99.A-İnsansız
bir kainatla insanlı bir kainat arasında ne fark vardır?
B-İnsanın
kainatta olmasının ne anlamı vardır? Niye insan kainatta vardır?
C-Adem
AS'DAN bugüne dek hangi dönmenler de hangi kavim ve devletler hayvanlardan daha
aşağılık, hangi dönemlerde hangi kavim ve devletler daha ulvi olabilmişlerdir?
D-
Asrımızın devletlerine ve insanlarına C şıkını güncelleyiniz.
İpucu;Lut,
Semut, At...vb kavimleri düşünün.
C.99. A.İnsan olmazsa kâinat boş olur ve kâinat diye bir şeyden söz
edilemez. Kâinat ile insan birbirini tamamlar. Eğer olmaz ise eksik kalır.
B. Allah c.c. u insanları bu dünyaya
sınama amacıyla göndermiştir. Bu dünyada yaptığımız her şey diğer yaşama bir ön
hazırlıktır. Yani burada yaptığımız her şey öbür dünyada bize ceza veya mükâfat
olarak geri dönecektir.
C. Çoğu peygamber döneminde kavimler
yok edilmiştir. Lut kavmi benliklerini kaybedip tercihlerini şaşırdıklarından
peygamberleri onları döndürmek için çok uğraşmıştır. Fakat artık bir değişme
olmayacağını anlayınca bir tufanla yok edilmişlerdir. Yine Hz. Nuh’a inanmayan
toplum yok olmuştur. Firavun yine Hz. Musa’ya çok sorunlar yaşattığı inanmadığı
için yine bir tufanla yok edilmişlerdir. Fakat bunların yanında bu
peygamberlerin peşinden gidenler de olmuştur. Onlarda ödüllendirilmiştir. Hz.
Peygambere inanalar hep muvaffak olmuştur.
D. Günümüzde de dinini yaşayamayan birçok devlet
vardır. Çoğu Müslüman olmayan insanlar yaşadıkları hayat olsun bulundukları
durum açısından zaten hayvandan daha aşağılık bir hayat yaşıyorlar. Elif DEMİR
C.99 A:Arada ki fark insanı diğer
yaratılan varlıklardan üstün olarak yaratmasıdır
B:”Her kemal ve cemal sahibi kendi
kemal ve cemalini görmek ve göstermek ister” bundan dolayı Cenabı Allah bu
kainatı peygamberi Muhammed(sav) ‘in duası ve nuru hürmetine yaratmış.Sonra da
kainata sultan olarak insanı yaratmış ki, insana verilen akıl(cüzi irade) ile
Cenabı hakkı bilsin tanısın ve ibadet etsin.Bunu bir misal ile açıklarsak daha
iyi olur; zengin bir adam gönlünden geldiği için fakire para yardımında bulunuyor.Hiç
kimse sen niye bu adama yardım ediyorsun diyemez ve demeye hakkı yoktur.İnsanın
bu kainata bu misale benziyor.
C:Adem(as)’ dan peygamberimiz(sav)’ e
kadar İbrahim(as)’ ın dini dışındaki tüm kavimler ve kişiler hayvanlardan daha
aşağı olmuştur.Peygamberimiz(sav) dönemin de(asrı saadet döneminde) kavimler
daha ulvi olmuştur.Asrı saadetten sonra ki dönemlerden sonra ise Kuran ve
sünnet yolunda gidenler bu ulviliği göstermiştir
D:Günümüz de kavimler değil de fertler
daha çok ulviliği gösteriyor diyebilirizMehmet
ERGÜN
C.99 A-Kainatın yaratılış gayesi peygamberimizdir.insan bu
kainatın tamamlayıcıdır,onsuz bir anlam ifade etmez.Bu kadar sanat elbette bunu
okuyan ve yaratıcının ne kadar sanatının olduğunu anlayan bir varlık bunu
anlar.
