59.
A-Hayvanlar
yavrularını hayata ve geleceğe nasıl hazırlıyorlar?
B-İnsanlar
bu gün yavrularını hayata nasıl hazırlıyorlar ve geleceğe nasıl
hazırlanmalıdırlar?
C-Hangi
yaşlarda değişimsiz kemikleşmiş mutlak gerekli hangi farzları gerekçeli
çocuklara vermemiz gerekir ki büyüyünce yeşeren yeni bilgiler sağlam temeller
üzerinde yükselsin?
D-21. YY’DA
insan yavruları nasıl hangi öncelik ve eşgüdümlerle eğitilmelidir?
E-Eğitim
hangi öncelik sıralarına göre nasıl yapılmalıdır?
F-İnsanlara
önce hangi işletim sistemi öğretilmeli ve yüklenmelidir?
G-Peygamberin
güzel ahlak işletim sistemi mi önce öğretilmeli ve yüklenmelidir?
H-Doğayı ve
çevreyi tanıma doğal ahlak işletim sistemi mi öncelikle öğretilmelidir ve
yüklenmelidir?
İ-Doğa(vahşi)
ve peygamber ahlakı almaşlı mı, ilişkilendirici mi eş güdümlü mü veya birlikte
mi verilmelidir?
Çözümler
öneriniz.
C.59 A- Hayvanlar insanlar gibi konuşmadığı
için onların nasıl hayata hazırladığını gözlemleyerek öğreniyoruz. Bir anne
hayvan yavrularını küçüklükten itibaren besliyor koruyor. Eğer gerekiyorsa
çocuğu için hayatını veriyor. Yavrularına neylerle besleneceğini ve besini
nasıl bulacağını öğretiyor belli bir olgunluğa geldikten sonra doğaya bırakıyor
ve hayatına kendisi devam ediyor.
HÜSEYİN KAKCI
B- İnsan bugün çocuklarını hayata hazırlamakta yetersiz
kalmaktadır. Genellikle yetiştirme okullara bırakılıyor. Oğlum meslek sahibi
olsun da nasıl olursa olsun gözüyle bakılmaktadır. Çocuklar o toplumun ahlaki
değerler içinde eğitilmeli ve çocuklar başıboş bırakılmayarak devletine yararlı
bir fert olarak yetiştirilmelidir. HÜSEYİN
KAKCI
C- 3–4 yaşından
itibaren ahlaki değerler verilmelidir çünkü çocuk küçüklükten her şeye açtır
boş bir levha gibidir bu zaman da eğitim en iyi şekilde verilmeli ve temelleri
sağlam atılmalıdır.
HÜSEYİN KAKCI
D- İnsanlar çocuklarını ahlaki değerler içersinde
büyütmelidir. Ve gelecekte iyi bir meslek sahibi olması sağlanmaya
çalışılmalıdır. HÜSEYİN KAKCI
E- Bence ahlaki değerler ve vatan sevgisi şeklinde
öncelik verilmelidir. Ve bilgiler basitten karmaşığa doğru verilmelidir. HÜSEYİN KAKCI
F- Ahlaki değerler işletim sistemi yüklenmelidir. HÜSEYİN KAKCI
G- Güzel ahlak öncelikli olmalıdır çünkü bir söz vardır insan 7 sinde neyse
77 sinde de odur. HÜSEYİN
KAKCI
H-Peygamberlerin ahlak sisteminden sonra doğayı ve
çevreyi tanıma doğal ahlak işletim sistemi verilmelidir. HÜSEYİN KAKCI
İ- İlk öncelikle peygamber ahlakı verilmelidir. Sonra
ilişkilendirici olarak da doğa ahlakı verilmelidir. HÜSEYİN KAKCI
C.59 A-Avlanmayı, nelerden korunmaları gerektiğini anne ve babalarının
nasıl hareketler yaptığını hangi durumda ne yaptıklarına bakarak yaparak
–yaşayarak öğretip hazırlıyorlar.
B-İnsanlar günümüzde çocuklarını ‘saldım çayıra Mevla
kayıra ’mantığıyla yetiştiriyorlar ve hazırlıyorlar. Ceplerine parayı koyup
birde karnını doyurup hazırlıyorlar. Şöyle hazırlanmalıdır ki; hayatın bütün
zorluklarını öğretip, İslam ahlakı benimseterek, nelerin doğru nelerin yanlış
olduğunu göstererek yetiştirmelidir.
C-Güzel ahlak ve İslam ahlakı verilmelidir ki bunun
üstüne konan her şey güzel yeşersin.
D-İyi ve kötüyü ayırt edebilme, toplum ve insanlığa
faydalı bir birey olma eş güdümü ile eğitmektir.
E-Öncelikle güzel ahlak ve onun üzerine
yapılandırılmalı ve sıralanmalıdır.
F-Güzel ahlak işletim sistemi işletilmelidir.
G-Evet çünkü insanlarda ahlak olmazsa toplumda refah ve
düzen zordur.
H-Bu güzel ahlaktan sonra öğretilebilir. Doğayı ve
çevreyi tanıması insanın kendini tanımasına yardımcı olur.
İ-Peygamber ahlakı önce verilmeli daha sonra
doğa(vahşi)verilmelidir.
