51.Gizli,
açık, siyasi…vb olarak başkasının bekasını kendi
bekasına köle görenler veya kendi bekasını başaksının bekasından üstün gören
fert toplum devlet ne nedir?
İpucu;
nesnel, sanal, toplumsal, düşünsel döngülerde her ünitenin bütünün mutlak
olması gereken bir parçası olduğundan emin olarak düşünün. Doğada hiçbir şey ne
fazla ne eskitir. Her şey olması gerektiği kadar vardır. Bundan emin olun.
-Doğal(vahşi)
demokrasilerde dil, din, kültür, renk …vb azınlıkların
bekası ve her şeyi (yani dilin dilime, kültürün kültürüme, insanın insanıma ...
tarla mantığı)çoğunluğun kilerine tarladır ve bu gizli
açık sosyal tufandır.
-Doğada ve
ötesinde;nesnel, sanal, toplumsal, düşünsel ve zihinsel ..vb
döngüler vardır. Bundan emin olun.
-Fert,
toplum, millet, devlet…vb düşüncen/iz düşünceme/ize ,
lisanın/ız lisanıma/ıza
türün/üz kültürüme/müze, bekan/nız bakama/mıza…vb her şeyin/iz her şeyime/mize
tarla mantığı ve zihniyetin dünyadaki uygulamalarının hükmedene bir vakit kara
delik olabileceğinden emin olun
İpucu;özellikle toplumları bir birine geri dönüşümsüz düşman kılmak için "Bir
zamanlar ulus padişahlığını yayan ve yeşil ışık yakan güçler şimdi azınlıkları
cesaretlendirip göz kırpıyor" farkındalığını anlamaya çalışın.
C.51 Bence komünistliktir. HÜSEYİN KAKCI
c.51 Buna Emevi devletini örnek olarak gösterebiliriz. Arapların
kendini diğer ırklardan üstün görmesi, kendilerini kutsanmış saymaları, diğer
milletleri hor ve küçük görmeleri ve diğer ırkları köle gibi kullanmaları ve
hatta onları hiçbir şekilde kendi bulundukları ortamlarda kabul etmemeleri vb. Mehmet ÜÇDAĞ
C.51 Kendi üstünlüğünü başka insanların
hak ve özgürlüklerinden üstün gören fert ve toplumlar demektir. Örneğin; İsrail
(Yahudiler) kendilerini diğer insanlardan farklı ve üstün görürler. Diğer
insanların onların yanında hiçbir insan değeri yoktur. Bir örnek daha verecek
olursak ABD Irak toplumu üzerinde kendi bekaları için kendi insanlarının rahat
ve ferahı için Irak girmiş sömürmüşler ve onları hunharca öldürmüş Irak
toplumunu kendine köle kılmıştır. Hakan YILDIRIM
C.51 Kimse kendisini kimseden üstün
görmemelidir. Her ne olursa olsun. AYFER
EDE
C.51 Bir fert veya devlet başka bir ferdi
veya devleti yönete biliyorsa veya yönlendire biliyorsa bu kendi bekasını
başkasının bekasından üstün görmesidir.
NİGAR ÖZTELLİ
C.51 Hiçbir bireyin bekası başkasının
bekasına köle değildir. Allah her insanı kusurlu da olsa mükemmel bir şekilde
yaratmıştır. Dil, din, kültür ve ırk gözetilmeden her insanın kendine özgü bir
yapısı vardır ve eşittir.
Fatih
TEKİN
C.51 Bu tip fert, toplum ve devletler her
ne kadar yaşayan sosyal üniteler olarak tarih sahnesinde yer bulsalar da yok
olamaya mahkûmdurlar ve kısır döngüler içine hapsolmuş birer virüstürler.
Nitekim tarihi süreç dikkatli ve objektif olarak incelenirse bu fikri felsefe
edinmiş devlet, kişi veya toplumların köleleşerek yok olduğu görülmektedir. Roma İmparatorluğu örneğinde olduğu gibi. Halit KIRIKTAŞ
C.51 Doğada her yapı üniter
bir yapı halinde bir dayanışma içerisinde bulunmaktadır. Bir eko- denge söz konusudur. Bu konu
devlet bazında ele alındığında devletin her bir organı veya üyesi ekosistem
timsali dayanışma içersinde çalışmalıdır. Değirmen misali bir şeyi küçültüp
öğütme söz konusu olamaz. Kendi kendine zarar vermiş olur. Kendi temelini kemiren bir inşaat sahasıdır
ve yeni oluşumlara gebedir. Havva AKGÜL
C.51 Böylesi devletlere benim nazarımda
emperyalist (sömürgeci) devlet denir. Örnek: ABD, İngiltere, İsrail gibi
devletler. Bu fert, toplum ya da devletler kendi çıkarları için diğer ülkelerin
birbirini katletmesi veya çarpışması için zemin hazırlayacak kadar
canavarlaşmışlardır.
Sinan BAŞAR
C.51. Toplum bir bütünlüğü ifade eder.