B- Allah kainat üzerinde görünen
sıfatlarını gören ve idrak edebilen bir mahluktur.Sanatçı sanatını göstermek
ister,Anlayan bir mahlukat bunun için lazım buda insandır.İnsan, şuurlu olduğu
için yeryüzünün halifesi konumundadır.
C-İnsan nefsi her zaman kötülük yapma
meylindedir.Birde bunu dürten şeytan olayı tamamlar.İnsan nefsinin esiri olduğu
devirde her zaman hayvandan aşağı konuma düşmüştür.Allah insanları rehbersiz
bırakmamıştır,124 bin peygamber bu
dünyaya teşrif etmiştir.bunlar insanları içinde bulunduğu gafletten kurtarmak
için getirdikleri ilahi kurallara uyunmasını istemişlerdir.İnsan,ipi boğazına
geçirip başıboş otlamak için serbest bırakılmamıştır.Belki bütün amelleri ve
fiilleri kaydedip, bir mahkemeyi kübraya bırakılmıştır.İnsanlar hatalarından vazgeçmesini
sağlamıştır.
D- İsrail devleti gözü doymaz bir
anlayışla hareket ettiğinden , çevresini ateş çemberine dönüştürmüştür.Diğer
yandan Amerika özgürlük bahanesiyle 21.yy sömürgecilik anlayışını devam
ettirmektedir. .HİKMET ÇITAK
C.99 A-
İnsan kâinatın bir parçasıdır. İnsansız bir kâinat düşünülemez. Her şey
bir denge üzerine kurulduğu için insan olmadan kâinat bir anlam ifade etmez.
B- Doğal
dengenin tamamlanabilmesi için insan da var olması gereken canlılardan biridir.
Her canlının kâinatta bir görevi vardır. İnsanın görevi yaratana kulluk
etmektir.
C-Meyden
halkı, Nuh, Hud, Salih, lut, ad, semud, kavimleri ve sebe devleti
inançsızlıklarından dolayı yok olmuşlardır. Peygamber efendimizin devrinde
kavimler ve devletler huzura ermişlerdir.
D- Asrımızın
dünyaya hükmeden devlet ve ülkeleri başta ABD ve İSRAİL olmak üzere yaptıkları
zulümden dolayı çeşitli doğa afetlerine uğramaktadırlar. Buna örnek olarak
tusunami felaketi yada bu ülkelerde oluşan kasırgalar ciddi anlamda zarar
vermektedir. Şeyda ÜSTEK
C.99.A) Okuyucusuz bir kitap gibidir. Kâinatı bir kitap olarak tahayyül edersek
insan da onu yani kâinat kitabını okuyandır. Okuyucusuz kitap bir anlam ifade
etmez. B) Kâinatı cenabı hak bin bir özenle yaratmıştır. Cenabı hak
ilminin sonuçlarını, kudretinin harikalarını, güzelliğinin yansımalarını,
zenginliğinin genişliğinin, merhamet ve şefkatinin tecellilerinin mevcudat
ayine sinde bizzat görmek ve göstermek istediği için insanı kâinata koymuştur.
İnsan olmazsa kâinatın bir anlamı olmaz. C) Cahiliye dönemleri, korkunç
bir tufanla sulara gömülen nuh kavmi, kesilmek bilmeyen bir kum fırtınası ile
üzerleri örtülen ad kavmi, lavlarla ve depremle yeryüzünden silinen eşcinsel
lut kavmi; hayvanlardan daha aşağı mertebeye yani esfel-i safiline
düşmüşlerdir. D) Asrısaadet dönemi, Osmanlı devleti, …kavimleri
imanlarından dolayı ulvi olabilmişlerdir. Yani en yüksek mertebe olan alayı
iliyyine çıkmışlardır. Berrin ÖZGÖKÇE
C.99 A– İnsan kâinatta yaratılmış en
şerefli varlıktır. Dinçer KÜÇÜK
B– kâinattaki her şey insanın hizmetine
sunulmuştur. İnsansız bir kâinat bir şey ifade etmez. Dinçer KÜÇÜK
C– Âdem a.s dan günümüzde dek Allah’ın
emir ve yasaklarına baş kaldıran toplumlar ve devletler hayvanlardan daha
aşağılıktır. Ve yok olmuşlardır. Ancak Allah’ın emir yasaklarına uyanlar ve
peygamberlerine itaat eden toplum kavim ve devletler daha ulvi olmuşlardır. Dinçer KÜÇÜK
D–
Asrımızda Allah’a şirk koşan toplum devlet sürekli kargaşa içerisinde
kaos yaşamaktadır. Dinçer KÜÇÜK
C.99 A) Allah (c.c) kâinatı insanlar için
yaratmıştır. Yaşam döngüsü kâinatı anlamlaştırır. Çünkü insanlar kainata anlam
verir. Ve insan yaşam döngüsünün en önemli ve en etkili varlığıdır.