Hakan YILDIRIM
c.59 A-Hayvanlar
yavrularını hayatta nasıl besin sağlayacaklarını ve vahşi doğa tehlikelerine
karşı nasıl davranacaklarını beraber yaşayarak öğrenmelerini sağlarlar. Mehmet ÜÇDAĞ
B-Önce terbiye, inanç ve ahlak sistemi sonra
eğitimi-öğretimi için okula gönderme ve daha sonrada işinin olmasını ve yuva
kurmasını sağlayarak insanlar yavrularını geleceğe hazırlar. Mehmet ÜÇDAĞ
C-6-11 Yaşları arasında çocuklara peygamber ahlakı
aşılanmaya çalışılmalıdır. Mehmet ÜÇDAĞ
D-Ahlaklı, inançlı ve kendini gerçekleştirebilen olarak
eğitim verilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
E-Bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak
eğitim verilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
F-Saygı, güzel ahlak, hoş gürü, kültürel değerler, vb.
öğretilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
G-Çocuğun kişiliği oturduktan sonra inanç sistemi
öğretilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
H-En sonunda doğal ahlak öğretilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
I-Doğal ahlak peygamber ahlakıyla ilişkilendirilerek
verilmelidir. Mehmet ÜÇDAĞ
C.59 A-Düşmandan korunmak ve besin bulmak
için onları hazırlıyorlar.
B-Ahlaklı
ve iyi bir insan olması için ve kötülüklerden korunmak için hazırlamalılar.
C-Çocukları
küçük yaşta eğitmek ve onlara doğruyu öğretmek gerekiyor.
D-İnsanlara
saygılı olmayı, hak yememeyi iyi ve doğru olan her şeyi öncelikle öğretmelidir.
E-Öncelikle
anne babaya saygılı olmayı, vatan ve millet sevgisi öğretilmelidir.
F-Dürüst
insan olmayı öğretmelidir.
G-Evet.
İyi ve ahlaklı bir insan olmayı ve kul hakkı yememeyi öğretmelidir.
H-Öncelikle
ahlak sistemi öğretilmelidir.
İ-Doğa
ve Peygamber ahlakı birlikte öğretilmelidir. AYFER EDE
C.59
A-Hayvanlar yavrularına öğrenmesi gereken her şeyi öğrettikten sonra doğal
yaşama serbest bırakmaktadır.
B-İnsanlar ise yavrularını sadece
eğitim –öğretim yarışına hazırlamaktadır.
D-Öncelikle çocuklara İslam ahlak ve
terbiyesi verilmelidir.
E-Önce anne baba (aile) sonra
okulöncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretimle devam edilmelidir.
G-Herkesin örnek aldığı
güzel ahlaka sahip olduğu için öğretilmelidir.
H-Öncelikle Peygamberin güzel ahlak işletim sistemi verilmelidir.
Bu ahlaka sahip insanların doğaya ve çevreye bakış açısı daha farklı olur ve
öğrenme kolaylaşır.
İ-Peygamber ahlakını benimseyen kişi
zaten doğa ahlakını da kavramış oluyor.
NİGAR ÖZTELLİ
C.59 A- Hayvanlar yavrularını hayat ve
geleceğe hazırlarken yaşamaları için gereken davranışları (avlanmayı,
barınmayı…) öğretir ve yaşamla baş başa bırakır.
B- İnsanların yavrularını hayata nasıl
hazırladıkları aileden aileye değişir. İyi bir aile çocuğuna gerekli ahlak ve
terbiye kurallarını öğreterek sağlam bir kişiliğe sağlam olmasına yardımcı
olur. Böylece çocuk kendine güvenen, sorumluluk sahibi bir birey olarak
yetişir.
C- 7-12 yaşları arasında değişmez,
kemikleşmiş mutlak bilgiler verilmeli ki büyüyünce yeşeren yeni bilgiler sağlam
temeller üzerinde yükselsin.
D- İnsanlar yavrularına 21. Yüzyılda
öncelikle güzel ahlaklı olmayı öğretmelidir.
E- Eğitimde öncelikle ahlak kuralları
ve sonrasında ise bilimsel bilgiler aşılanmalıdır.
F- İnsanlara öncelikle peygamberin
güzel ahlak işletim sistemi önce yüklenmelidir.
G- Peygamberin güzel ahlak işletim
sistemi önce yüklenmeli ve sonrasında bilimsel bilgiler öğretilmelidir.
H- Bireyin doğayı ve çevreyi
tanıyabilmesi doğal ahlak işletim sistemi öncelikle öğretilmelidir.
İ- Bireye önce peygamberin güzel
ahlakı aşılanmalı daha sonra doğal ahlak öğretilmelidir.
Fatih
TEKİN
C.59 A- kendilerine bahşedilen içgüdüsel
bilgileri “ gösterip yaptırma “ öğretim
tekniğini kullanarak aktarıyorlar.
B- Aslında okul çağına kadar aynı
yöntemin insana uyarlanmış şekliyle kullanılıyor. Okul döneminde ise insanlık
tarihinin bilgi birikimi olan bilim aracılığıyla yapılıyor. Akabinde bu bilgi
birikiminin sahibi olan insan, kendi yöntemlerini geliştirerek yaşamını
sürdürüyor.
C- Bunlar toplumun doğru süper egoları
yanında dinin getirdiği insani ilkelerdir.
