6.Yontma
Taş, Cilalı Taş Devri...vb insanları ve günümüze
dek uzanan benzeri insanlar ruhsuz ve akılsız doğal ya da Tarzan ahlaklı
insandırlar. Cennetten dünyamıza indirilen Adem AS ve yeryüzünde türeyen zürriyeti...vb benzeri insanlar hem doğal hemde akıla ve ruha sahip peygamber ahlaklı insanlardır.
Önermesini gerekçeli çürütünüz.
İpucu;doğal
insanın işletim sistemi hayvanlardaki gibi zeka ve sanal-nesnel nefsine tabii
doğal(vahşi) işletim sistemine sahiptir. Adem AS’ da
ise bedensel olarak hem doğal(vahşi) işletim sistemine sahip hem de fazladan
doğa ötesini akıl edebilen akıl ve ruh işletim sistemine sahip olabileceğini
düşünün.
C.6.Taş devri
insanlarının olduğu doğru değil. İnsanlık Âdem (A:S) ile medenice başladı.
Fakat zaman, zaman bazı cahiller o medeniyeti yıkıp insanlığı
yabanileştirdiler. Ama sonunda medeniyetin güzelliği galebe çaldı. Salih ARSLAN
C.6)- Allahın dünyaya gönderdiği elçisi
tüm insanlardan üstün özellikte gelir ve onu takip edenler de diğer insanlardan
üstün özelliğe sahip olurlar. Peygamber ahlakıyla yetişmeyen insanlar ise
nefsinin istediğini yaparlar buda hayvanların özelliğidir. Erdal
SALDUZ
C.6.
Taş devri insanları denince insanların aklına ilkel, düşüncesiz, akılsız varlıklar
geliyor. Oysa yaptığı icatlarla, insanlığa en fazla katkı sağlayan onlardır. Büşra Hafize
BORA
C–6 Allah, insanları yaratılışları
itibariyle varlıkların üstünü kılmıştır. Her insan ve kavim yaşadığı zaman ve
mekâna göre kontrolü sürekli elinde bulundurmuştur. Tabiî
ki peygamberler fıtrat olarak daha donanımlıdır. Ama insan aklını sürekli
kullanmış ve ruhsal güdülerini de yaşadığı zamana adapte edebilmiştir. Ali
AYDIN
C.6. Adem a.s. gibi insanlar doğaya hem
hayvani bir içgüdüyle ve davranış ,tavırlarla hem de
Allah c.c tarafından donanımlı bir şekilde akli ve ruhi birimlerle
çevrelenmiştir. Ebru YOLCU
C6-
İnsanları ikiye ayıramayız. Çünkü bütün insanlara hemen hemen
benzer nitelikte özellikler verilmiştir. Hz. Âdem’e de bizden farklı bir şey
verilmemiştir. Unutmayalım ki peygamberlerde insandır. Peygamberlerin bizden
tek farkı onlara Allah tarafından vahiy gelmesidir. İnsanda düşünen bir varlık
olduğundan kendine ne mantıklı geliyorsa onu yapar. Bu onu bazen hayvandan daha
düşük bazen de peygamber seviyesine yakın bir varlık yapar. Ferdi KODAŞ
C.6: Öncelikle
insanlık inancımız gereği Hazreti Ademle başladığı
için bu iki zürriyet ayrımı yapmak mantıklı olmaz. (Varsa bir yabanilik yada gözelik o insanın fıtratı ile ilgilidir.) M. Nurullah ÖZDEN
C.6.