B) Kâinatın düzenli işleyişi için insanların varlığı
şarttır. İnsanlar kâinatta yaşam döngüsünü sağlar ve yaşam döngüsünün bir
ölçütü olur.
Neslihan YARDIMCI
C.99 A) İnsanlı bir kâinatı ve bir evi
kâinat olarak ele alırsak ve bu evde bir ailenin yaşadığı ayrıca asalak yaşayan
canlıların olduğunu düşünelim. Ailenin yaşadığı hayattır. Aile evden çıksalar
da o canlılar aynen yaşamaya devam eder.
B) Bir usta bir makineyi yapınca şöyle
karşısına geçip kendisinin ne kadar hünerli olduğunu düşünüyorsa, ALLAH (C.C.)
da insanı yarattıktan sonra dünyaya gönderip onun büyüklüğünü görmemiz için
göndermiştir.
C) İnsanın fıtratında bir yaratıcıya
tapmak vardır. Bazı kavimler doğa veya doğanın olaylarına tapmıştır. Onlar
helak olmuştur. Gerçek yaratıcıya tapan toplumlar ulvi olabilmişlerdir.
D) Birçok Afrika ülkesi başta olmak üzere
çok devlet veya toplumlar şimdi bile doğa olaylarına ve varlıklarına
tapıyorlar. Mehdi BİNİCİ
C.99 A) Kâinat var fakat insan yok o
zaman ne bir anlam ifade eder ne de bir değeri olurdu kâinatın. Çünkü biz
yaşıyoruz. Ne için yaptıklarımızın cevabını ahrette vermek için. Ama insanlı
kâinat hem anlam taşır hem de değerlidir.
Ayhan YILMAZ
B) İnsan ne
için yaşar. Bu dünya yapma, etme, görme ve ahrette karşılığını alma dünyasıdır.
İnsanlık yaşar çünkü biz buraya sorgulanmak için geldik. Bundan insan kâinatta
anlam kazanır. Ayhan YILMAZ
C) Yüce ALLAH
insanlara belli dönemlerde belli peygamberler göndermiş ve o dönemlerde bazı
toplumlar buna karşı çıkmıştır. İsrail oğulları bunlardan biridir. Bazı toplum
ve kavimler var ki ALLAH yolunda çıkmamıştır. Ayhan YILMAZ
D) Günümüz
dünyasında bu durumun aynısını yapan toplum ve kavimler var ve bu olacakta
çünkü ALLAH’A inanmadık. İçten gelen bir şeydir. Ve tabi bazı gerçeklerde
vardır. Ayhan YILMAZ
C.99 A) Kâinattaki her şey insan içindir.
Düşünün ki her gün bir tencere yemek yapıyorsunuz ama onu yiyecek kimse yok.
Yemek yapmaya ne gerek var.
B) Çünkü kâinat insan içindir. İnsan kâinattan beslenir ve
kâinat insanoğluna çalışır.
C) Halkına zulmeden ve onu ezen kavim
aşağılıktır. Bunun tersini yapan kavim de ulvi olmayı başarmıştır.
