70.İçinde
yaşadığımız doğa o kadar hassas dengeler ve kanunlar üzerine inşa edilmiş ki;insanlar fert ve toplum bazında ancak bu sanal, nesnel,
düşünsel, toplumsal ve diğer doğal döngülerin bereketli (ifrat ve tefritlerden
uzak) sınırlara-hudutlara uyumlu kurallarla yaşarsa en sağlıklı geleceği hak
etmiş olur.
A-Önermesinin
eksiğini gerekçesiyle yazınız.
B-Sizce bu
bereketli hudutların farzları nelerdir?
İpucu;tüm
dini ve siyasi yönetim şekillerinin farzlarını yaşanan doğaya uyumlu farzlarla
bir arada düşünün. 1
C.70 A-Doğa aslında o kadar hassas
döngülere sahip değildir değişimlere müsaittir. Bizler o döngülere müdahalede
bulunmasak ta değişime uğramıştır. Dinazorlar doğal
bir döngünün içersinde yok olmuşlardır. Bizlerin etkisi ile değil.
B- Doğa ve insanlara zarar vermeyecek
şekilde kendi bekamız için başkalarının bekasının kısıtlamayacak şekilde doğa
ve insanlık içindeki oyunumuzu tamamlayıp bitirmektir.
Hakan YILDIRIM
C.70 A- Eksikliği
yoktur. Tüm hassasiyetler, kurallar, her acıda verilen yaşantılar verilmiş
zaten.
B-Bereketli
hudutlar ahlak kurallarının dışına çıkmamaktır. AYFER EDE
C.70 A-Bence
dengeli ve bütün kurallara uyumlu yaşarsa sağlıklı geleceği de hak etmiş olur.
Gerekçede eksik göremiyorum. NİGAR
ÖZTELLİ
C.70 Toplumlardaki ahlak kuralları
ailelerin, aileleri oluşturan fertlerin kişisel dünyası ile yakından alakalıdır.İnanç sistemleri bu ahlak yargısının
oluşmasındaki en temel dogmadır.Komünizmin sürdüğü toplumlarda başkasının eşini
talep edip onunla beraber olmak o toplumun ahlak kuralı iken bizim toplumumuzda
tamamen kabul edilemeyecek bir durumdur.Son din olan İslamiyet ise tamamen
insanın sosyal yaşantısını kolaylaştıracak ve ahlak değerlerini yüceltecek bir
inanç sistemidir.Havva AKGÜL
C.70. A. Önermesi doğrudur, eksikliği, İslam
dininin kuralları ile yaşanmasından bahsetmemiştir. Güzel ahlak kurallarına
uyulması gerekir, insanlara hak edildiği
gibi muamele yapılması gerekir. Dilek AKMAN
B. Fıtratın bereketli hudutları ve sınırları demek,
insanoğlunun fıtratına uygun olarak liyakatli ve gerçek menfaatleri için güzel
ahlakı taklit etmek demektir. Din,
fıtratın bereketli hudutları ve sınırları içerisinde emir ve yasaklarını yerine
getirmektir. Bilim, güzel ahlakı fıtratın bereketli hudutları ve sınırları
içerisinde teknolojiden yararlanmasıdır. Dilek
AKMAN
C.70 A- Kendi düşünceme göre bu maddenin
eksikliği yoktur. Uyum sağlandıktan sonra hiçbir eksiklik olmaz. HÜSEYİN KAKCI
C.70 A Kendi düşünceme göre bu kurallar inancımın kuralları olduğu
için gelecekte (ahrette) sağlıklı bir yaşamı hak etmiş oluruz.
Sinan
BAŞAR
B Peygamber ahlakına uygun insancıl ve imanlı bir
şekilde yaşamak.
