C50.A-İnsan
toplumları içinde bir ferdin, toplumun, kavimin, milletin, veya devletin
varlığının bekası ferdin, toplumun, kavimin, milletin, veya devletin
varlığının, varlıkların veya geçerli inanç sisteminin (İslam’ın) bekasının
tamamen erimesi, kontrol altına alınması, yok olması, değişmezliği, asimile
olması, besi yeri olarak kullanması veya ebedi köleliği veya uşaklığı üzerine
gerçek veya siyasi inşa edilmiş olabilir mi yada
kasten inşa ettirilmiş olabilir mi?
B-Böyle bir
şey varsa adına ne denir?
C-Böyle bir
girdaba kasten veya tercihen sokulmuş fert, toplum ve devlet için ne
yapılabilir?
D-20 YY ve
Öncesi devletlerin kuruluş ve yaşama felsefeleriyle ilişkilendirin. İnsani
olması için bu toplumsal bilinç ve süper egodan insanları nasıl kurtarmalıyız?
Alternatifler önerin.
İpucu;şu
an hakim dünya devletlerinin ve düzenlerinin hükümranlıklarındaki veya bu
konudaki değişmezlikte ısrar ve arzuları doğaya konan nesnel, sosyal, zihinsel
ve düşünsel değişim yasalarına ters düşmektedir.
-Değişmek
istemeyeni Allah CC’HU değiştirmezmiş.
-Haklı ve
gerekli değişmeyi istemeyenlerin (cahillerin) liyakati doğadaki dogma yasalarla
şekilleniyor; ya doğa yasalarına uyumlu asimile olup yok olur (bileşenlerine
parçalanır) ya da doğaya uyumlu döngülerin (dijital-sanal, zihinsel, toplumsal,
doğal ve tüm enerji hallerine ait döngüler) aksamı olurlar sonrada buna batıda
evrimleşmiş deniyor.
-Dini
aşamazsınız (hadis),
-Seni alemler rahmet olarak gönderdik (hadis)
-Dini
menfaati için yutan veya azınlığın menfaatleri için asimile etmeye çalışan
kavimler Siyonizm (sosyal lösemi) hasatlığına yakalamışlardır.
-Var olan
dünya düzeni bekasının ömrünü ne kadar uzatabilir ki?
-Fertler
gibi her devlette bu dünyada ölümü tadacaktır.
-Önemli
olan fert, toplum, devlet, millet…vb bazda hayvanlar
gibi kan revan ve vahşet içinde değil de, insan gibi yatağında can vermeyi ve
dünyevi nöbet değiştirmeyi daha kurulurken, kendini tanırken bile kabullenmek,
eğitilmek ve düşünerek ömrünü liyakatli yaşamaktır.
-Dünya
kurulalı bugüne kadar var olan bir fert veya devlet gösteremezsiniz veya olamaz.Bundan emin olun.
-Bu
sistemde en uzun ömürlü olan bekası büyük kıyametle son bulacak Allah CC’HUN
gönderdiği dinleridir.
-Laikle
geçerli ve verimli dini değerlerle devlet, din, yönetim ve toplum döngüsü arasında
köprü tam tersi hurafeler için uçurum olayı düşünün.
-Birde
laikle İslam dinini ve inananları kontrol etmeye ve dünyevi menfaatlerinize
malzeme yapmaya veya bükmeye kalkışmanın toplumsal Siyonist tufanın
liyakatsizliğini düşünün. Dini aşamazsınız (hadis)
C.50. A)Kasten ettirilmiş olması ihtimali daha yüksektir. Ne yazık
ki bu kasıttakı insanlara güvenimiz bir anda sağlanabiliyor.Dikkatli ve mantıklı olmalıyız;birazda açık
gözlü.Olan bitenden haberdar olmamız lazım.
B)
Birbirini seven insanları birbirinden kasti olarak ayırmak denir.Bazılarının
işine geldiği için bunu yapmaktan çekinmezler hatta.
