81.Kafasına göre ilah arayan ve kafasına göre kainattaki sonuçlara anlam yüklemeye çalışan fert ve
toplumlara ne denir?
İpucu;İnancında, dininde, imanında,yaşadığı her
yerde hakikati ve gerçekleri aramada; kafasına, istemlerine, kesesine…vb
nefsine göre ilah hayal etmek veya aramakla insanileşmek için fıtratına yararlı
ilah kabullenmek arasında ki farkındalığı ve cehaleti
2-3 cümle ile izah ediniz.
C.81 Böyle insanlar inandığı gibi yaşama
yerine, yaşadığı gibi inanmayı kolay gören ve hayatına düstur edinen iradesiz
nefsinin zindanlarında çürümeye mahkum insanlardır.
Buradaki sıkıntı nefse tabi olmak ve nefsinde devamlı daha fazlasını istemesidir.
Havva AKGÜL
C.81. Böyle insanlara, toplumlara diyecek
bir şey bulamıyorum. Böyle insanlar yaşadıklarına göre inanmayı kolay görüp ona
göre davranırlar. Kafalarına göre ilah ararlar. Dilek AKMAN
C.81 Ateist insan veya ateist toplum olarak
nitelerim. Bunların hayata neden geldiğini nasıl bir yaşam sürdürmesi
gerektiğini bilmeyen insanlar olarak görüyorum. Kendilerine göre ilah
kabullenirler, şirk koşarlar ve günah işlerler.
Sinan BAŞAR
C.81 Bence kafasına göre ilah ve din
arayan kişiler dinlerde yaptıkları işin günah ve çok büyük cezaları olduğu için
kendilerince bir kılıfa uydurmak için dinler ve ilahlar yaratıyorlar. Bir
zinanın büyük günah olduğu bildikleri halde bunu kabul etmeyip bin kurup buna
uyguluyorlar. Dinlerinde kendini ırkının milletini bütün insanlıktan üstün
gösteriyorlar. Yahudi ve Hıristiyanlar dinlerinde ki bazı maddeleri kendi
kafalarına göre değiştirerek gerçek kitapların çok dışına çıkmışlardır. HÜSEYİN KAKCI
C.81 Nefsine, kesesine ve menfaatlerine
göre ilah arayan ya da fıtratına yaralı ilah kabul etmek şirktir ve en büyük
günahtır. Putperestler ateistler örnek verilebilir. Ümit MEMİŞ
C.81 İnsanoğlu
her zaman bir arayış içersindedir. Bu en eski toplumlarda sürüp gelen ve
insanın doğasında olan bir şeydir. İnsan oğlu kendine
göre doğruyu bulana kadar yani gerçek doğruyu (İslam’ı) bulana kadar bir arayış
içersinde olacaktır. Hakan YILDIRIM
C.81 Batıl inançlı ve Allah inancı
olmayan kişilere denir. Çünkü Allah inancının üstünde inanç arayanlar ancak
kendilerini kandırıp batıl inançlara sığınırlar. AYFER EDE
C.81 İnancı tam oturmamış veya inançsız
kişiler kendi gereksinimlerine göre bir ilah yaratırlar ve yaşamı da buna
uydurmaya çalıştırırlar. NİGAR ÖZTELLİ
C.81 Kafasına göre ilah arayan kişi cahil,ateist ve yobaz insanlardır.Böyle kişiler aynı zamanda
kainatta-
ki sonuçlara anlam yükleyerek hayal
aleminde yaşayan aciz varlıklardır.Bayram
KARAÇINAR
C.81 Böyle kafasına göre ilah arayan ve
kâinattaki sonuçları kendisinin istediği gibi yorumlayan insanlar nefisperest insanlardır. Nefsin hoşuna gideni yapıyor veya
ona göre uyarlıyor. Şahin CEYHAN
C.81 Bu fert veya toplumlar kendilerini boşlukta hissederler. Bu boşluktan
kurtulmak için tutunacak dallar ararlar. Fatih TEKİN
C.81 Sahra çölünde yolunu kaybetmiş ya da
büyük ummanda pusulasız kalmış gemilerdir. Bir kum fırtınası ve ya bir girdapta
boğulmaya mahkumdurlar. Halit KIRIKTAŞ
c.81 Tek bir ilah vardır. Oda ALLAH
CC’HU dur. Bunun dışında ilah arayanlara sapkın deriz. Kendi kafasından ilah
oluşturanlara putperst diyoruz. . Mehmet ÜÇDAĞ
C .81 Bu gibi insanlar çıkarcıdırlar,çünkü sadece her
şeyi kendi çıkarları doğrultusunda yaparlar.aslında toplumda inançlı gibi
davranırlar,ama bu inancı yeri gelince yani hesabına gelmeyince isteğine göre
değiştirme hakkını kendisinde görür,.onun için ilah
onun istek ve hevesleridir.
