55.Sözle,
giyimi ile, yürüyüşü ile, sokaktaki eylemle, konuşmasıyla, sokakta
sevgilisiyle el ele tutuşup …gezmekle, yazı ile, yüz
ifadesiyle…vb başkasına ve başkalarına küfür etmek, başkalarını tahrik
etmek, başkalarının fıtratını zorlamak…vb normal insanların haklarını gasp
etmek arasında nasıl bir ilişki var?
Doğada
hayvanların doğayı ve daha güçlü hayvanları taklit etmenin mantık sistemlerini
anlamaya çalışın.
İnsanlar
neden kimleri ve hayvanları taklit ederler? Hasılatı vahşi ahlak!!
Bir
Müslüman neden peygamberini taklit eder? Hâsılatı nedir? Güzel ahlak!!
Bir cahil
inanç sahibi, cahil radikal peygamberini taklit eder? Hâsılatı nedir? Cahil
ahlak!!
Bir münafık
inanç sahibi peygamberini taklit eder? Hâsılatı nedir? Dünyalığı ve art niyet
ahlakı !!
İpucu;erotik kokuları, giyinişleri…vb erotik şeyleriyle maymun iştahlı insanların
fıtratını zorlamak ve tahrik etmek.
-Şehirlerde,
üniversitelerde erotik sevgi ahırları (park benzeri) düşünün.
-Hayvanların
için sokakta ve açık alanda her şey mubahtır.
-Hangileri
insan için mubah değil neden?
-Güzel ve
akli giyinmekle nefsi ve erotik giyinmek, davranmak, konuşmak, çalışmak …vb şeyler arasındaki farkındalığı
anlamaya çalışın.
-Erotik
zevklerini sokakta sergileme hastalığının hududu ne olmalıdır? Gerekçesi çocuk
yaşta eğitimde nasıl verilmelidir?
-Erotik,
kavramına yaptığımız açıklamayı, Ör,sokakta öpüşmek , sevişmek, eylem yapmak,
tahrik edici dolaşmak, ayıl bayıl kıvırtmak…. tüm kavramlara uygulayın ve çözümler önerin.
-Hayvanların
hemen çoğu doğada görsel cilveli davranış, koku, vücut dillerinden..vb çiftleşme dönemlerini anlarlar.
-Avlanma ve
yaşam alanlarını dışkılarıyla koku bırakarak belirlerler.0,1,2,
3, 4, 5, 7
C.55 İkisinde de güzel ahlak kurallarının
hiçe sayılmasıdır insanlara değer, saygı gösterilmemesidir. HÜSEYİN KAKCI
C.55 İnsanın fıtratında mahrumiyet
vardır. Hayvanlarda böyle bir duygu yoktur. İnsanoğlu sokakta, başkalarının
önünde çiftleşerek başkaları ile karşılaşır. İnsanda adap, edep, adap ve ahlaki
kurallar vardır. Kıskanma duygusu vardır. Hayvanlarda kıskanma duygusu yoktur.
Hayvanlarda kıskanma duygusu olmadığından ortalık yerde çiftleşirler. İnsanlar
bir toplumda yaşadıkları için birbirlerinin dil, din, ahlak, kültür ve değer
yargılarına saygı göstermek zorundadır.
Hakan YILDIRIM
C.55 Bazı insanlar toplum içinde
yapamayacağı davranışları sokakta parkta yaparlar. Böyle insanlar normal
insanların haklarını gasp etmiş olurlar.
AYFER EDE
C.55 Peygamber efendimiz giyimi,davranışı,konuşmasıyla örnek alıyoruz bunlar zaten
yaşamımızda normal uygun davranışlardan fakat;sokakta yüksek sesle konuşmak vb.
davranışlar normal değil.İnsanın haklarını gasp etmiş olunuyor. NİGAR ÖZTELLİ
C.55 Bu tür davranışlar normal insanlar
tarafından uygun karşılanmayacağı için bir ilişki yoktur. Toplum tarafından
uygun olmayan bu davranışların bu tür insanlar tarafından yapılması gerekir.
Hayvanların bu tür davranışları sokakta ve açık alan gibi her yerde
yapabildiklerinden bu insanlarında hayvanlara benzetebiliriz.
Fatih
TEKİN
C.55 Bireyler toplumda belli kanunlarla
çizilmiş sınırlar çerçevesinde özgür yaşama hakkına sahiptir ve bu bireyin en
doğal hakkıdır. Ancak başka bireylerin bu özerk bölgeye herhangi bir hareketle
zorla girmesi bireyi istemediği durumlara maruz bırakması en büyük hak
gaspıdır. Nitekim fert en doğal hakkından mağdur edilmiş olur.