D) Osmanlı Devleti aşağılık kavim,
Norveç ise ulvi kavimdir. Fatma TUNÇ
C.99 A) Biri sade ve monoton bir olaylar
çemberindeyken(insansız kâinat); ötekisi her geçen gün yok edici, kâinatın
şekillenmesine, doğal olayların düzeninin bozulmasına neden olur (insanlı
kâinat) Rıfat KOY
B) İnsan
kâinatta olmasının en büyük etmeni yaratanının kim olduğunu ve O’nun ne kadar
büyük ve ne kadar güzelliklere sahip olduğunu görmesi ve ayrıca O’na ne kadar
itaat edip, ne kadar sözünde duruyor ve ne kadar sadık onu görmesi için. Rıfat KOY
C) Bunun en
büyük örneğini herkesinde bildiği gibi Firavun gibi birinin ne kadar zalim ve
havanlardan daha aşağı olduğunu biliriz.
Rıfat KOY
D) Asrımızın
devletlerine baktığımız zaman daha aşırıya kaçan ve helak olmayı hak eden
devletler ve yerler vardır. İnsanlar çoğaldıkça kendi menfaatleri için bir
gurup oluştururlar ve neredeyse ayıp karşılanacak şeyler normalmiş gibi bir
durum alır. Ve bu tür durumlara örnek birçok devlet var.
Rıfat KOY
C.99 A) İnsansız bir kâinatın hiçbir anlamı yoktur.
B)İnsan kâinata sınanmak için
gelmiştir. Kâinat insanın yasam ortamıdır.
C)Allan ve peygamberi yolunda gidenler
ulvi inkârcılar ise hayvansal ve aşağılık yaşamıştır.
D)Asrımızın devletlerinin çoğunda din
araç olmuş. Bugünkü devletlerin hiçbiri peygamberler dönemindeki gibi değil.
Çoğunluk ise hayvanlardan daha aşağılık yaşıyor. Murat YILMAZ
C99) a)İnsanlar kainat üzerinde
tüketicidir,dünyanın zenginliklerini yok eder
b)Kainatı güzelleştirmek için var olmaları gerekir
c)Yabani insan yani medeni olmayan insan sınıfındadır
d)Bir kavim,devlet,imparatorluk geçirmiş dünyanın son
halini yaşıyoruz.Yani teknolojik çağdayız Hacer
BEYTER
C.99.A. Kâinat insanla gerçek manasına
ulaşır.
B.ALLAH gizli bir hazinedir ve şuurlu mahlûklar
tarafından bilinmek istemiştir dolayısıyla insanları yaratmıştır.
C.Peygamber efendimiz dönemi insanlığın en ulvi olduğu
dönemdir.
D.Günümüzde Hindistan’da insanların kendi yaptıkları
kuklalara tapmaları ya da inekleri ilahlaştırmaları hayvanlardan da daha aşağı
seviyelere düşmelerine neden olmuştur.Songül
BAĞIŞ
C 99-A-İnsansız kainat sahipsiz malikaneye
benzer.Ona anlam kata insandır.
B-Cenabı hak bunca nimeti insan için yarattı.Bu yüzden
insansız kainat olmaz.
C-Cahilliye dönemindeki insanlar hayvanlardan daha
aşağılıktı.İslamiyetin gelmesiyle islamın doğuş yılarında insanlar en ulvi
mertebeye ulaştı.
D-Günümüzde ABD yaptığı zararlı politikalarla eşekten
daha aşağılık bir hale gelmiştir. Şaban
ADAŞ
C.99 A.B.İnsansız bir kainat, askersiz bir
ordu gibidir.Kainat insan için var edilmiştir.İnsanlı bir kainat da gayesine
uygun olandır.Melekler, Allah CC’ hunun nefislerini terbiye ettiği ruhani
varlıklardır.Onlar zaten Allah CC’ huna itaat etmekten şaşmazlar.Ancak biz insanlar
sınav için yaratıldık ve kainat içinde var olmak,bir şeyler yapmak zorundayız.