Sinan
BAŞAR
C.70 A- Hassas dengelerin ve bereketli
hudutların yaşamımızı etkileyen ve ilgilendiren kısımlarını bilmek yeterlidir. Ümit MEMİŞ
B- Eğer bu bereketli hudutları bilirsek hayata daha
kolay uyum sağlayabiliriz ve böylece doğadan zarar görmeyiz. Ümit MEMİŞ
c.70 A- ALLAH
CC’HU mükemmel bir dünya yaratmıştır. İnsanın tek yapması gereken ona
şükretmek, onun yolundan gitmek ve dünyaya uyum sağlamaya çalışmak olmalı. Mehmet ÜÇDAĞ
B-Bu hareketli hudutların farzları bu doğal dengeye
zarar vermemek ve bu dengeye zarar verecek durumların oluşmasını engellemektir.
Mehmet ÜÇDAĞ
C.70 A-İçinde yaşadığımız doğa o kadar
hassas dengeler üzerine kurulmuştur ki ,bu dengenin
bozulması durumumun da doğal denge bozulur ve insanlar da bundan etkilenir.
B-Bu hudutlar İslam da şerri
kanunlarla ve kesin bilgilerle çizilmiştir.
Fatih
TEKİN
C.70 A-Kainatın yaratıcısı olan Allah CC’HU eşsiz ve mükemmel bir dünya yaratmıştır.İnsanın tek yapması gereken bu eşsiz dünyaya
uyum sağlaması ve Allah CC’HUNA şükretmesi,iman etmesidir.
B-Bu
bereketli hudutların farzları bu doğal dengeye zarar vermemek doğal dengeye
zarar verecek durumları ortadan kaldırmaktır.Bayram
KARAÇINAR
C.70 Önermesinin eksiği yoktur. Bu
bereketli hudutların farzları dini farzların yanında ahlak kurallarına en iyi
şekilde uymak ve doğanın kendine has dengesine ters düşmemektir. Şahin CEYHAN
C.70 A- Önermede eksiklik yoktur.
B- Farzlar doğaya ve çevreye haz
duygularından ve sömürgeci zihniyetten uzak durarak kullanılmalı ve gelecek
nesillerle aktarmak için korunmalıdır.
Halit KIRIKTAŞ
C.70 A-Yaşam bireysel kurallar üzerine
kurulursa muhakkak sekteye uğrar. Eğer ilahi kurallar üzerine kurulursa birey
kendi sorumluluğunun dışına asla çıkmaz.
B-İlahi kurallara tam itaattir. Sinem DEMİR
C.70 A- Sınırların
kalktığı bu çağda ve de teknolojinin dünyayı küçülttüğü bu zamanda bunları
yapabilmek kolay değil.
B- Bir çok kavmi içinde barındırması. Tuba GÜZEL
C.70A-Toplumun
bu hassas dengeleriyle uyumlu yaşayan herkes sağlıklı bir gelecek hak eder mi
acaba?
B- Bu
hudutların farzları doğanın dengesini bozacak her türlü ifrat ve tefritlerden
uzak olmaktır
Emine UĞUR
C.70 A-Dini olmakta dile getirilseydi
herhangi bir eksiği kalmazdı
B-Bu kurulan
düzenin bozulmaması. NAFİH ASLANCI
C.70 a- Bunun yanında güzel İslam dininin
belirlediği sınırlar içinde yaşamalı.
Nihal GÜLÇEK
b-Bu bereketli
hudutların farzları Allah a şükretmektir.
Nihal GÜLÇEK
C.70 A- Allah CC’HU mükemmel bir dünya yaratmıştır. İnsanın yapması gereken
Allah CC’HUNA şükretmesi ve iman etmesidir.
B-Doğal
dengeye zarar verecek durumları ortadan kaldırmaktır. Celal ŞAKAR
C 70 A-Bu sınırlar sadece doğal döngülerle
değil biraz da dini kurallarla çizilmelidir.
B-Farzları:liyakatli olması toplumun her kesimince kabul
edilmesi ve benimsemesidir. Şaban ADAŞ
C.70 A- Yaşadığımız doğa düzeniyle,
nizamıyla o kadar güzel bir şekilde yapılmış ki birbirini tamamlayan,bütünün
parçaları gibi yani; biri olmazsa diğeri olmaz ve bu şekilde anlam kazanmıştır.