Halit
KIRIKTAŞ
C.55 Sıralanmış olan maddelerin toplumun
ahlaki durumu(muhafazakârlık seviyesine) na, toplumsal
değerlere sahip çıkma durumuna göre değişir. Ancak bir toplum ne durumda olursa
olsun ahlaki konularda mutlak bir hassasiyet beslemeli. Bizlere göre çok normal
olabilir yanlışta olsa her koyun kendi bacağından asılır ama toy zihinleri
kimsenin bulandırmaya hakkı yoktur. Ve bu mevzu yazılı ve sözlü küfürden daha
etkili olduğu kanısındayım. Havva AKGÜL
c.55 İnsanlar
nefisleriyle ve hayvani duygularıyla bir bütündür. Normal insanlar nefislerini.
Erotik ve hayvani duygularını kontrol altına alabilen insanlardır. Ama giyim
tarzıyla, konuşmasıyla, topluma sessiz küfür eden insanlar nefislerini ve
hayvani duygularını saklayamayanlardır. Bu tarz insanlar normal insanlarında
nefis ve hayvani duygularının ortaya çıkmasında önemli rol oynarlar. Mehmet ÜÇDAĞ
C.55 Sokakta ve parklarda bu davranışları
sergileyenler topumda hoş karşılanmayacağı için mütevazı tabir ettiğimiz
aileler ve insanları bu çevrelerden uzak tutarlar ve oralardan uzak durmasını
sağlarlar. Bu sayede mütevazı insanların haklarına gasp ederler.
Sinan BAŞAR
C.55. İnsanların haklarını gasp etmeye,
tahrik etmeye, fıtratını zorlamaya sebep olan yine bir insanın sözü, giyimi,
yaptığı eylemleridir. Bir insan etrafındakileri etkiler ve etrafındakilerden de
etkilenir. Bir Müslüman peygamberini
doğru yolu bulmak için taklit eder. Peygamber ahlakının bulunmadığı yer karanlık
ve bataklıktır. Peygamber ahlakı yeryüzünden çekildikçe, dünya Cehennemleşiyor.
Dilek AKMAN
C.55 İnsanların fıtratını zorlayan ve
tahrik eden eylemler kastidir ve keyfidir. Gasp ise menfaat içindir. İkisi de
insanlık normlarını kirletici örneklerdir. Ümit
MEMİŞ
C.55 Sözle,yürüyüşüyle,sokaktaki eylemi ile insanları
tahrik edip başkasının fıtratını zorlayan kişi toplum ahlakına zarar
verirken;normal insanların haklarını gasp eden kişi ise bireylerin mallarına
zarar vermektedir. Bayram KARAÇINAR
C.55 Aklı duyguları ve inancı ile bir
sistem oluşturmayan insanlar her yöne yönlendirilebilecek olan ve bir nevi
kişiliği olmayan insanlardır. Bu insanlar akılları nereye yatarsa oraya
giderler. Toplumsal bir sistematikten haberdar değillerdir.Şahin CEYHAN
C.55Şöyle
bir ilişki var ;birinde amaca ulaşmak için insanları
dolaylı yoldan,diğerinde ise insanları direk etkilemeye çalışılmaktadır.sokakta
insanların sevgilisiyle elele tutuşarak,öpüşerek
insanların hayvani duygularını harekete
geçirmeleri ile erotik görüntülerle, hoş
kokularla ,erotik sözlerle insanları tahrik edip yoldan çıkarmak aynı şeydir.bu
şekilde toplumun ahlakını yerle bir edip toplumu sapıklığa sürüklüyorlar.
Emine UĞUR
C.55 Tamamıyla insanların inandığı
değerleri hiçe saymamaktır.Çünkü farklılık yaratmak
istemektedirler.Peygamberler örnek teşkil edecek bir yaşam tarzı
sürdürdüklerinden dolayıdır.NAFİH
ASLANCI
C.55 Kişi kendisinin aynasıdır. Nasıl
yaşamak istiyorsa yaşayabilir, kendi dengini de bulmuşsa her yerde her şeyi
yapabilir. Başkasının özgürlüğüne dokunmamak gerek. Toplumsal ahlakı zedelememek
gerekir. İnsan ulvi değerlerini kaybetmişse, yaşam gayesi kalmamış demektir.