C) Eğer
bunu kasti olarak yapmıyorsa uyarılması gerekir ya da bilinçlendirilmesi.Yok
ama kasti olarak yapıyorsa cezalandırılmalıdır.
D) Bilgilendirmeyle,eğitimle yapabiliriz.Şahsi olarak hiçbir
zaman zorbalıktan yana değilim.Konuşularak,anlamlandırılarak,doğru aktararak bu
sorunu çözümlendirebiliriz. Ebru YOLCU
C.50.İnsan menfaatlerini düşündükçe
aşamayacağı sorunların önüne gelmeye çalışır.Ama var
olan gerçekler buna izin vermez.Elbet karşılarına bir engel çıkacaktır. Pelin GÜMÜŞ
C.50.A. Bazı rejimler ve zihniyetler
başkalarının yok olmasından beslenirler ve bunu kasıtlı olarak yaparlar
B.Böyle bir şeyin adına faşizanlık ve barbarlık denir
C.Böyle bir olaya itilmiş toplumların milli mücadele
vermeleri gerekir
D.20 YY. Öncesi medeniyetlerde bencillik cedcilik hakimdi fakat bu
ideolojiler asrımızda yok oldu. Bu medeniyetin güzelliklerinin galebesiyle gerçekleştirilir Salih ARSLAN
C50:A. İnşa edilmiş ya da ettirilmiş
olabilir. Ferdi KODAŞ
C50:B. Uzaktan kumandayla istenilen kanala
geçmek denilebilir. Ferdi KODAŞ
C50:C. İlk akla gelen o şahsın iyi eğitim
almış olmasıdır. Yani aydın olması ve etrafında neler döndüğünün görmesini
sağlam olabilir. Ferdi KODAŞ
C50:D. Kişi tarihini iyi bildiği takdirde
kendini süper egodan kurtarabilir. Yani geçmişteki ne rejimlerin ne sistemlerin
değiştiğini bildiği takdirde şimdikinin de değişebileceğini düşünür ve süper
egodan kurtulur. Ferdi KODAŞ
C.50:A Tarihte örnekleri çoktur. Kişi ya da
bazı toplumlar kendi kurdukları saltanatlarını sürdürmek, hayatlarını zevki-
sefa içinde geçirmek için diğer toplumları hep sömürmüştür. Sömürmek içinde onların sahip olduğu değerleri
ortadan kaldırmaya çalışmıştır. Çünkü değerler ortadan kaldırmadan, onları
birbirinde ayırmak, nifak tohumları ekmek imkânsızdır. Bu değerlerin başında din gelmektedir. İnsanları ortak paydada
birleştiren dindir. Dini değerleri yeterine fert ve toplumlar bireysel
çıkarcığı ün plana çıkar buda bu da sömürgecilerin, Siyonistlerin, cuntacıları
iştahlarını kabartır. M. Nurullah ÖZDEN
B
Cunta, Sömürgecilik, Zalim, Zorba,
C
Bu fert, toplum ve devlet için yapılacak en önemli çalışma onları ortak
paydada birleştirmektir. Sömürgecilik işini yapan kişilere yapılacak en önemli
fayda ise onları kararmış kalplerini, menfaati dışında görmeyen gözlerini,
duymayan kulaklarını Allahın nuruyla açtırmaktır. Bu dünyanın bir kişinin bir
gecelik konaklamak için uğradığı yer olduğunu hatırlatmaktır. M. Nurullah ÖZDEN
D Yaşamak için öldürmek felsefesi yerine Yaşamak için
yaşatmak felsefesini yerleştirmek gerekir. Asır süresinde belirttiği gibi
gerçek imanımızı sağlamak için birbirimize hakkı ve sabrı tavsiye etmemiz
gerekir. Peygamber Efendimiz zaman gelecek iman kor ateşi gibi olacak sözleri
bu asra işaret etmektedir. İnsanlar gittikçe Allahtan uzaklaşıp Super Egolarını tatmin etmeye çalışmaktadır. Onları
frenleyen egoları iflas etmiştir. Bu egoları yeniden yeşermek için Kuranı_ı Kerim
ve Peygamberimizin Sünnetini onlara aşılamamız gerekir.