D- Bilimin doğru ve tartışmasız olarak
kabul ettiği doğrular çerçevesinde peygamber ahlakıyla eğiterek 21. yy. la
uygun fertler yetiştirmelidir.
E- 1.Ahlaki eğitim, 2.sosyal eğitim ve ilmi eğitim.
F- Ahlaki işletim sistemi
yüklenmelidir.
G- Kesinlikle öyle olmalıdır.
H- Hayır önce güzel ahlak öğretilmeli
ki birey çevreye ve bütün varlıklara bu zeminde hayat versin.
I- Önce peygamber ahlakı verilmeli ve
bu ahlakın kırmızı çizgileri içerisinde doğal (vahşi)
ahlak verilmeli.
Halit KIRIKTAŞ
C.59 A- Yavrularını hiç bir şeyden habersiz
değil de karşılaşabileceği zor şartlarda ne yapması gerektiğini kontrol
dahilinde bir nebzede olsa ona yaşatarak hazırlıyor.
B- İnsanlar yavrularına 2 sn lik şehvetli duygularını basit bir ürünü olarak baktıkları
için geleceğe hazırlama konusunda acımasız dünyada tek başlarına bırakıyorlar.
Yavrularına bir anne şefkati ile yaklaşıp onlara hayatın gereklerini öğretmeli , küçük yaşta dini ve ahlaki mülahazalarda belli
başlı şeyleri çocuğunun yaşantısında olmazsa olmazlarda biri yapmalıdır.
C- Çocukluk çağında buluğ çağına erdiği
itibaren küçükmüş, toymuş, tazeymiş falan gibi şefkate bürünmüş cahilliğe mahal
vermeden gerekli eğitim verilmelidir. Ve gerekirse hafifçe köteklenmelidir.
D-
Dini ve ahlaki değerler öncelikli aşılanmalı ki diğer eş güdümlere bir
temel teşkil etsin ve
bu temeller üzerine oturmuş bir karakter sağlam temeller üzerine oturtulmuş
bina timsali etrafına ışık saçacaktır.
E-
Karakter üzerine etkili olacak olan frekanslarla ilgili eğitim verilmelidir.
F-
Ahlaki bir fert olma ehemmiyeti üzerinde durulmalı ve insanın ne kadar yüce bir
varlık olduğu anlatılmalıdır.
G-Peygamber
ahlakı bizler için en iyi örnektir. O frekansı tutturabilene, yaşaya bilene,
ayak uydura bilene ne mutlu. Tabiî ki kurtuluş
vesilelerinden birisi şüphesiz onun sünnetidir.
I-
Evet birlikte verilmeli çünkü peygamberde normal insanlar gibi davranıyor onlar
gibi yaşıyordu. Kesinlikle hiçbir konuda ifrat ve tefride
kaçmıyordu doğal olması gereken gibi davranıyordu. Havva AKGÜL
C.59 A- Hayvanlar yavrularına beslenme,
avlanma ve barınma gibi temel yaşam ihtiyaçlarını uygulamalı bir şekilde
gösterip onları rekabet dolu dünyalarına hazırlıyorlar.
Sinan BAŞAR
B- İnsanlar yavrularını hayata eğiterek
ve yaşama nedenlerini anlatarak hazırlar. Her konu hakkında bilgilendirerek
gerekli dini ve ahlaki değerleri öğreterek ve benimseterek onlar için gerekli
önkoşulları sağlayarak yetiştiriyorlar.
Sinan BAŞAR
C- Çocuğunun söylenenin ne demek
olduğunu niye söylendiğini anlama erginliğine ulaştığında bu tip farz bilgiler
söylenmelidir.
Sinan BAŞAR D- 21.yy’da insanlar yavrularını güzel ahlak sistemi ve doğal
ahlak sistemleri ile eş güdümlü olarak eğitmelilerdir.
Sinan BAŞAR
E- Ailede başlayan güzel ahlak sistemi
ile ve daha sonra doğal ahlak sistemi ile eğitim gerçekleştirilmelidir.
Sinan BAŞAR
F- İlk önce peygamberin güzel ahlak sistemi ve sonra doğal
ahlak sistemine göre yapılmalıdır.
Sinan BAŞAR
G- Peygamberin güzel ahlak işletim
sistemi önce verilmeli ve öğretilmelidir.
Sinan BAŞAR
H- Hayır. Peygamberin güzel ahlak işletim sistemi önce verilmeli ve
öğretilmelidir.
Sinan BAŞAR
I- Bence ilişkilendirici bir şekilde
verilmelidir. Bu kavramlar arasındaki farkın neler olduğunu, hayatımıza nasıl
düzenlemeler getirdiğini tartışarak, bularak ve görerek verilmelidir.
Sinan BAŞAR
C.59. A.
