28.Nesnel,
ruhban, şeytani, insani, rahmani, istişareli tabanlı evrensellik nedir? Hangisi
en liyakatli evrenselliktir?
İpucu;evrenselliğin başıboş ve kontrolsüz sınırlarını ifrat ve tefritle
ilişkilendirin.
C28. Nesnel tabanlı evrensellik: Her şeyi
bilimle izah etmeye çalışmaktır. Maddesel düşünmek anlamına gelir.
Ruhban tabanlı evrensellik: Ruhani
düşünmek bilimin verilerini kazanımlarını görmezlikten gelmek anlamına gelir.
Rahmani tabanlı evrensellik: Kâinat
ötesi gerçeğin farkında olup her şeyi o eksenli düşünmek anlamına gelir.
İstişareli tabanlı evrensellik: bütün
Evrensellikleri bir arada uygun yer ve zamanda düşünmek anlamına gelir.
En liyakatli evrensellik istişareli
tabanlı evrenselliktir. Ömer ERDEMİR
C.28. En liyakatli evrensellik rahmani
tabanlı evrenselliktir. Çünkü Allah CC’ HU herkese adil bir şekilde davranır
hiçbir kulunun duasını geri çevirmez, yeter ki doğru bir şeyler yapsın o kişi. Büşra AKAN
C28.Bu kavramlardan en liyakatli olan
ruhbanı evrenselliktir. Ruhbanı evrensellik nesnel, şeytani, insani, rahmani ve
istişareli tabanlı evreleri içine alarak evrende bulunan başıboş ve kontrolsüz
sınırları sınırlandırır. Bunları doğru konumlandırarak faydalı sonuçlar ortaya
çıkarır. Mehmet PARLAK
C.28 Nesnel evrensellik,ortandan olmayan
cansız bir şeye bağlanmak.ruhban evrensellik,doğa üstü varlıklara bağlanmak
,Şeytani evrensellik , ki Allah kimseyi düşürmesin şeytana tapmak ,rahmani
evrensellik ,bir yaratıcının olduğuna inanmak ve ona yönelmek tir.bunlar içinde en likayetli
olanı rahmani dir. Abdülkerim PINAR
C.28.Nesnel, ruhban, şeytani, insani
tabanlı evrensellik inandığı şeylerin boş olması geçici olması sonucu kargaşalık . Müge TEKİN
C.28- Nesnel
evrensellik: dünyada her şeyin maddeden ibaret olduğunu menfaatler söz konusu
olduğunda bütün hilelerin mubah olduğu bir düşüncedir.
Ruhban evrensellik: Bir
lokma bir hırka felsefesi güden dünya için çalışmanın gereksizliğine inanan bir
düşünceyi insanlığa empoze etmektir.
Şeytani evrensellik:
Kötünün hüküm sürdüğü ve en kötü olanın başa geçtiği bir sistemdir.
İnsani evrensellik:
Hümanist düşüncenin merkeze alındığı yapılan tüm iyiliklerin bir inançtan
dolayı değil de sırf insanlık adına yapıldığı bir düşünce şeklidir.
Rahmani evrensellik:
Merkezini Allah inancının aldığı bir düşünce şeklidir. İnsanlar bütün
davranışların da Allah eksenli davranırlar.
İstişare tabanlı
evrensellik ise bütün dünya devlet ilişkilerinde her şeyin karşılıklı görüş ve
anlayış dahilinde hareket edilmesidir.
En
liyakatli olan rahmani evrenselliktir. Fatma
ŞANVER
C28. Nesnel evrensellik: dünyada her
şeyin maddeden ibaret olduğunu menfaatler söz konusu olduğunda bütün hilelerin
mubah olduğu bir düşüncedir.
Ruhban evrensellik ise bir lokma bir hırka felsefesi güden
dünya için çalışmanın gereksizliğine inanan bir düşünceyi insanlığa empoze etmektir.
Şeytani evrensellik ise kötünün hüküm sürdüğü ve en kötü
olanın başa geçtiği bir sistemdir.
İnsani evrensellik: hümanist düşüncenin merkeze alındığı
yapılan tüm iyiliklerin bir inanıştan dolayı değil de sırf insanlık adına
yapıldığı bir düşünce şeklidir.
Rahmani evrensellik: merkezini Allah inancının aldığı bir
düşünce şeklidir. İnsanlar bütün davranışlarında Allah eksenli davranırlar.
İstişare tabanlı evrensellik ise bütün dünya devlet
ilişkilerinde her şeyin karşılıklı görüş ve anlayış dahilinde
hareket edilmesidir.