C:50.A) Bazı çıkarcıların varlığını
sürdürmesi için güçlü ya zayıflatılması yada yok
edilmesi gerekir. Yani bilinçlidir.Yusuf
ACAR
C:50.B) Kıyım yada
katliam. İblise hizmette denebilir.Yusuf ACAR
C:50.C) Onu girdaba sokanı pasifsize etmek yada tamamen yok etmek gerekir. Yusuf ACAR
C:50.D)
Bundan önce devletler savaşla kurulur. Savaşla varlığını sürdürürlerdi.
İnsanları kurtarmanın yolu inan.ç ve
bilinçlendirmedir. Yusuf ACAR
C.50- A.) Normalde böyle olmaması lazım. Ama
günümüzde dikkat edildiğinde hep böyle yapılıyor. Toplumun bireyleri de inanç
sistemleri de hep menfaat için kullanılıyor. Erdal SALDUZ
B.) Adına üç kağıtçılık denir. Erdal SALDUZ
C.) Toplum bilinçlendirilip doğru yolda gidilmeye
bakılır. Erdal SALDUZ
D.)
İnsanlar bilinçlendirilmeli ve gerçekler anlatılmalı. Birlik ve beraberlik
sağlanılmalı. Erdal SALDUZ
C–50
A-) Bence bütün bunlar kasten inşa
ettirilmiştir. Çünkü kendi ideolojilerini kabul ettirmek için planlı yapılan
çalışmalardır. (Ali AYDIN)
B-) Böyle bir şey var. Adına da
Siyonizm denir. (Ali AYDIN)
C-) Böyle bir girdaba sokulmuş bir
toplum ancak tasfiye edilebilir. Yâda güçlü bir inanç sistemi oluşturulmalıdır.
(Ali AYDIN)
D-) Günümüz ve öncesi devletlerde de
belli siyasi, dini, sosyal ve kültürel çıkar çatışmaları vardır. Bunlar,
kurulan bir devletin birden çok ideolojisi olabilir. Bu sistemlerin insani
olması için ise, ahlak sistemleri geliştirilmelidir. (Ali AYDIN)
C50)A;inşa edilmeye çalışılmış ama tam
olarak inşa edilmemiş
B;böyle bir çabaya sindirme yok etme çabası denir.
Şükran GÜR
C;böyle bir girdapta olan fert toplum veya devlet
yitirdiği değerleri kazanma ve varolanlarla yetinmek
bu girdaptan kurtulmak için yeni yaratma yolunda çaba sarf etmeli
D;bu insanlara gerçek tarihleri öğretilerek insani
değerlerinizde göz önünde bulundurarak kurtarabiliriz.
C.50. A) Olabilir.Çünkü
en basit örneği ile din karşıtlığı anlayışını sergileyen devlet başka bir
devlet tarafından aldatılmıştır ve kendi egemenliği altına alınmak istenmiştir. Mehmet SARİBATUR
C.50. B) Buna asimilasyon politikası denir. Mehmet SARİBATUR
C.50. C) Kendi öz değerlerini(dini,aslını vb.) öğretilmelidir.Doğru yolu bulması için. Mehmet SARİBATUR
C.50. D) İnsani olması demek dinin
değerlerini yok saymak ve asimsileştirmek değildir.Bireye
kendi öz değerlerini öğretilmeli ahlaken gelişimini sağlamalıdır. Mehmet SARİBATUR
C.50.A.Olabilir
B.Yozlaşma
C.Öze dönmek lazımdır.
D.hoşgörü empati ve iyi bir
eğitimle M. Ercan KARA
C.50- A-Bir insanın ya da toplumun bekası
için bir köle ya da bir hür insan üzerine asimile tokmağının atılması doğru
değildir.
B- Katl etme değildir.
C- Kuralların bütünü değişmeli ve zihinler tekrar
tazelenmeli.