Yontma taş ve cilalı taş devrindeki insanlar vahşi bir yaşam tarzlarını
akıl unsuru olmadan yaşamaktadırlar.Allah adem i
yarattıktan sonra ona akıl ve düşünce vererek insanlığın bundan sonra daha
yararlı ve kendine yetebilen insanlar yaratmıştır. Pelin GÜMÜŞ
C:6)İlk yaratılan insan ADEM( A.S) ve
ADEM (A.S) in ruhu,düşünebilecek zekası olduğuna göre ondan sonra gelen doğal
insan diye adlandırılan insanların ruhu ve düşünme gücü vardı.Dolayısıyla doğal
insanın işletim sisteminin hayvandaki gibi aynı olması imkansızdır.ALLAH(C.C)
ilk yarattığı insan ADEM (A.S) a akıl vermiştir.Ve adı üstünde tam bir insan
olması için ona insanlıktan bütün özellikleri katmıştır.Ve ADEM (A.S) dan sonra gelen insanlarda aynı düşünme gücüne aynı insani
biçime aynı insani hareketlere sahipti.Doğal insan düşünebiliyordu ve bunu
yapılan kazılarda ortaya çıkan bulgulardan da(av malzemeleri,duvarlara çizilmiş
resimler,bıçak haline getirilmiş taşlar,elde edilmiş bakırlar vb.) doğal
insanın ne denli düşündüğünü görebiliyoruz. Yusuf ACAR
C:6) Yontma taş ve cilalı taş devrindeki
insanlar vahşi bir yaşam tarzlarını ve aklını kullanamayan bir yaşam tarzını
benimsemişlerdir. Âdem(as)’ı yaratıp ona akıl ve fikir vermiştir. İlyas SÜNMEZ
C6)İnsanlar adem
a.s’ın soyundan gelen belirli fıtratlara sahip ahlak
ilim ve bilgiye sahip varlıklardır. Şükran GÜR
C6) İnsan
yaratılışı itibariyle bütün varlıklardan üstün kılınmıştır.Her
insan ve kavim yaşadığı zaman ve mekâna göre kontrolü sürekli elinde
bulundurmuştur. Tabiî ki peygamberler fıtrat olarak
daha donanımlıdır. Ama insan aklını sürekli kullanmış ve ruhsal güdülerini de
yaşadığı zamana adapte edebilmiştir.Sevda MUTLU
C.6. Adem A.S. akıllı insanlığın başlangıcıdır.Ama ondan sonra bütün insanların peygamber
ahlaklı olduğunu söyleyemeyiz.Peygamber ahlaklı insan başkasına zarar vermez,haklarını
yemez.Ama şuandaki insanlara baktığımız zaman hakların yenildiği ırkçılığın
yapıldığı öldürmelerin olduğu gibi özelliklerin yaşandığı insani
zamandayız.Bunları yapanlar nasıl peygamber ahlaklı olurlar. Mehmet SARİBATUR
C.6- İnsanın
yaratılış itibariyle üreticiden çok tüketicilik özelliğinin görülmesi onun
vahşi karakterli oluşuna bir delildir. Bu bütün insanlar için geçerlidir
fıtridir. Cevdet ÇAKAR
C.6.Tarih
kitaplarında veya çizgi filmlerde insanlar ile hayvanlar günümüze iç içe
yansıtılmış. Âdem(as) zamanında da öyle ancak Âdem(as) gökten cennetten
indiğine inanılır. Bu yüzden insanlar Âdem(as) ve onun soyundan gelenleri çok
ahlaklı bilmiştir. Eğer öyleyse bu insanlar nasıl türedi kardeş kardeşle
ilişkiye girmedi mi? M. Ercan KARA
C6)Tüm insanoğlunu atası Hz. Adem
A.S dır bu yüzden böyle bir karşılaştırma
yapamayız. Ubeydullah ERTAŞ
C.6. Adem
(A.S) yeryüzündeki ilk insan olduğundan bahsettiğimiz devirlerdeki tüm insanlar
da Adem’in yerde türeyen zürriyeti olduğundan bu önerme çürür. Sema YILDIRIM
C.6.İnsanlar doğduğundan beri aynı
zekayla aynı duygularla dünyaya gelmiştir.Sadece
görünüm olarak farklı olabilirler ki bu insanların akılsız yada erdemsiz olduğu
anlamına gelmez.Bence şimdiye kadar uzanan zaman içinde cilalı taş devride olsa
Adem den sonrada olsa peygamberler gibi davranan akılsız insanlarda var
olmuştur.Bunlar hep varolacaktır. Beyrivan GÖKTAŞ
C 6.Hiçbir insan mükemmel değildir. Mehmet Tahir ELGÜN
C.6- Önermede Hz. Adem yontma taş
devrinden sonra gelmiş gibi gösterildiğinden önerme yanlıştır. Yontma taş devrindeki
insanlarda hem akla hem de ruha sahiplerdi.