Her birey toplumda yer alır. Toplum içersinde bulunan bireyler birbirlerine
saygı duymak zorundalar. Bundan dolayı
insanlar üzerinde egemenlik kurmaya çalışmamalıdır. Karşısındakileri olduğu
gibi kabullenmelidir. Onları düşüncelerinden, kültürlerinden, lisanlarından
dolayı farklı düşünmemelidir. Dilek
AKMAN
C. 51 Doğal(vahşi) demokrasilerde azınlıkların bekası ( dil,
kültür düşünce vb….) çoğunluğunkine tarladır. Bu
zihniyet hükmedenlere kara delik olacak ve bu toplumlar yok olmaya
mahkûmdurlar. Ahlak ve inanç sistemiyle donanmış toplumlarda böyle bir durum
söz konusu değildir. Ümit MEMİŞ
C.51 Başkasının
bekasını kendi bekasına köle görenler cahil ve zalim kişilerdir Böyle devletler
ve
topluluklar ise rezil,kepaze bir yaşam süren yok olmaya mahkûm bir
topluluktur.Bayram KARAÇINAR
C.51 Bu konuya genel olarak yaklaşmakta
fayda vardır. Her ne kadar her birey biricik ise de toplumları ve sistemleri
oluşturanlar yığın bireylerdir. Böyle fertler veya toplumlar veya devletler
aslında kendi acziyetlerini, başkalarını sömürerek,
onlardan rant sağlayarak elde etmeyi düşünüp hakikatinde aşağılık duygularını
bastırmaya çalışmaktadırlar.Şahin CEYHAN
C.51Başkasının bekasını kendi
bekası için köle gören veya bekasını başkasının bekasından üstün gören
devletler ancak insanın kanını emen birer parazittirler
,zorbalıktan başka bir şey değiller.demokrasi toplumlarında da bu
böyledir aslında, çünkü çoğunluğun bekası için azınlığın bekası yok
sayılmaktadır. Emine UĞUR
C.51 Diktatör devlet sistemi ve egoist
kişi ve toplum psikolojisidir. NAFİH ASLANCI
C.51 Başkasını kendi bekasına köle gören
fertlere Bencil, topluma antidemokratik toplum ve devlete de kapitalist devlet
denir. Sinem DEMİR
C.51 Burada başkasının beka’sı derken
sözü edilen eğer başka milletlerse bu tip bir devlet anlayışı Emperyal (sömürücü) olarak tanımlanabilir. Eğer başkasının beka’sından
kast edilen kendi içindeki halkı ise bu devlet anlayışı Totaliter, Faşist veya
Despotizm (Derebeyliği),Monarşi (Saltanat) gibi diğer rejimler olarak
tanımlanabilir. Bu tipte olan baskıcı rejim tipleri kendi çıkarları ve amaçları
doğrultusunda halkı istedikleri gibi kullanarak veya çeşitli araçlarla
yönlendirerek iktidarlarının ve yönetimlerinin kalıcı olmasını sağlamaya
çalışmışlardır. Tuba GÜZEL
C.51 Gizli,
açık ve siyasi olarak başkasının dilini, dinini ve kültürel ayrıcalıklarını
kendi çıkarları için kullanan toplumlardır. Buda toplumları birbirine düşman
kılar. Celal ŞAKAR
C.51 Kendi halkına asimile uygulayan
devlet denir. Çünkü başkasının bekasını ancak asimile ederek bir diğerini,
ezerek yok sayarak bu mümkün olabilir. Nihal
GÜLÇEK
C 51 Kendini bilmeyen akıl yoksunu ve bir
şeyleri bilmediğini sezdirmemek için uğraşan kişiler denir. Şaban ADAŞ
C.51 Böyle bir durumda kapitalist sistem
mensupları, toplumun büyük bir kesimini ele geçirmiş olacaktır bunun sonucunda
kölelik sistemi meydana gelecektir. İsmet ALPYÜREK
C. 51 Kâinatı muntazam bir surette yaratan
ALLAH (c.c) tüm insanların çok rahat bir şekilde yaşamlarını sürdürmeleri için
adaletle hükmetmelerini, birbirlerinin haklarını saygı içinde gözetmelerini
istiyor. Fert, toplum ve devlet olarak kendimizi üstün görmemeliyiz. ZEYNEP ERDOĞAN
C.51 Böyle bir toplumun oluşturduğu
devletin ne olduğunu bilmiyorum ama demokratik bir devlet olmadığından
eminim. Emrah TAN
C.51 İnsanlar ben
merkezci düşündüklerinden dünyada kendisinin sahip olduğu düşüncelerini
en iyi, kendi toplumunu en üst tabakada görürler. Bu çoğu zaman bir devlet
politikası veya bir dinin misyonu olmuştur. Bu
benmerkezciliğin kendisidir. Hüseyin
ŞERMET
C.51 Ne şekilde olursa olsun başkasının
bekasını kendi bekasına köle gören fert,toplum veya
ulusçu,ırkçı,etnik ayrılıkları reddeden,despot,antidemokratik kişiler,toplumlar
veya devletlerdir.bu şekilde düşünen insan,toplum ve devletler sınıfsal ayrım
yaptıklarından kişilerde kendini gerçekleştirememe,toplumda kültür seviyesinin
düşük oluşu,devlette ise parçalanmaya kadar gidebilir.Ahmet ŞAHİN
C.51 Bu tür kişiler toplum tarafından genellikle
egoist olarak anılır. Kendi çıkarları
için başkalarını merdiven yaparak yükselir. Bunu ‘’sen çalış ben yiyeyim’’
cümlesi en iyi açıklar. Bu sosyal hayatı zehirlendiren bir hastalıktır. Güncel olan domuz
gribi vakası bunu destekler niteliktedir. Mehmet Sebil KARACA
C.51 Bu tür devletler kendi ırkının
bekasını diğer ırkların bekasından üstün gören topluluklardır. Örneğin
Yahudilerin kendi ırkını diğer bütün ıklardan üstün görmesi.M.Selim YALÇIN
C.51 Egoist, bencil devlet ve fert denir.
Zehra Kut
C.51 Kendi bekasını başkasının
bekasından üstün güren fert, toplum ya da devlet kendileri dışındaki hiçbir
şeyi önemsemektedirler. Hâlbuki dünyada her şey gerektiği kadar vardır. Yani
birilerinin bekası başkalarının bekasından üstün değildir. Dinçer KÜÇÜK