D- 20. YY. öncesi devletlerinde bu görüş hüküm
sürüyordu. Bunun insani değer olması için yeni bir doğuşla hürriyet tekrar
kazanılmalıdır. Cevdet ÇAKAR…
C.50. A)Kasten
ettirilmiş olması ihtimali daha yüksektir. Ne yazık ki bu kasıttakı
insanlara güvenimiz bir anda sağlanabiliyor.Dikkatli
ve mantıklı olmalıyız;birazda açık gözlü.Olan bitenden haberdar olmamız lazım.Sevda MUTLU
B) Bu bir asimilasyon politikasıdır.Sevda MUTLU
C-) Böyle bir girdaba sokulmuş bir
toplum ancak tasfiye edilebilir. Yâda güçlü bir inanç sistemi oluşturulmalıdır.
Sevda MUTLU
D) Kişi tarihini iyi bildiği takdirde
kendini süper egodan kurtarabilir. Yani geçmişteki ne rejimlerin ne sistemlerin
değiştiğini bildiği takdirde şimdikinin de değişebileceğini düşünür ve süper
egodan kurtulur. Sevda MUTLU
C50)A;Olabilir;Çünkü 57 İslam ülkesinde bu manzaraları
görmekteyiz.
B;Bunlar
insanlık düşmanı gizli zındıka(dinsiz)komiteleridir.
C;kuran ve
sünnet dairesinde tebliğ etmek gerekir.
D; adı ne
olursa olsun hiçbir beşeri sistem insanlığa huzur getirmemiştir,insanlığın
kurtuluşunun reçetesi İslam’ın bütün kurum ve kurallarıyla beşeri hayata hakim
olmasıdır. Ubeydullah ERTAŞ
C.50:A- İnşa edilmiş veya ettirilmiş
olabilir. Serpil ARİCİ
C.50:B- Belli bir düzen oluşturmak ve yaşam
döngüsünü sağlamak adına sanal ortamda yaşamak denilebilir. Serpil ARİCİ
C.50:C- Kişilerin bilinçlendirilmesi
gerekir. Serpil ARİCİ
C.50:D- Yönetenlerin ve yönetilenlerin
eğitilmesi gerekir. Serpil ARİCİ
C.50:A- Bir toplumun devamı,sonuçları
o toplumun içinde bulunan fertlerin düşünceleri,duyguları fikirleri önemli
yönde etkiler. Seyfettin SEYHAN
C.50:B- Hayatın devinimsel yansıması. Seyfettin SEYHAN
C.50:C- Allahın takdirine kalmış.Seyfettin SEYHAN
C.50:B- İnsanların süper egolarını kırmak
zordur. Ama var olan örneklerle, yaşanmış gerçeklerle bu kalıplar
kırılabilir. Serdar AKTAŞ
C.50.A)Olabilir.
B)Sömürge
C)Fert ve toplum üyelerinin bir
girdaba girdiğinin farkına vardırılmalı ve onlar eğitilip bilinçlendirilmelidir.
D)Eğitip,bilinçlendirerek. Sema YILDIRIM
C.50
A-İnsan toplumları içinde bulunan fert,millet,kavimlerin
bekası kendi ellerinde olmayıp başkaları tarafımdan kullanılmaktadır.İnsanı
köleleştiren,insanı uşak olarak kullanan ya da insanın cahilliğinden ve
saflığından yararlanarak insanı kendi çıkar amaçları için kullanan kişilerin
varlığı kaçınılmazdır. Kemal ASLAN
B-Böyle yapanlara ancak siyaset yaparak halkı kullanan
insanlar denir. Kemal ASLAN
C-Böyle bir girdaba sokulmuş fert,toplum
ve devlet öncelikle her şeyin farkında olmalı ve tepkisini ortaya konmalıdır. Kemal ASLAN
D-Yirminci yüzyıl öncesi devletlerin yasama felsefeleri
sahip oldukları koşullara göre değişmiştir.Koşulların
yetersizliği,doğanın vahşiliği insanları doğal bir hayata sürüklemiştir.Zamanla
bilgilerin artmasıyla bilgi toplumları oluşmuştur. Kemal ASLAN
C.50
A-İnsan toplumları içinde bulunan fert,millet,kavimlerin
bekası kendi ellerinde olmayıp başkaları tarafımdan kullanılmaktadır.İnsanı
köleleştiren,insanı uşak olarak kullanan ya da insanın cahilliğinden ve saflığından
yararlanarak insanı kendi çıkar amaçları için kullanan kişilerin varlığı
kaçınılmazdır. . Murat YILANLI
B-Böyle yapanlara ancak siyaset yaparak halkı kullanan
insanlar denir. . Murat YILANLI
C-Böyle bir girdaba sokulmuş fert,toplum
ve devlet öncelikle her şeyin farkında olmalı ve tepkisini ortaya konmalıdır. .