Hayvanlar yavrularını hayata hazırlarken onların çevreye adaptasyonlarını
sağlamaya çalışırlar. Daha
sonra hayvan yavruları belli bir olgunlaşma seviyesinden sonra, yaratılış
hikmetlerinin bir gereği olarak, anne-babalarından artık "yavru"
muamelesi görmez. O devreye kadar bilhassa annede çok açık tecelli eden
merhamet ve koruma duyguları yerini sanki bir hafıza kaybına, bir
yabancılaşmaya bırakır. Dilek
AKMAN
B. İnsanlar
içinde yetiştikleri ailenin bir yansımasıdırlar. Anne babalar yavrularını kendi
yaşam şekillerine, istediklerine göre yetiştirmektedirler. Bazıları çok iyi bir
şekilde bazıları da olumsuz şartlar da yetişmektedirler, bu değişim
göstermektedir. Ailede ki eğitimin yanında daha sonra okul eğitimini sağlayarak
geleceğe hazırlarlar. Eğitimlerini İslam dininin gereklerini dikkate alarak
yapmaları hem güzel ahlaklı olmalarını hem de iyi bir yaşam sürmelerini sağlar.
Dilek AKMAN
C.
İnsanların bir işi yapabilmeleri için olgunluk derecesine gelmeleri gerekir.
Çocuklara yaşlarına, olgunluklarına göre eğitim ve öğretim vermeliyiz ki
büyüyünce yeşeren bilgiler sağlam temellere dayanmış olsun. Peygamber ahlakı
örnek alınıp ona göre eğitilmelidir. Dilek
AKMAN
D. Din 21.
yy’ da işlevi dışında bir takım amaçlar için kullanılan bir kurum olarak değil
de sürekli ve düzenli vicdan ilişkisi ve ALLAH’ a ulaşmanın bir yolu olarak
görülmelidir. İnsanlar da yavrularını din eğitimi ve diğer eğitimleri vererek
hayata hazırlamalıdırlar. Bilimsel yönden de gelişmeleri ve kendilerini en iyi
şekilde yetiştirmeleri sağlanmalıdır. Dilek
AKMAN
E. Eğitim
öncelikle insanın doğuştan sahip olduğu yeteneklerinin geliştirilmesi ve
bireylere birlikte yaşadığı toplumla uyum halinde yaşayabilme kabiliyetinin
kazandırılmasını amaçlamalıdır. Ahlak eğitimi ve din eğitimi verilmelidir. Daha
sonra gerekli eğitimler kademelerine göre verilmelidir. Dilek AKMAN
F. İnsanlara
kendilerini anlama, tanıma işletim sistemi öğretilmelidir ve peygamberin güzel
ahlakı verilmelidir. Dilek AKMAN
G. Evet
peygamberin güzel ahlak işletim sistemi öğretilmelidir. Çünkü peygamber ahlakı
insanlık için en güzel örnektir. Dilek
AKMAN
H. Hayır
doğayı ve çevreyi tanıma doğal ahlak işletim sistemi sonra verilmelidir.
Öncelikle peygamber ahlakı verilmelidir. Peygamber ahlakı yeryüzündeki en güzel
ve kusursuz ahlaktır. Dilek AKMAN
I. Öncelikle
peygamber ahlakı verilmelidir, daha sonra doğa ahlakı verilmeli. Tabi peygamber
ahlakı sadece hayatın bir döneminde değil, yaşam boyu öğrenilmelidir. Dilek AKMAN
C.59 A- Hayvanlar yavrularını tehlikelerden
koruyarak, besleyerek ve avlanmayı öğreterek hayata hazırlar. Ümit MEMİŞ
B- İnsanlar yavrularını çağın gereksinimlerine göre
eğiterek geleceğe hazırlıyorlar. Ümit
MEMİŞ
C- Çocukluk çağında sağlam temeller üzerine kurulmuş farzları
vermek gerekir. Ümit MEMİŞ
D- Düşünsel, çevresel ve toplumsal
tufanlar yaşadığımız asırda fazla olduğu için insanlar bunu dikkate alarak
doğayı ve çevreyi tanıyan eğitime öncelik vermelidir. Bunun yanında güzel ahlak
ve inanç ihmal edilmemelidir. Ümit MEMİŞ
E-
Güzel ahlakla birlikte doğayı ve çevreyi tanıma eğitimi de verilmelidir. Ümit MEMİŞ
F- Önce güzel ahlak işletim sistemi yüklenmelidir. Ümit MEMİŞ
G-
Peygamberin güzel ahlak işletim sistemine öncelik verilmelidir. Ümit MEMİŞ
H- Doğal ahlak işletim sistemi sonra verilmelidir. Ümit MEMİŞ
İ- Doğal ahlak peygamber ahlakından sonra güzel ahlakla
ilişkilendirilerek verilmelidir. Ümit
MEMİŞ
C.59 A-Hayvanlar yavrularını hayatta nasıl besin sağlayacakları ve doğal
hayattaki tehlikelerden nasıl kurtulacaklarını beraber yaşayarak öğretip
geleceğe hazırlarlar.
B-Önce
terbiye,inanç ve ahlak sistemi daha sonra eğitimi ve
öğretimi için okula gönderme daha sonra işinin olması ardından yuva kurması
sağlanarak insanlar yavrularını geleceğe hazırlar.
C- 6-11 yaşları arasında ahlak ve imanın gerekleri öğretilip iyi bir
terbiye sağlanmalıdır.
D-Ahlaklı,inançlı,kültürlü,bilgili ve topluma karşı hoşgörülü olacak şekilde
eğitilmelidir.
E-İnsan
gelişimine katkıda bulunup,gelişimsel özellikleri
dikkate alınarak eğitim verilmelidir.