En liyakatli olan rahmani
evrenselliktir. Havva SEVENCAN
C–28- En
liyakatli evrensellik bana göre rahmani olan evrenselliktir. Çünkü uçsuz
bucaksız, başıboş bir evreni kontrol eden bir gücün olduğunu bilmemiz gerekir.
Bu gücünde rahman kelimesinden zaten anlaşıldığı görülür. Tahir BALZAR
C.28 Kişilerin kendi işletim
sistemlerinde var olan bilgilere dayalı olarak evrenselliği tanımalarıdır. En
liyakatli everensellik rahmanidir. Mesut
ÖZKOL
C28 Nesnel:doğruluğu ispatlanabilir ve yoruma dayalı
olmayan herkesçe kabul gören.
Ruhban:Hıristiyanlık’ta dini eğitim veren bir kurumdur.
Şeytani:kötü ruh anlamına gelir.
İnsani:medeniyeti ve iyiliği kabul eden kişilerdir.
Rahmani:ilahi,yüce anlamındadır.
İstişareli tabanlı evrensellik:tek taraflı benzetme anlamına gelir. Emrullah AKTAN
C-28. Nesnellik herkes tarafından genel geçer ve kanıtlı olan
evrensel olgulardır. Fevzi KAYA
C.28 Nesnel
tabanlı evrensellik, herkesçe aynı anlamı uyandıran gerçeklerdir. Ruhban tabanlı evrensellik, belli
bazı dini öğretilere saplanmış düşüncelerdir. Şeytani tabanlı evrensellik, olumsuz ve kötü sonuçlar barındıran
olaylardır. İnsan tabanlı evrensellik,
gelip geçici olandır. Rahmani tabanlı evrensellik, değişmeyen mutlak bilgilerin
farklı düşüncedeki kişilerde yarattığı aynı veya farklı etkidir. İstişareli
tabanlı evrensellik, karşılıklı fikir alış verişidir. En liyakatli evrensellik
rahmani tabanlı evrenselliktir. Abdulbaki
CAN
C28.Bence en liyakatli evrensellik
insancıl evrenselliktir.Çünkü insana dayalı
evrensellik yaratıcının bize uygun gördüğü evrenselliktir.Ahmet KORKMAZ
C.28) Liyakatli evrensel ve rahmani olandır Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.28) Nesnel: Ateist düşüncedir.
Ruhban: ruhani düşünmek ruhlar âlemini düşünmek. Şeytani: nefis olarak
düşünmek İnsani: insancıl düşünmek
rahmani: Allah CC düşünmek: istişareli ise bunların hepsini bir anda düşünmek
anlamına gelir. En liyakatli olan ise istişareli olandır Metin BOR
C.28.
Nesnel tabanlı evrensellik:
Herkesçe sabit değerlerin olduğu evrenselliktir
Ruhban
tabanlı evrensellik: Herkesin
‘dünyevi olan her şeyden uzaklaşması’ gibi değerler sistemidir
İnsani
tabanlı evrensellik: İnsani değerlerin önemsendiği evrenselliktir. Burada
insan kutsaldır ve biriciktir.
Rahmani tabanlı evrensellik: Yaratanın belirlediği değerler
bütünüdür.
Şeytani tabanlı evrensellik: Varlıkların hayrına olmayan değerler
bütünüdür.
İstişareli
tabanlı evrensellik: Danışarak oluşturulan değerler bütünüdür.
Burada en liyakatli
evrensellik rahmani tabanlı evrenselliktir. Çünkü bir resmi en iyi ressamı
bilir. Rahman da, rahmetine muhtaç
varlıklar hakkında en iyi değerleri belirler. Suat MENTEŞE
C 28) liyakatli
evrensellik: doğayı, insanı ve doğadaki tüm canlı hayvanları ve bunlara zarar
vermeyecek, doğanın döngüsüne el atmayacak şekilde yaşamak ve yaşatmaktan gelir
ki bu da insanı liyakatli evrensellik ile olur. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.28.Liyakatli
evrensellik rahmani tabanlı olan evrenselliktir.Çünkü bizim dünyaya gönderilme sebebimiz
belli yapmamız gerekenler bellidir.Onun dışında yaşamamız mümkün
olmayacaktır.Allah(c.c) sırf ona ibadet etmemiz için bizi yaratmıştır.Bizimse
bu yoldan ayrılmadan başı boş bir şekilde kontrolsüz yaşamamız zararımıza
olacak bir süreci tetikleyecektir. Ali İhsan AYDINOĞLU