Murat YILANLI
D-Yirminci yüzyıl öncesi devletlerin yasama felsefeleri
sahip oldukları koşullara göre değişmiştir.Koşulların
yetersizliği,doğanın vahşiliği insanları doğal bir hayata sürüklemiştir.Zamanla
bilgilerin artmasıyla bilgi toplumları oluşmuştur. . Murat YILANLI
C.50.A-Kişisel
menfaatlere dayanan tamamen kasten yapılmış siyasi oyunlar bulunmaktadır.
B-Bencillik
ve tamamen kendini beğenmek denir.
C-Öncelikle
fert girdaba girdiğinin farkına vardırılmalı.Bilinçlendirilip
ve eğitilmeli toplum,fert ya da devlet mensupları.
D-Eğer
devleti yöneten kişiler devlet üzerinde siyasi oyunlar oynanmasına izin
vermezlerse ve ağaç yaşken güzel ahlaklı yetiştirilirse süper egodan uzak insanlar
yetiştirilir. . Beyrivan
GÖKTAŞ
C 50.A)İslam dini
bir toplum veya bir millet üzerinde çok etkisi vardır.Bir
toplum veya bir millet İslam dinin himayesi altında olabilir.Bunun nedeni insan
içindeki korkudur. İslama inandığı için onun güzel
yönlerinin varlığını bilmesidir.
B)İslam`in gücü
C)Böyle bir fert bir devleti ve bir toplumun tek çatı
altında toplar.
D)Geçmişteki ilkel toplumlarda sadece ben duygusu hakimdir.İnsan bencil bir varlıktır ve sosyal tabaklaşma
oldukça fazla olduğu için sürekli ezilen güçsüz oluyor.Her birey kendi
varlığını ve özünü önemsiyor.Eğer bu sorun aşılırsa insanlar arası paylaşım
sağlanırsa sorun çözülür.
Mehmet Tahir ELGÜN
C50.A-İnsan toplumları içinde bir
ferdin, toplumun, kavimin, milletin, veya devletin varlığının bekası ferdin,
toplumun, kavimin, milletin, veya devletin varlığının, varlıkların veya geçerli
inanç sisteminin (İslam’ın) bekasının tamamen erimesi, kontrol altına alınması,
yok olması, değişmezliği, asimile olması, besi yeri olarak kullanması veya
ebedi köleliği veya uşaklığı üzerine gerçek veya siyasi inşa edilmiş olabilir
mi yada kasten inşa ettirilmiş olabilir mi?
B-Böyle yapanlara ancak siyaset yaparak halkı kullanan
insanlar denir
C- Allahın takdirine kalmış Mehmet ULUS
C.50 A) Birçok
toplumda fertlerin inançlarını istismar ederek bu yolla bir rant
kapma yarışında olan kişi veya kurumlar mevcuttur. Fertlerin en zayıf
noktalarından olan inançları üzerinden siyasi yapılanmalar inşa edilmekte,
toplum sömürülmekte ve bunun sonucunda köleleştirilmiş fertler ortaya
çıkmaktadır.
B) Böyle bir yaklaşım içerisinde olan kişilerin yaptığı köleleştirme,
sömürme, yozlaştırma ve nihayetinde yok etmedir.