F-Sevgi,saygı,iman,ahlak öğretilmeli
G-Çocuğun
kişiliği oturduktan sonra peygamberin güzel ahlak sistemi öğretilmelidir.
H-Allah
inancı ve imanı,peygamberin güzel ahlakı öğretildikten
sonra doğal ahlak sistemi öğretilmeli.
İ-Doğal
ahlak anlayışı peygamber ahlakından sonra peygamber ahlak anlayışına uygun bir
şekilde ilişkilendirilerek verilmelidir.Bayram
KARAÇINAR
C.59 A-Hayvanların öyle bir hazırlama durumu yoktur sadece doğumun ilk
haftalarında yasaması için annesinin bir takım görevleri vardır yoksa ilk doğan
ördeğe annesinin yüzme öğrettiğini söyleyemeyiz.
B-İnsanlar kendi yavrularını kendi gelenek ve örflerine
göre hazırlar.Bu hazırlama yapılırken bilinçli bir
şekilde yapılması gerekir.
C- Ağaç yaşken eğilir.Bunun
farkında olarak çocuğun sorgulamaya başladığı andan itibaren çocuğa bir şeyler
vermeliyiz ki bu tam manasıyla gelecekte yeşersin.
D-21.yy’ da bana kalırsa insanlar yavrularını başta
kendini tanımaya yönelik bir eğitim vermelidir.
E- Eğitim bir toplumun refahı için çalıştığı zaman
başta toplumun oluşmasında olmazsa olmazlardan olan insanları kendisiyle
barışık ve kendisini tanımasına yardımcı olmalıdır.
F- İnsan başta kendisini tanıtacak, kendisinin
sorunlarına cevap verecek bir işletim sistemi yüklenmelidir.
G- Bir insana kendi öz benliği tanıtılırsa zaten
peygamberin güzel ahlak işletim sistemini kendine rehber edecektir. Sorun
kendimizi tanıyıp tanınmamızdadır.
H- İnsanın kendisini tanıması demek doğayı, çevreyi
tanıması demektir.
İ- Her zaman için bunu söyleyebiliriz ki; her şey
zıtlığıyla bilinir.Dolaysıyla kendisini tanıyan insana
ikisini birlikte vermek daha uygundur.Şahin
CEYHAN
C.59 A-Hayvanlar
yavruların gelecekte karşılaşabilecekleri her türlü zorlukları aşabilecek
şekilde hayata hazırlar .Ki gelecekte kendi
yiyeceklerini kendi temin etsin ,kendini saldırılara karşı koruyabilsin.
B-Genelde
insanlar çocuklarını sadece ilerde iş aş sahibi olsunlar diye yetiştirir.Eğer çocuklarımız geleceğe hazırlamak istiyorsak
onları toplumda karşılaşacakları sorunlarla baş edebilecek şekilde ,kendi
kendilerine çözüm üretebilecek şekilde yetiştirmeliyiz
C-Öncelikle inancımızı sağlam bir
şekilde vermeliyiz.ki ilerde sağlam bir kişiliği
oluşsun.ve de insan olma vasıflarını kafasına yarleştirmeliyiz.
D-20 YY
insanlar öncelikle inançlı olarak ,insan sevgisi
aşılanarak ve de toplum ihtiyacına göre bilgi ve beceriler öğretilerek
eğitilmelidir.
E-Öncelikle sağlam bir inanç ve kişilik geliştirerek sonra da
insanların yetenekleri doğrultusunda eğitim yapılmalıdır.
F-İnsana öncelikle düşünsel
sistem öğretilmeli ki daha sonra insan kendi kendine işlevi olan bir varlık haline
gelsin.
G-Olabilir tabi .peygamberin
ahlakı ile ahlaklanmış bir insan dan
kötülük beklenir mi?
H-Hayır aslında öncelikle insanı
tanıma ve ahlakı verilmeli ve yüklenmelidir.
İ-Doğa
ahlakı ile peygamber ahlakı birlikte verilmeli ki .ilerde
çocuk iki ara da bir dere de kalmasın
Emine UĞUR
C.59 A-Kendi bildiği herşeyi
yavrusuna öğreterek
B-Bütünüyle Batı’ya özenti içerisinde yetiştiriliyor.Oysa ki kendi kültürünü öğretecek
yetiştirilmeli.
C-Çocuklar kişiliklerini 0-15 yaş aralığında olduğu
için bu yaş aralığı uygundur.
D-İyi ahlak ve iyi bir fert önceliğiyle eğitmelidir.
E-Ahlak,örf,adet,toplum düzeni sıralarına göre
yapardım.
F-Kendi kendini yönetebilme.
G-Evet.
H-Önce kendini daha sonra onlar yüklememelidir.
İ-Kesinlikle katılıyorum. NAFİH
ASLANCI
C.59 A-Gelecek kaygısı taşımadan, kendi ayakları üzerinde kalana kadar bakımını
üstlenerek hazırlamaktadırlar.
B-İnsanlar yavrularını kapitalist düzen üzerine yetiştirmektedirler. Başka
bir kaygıları kalmamıştır. Oysa bir toplumun temel hedefi manevi değerlere
sahip bireyler yetiştirmek olmalıdır. Çünkü manevi değerlere sahip insanlar
sağlam karakterli olurlar ve toplumun kalkınmasında etkin rol alırlar.