Serdar AKTAŞ
C.6- İnsanların ruhsuz, akılsız, Tarzan
ahlaklı olarak nitelendirilmesi yanlıştır. Sonuçta insanları diğer canlılardan
ayıran aklını kullanabilme yetisi vardır. Serpil
ARİCİ
C.6- Akıl,İnsanlığın
ortak paydasıdır.İnsan hayvan gibi olmak istemedi,hayvanlara hükmetmek istedi. Seyfettin SEYHAN
C.6. Eski devirlerde yaşamış insanlar
yaşam koşulları gereği Tarzan ahlaklı bir yapıya sahip olabilirler. İnsanlar
zamanla aldıkları eğitimle değişirler. Peygamber ahlakı en üstün ahlaktır ama
onlardan türeyen insanlar onlar gibi olamamışlardır. Fatma ALTUN
C.6-Adem(a.s) tabii olarak ahlaklı ve
insani değer yargılara sahip olarak yaratıldı.Sonraki
neslinin bu hale(tas devride yasayan Tarzan kılıklılar) gelmesinde yasam
alanının daralması ile uzaklara göç nedeniyle;insanlar arası ilişkilerin azami
olarak zayıflaması. Böylece ahlaki değerlerin tam olarak aktarımı sağlanamamış
ve bu çeşit yasam tarzları ortaya çıkmıştır. Murat YILANLI
C.6-İlk insan Adem AS olduğundan ilk
insandan beri insanlar doğal ve akla dayalı bir yaşam sürdürmüşlerdir.O
dönemin sahip olduğu koşullar insanları doğal bir yaşam sürdürmeye itmiştir. Kemal ASLAN
C.6.İslam göre ilk insan Hz Âdemdir.
Cilalı taş devrinde yaşayan da onun zürriyetidir, günümüzde yaşayan
insanda onun zürriyetidir. Doğal olarak hangisinin peygamber ahlaklı ya da
ruhsuz olduğunu onları tanıyarak anlayabiliriz. Ersin ŞİMŞEK
C.6. Allah cc
ilk insan olarak âdemi yaratı ve ona kendi ruhundan üfledi ona diğer
yaratıklardan farklı olarak akıl verdi. Onu ilk peygamber yaptı. İnsanlığı onun
soyuttan türetti ve her insanı da akıl sahibi olarak yarattı. Bir insan, ister
eğitimli olsun isterse de mağarada büyümüş olsun akıldan yoksun değildir. Tabii
eğitilen insan aklını daha iyi kullanır.
Mehmet Rauf ORHAN
C:6) Akılsız, ruhsuz yâda ahlak
bakımından bir noksanlık içerisinde olan insanlar asla peygamber ahlaklı yâda
peygamber benzeri kişilikli olamazlar. Çünkü peygamberler akıl, ruh, ahlak. vb alanlar bakımından kusursuzdurlar. Ki zaten peygamberler
insanların en üstünüdür. Kerim DURMAZ
C.6: Âdem AS bedensel olarak hem doğal
iletişim sistemine hem de fazladan doğa ötesini kabul edebilen akıl ve ruh
iletişimi varken cilalı devri insanlarında sadece doğal iletişim sistemine
sahiplerdir. Ayrıca AS’ dan sonra gelen insanlarında
akıl hocalığını yapan peygamberleri varken ondan önceki insanların böyle bir
rehberleri de koşullara göre akıllı ve ruhludurlar. Serkan İNAN
C.6 Bütün insanlar hem doğal dürtülere
hem de akıla ve ruha sahiptirler.Fakat bazıları akıl
ve ruh melekelerini doğru kullanmayıp,nefsine tabii olup insanlığa zararlı hale
gelirler.Bazıları ise sahip olduğu bütün işletim sistemlerini dengeli bir
şekilde çalıştırarak zararsız hatta insanlığa faydalı bireyler haline gelirler. Gülsüm GÜLTEKİN
C6) Yontma taş devri cilalı taş devri
vb. devirlerde yaşayan insanların ruhsuz ve akılsız diyemeyiz. Kanaatimce onlar
daha dini tanımayan ve bilimsel hiçbir bulgu olmadığı ve onları teşvik edecek
bir fert ya da teknoloji olmadı için akıl ve mantığını kullanamıyorlardı. Mehmet ULUS
(C.6) Allah Teala CC’HUtığı insanlara akıl,
ruh gibi nimetler vermiştir. Ve bununla Allah’a ulaşabilirler. Bu yüzden belli
dönemlerdeki insanlara öyle demek doğru değildir. Ayfer GÜRBÜZ
(C.6) İlk insan Hz. Adem’dir.
Dolayısıyla Yontma Taş, Cilalı Taş vb. insanlar ruhsuz,akılsız
ya da Tarzan ahlaklı insan değildirler. Onlarında birer inanç sistemi vardır. Zekalarını kullanarak hayatlarını devam ettirebilmişlerdir.
Ancak Hz. Adem’e Allah tarafından diğer insanlarda
olmayan birtakım insanüstü meziyetler verilmiştir. Metin ERGÜL