C.D.Geçmişten günümüze kadar birçok kavim ve devletler
hayvanlardan daha aşağılık veya ulvi olabilmişlerdir. Aslında her toplumda da
hayvanlardan daha aşağılık veya ulvi insanlar var olabilir.Bunu bütün insanlara
uyarlayamayız.Mesela Hz.Lut AS kavminde
hayvanlardan daha aşağılık insanlar oldukları için helak olmuştur.Demek
istediğim bunu kavim veya devlet olarak değil de insanlar adına söylemek daha
doğru diye düşünüyorum.Mesela sahabiler çok vasıflı insanlardır ya da dört
büyük halife ve yandaşları çok imanlı,güzel ahlaklı insanlardır.Ancak
Hz.Muhammed As’ın ümmetinden olup da ne yazık ki hayvanlardan daha aşağılık
insanlar da vardır.Halise KADİRHAN
C.99 Allah insanları sınamak için
dünyaya gönderdi ve insanların ihtiyacı olan her şeyi ona verdi. İnsan olmasa
kainat da olmaz. Adem(as) dan bugüne
hayvanlardan daha aşağılık olan kavimler hüsrana uğramışlardır. Daha ulvi olanlarda
bugüne kadar ilerlemişlerdir. Yasemin
YILDIZ
C.99 a)Kainat insansız var olmaz.
b)İnsanın
kainatta var olması kainatın var olması demektir. Nura DEMİR
C.99 a)Kainat insan için var edilmiştir.
Ham insanın pişmesi için gönderilen yer kainattır. Eğer insan olmasa idi kainat
ta olmazdı.
b)İnsan hamdır ve pişmesi gerekir. Buda ancak kainatta
elde edeceğimiz tecrübelerle olacaktır. Kainata bu yüzden gönderildik.
d)Hayvandan daha aşağılık kavimler; İsrail, Amerika,
bir çok batı ülkesi kavimleri şu anda orta doğuda ve Anadolu da acı çekmekte
olan Müslüman toplumlar ve devletler.
Esra ALİHANOĞLU
C.99 A. Kâinat insan için yaratıldığından insansız bir kâinat
düşünülemez, anlamsız kalır.
B. ALLAH CC’HU bilinmek istediği için insanları ve
diğer varlıkları yarattı. Zariyat suresi 56. Ayette “Ben insanları ve cinleri
bana kulluk etsinler diye yarattım.” Dolayısıyla bu anlamda büyük anlam taşır.
C. Hayvanlardan daha aşağılık olan kavimler; Ad, Semud,
Eyke, Lut, Nuh kavimleridir. En ulvi dönem, devlet ve kavimler ise Peygamber Efendimiz
A.S ‘in dönemi ( Asrı saadettir) dir
D. Hayvanlardan daha aşağılık olan devletlere Amerika
ve İsrail’i örnek verebiliriz. Kendi çıkarları için suçsuz ve masum insanları
durmadan öldürüyorlar. Aysun AKBAŞ
C.99 A Yüce Rahman kainatı halifem dediği
insanı ve insanların en hayırlısı Peygamber efendimiz için yazacağını meleklere
buyurmuştur.Buna nispeten kainat insansız olmaz.
B A’ da dediğimiz gibi kainatın bir
imtihan yeri olarak yaradan insanların iyiyi kötüden ayırmasını ve
emrettiklerini yapanlara büyük mükafat vereceğini buyurmuştur.
C Adem A.S’ den bugüne kadar gelen
hayvanların aşağıda olan belki de tek ve en büyük kavim Ben-i İsrail dir.Bana
göre Eyyübiler ulvidir ve Osmanlıdır.Eyyübiler Kudüs’ü Hıristiyanlardan
kurtarmış,Osmanlıda 600 yıllık adaletiyle dünyaya nam salmıştır.