C-Bir sözden yola çıkarak bu konuya değinelim. “Çocuk yedisinde neyse,
yetmişinde de odur.” Bu pencereden bakarsak Çocuğa manevi değerleri küçük
yaştan itibaren vermemiz gerekir yoksa başkaları kendi değerlerini verir.
D-21. yy en büyük sorunu aile bağlarında meydana gelen çözünme ve para
tutkusudur. Aile bağları kuvvetlendirilmeli ve bireye paradan daha önemli şeylerin
olduğu anlatılmalıdır. Topluma en büyük erdemin güzel ahlak olduğu
anlatılmalıdır.
E-Dini bütünlük, vatan sevgisi, temiz toplum için güzel ahlak eğitimi
verilmelidir.
F-İlk önce Dini eğitim verilmedir. Bu eğitimi de temelde Aile vermelidir.
G-Evet Kesinlikle en güzel model peygamberimizin modelidir.
H-Hayır, çünkü sen yetiştirmezsen mutlaka birileri kendi istedikleri gibi
şekillendirirler.
I-Peygamber ahlakı her şeye yeter. Zaten peygamber ahlakı ile yetişmiş bir
birey bütün güzel ahlaklara sahip olur. Sinem DEMİR
C.59 A- Korunması gereken dönemde korur, aynı zamanda da tek başına
hayatta kalmasını sağlayacak becerilerle donatır.
B- Fazla
korunmacı ve içine kapanık hazırlıyorlar. Girişimciliğe ve kendi başına
gelişimine pek izin vermiyorlar.
C- Kul
hakkı yememeli en önemlisi budur.
D- Ahlaki
önceliklerle ve ilmi kılavuz edinen bir nesil olarak yetişmeli.
E- Toplumun
değerlerini göz önünde tutarak, ilmin ve çağın gerekleri hesap edilerek
yapılmalı.
F- DAS yani
doğru ahlak sistemi yüklenmelidir.
G- Sanal işletim sistemi olarak yüklenmeli aynı
anda birkaç işletim sistemi yüklenip işletilebilmelidir. Doğru ahlak, peygamber
ahlakı ve yaradan işletim sistemi aynı anda çalışabilmelidir.
H- Bir
üstteki işletim sistemlerinde gerekli paketler mevcut olduğundan onu uygulamak
yeterli olacaktır.
İ- Duruma
göre mümkünse beraber bireyin algılamasına göre de sırasıyla verilebilir.
Tuba GÜZEL
C.59 A-Hayvanlar doğum yaptıktan sonra yavruları
doğayla baş başa kalıp geleceğe öyle hazırlanırlar.
B-İnsanlar bugün çocuklarını iyi bir şekilde
yetiştirmiyorlar. Geleceğe daha iyi yetiştirmeleri için öncelikle yavrularına
eğitim vermelidirler.
C-İnsanın çocuklarına vereceği en önemli özellikler
dini eğitimdir. Daha sonra gelenek ve göreneklerdir
D-Öncelikle çocuğa gerekli olan ihtiyaçlar
verilmelidir daha sonra çocuğu en iyi şekilde eğitmelidir.
E-Eğitim öncelikle çocuğun ailesinden alacağı eğitim
önemlidir. Daha sonra okul eğitimi verilmelidir
F-Öncelikle çocuğa kültür kuralları yüklenmelidir
G-Bütün güzel ahlaklar öğretilmeli ve yüklenmelidir
H-Öncelikle önce dini öğretilmelidir. Çevre daha sonra
gelir
İ-Bütün bunların bir arada verilmesi en uygundur.
Celal ŞAKAR
C.59 a- Hayvanlar
yavrularını mümkün olduğunca özgür bırakıp hayatı kendi başlarına öğrenmelerini
sağlamaya çalışıyor. Nihal GÜLÇEK
b-İnsanlar yavrularını daha çok gelecekte para kazanabileceği
bir şekilde eğitiyorlar gerisini pek önemsemiyorlar. Yani çocuğun ahlaklı olup
olmamasını pek önemsemiyorlar. Nihal
GÜLÇEK
c-Öncelikle ahlaklı olmasını sağlayacak şeyler verilmelidir.
İnsanlara saygı göstermeli parayı önemsememeli. Nihal GÜLÇEK
İnsanlar
yavruların anne babaya saygılı insanlara saygılı olarak eğitmelidir. Nihal GÜLÇEK
e-Eğitimde ahlaka çok önem verilmeli. Nihal GÜLÇEK
f- Önce İslami ahlak sistemi verilmelidir. Nihal GÜLÇEK
g- Evet o dünyanın gelmiş geçmiş en ahlaklı insanı olduğu için
böyle olması gerektiğini düşünüyorum. Nihal
GÜLÇEK
h-Doğaya ve çevreye saygı göstermek
için bunlarından öğretilmesi gerekir. Nihal
GÜLÇEK
i-Almalı ve birlikte verilmelidir. Nihal GÜLÇEK
C 59 A- Kendi içgüdüleri ile.
B- Çoğu insan saldım çayıra mevlam kayıra mantığı ile yetiştiriyorlar.Ama
böyle olmaz.
C- Çocukluk döneminde.
D- Toplumun iyisini ve kötüsünü bilerek
yetiştirmelidir.