Ve bunun bir şekil alabilmesi içinde belli başlı kriterlerden
oluşması gerekir. İçinde
bulunan insanoğlunun olan
bu düzenin hareketli ve otoriter olması içinde kendi içinde kural ve kaidelerle
her türü alanda yenilikler yaparak doğayı yaşatmayı çalışır.
B- Kişinin yaptığın bu değişim ve
yeniliğin etkenleri olarak öncelikle kural, sevgi-saygı, düzen, anlayış,
hoşgörü vs. şartlarla doğanın anlayış ve
bereketini artıran unsurlardan ibarettir.İsmet
ALPYÜREK
C. 70 A- İçinde yaşadığımız doğa çok hassas
dengeler ve kanunlar üzerine kurulmuştur, .kâinatta bu açıdan baktığımızda
israfa kaçmadan yaşarsak sağlıklı bir geleceğe sahip oluruz.
B- Dini farzları yerine getirdiğimiz zaman hayatımız
bereketlenir. ZEYNEP ERDOĞAN
C.70.A-Toplumsal yaşamlarda en çok dikkat
etmemiz gereken hürriyet ve özgürlük altında hareket ederken başkasının
hürriyetine ve özgürlüğünü kısıtlamamak lazımdır. Mehmet Sebil KARACA
B-İslam'ın koyduğu kurallara göre hareket etmek
Hz. Peygamberimizin sünnetine tabi olmak
İslam alimlerinin gösterdiği yolda ilerlemek lazımdır. Mehmet Sebil
KARACA
C.70 A-Katılıyorum eksiği yoktur.
B-Saygıdır. Yeter ki kimse kimsenin
değer yargıları incitecek bir şeyler yapmasın. Emrah TAN
C.70 A Aslında doğa son derece dayanıklı ve kendi kendini yenileme ve
dengelem gücüne sahiptir.İnsanlık var olduğundan beri
doğayı tahrip etmektedir.Ancak doğa yinede kendini ayakta tutmuştur.Bu yüzden
doğanın çok hassas ve çok çabuk etkilendiğini belirten önerme yanlıştır. Zehra Kut
B Doğayı tahrip etmemek ve doğayı kurumaktır. Doğayla uyumlu
olmak şarttır. Zehra Kut
C.70 A) Her şey bir denge abidesi
şeklindedir. Bir canlının yok olması o canlıdan beslenen başka canlının yok
olmasına sebep olur. Bu da doğal dengenin bozulmasına neden olur. Hüseyin ŞERMET
B) Fakat insanlar bu doğal dengeyi kendi elleri ile yok
ediyorlar. Bunu yapanlar yönetime gelen şahıslardır. Ya da insanları din olgusu
olarak farklı kategorilerde değerlendiriyoruz. Müslüman’ın Müslüman’dan başka
dostu yoktur. Diye düşüncelerle insanlığı yok ediyoruz. Hüseyin ŞERMET
C.70 A-Toplumda insanları yaşamlarını
sürdürebilmeleri için hep kural koymak,sınırları kalın
çizgilerle belirlemek insan hayatını çok monotonlaştıracağı için insan hayatı
çekilmez hale gelir.
B- Bu farzlar din,dil,ırk v.b.
kriterlerdir. Ahmet ŞAHİN
C.70 A-İnsan sürekli üretme tüketme eğilimi
içerisindedir. Doğal hayata ise hassas dengeleri bulunmaktadır. Doğal hayat bir
zincirin halkaları gibi düşünecek olursak zincirde eksik bir halka nasıl
zinciri bozuyorsa doğal dengedeki herhangi bir eksiklik doğadaki bütün olayları
etkiler.
B-Doğal dengeye zarar vermeden ondan
ün mükemmel ürünü elde etmeye çalışarak.
M.Selim YALÇIN
C.70 A – Yaşadığımız doğal, sanal, düşünsel,
nesnel vb. diğer doğal döngüleri liyakatli kullanılmasının yanında güzel
ahlakında olması gerekir ki; sağlıklı gelecek kurulsun. Dinçer KÜÇÜK
B
– Bu bereketli hudutların farkları insanlar arasındaki ilişkilerin olumlu
sonuçlar getirecek şekilde olmasıdır. Dinçer KÜÇÜK