D Asrımıza göre İsrail devleti
,Amerika ve yandaşları hayvanlardan daha aşağılık
durumdadır.Filistin,Çeçenya,Bosna,Irak bu gibi zulme uğramış insanlar imanla
ulviye ellerine sahip olmuşlardır. NAFİH ASLANCI
C.99 A- İnsansız bir kainatı yaratmanın bir anlamı yok ki. Ne gereği var
ne yapacaksın o kainatı havuç mu yetiştireceksin, hayvanlar mı bu havucu
yetiştirecek. Fakat insanlı bir kainat dengeli her şey insan emrine sunulmuş
düzen söz konusudur. Fatih KIZILKAYA
C.99.
A.Kâinat bir kitaptır. Bu kitabı
şuurlu bir varlık olan insan okuyabilir. İnsan olmadığı zaman Bu kitap manasız
olacaktır. Bu şuna benzer; bir kitap var ama o kitabı okuyacak öğrenci yok.
B.İnsan Allah(C.C.)’ın sıfat ve
isimlerini şuurlu bir varlık olduğu için bunları şuurla okur. İnsan olmaz ise
bu isim ve sıfatlar anlaşılmaz(tecelli etmez). İnsan esma-ül hünsanın tecellisi
için vardır. Zaten kâinata zarardan başka bir şey vermiyor(güzel ahlak
sahipleri hariç).
C. Ad, Semud, Lût, kavimleri hüsrana
uğramışlardır. Osmanlı Devleti de dünyaya adaleti ile nam salmıştır.
D.1. dünya savaşında bazı hunhar
devletler topraklarımıza saldırmışlar, kendi menhus düşünceleri uğruna nice
masum canları katletmişlerdir. 2. dünya savaşında ise atılan 2 atom bombasıyla
zulmün şiddetinin ne kadar fazla olduğunu görüyoruz.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti Osmanlı’nın devamı bir
devlettir. Osmanlı’ya düşman olan devletler ülkemizdeki birliği(şimdi çok
gözükmese de), düzeni bozmak ve yıkmak isteseler de bu düzen devam edecek ve
Türkiye olması gereken âlâ konumuna gelecek. Coşkun DOĞRU
C 99 A-Kainat insanlar için yaratılmıştır
bu yüzden insansız bir kainat düşünülemez.
B-Allah tarafından imtihan edebilmek amacıyla kainata
gönderilmiştir.
C-Lud ve Semud,İsrailoğulları gibi kavimler daha aşağılık
Osmanlı devleti gibi devletler ulvi devletler olmuşlardır.
D-Amerika ve benzeri ülkeler aşağılık,islamiyetle
yönetilen ülkeler ise ulvi ülkeler olmuşlardır. Ahmet ŞAHİN
C.99. A) İnsanın olmadığı yerde herhangi bir
tarih yazılamaz kainat anlam kazanmış olmaz.
B) Allah’ın kainatı insanlık için yarattığına
inanıyorum kainattan yola çıkarak insanlar bu mükemmelliği yaratan bir tanrının
olduğuna ulaşmıştır.
C) İnanç sahibi olan kavim ve devletler daha ulvi,
inançsız olanlar ise hayvanlardan daha aşağılık olmuştur.
D) İnanç sahibi olan insanlar daha hoşgörülü ve
iyimserken inançsız olanlar daha vicdansız ve merhametsizdir. Gonca ÖNLER
C99.A- kainat insan içinse insansız kaniatın bir amacı dolaysıyla bir
anlamı olmaz.
B- Biz
ALLAH’TAN geldik ve yine ona gideceğiz.
Yaradılış gayemiz sınavı kazanmaksa kainatta bu sınavın yapıldığı yer,
sınıftır.
C-örneğin,Hz
Musa’nın kavmi, Lud kavmi, ve gönümüzde Naziler Sovyet Rusya vb ülkeler ulvi
olanlar ise Hz PEYAGMBERİ örnek alan kumandanların ve KUR’AN I kanun yapan ülkeler. Cihan YILDIZ
C.99.(A)Dünya da var olan bir döngüden
bahsedecek olursak insanlığı ve kainatı ayrı düşünmek gibi bir durum söz konusu
olamaz. Yani insanlığı kainatsız ve kainatına insansız düşünmek döngüyü
reddetmek ile aynı değerdedir.