İnsanı hayvanlardan ayıran en önemli fark akıldır. Hayvanın yarını yoktur ancak
insanın yarını vardır. İnsan yarınını ve insanlığın yarınını düşünerek hareket
etmeli, toplumsal ahlaksızlığa sebep olmamalıdır. Toplumsal ahlakta başrol
oynamalıdır. Sinem DEMİR
C.55 Toplumun bir takım dış ve iç etkilerle
ahlaki ve kültürel gerilemesiyle bu
tür davranışlar arasında bir ilişki olduğunu düşünüyorum. Teknolojinin kontrol
edilemez gelişimi de bu duruma çanak tutuyor. Rafine davranışlar edinmemiş ve
dini duyarlıkları azalmış birey toplum hayatında ilkel güdülerinin esiri
olabiliyor ve onları gösterebiliyor. Tuba
GÜZEL
C.55 Sokakta gezmek, sevgilisiyle el ele tutuşup gezmek butur
özgürlükler hiç kimse tarafından yasak edilmemesi gerekir. Celal ŞAKAR
C.55 Dışarıda açık seçik gezmek
istediğini yapmak hayvanlara özgüdür. Bunu çocuk yaşta vermeye çalışmak lazım.
Diğer insanlar hakkını önemseyerek davranmak lazım. Nihal GÜLÇEK
c.55 İnsanlar
nefisleriyle ve hayvani duygularıyla bir bütündür. Normal insanlar nefislerini.
Erotik ve hayvani duygularını kontrol altına alabilen insanlardır. Ama giyim
tarzıyla, konuşmasıyla, topluma sessiz küfür eden insanlar nefislerini ve
hayvani duygularını saklayamayanlardır. Bu tarz insanlar normal insanlarında
nefis ve hayvani duygularının ortaya çıkmasında önemli rol oynarlar. Mehmet ÜÇDAĞ
C 55 Çevrene güzel görünürsün çevrenin
insani yönü ortaya çıkar.Kötü görünürsün hayvani yönü
ortaya çıkar.İnsani yön cennete hayvani yön ahıra götürür.Kimsenin kimseyi
ahıra götürmeye hakkı yoktur. Şaban ADAŞ
C.55 Bunlar arasında sıkı sıkıya bir
ilişki vardır. Çünkü bunlara bakan insanlar kendilerinde öyle yapma istekleri artacaktır.İsmet ALPYÜREK
C.55 Yaratılan varlıklar içerisinde en
şerefli olan insan dünyada yaptığı tüm davranışların hesabını verecektir. Çünkü
bu dünya imtihan dünyasıdır, yaptığı tüm işlerden sorumludur. Yani insan hayvan
gibi yaşayamaz onlarda akıl yoktur. Hayvanlar için sokakta ve açık alanda her
şey mubahtır. Bu sebeplerden dolayı insan güzel ve akli giyinmeli, davranmalı,
nefsi ve erotik yaşamamalı. ZEYNEP ERDOĞAN
C.55 Giyimiyle yürüyüşü ile vb. hal ve
hareketleri ile karşındaki insanı tahrik etmek ve başkalarının haklarını gasp
etmek arasında hiçbir fark yoktur.
Emrah TAN
C.55 Günümüzde sevgili edinmek, topluma
açık alanlarda sevgilisini öpmek, onunla sevişmek sosyal insan adı altında
toplanılır. Hayvanlara özenmekten başka hiç bir şey değildir. Bu düşünceye
sahip olan insanların hanımları, kızları... bir
taraflarını açarlar kimse bir şey diyemez. Birisi kapanır onu dışlarlar. Hüseyin ŞERMET
C.55 Bu tür davranışları sergileyen insanlar;bu gibi şeylere değer vermeyen aklı selim
insanların da fıtratını zorlarlar.o insanlar da ister istemez sevgilisinin
olmasını,onunla el ele dolaşmayı v.b. arzularlar.bu d toplumun ilgisini farklı
yönlere çevirerek insanlığı kalkınmasını yavaşlatır. Ahmet ŞAHİN
C.55.İnsan eşref-i mahlukattır zira yaptıklarından mesuldür.Hayvan
gibi çıplak bir şekilde sosyal hayatta bulunması insan fıtratına terstir. Mehmet Sebil
KARACA
C.55 Sözle giyimi ile yürüyüşü ile insan
fıtratını zorlayan insan fıtratına aykırı hareket edenler insanlara sözleriyle,
giyimleriyle, yürüyüşleriyle, hal ve hareketleriyle insanlara dolaylı yoldan
küfür eder ve kendi bekasını diğer insanların toplumların bekasından üstün
görürler. Bu tür davranışlar insanı toplumu liyakatsizliğe sürükler. M.Selim YALÇIN
C.55 İki durumda da insan haklarına gasp
söz konusudur.Çünkü insanın doğuştan gelen cinsel
dürtülerinin uyanmasına neden olur aynı zaman da göz hakkı da ihlal edilir.Zehra Kut
C.55 Sözle, giyimle, yürüyüş ile
başkalarının fıtratını zorlamak, tahrik etmek ile kişinin haklarını direkt gasp
etmek aynı şeydir. Dinçer
KÜÇÜK