kardeşliğini ön planda tutmalıyız cet kardeşliğinin bize
her zaman daha yakın olduğu görüşündense aynı doğrultuda düşünen ve daha iyi
bir insan olan ama akraba olmayan biri bizim için daha iyi olabilir buna da
ihanet etmeyelim. Büşra AKAN
C29.1.Ülke ekonomisinin her yıl fakirleri,
düşkünleri, işşizleri, doğal ve yapay diğer afetler
için ayrılan bütçe ayarlanır. Yalnız ülke başındakiler yani ülkeyi yönetenler
ülke için ayrılan bu paraları gerekli yerlere gönderilirse ve gerekli şekilde
kullanılırsa fakir, işiz, düşkünler, doğal ve yapay afetlere çok rahat yeter.
Ama yalnız ülkeyi yöneten kişiler her gelen bir vurgun vurursa herkes hep bana
hep bana derse bu ülkedeki işsizler, fakirler, düşkünle, doğal ve yapay afetler
için ayrılan para bu gibi yerlere kalmayıp her zaman bir sorun olarak ortada
kalır.
2.Ülkede cet kardeşliği ve evrensel kardeşlik bazında
verilen eğitimde yetişen çocuklar sürekli bir çatışma ortamda olurlar. Bunu
yapanlar daha doğrusu halkı kukla gibi kullanan ülke yöneticileri kendi
aralarında muhalefet olup tartışmaları nedeniyle sürekli kargaşa durumları
ortaya çıkar. Ama şayet bu kaosu ortadan kaldırmak
için peygamber kardeşliği ön planda tutulursa insanlar kişilikleriyle ve
nefisleriyle düşünerek daha liyakatli bireyler ortaya çıkar. Ülkede bulunan
yöneticiler ve ülkedeki halk arasında hiç kargaşa ve muhalefetlik gibi durumlar
ortaya çıkmaz. Mehmet PARLAK
C.29 Liyakatle
,peygamber ahlakı,eğitim fıtratı ve çalışkanlık olmalıdır.Bu özellikler
olmadan liyakatlisizliktir. Ülkemizde dil kültür tarikat ..v.b
azınlığın toplumsal sorunlulara bu haklar verilirken korkulmamalı yani hakların
dağıtılmasında ihanet olmamalıdır.Sonuç olarak aynı çerçeve içerisinde yaşayan
Türk,Kürt,Laz,Çerkez bu gibi insanlara nankörlük yapılmamalı eşit
davranılmalıdır. Abdülkerim PINAR
C.29.Ülke bütçesi hazırlanırken maalesef
bunların hiçbiri günümüzde uygulanmıyor. Öncelikle ülkelerin başında olan örnek
insanların bu tür toplumun herkesimsini düşünen yardım programları düzenlemesi
gerekirken onlar ceplerini nasıl dolduracaklarını düşünüyorlar. Eğitim
sistemimizde peygamber ahlaklı öğrenciler yeni kuşaklar yetiştirmiyoruz,
çocuklarımıza temiz ve güzel ahlak kazandırmak yerine onları sadece bilgi
bazında doldurmayı amaçlarken aslında bunu bile başaramıyoruz çünkü onlara
neden öğrettiğimizi açıklayamıyoruz ki ilgilerini çekelim. Müge TEKİN
C.29-Olması gereken gerçekten de bu.
Bütçenin fakir fukaraya göre ayarlanması. Maalesef insanlar bencil davranıp
önce kendi ceplerini düşünmekteler sonra da cet kardeşliğinin de etkisi ile yakınlarını.Maalesef günümüz de cet kardeşliği peygamber
kardeşliğinin önüne geçirilmeğe çalışılıyor.Dünya kardeşliği denilerek
peygamber kardeşliği yani din kardeşliği ötelenmek isteniyor.Dikkat edilirse
kuran da bütün müminler kardeştir denmektedir. Fatma ŞANVER
C29. Olması gereken gerçektende bütçe
hazırlanırken düşkünlerin durumları ortaya koyulup ona göre yol alınmasıdır.
Ancak bu hiçbir zaman böyle olmamıştır.Fertler kendi
düze çıkana kadar başkalarının sırtından geçinse de kendileri bir mevkie
geldiklerinde ezen ve sömüren konuma geçerler.(cet veya evrimsel kardeşliğin
din kardeşliğinin önüne geçmesini savunan bazı güçler peygamber kardeşliğini
hiçe sayıp yada peygamber kardeşliğinin güçlenmesini istemediklerinden dolayı
dünya kardeşliğini savunmaktadırlar.