(B)Çünkü Yüce Rabbimiz kâinatı insan
değeri üzerine kurmuştur. Bu iki değeri yaratıcı bir bütün olarak görmüştür.
Kâinatın devamı, varlığı ve varlığının anlam taşıması için insan en önemli
unsurdur, insanların hayatlarını ve varlıklarını sürdürmesi için bir kainatın olması
değerli bir ihtiyaçtır.
( C)Adem
AS’dan bugüne dek İslamiyet’ten önceki dönemdeki kavimler ve devletler
hayvanlarda daha aşağılık; İslamiyet’ten sonraki dönemlerdeki kavim ve
devletler daha ulvi olabilmişlerdir.
(D)Bu şıkkı günümüze uygulayacak olursak
bunu kapitalizmden önce ve sonra diye mümkündür. Örneğin; Fransa sömürgesi olan
Sierra Leone diye ülkede altın madeni çıkarılmasına rağmen halk açlıkla yüz
yüzedir. Oysa sömürge olmamış olsaydı ve halk kendi faydası için çalışıyor
olmuş olsaydı halk daha iyi bir durumda olmuş olacaktı. Ya da insanların kendi
çıkarları için diğer insanlara zarar vermesi gibi. Sariye OĞUR
C.99 A.İnsansız kâinat amaçsızdır. İnsan
varsa kâinat anlamlıdır değilse şuursuzluk yuvası haline gelir kainat
B..İnsan Allah ı tanımak ve ona ibadet
etmek için vardır. ALLAH insan oğlunu kendisini tanısın ve kulluk etsin diye
yarattığını ifade ediyor, dünya ve kainatı da oda ev olarak inşa etmiştir.
Ayrıca insanoğlu kainata, baksın incelesin ve böylece ALLAH ın kuvvet ve
kudretini anlasın diye bu kadar büyük yaratılmıştır kainat.
C.Tarihin bu konuda ki en sağlıklı
bilgilerini yüce kitabımız Kuran-ı Kerim den öğrenmemiz mümkündür. Tarihte ad,
Lut , semud, Nuh kavimleri ile İsrailoğulları gibi kavimler aşağılık duruma
düşerken Hz. İbrahim ve Hz. İsmail’in kavimleri en büyük mertebelere
çıkmışlardır. Tabi ulviyetin zirvesinde asrısaadet ile Hz. Muhammed (S.A.V ) in
eshab-ı kiramı olduğu göz ardı edilmemelidir.
D. Günümüzde ulviyet açısından
Çeçenistan örnek gösterilebilir. Hayvanlardan daha aşağı olarak ta İsrail,
Amerika ve Danimarka ile İsviçre’ nin başı çektiği onlarca ülke sayılabilir.
Leyla SAYDAN
C99.A- kainat insan içinse insansız kaniatın bir amacı dolaysıyla bir
anlamı olmaz.
B- Biz
ALLAH’TAN geldik ve yine ona gideceğiz.
Yaradılış gayemiz sınavı kazanmaksa kainatta bu sınavın yapıldığı yer,
sınıftır.
C-
örneğin,Hz Musa’nın kavmi, Lud kavmi, ve gönümüzde Naziler Sovyet Rusya vb
ülkeler
ulvi olanlar ise Hz PEYAGMBERİ örnek alan komandanlar ın ve KUR’AN I kanun
yapan ülkeler. Hadi GÜVENER
C.99 A) Kainat insana hizmetkar konumunda
bulunmaktadır.
B) İnsan kainatta varoluş amacını gerçekleştirmek için
vardır. Hülya ACARSOY
C.99 Kainata onları kazandıran insandır. Yunus BOLLUK
C.99.A)İnsansız bir kainat verimsiz bir
toprağa benzer.
B)Onu bilmem.Yüce Allahın işine
karışmam.
C)Hayvanlardan daha aşağılık
Semud,Eyke,Lut kavimleri yaşamıştır.Peygamberimizin kavmindekiler daha ulvi
olabilmişlerdir.