E- Çocuğun zihinsel gelişimine göre
sıralanmalıdır.
F- İnsanlık işletim sistemi
yüklenmelidir.
G- Zaten insanlık işletim sistemi de
peygamber işletim sisteminin bir parçasıdır.
H- Hayır.
I- Ayrı ayrı
verilmelidir. Şaban ADAŞ
C-59 A-Doğumdan sonra onları vahşi doğayla
baş başa bırakmalarıyla
B- Başı boşluk içinde geleceğe
hazırlıyorlar. bunun aşılması gerekir Çocuklar özene
bezene bir şekilde geleceğe hazırlanmalıdır.
C- İslami bilgilerin hepsinin ve gelenek ve
göreneklerimizi çocukları iyi bir şekilde vermeliyiz.
D-Sevgi saygı ve hoşgörü kültürüyle eğitilmelidir.
E- Eğitimin toplumun yapısına ret etmeyecek şekilde verilmesi
öğeliklidir.
F-Din kuralları işletim sistemi yüklenmelidir
G- Önce din kuralları yüklenmeli sonra
bu yüklenmelidir.
H-Hayır önce İslam öğretilmeli sorma çevre öğretilmeli
önce din gelir.
I- Birlikte verilmesi en uygun yöntemdir.İsmet ALPYÜREK
C. 59 A-Hayvanlar yavrularını belli bir
zamana kadar çok iyi korur ve muhafaza ederler(tabi bu sadece onların maddi
gelişimleri içindir) daha sonra hepsi kendi hayatını yaşar
B-Bilinçsiz insanlar da ne yazık ki çocuklarını sadece
maddi yönü itibariyle düşünür, yedirir, içirir, giydirir. Duygu, düşünce, ruh,
akıl ve kalp gelişimini dikkate almadan büyütür. Kültürlü aileler ise çocuğun
maddi ve manevi yönünü bir bütün olarak düşünür ve ikisini beraber eğitir.
C-Henüz çocuk annenin karnındayken eğitimi başlar.
D-Bir çocuğa öncelikle inanç değerleri benimsetilmeli
E-Güzel ahlak öncelikli olarak öğretilmeli buda ailenin
sözden ziyade tavır ve davranışlarıyla güzel ahlakı yaşamalarıyla mümkündür
F-Güzel ahlak
G-Evet
H-Hayır
I-Öncelikle peygamber ahlakı iyice benimsetilmeli daha
sonra doğa ahlakı karşılaştırmalı olarak verilmeli ZEYNEP ERDOĞAN
C.59 A-En iyi şekilde hazırlıyor.
B-Parası olan iyi hazırlıyor parası
olmayan ise beli değil.
C-İnanç değerlerimizi en iyi şekilde
vermeliyiz.
D-İyi bir insan faydalı bir birey
nasıl olunur şeklinde eğitmeliyiz.
E-İnanç eğitimi sonrada insanlık
eğitimi verilmelidir.
F-Peygamberin güzel ahlak işletim
sistemi yüklenmeli.
G-Evet katılıyorum.
H-Daha sonra hemen öğretilmelidir.
İ-Önce peygamber sonra doğa. Emrah TAN
C.59 A- Hayvanlarda içgüdü olduğu için
yavru dünyaya geldikten yaklaşık bir saat sonra yürüyebiliyor. Bazı
ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Sonraki davranışları da yaşayarak ve yaşatarak
öğretiyor. Hüseyin ŞERMET
B- Yeni doğan bir bebek, buluğ çağını geçene kadar
ailesine muhtaçtır. Birçok davranış çocuğa anlatılır. Çocuk öğrenir. Bazı
davranışlar ise çocuk kendisi gözlemler.
Hüseyin ŞERMET
C- Çocuk 0-15 yaş arası iyi eğitilmelidir. Hüseyin ŞERMET
D- Eğitim aile ve bütün toplum şeklinde olmalıdır. Hüseyin ŞERMET
C.59 A-Hayvanların tek hedefi yaşamlarını
idame ettirmektir.bu hedeflerini de yavruları
aracılığı ile nesillerini devam ettirebildiklerinden dolayı yavrularını dış
faktörlere karşı hazırlıklı yetiştirirler.
B-İnsanlar yavrularını gelecekte bir gün onlardan
mutlaka ayrılacağı ve onun yalnız başına kendi hayatını sürdürebileceği şekilde
yetiştirirler ve bu şekilde de yetiştirmelidirler.
C-Erkek ve kızlarda da Peygamber Efendimizin (S.A.V)
dediği gibi 7 yaşından itibaren namaz kılmaya başlatılmalı ve o yaşlarda imanın
şartları,islamın şartları
gibi dini bilgileri vermeliyiz ki diğer bilgileri de bu temeller üzerine
oturtabilsin.
D-21.yy’ da insan yavruları dini bilgiler ışığında
eğitilmelidir.
E-Eğitim olgunlaşma düzeyine göre kademeli olarak
yapılmalıdır.
F-Peygamberin güzel ahlakı işletim sistemi
öğretilmelidir.