Emine
UĞUR
C.81 Sapmış ve sapkın bire toplum denir. Nihal GÜLÇEK
C.81 Marksist – Leninist birey ve toplum denir. Sinem
DEMİR
C.81 Sapkın denebilir veya eski köye yeni
adet peşinde olanlar denebilir. Tuba GÜZEL
C.81 Bu tur kişiler sapık ve kendilerini
tanımamışlardır. İnsanın inanacağı tekbir kişi olmalıdır. Birde fazla varlığa
inanırsa sapıklığa uğranır. İnanılacak tek kişide ALLAH [cc]dür.
Celal ŞAKAR
C.81 Bunlar sapkın toplumlardır. İllaki bir şeylere anlam yüklemek gerekmez.
Çünkü yeryüzündeki her varlık ALLAH’ın varlığına
birer delildir. NAFİH
ASLANCI
C 81 Kafatası zihniyeti denir. Şaban ADAŞ
C.81 Böyle toplumlara sapık toplum ve
fert denilir. Birey hakikati ve gerçekleri aramada bir tek yere varır. O da
Allah CC’ dür. Fıtratı gereği ilah araması sonucunda ise
birey sapıtabilir böylece farklı ilahlara inanır ve sonu cehennem olur.
Aradaki fark budur. İkinci tür arayış
cehalet tipidir. Sonuç
net
C.81.Firavun ve firavunlaşmış kişiler denir. Mehmet Sebil
KARACA
C.81.Cehalet, bilginin yeterince
kullanılmasıdır. Gediği yerine koyamamaktır.İsmet ALPYÜREK
C.81 gerçek ilah çıkarsız, ödünsüz kabul edilirken kafasına göre ilah arayanlar
kendine temelde fayda ve çıkar sağlayan ilah hayal ederler. İneğin kendisine
süt verdiği için kutsal kabul edip tapan insanlardır.kafalarındaki
ilah temelde fizyolojik ihtiyaçlarını karşılayandır. Zehra Kut
C. 81 Kafasına, nefsinin isteklerine göre
ilah aramak cehalettir. ALLAH(c.c)’un emir ve isteklerini insanın fıtratına
uygundur. ZEYNEP ERDOĞAN
C.81 Kafasına göre ilah arayan yeryüzünde kendisinden daha iyi daha gelişmiş
canlı veya cansız bir varlık bulamaz. Sonuç yüklemeye gelince insanoğlu
olayları nasıl görmek isterse o şekilde yorumlar. Kafasına göre ilah arayan tek
bir yaratıcının olduğuna inanmalıdır. Kafasına göre ilah arayan insanlara
kafasız insan denir. Emrah TAN
C.81 Bazı insanlar araştırarak,sorgulayarak,gözlemleyerek
ilahların farkına varırlar.Bazı insanlar ise körü körüne inanırlar.körü körüne
kuru bilgilerle inanan insanlardan inancı sözde inançtır.En ufak bir şüphede
sarsılabilir ama araştırarak inanan insanın inancı kolay kolay
sarsılmaz. Ahmet ŞAHİN
C.81 Bazı
topluluklar körü körüne bazı inanışlara yönelirler ve hiçbir dayanak noktaları
yoktur bazı topluluklarda ise insanlar sorgulayarak düşünerek görerek ve yaşayarak
inanışlara yönelmişlerdir. Aradaki en büyük fark körü körüne bir şeylere
bağlanan toplulukların helaka uğraması diğere
toplulukların ise günümüze kadar inançlarını sürdürebilmişlerdir. M.Selim YALÇIN
C.81 İlah insanları yaratır ve onlara
bazı şeyleri emreder. Yani anca İlah toplumlara yapması gerekenleri söyler.
Ancak kendi kafasına göre ilah yaratanlar (Putperestler gibi) kâinatı kendi
çıkarlarınca anlayanlar sapkın ve cahildir.
Hüseyin ŞERMET
C.81 İnanmak insanın fıtratında vardır.
Tarih boyunca insanlar çeşitli varlıklara inanmışlardır. Bu şekilde elde edilen
inançlar gerçeği yansıtmayan batıl inançlardır. Dinçer KÜÇÜK