C) Eğitim, insanın
her derdine çare olabilecek yegane yöntemdir. İnsanlar
temelden eğitilerek böyle liyakatsiz hareketlere tepki verebilecek seviyeye
getirilmelidir. Haklı olmanın getirdiği güçlülük hissini duyabilmek ve birlik
olabilmek önemlidir.
D) Fert ve toplumların iyi bir yaşam
olanağı bulabilmeleri için insani değerlerin, verilecek her türlü eğitimin arasına
sıkıştırılması gerekir. Toplum içerisinde ortak bir payda oluşturmak ve bu
paydada buluşmak kötü niyetlilere bir engel oluşturması açısından önemlidir.Ayfer GÜRBÜZ
C.50. A. Normalde böyle olmaması lazım. Ama
günümüzde dikkat edildiğinde hep böyle yapılıyor. Toplumun bireyleri de inanç
sistemleri de hep menfaat için kullanılıyor.
B.Adına üç kağıtçılık denir.
C. Toplum bilinçlendirilip doğru yolda gidilmeye
bakılır.
D.
İnsanlar bilinçlendirilmeli ve gerçekler anlatılmalı. Birlik ve beraberlik
sağlanılmalı. Fatma ALTUN
C.50 A) Normalde böyle olmaması lazım. Ama günümüzde dikkat
edildiğinde hep böyle yapılıyor. Toplumun bireyleri de inanç sistemleri de hep
menfaat için kullanılıyor.
B) Bu durum insanları kandırmak yani düzenbazlık
demektir.
C) Toplum bilinçlendirilip doğru yolda gidilmeye
çalışılmalıdır.
D)
İnsanlar bilinçlendirilmeli ve doğruya sevk edilmelidir. Gülsüm
GÜLTEKİN
C:50.A)
Olabilir çünkü her şey çıkar üzerine konuludur. Herkes kendi
menfaatlerini gözettiği için bekalarda buna alet edilebilir; edilmeyecek diye
bir şey yok eğer herkes kendi menfaatlerinden verirse daha iyi bir sistem olur.
Kerim DURMAZ
C:50.B) Böyle bir şey var ise buna 'Birimiz
hepimiz için hepiniz benim için' ifadesi uygun olur. Kerim DURMAZ
C:50.C) Bunun
değiştirilmek istenmesi değişebileceği anlamına gelmez. Öncelikle insan olması
itibariyle kendi özüne dönülmesi bunun başarılı olmasında gayet etkili
olur. Kerim DURMAZ
C:50.D) Geçmişteki
devletlerde bunu çok etkin bir biçimde kullanabiliyordu. Çünkü cahil olan çok
idi. üstelik olarak da din faktörü de çok etkin olup yaptırım gücü fazla idi.
dolaysıyla söz konusu sistem uygulanabilirlik açısından geçmişte daha şanslı
idi. din gibi yaptırım gücü fazla olan buyun duruluğu olmayı kolaylaştıran bir
sistem olduğundan insanları her şey yapma özgürlüğünü kısıtlayacaktır Kerim
DURMAZ
C.50:
A
) Kavmin milletin geçerli inanç sisteminin ebedi köleliği veya uşaklığı
üzerine gerçek veya siyasi inşa edilmiş olamaz. Böyle bir şey olursa da bu
nesnel, sosyal, zihinsel ve düşünsel değişim yasalarına ters düşer.
B
) Zoraki hakimiyet denir.
C ) Tercihen sokulmuş fert toplum ve
devlet için bir şey yapılamaz. Fakat kasten sokulmuş fert toplum ve devlet için
kurtarma yöntemleri bulunmalı. Serkan
İNAN
50-) A-)Olabilir, Çünkü insan tarihinde
bunun örnekleri çoktur. Bir millet , Devlet,İnsan,başkası
tarafından her yönüyle asimile edilmiş olabilir. Metin ERGÜL
B-) Buna asimile etme politikası denir. Metin ERGÜL
C-) Ona gerçek kimliğini öğretmek
lazımdır. Metin ERGÜL
D-) Ona kimliğini aslını gelenek ve
göreneklerini ve dinini tanıtmak gerekir. Metin
ERGÜL