G-Evet
İ-İlişkilendirici bir şekilde verilmelidir. Ahmet ŞAHİN
C.59. A- Hissi olarak hareket ettikleri için onlarında insanlar gibi
bir nevi şefkatleri tahattur ediyor gerektiğinde aç kalıp kendi yavrularına yedirirler
yavrular iktidar kazandıktan sonra annelerin vazifesi biter gerekirse yavrusunu
döver yemeğini elinden alır Mehmet Sebil KARACA
B-İnsanlar
materyalist düşündüğü için çocukların maddi hayatını düşünerek hareket
ediyorlar. Said
Nursi’nin dediği gibi aman doktor olsun paşa olsun diye bütün
malını verir.Hafız mektebinden alır Avrupa’ya
gönderir.Fakat o çocuğun hayat-ı ebediyesinin tehlikeye girdiğini düşünmez.Dünya hapsinden
kurtarmaya çalışır ama cehennem hapsine düşmesini nazara almaz. Mehmet Sebil
KARACA
C-Yedi yaşlarında
ahlaki dersler vermek buluğ çağlarında namaz kılması oruç tutması vb. Mehmet
Sebil KARACA
D-akli
ve mantıki ilimler öğrenirken dini öğrenimlerde öğretmek. Mehmet Sebil
KARACA
E-önce
somut sonra soyut bilgiler verilmeli bununla birlikte aşamalı şekilde
olmalıdır. Mehmet Sebil KARACA
F-önce
dini ahlak verilmeli sonra diğerleri verilmeli Mehmet Sebil KARACA
G-Evet
önce peygamberin ahlakı verilmeli. Mehmet Sebil KARACA
H-Evet
Mehmet Sebil KARACA
İ-birlikte
verilmeli çünkü birlikte olmalı maddenin yanın da mana da olmalıdır. Mehmet Sebil KARACA
C.59 A- Hayvanlar yavrularını nesillerinin
devamı için yetiştirirler. Bunun için içgüdüsel olarak korunma, barınma, göç … vb öğretileri yavrularına
öğretirler.
B- İnsanlar bugün yavrularını bilinçsizce kendilerince
doğru bildiklerini çocuklarına onlara düşüme fırsatı vermeden eğitmektedirler.
Bu da bireyin çevresinde gördüklerin kolay etkilenmesine ve liyakatsizliğe
sürüklemektedir.
Nasıl
hazırlanmalıdır? Doğruyu ve çirkini yan yana koyarak doğrunun neden doğru
yanlışınsa neden yanlış olduğunu bireye aktarmaya çalışarak, geçmişini öğretip
geleceğe onun doğrultunda hazırlayarak, peygamber ahlakı öğretilerek
yetiştirilmelidirler.
C- Çocuk yaşta ve en önemlisi ergenlikte verilmedir.
D-Sevgi, saygı, ait olma, doğal ahlak ve en önemlisi
peygamber ahlakı verilmelidir.
E-Peygamber ahlakı, doğal ahlak, sevgi saygı ve ait
olma.
F-Peygamber ahlakı önce yüklenmelidir.
G-Evet
H-Peygamber ahlakından sonra yüklenmelidir.
İ-İlişkilendirirci olarak verilmelidir. M.Selim YALÇIN
C.59 A Hayvanlar yavrularını önce besler
ve korur.Daha sonra yavrularına hayatta kalmayı ve avlanmayı
öğretirler.Kısaca hayvanlar yavrularını yetiştirirken yaşam deneyimlerini
aktarıyorlar. Zehra Kut
B İnsanlar yavrularını yetiştirirken daha çok psikolojik ve
sosyal yönlerini ön plana çıkararak hazırlıyorlar. Zehra Kut
C İnanç ve ahlak kurallarını
öğreterek. Zehra Kut
D Din ve inanç kuralları öğretilerek. Zehra Kut
E Eğitimde önce ahlak kuralları
öğretilmeli. Zehra Kut
F Peygamberin güzel ahlak işletim sistemi önce
öğretilmeli. Zehra Kut
G Evet. Zehra Kut
H Yaratandan dolayı çevrenin
mucizesini dinle özleştirilerek anlatılmalı. Zehra Kut
İ Doğa ve peygamber ahlakı birlikte
verilmeli. Zehra Kut
C.59 A – Hayvanlar doğumdan sonra
yavrularını doğa şartlarıyla baş başa bırakırlar. Dinçer KÜÇÜK
B – İnsanlar bugün yavrularını gelecekte muhtemelen
meydana gelecek değişimlere göre yetiştiriyorlar . Dinçer KÜÇÜK
C – Çocuk çağında değişmez mutlak
farzlar vermemiz gerekli. Dinçer KÜÇÜK
D – 21. yüzyılda çocukların eğitiminde özellikle inanç
değerleri üretilmelidir. Dinçer KÜÇÜK
E – Eğitim toplumun inançlarına göre düzenlenmeli ve
etkili öğrenmede başarılı modeller uygulanmalıdır . Dinçer KÜÇÜK
F – İnsanlara önce insani değerler
içeren işletim sistemi yüklenmelidir. Dinçer KÜÇÜK
G
– Peygamberin güzel ahlakı insanlık için en liyakatlisidir. Dinçer KÜÇÜK
H
– Doğal ahlak işletim sistemi insanı vahşileştiriyor. Dinçer KÜÇÜK
İ – Önce peygamber ahlakı verilmeli, daha sonra doğayı
anlamak için doğa ahlakı öğretilmelidir.
Dinçer KÜÇÜK