Havva SEVENCAN
C–29- 1- Her yıl ülke bütçesi hazırlanırken fakirler, işsizler gibi
kişilerin durumları öz önünde tutulmalıdır. Burada herkes serçe parmağını taşın
altına koyarsa sorunlar kalmaz örneğin: Devlet Koç gibi Doğan gibi şirketlere
işte sen bu kadar bir vekile sen bu kadar, ,yani ülkedeki herkesin gelir
durumlarına göre herkes serçe parmağını taşın altına koyarsa, parasal sorun
çözülmüş olur.
2- Öncelikli
hedefimiz peygamber kardeşliği olmalıdır. Çünkü diğer insanlarla kendimizi
doğru konumlandırmak peygamberce güzel ahlakı ile yaşantımıza yön vermek
üzerimize düşen görevlerin başında gelir.
3- Eğitim
peygamberin bilinç ve düşünce sisteminden yararlanılarak verilmeli, öğretimde
de yine aynı şekilde onun ahlakı ile bilgiler öğretilmeli. Tahir BALZAR
C.29 Kesinlikle her Müslüman ferdin
peygamber ahlakını gelecek nesillere anlatması farzdır. Bunun yanında peygamber
ahlakının çocuklara eğitim-öğretim ilk yıllarında verilmesi gerekli ve zaruri
bir ihtiyaçtır. Her zaman için peygamber kardeşliğinin cet kardeşliğinden önce
gelmesi gerekir. Cet kardeşliğinden önce peygamber insanlara benimsetilmelidir.
Ancak bu şekilde kişiler sağlıklı birer birey gibi düşünebilirler. Mesut ÖZKOL
C29.Peygamber
kardeşliği öncelikli olarak eğitim sisteminde verilmesi gerekir.Cet
kardeşliği ve evrimsel kardeşlik sonralıklı isteğe olarak verilebilir.bir
ülkede fakir insanlar namuslu
yaşayamıyorsa o ülkenin ahlak işletim
sistemi çökmüştür.Öncelikli olarak bir ülkenin bütçesi oluşturulurken fakir
insanların ihtiyaçları göz önünde
bulundurularak ve bütçenin kıblesinin bu doğrultuda oluşturulması
gerekir. Emrullah AKTAN
C-29. Okuma parçasında da dile getirildiği gibi ülke
ekonomileri hesaplanırken bunlar dikkate alınmalıdır. Ama maalesef emperyalist,
kapitalist zihniyetler bu yönde değil tam tersine göre hareket etmektedirler.
Zenginlerin ve sermaye sınıfının menfaatlerine göre adım atarlar. Diğer bir
husus ise gayri Müslimler konusudur ,özellikle
ülkemizde de örnekleri çok olmuştur. Gayri Müslimleri veya başka etnikteki
halkları dışlayarak onlardan korkarak veya inançlarından dolayı onları bu
toprakları terk etmeye mecbur bırakmışız. Bunun sebebi ise cet –evrim
kardeşliğini peygamber kardeşliğinden önce tutmaktan kaynaklanmaktadır. Fevzi KAYA
C.29 İhanet ve
sadakat insanlara özgüdür. İhaneti ancak peygamber ahlakından, şefkat, merhamet
duygularından yoksun olan kişiler gerçekleştirir. Sadakat ise peygamber
ahlakını içselleştiren ve bunu yaşamına uygulayan kişiler için geçerlidir.
Nankörlük, kendi doğal fıtratına uzak yaşayan kişilerin yaptığı davranıştır. Abdulbaki CAN
C29.1)Ülkemizde mal
varlıklarıyla bir şehir imar edebilecek güçte insanlar vardır.Bunların
yıllık gelirlerinin yüzde biri fakirlere ayrılırsa ülkemizde fakir insan
kalmaz.Ama bizde bu bilinç yok. 2)Bu
gibi bilinçlerin uyandırılması için hiçbir toplumsal tepki de yok veya tepki
için ülke şartları yetersiz.
3)Ced ve evrim kardeşliği bizi hayvanlaştırır.Irkçılık,şövenist
hayvani duygulardır.Sadece insan olduğumuz için değer görmeliyiz.
4)Eğitim sistemimiz ne yazık ki çok
kötü bir yerde Peygamber ahlaklı eğitim sistemlerinden mahrum bırakıldık.
5)Bütün insanlar ilişki içindedirler
Müslüman veya gayrimüslim birbirinin üzerinde hakkı vardır.Ona
göre muamele lazımdır.Ahmet KORKMAZ
C.29Tarihte örneğin Anadolu’da birçok halklar yaşardı farklı din, dil ve
kültürlerde yaşarlardı. Eğitimlerine dini yaşayışlarını destek verilirdi
milliyetçilik azgınlaşınca toplumun ahlakı bozuldu, komşuluk hakları yerine
düşmanlık geldi. eğitim sisteminde asimile söz konusu
oldu. biz güzel ahlakı ve insanı yani Hz. Muhammedi
öncü alacak eğitimi destekleseydik dünya başka türlü olurdu Ahmet CİHAT ÖNDEK.
C.29) Peygamber kardeşliğini sonralıklı
düşünmek insanı hayvanlaşmaya götürür böyle bir eğitim sistemi yanlıştır.
İnsanlar Öncelikli olarak peygamber kardeşliği daha sonra cet kardeşçiliği
gelmelidir.
Gayrimüslimleri
ve diğer insanlara kendimizi hayırlı ve doğru peygamberce güzel ahlaklı örnek
yaşantı ile konumlandırmamız gerekir.gayrimüslimlerin paraları toplanarak
ibadet yapılması nankörlüktür ve onlarda bu yönden Islama hissedar olmaları yanlıştır.başkaların
çocuklarını zorlu veya hile asker yapmak cahilliktir..eğitim
sistemimde peygamber bilinç ve düşünce
sistemi ve öğretimle doğal bilinç düşünce
bir arda verilmedir Metin BOR
C.29.1.Bütçe hazırlanırken özellikle fakirler, ihtiyaç sahipleri
ve meydana gelebilecek afetler göz önünde bulundurulmaz ve yoksullar yoklukları
içinde yaşarken herhangi bir afet durumunda da gerekli rehabilitasyon ve müdahale edilmez
ve sosyal dengesizliklerin meydana
gelmesine sebep olur.
2.Yüksek gelir sahipleri her sene gelirlerinin belli bir miktarını ülkede sos
yo-ekonomik yapısına göre bölgeler oluşturulup sosyal ve ekonomik yönden geri
kalan bölgelere daha fazla ayrıcalık ve yardımlar yapılıp yada kendi ayakları
üstünde duracak olanaklar geliştirmesine çalışılarak ilerde olması
muhtemel sosyal çatışmaların
engellenmesi sağlanabilir
3.Cedde dayalı düşünce sistemi geliştiren toplumlar belli bir
süreden sonra ırklarını
en özel ırk olarak görmeye başlarlar ve buda ilerde suç makinesi
haline gelebilecek ırkdaşlarını destekleyerek bir nevi ırkçı bir yaklaşım içine
girmesine sebep olabilir.
4. Gayri Müslimlerin çocukları bazı zamanlarda alınarak devşirtildi. Bu devşirtilen
çocuklar devletin çeşitli kademelerinde
hizmet ettiler.ayrıca mübadele yolu ile bazı
insanların yurtlarından edilmesine sebep olduk.
Ülkeden kaçanların ardında bıraktıkları mallara el koyduk kızlarını
zorla alıp evlendik.bütün bu yapılanlar gayri
insanidir ve tasvip edilmesi de beklenmemelidir.
5. Bugün eğitim sistemimizde güzel
ahlaklı insanlara pek değer verilmez. Daha çok başarılı zeki insanlara değer
verilir. Bu durumda ilerde istendik yönde bazı ahlaksal davranışların yok
olmasına sebebiyet verebilir. Suat
MENTEŞE
C 29) Evrensel likalık için öncelikle doğa yi ve doyanın sahibini tanımak değer vermek ten gelir,
nitekim doğayı korumak ve onun döngülerine el atmamaktan gelir ve öyle ki
herkes gücü yettiği ve anlam çıkarabildiği kadarıyla sorumluluk ve görev alması
gerekir düzen için insani evrensellik öncelikli olması gerekir. Abdurrahim DOLAŞMAZ-
C.29.1.Kurumlar bu manada nankörlük gösterirler.Eğer ki cet kardeşliğinden sürekli olarak
bahsediliyorsa ve onların yardıma muhtaç kişilerin yardım etme konusunda hiçbir
şey yapılmıyorsa bu onlardaki sadakatsizliğin en büyük göstergesidir.Onlara
göre nankörlük ihanet kavramları ters
gelir çünkü kendilerini o kefeye koymayı yedirmezler kendilerine.Ama yeri
geldiğinde en büyük vatansever onlar
olup çıkar.Vergisin vermez hırsızlık yapar ancak sonuçta o bir
vatanseverdir.Bizim içinde bu yeterlidir!
2.Yanlışlık buradadır.Biz cet
ve evrim kardeşliğinden öte din kardeşiyizdir.Çünkü olayı cet kardeşliği ya da
evrim kardeşliğine dökerseniz eğer toplumda ayrılıklar çıkar ve isyanlar başlar.Hepimiz
ortak bir atadan gelmiş orijininde hepimizin Müslüman olarak doğduğu
bilinmektedir.Bu yönüyle daha evrensel bir çerçeveden bakmak insanları ayırmaz
aksine birleştirir.
Ali İhsan AYDINOĞLU