D)Hayvanlardan daha aşağılık bir
şekilde yaşayanlar zamanla tarihin sayfalarına gömülmüşlerdir.Peygamber kavmi
gibi ulvi olanlarsa yaşamını her çağda
güzel bir şekilde sürdürmüştür. Baran
ÖRENÇ
C.99.A)Kainat insanla anlam
kazanmaktadır.Bu bağlamda kainatı şereflendiren insandır.İnsansız bir kainat
meyve vermeyen bir ağaç gibidir.
B)İnsan kainata sınav sırrı ile gelmiştir.İnsan
kainatta kulluk görevini yapmak için vardır.
C)At,semud ve nuh as mın kavimleri helak
olmuştur.İbrahim as Hz.Muhammedin kavimleriulvi kavimlerdir.
D)Dünyadaki nerdeyse bütün kavimler lut ve semud
kavimlerine benzemektedirler.Doğrusu şu anda ulvi kavim göremiyorum. Yunus
ÇELEBİ
C.99 A) İnsansız bir kainat bir bütünü
ifade etmez. Kainatla insan birlikte bir bütün oluşturur. Mehmet KAYASIZ
B) Kainat tek başına bir anlam ifade
etmez. İnsan kainatın yüklemi durumundadır.Mehmet
KAYASIZ
C) Hz. Adem (a.s) döneminde Semud,
Eyke, Lut Nuh (a.s) döneminde kaumi peygamberlerine itaat etmediklerinden
aşağılanmışlardır . Mehmet KAYASIZ
D) Eskiden İsrail oğulları
yaptıklarıyla Allah’ın en sevdiği kullarıydı. Fakat bugün ki İsrail
yaptıklarıyla lanetlenme noktasına gelmiştir.
Mehmet KAYASIZ
C99.A-kainatı bir kitap olarak kabul
edersek insan onu okur ve anlamlandırır,
B-Allah
insanların en yücesi olan Hz Muhammed s.a.v için sen olmasaydın kainatı
yaratmazdım demiştir
C-hayvandan
daha aşağılık kavimlere lut ve semut kavimlerini örnek verebiliriz. Ulvi kavim
topluklara ise sahabeleri örnek verebiliriz
D-günümüzde
hayvanlardan daha aşağılık kavimler mevcuttur Budistler ,Hindular, ateistler Mustafa DAĞDELEN
C.99-kainat insan için yaratılmıştır
insan olmasa kainatın hiçbir anlamı yoktur.çünkü insan gittiği yeri
medeniyetleştirir veya vahşileştirir.BUKET KAYA
C.98 A-İnsanlar ve yaratılan her şey
kainatın bir parçasıdır.Bunların bir araya gelerek oluşturduğu sistem ve bunlar
arasındaki döngü kainatın işlevini sürdürür.
B-İnsanları kainatın bir parçası olarak düşünmek daha
mantıklıdır.
C-Kainat ve insan birbirinden ayrı düşünülemez çünkü
insan varlığını kainatın varlığına borçludur.
D-Bizler doğanın bir parçası olarak evrimi aşabiliriz.
Doğada evrim olayı varsa da evrimleşen her şey kainatın döngüsü içersindedir.
Yani evrimde insan gibi kainatın bir parçasıdır. Gonca DAL
C.99.A) İnsanlı kâinat Allah’ın yarattığı bu
âlemi anlamlaştırır. Çünkü Allah(c.c) ‘Yere göye sığmadım kulumun kalbime
sığdım’ demiştir. İnsansız bir kâinat ise bu durumu okuyamaz. Okuyucusuz bir
kitap bir anlam ifade etmez. B)İnsan
kâinatın bir parçasıdır. Bunu böyle düşünmek daha mantıklıdır. Daha öncede
belirttiğim gibi kâinat insanla anlam kazanır. C) İnsanlar kendi iradeleri sonucunda hayvanlardan daha aşağılık
olabiliyor. Gene kendi iradeleri sayesinde meleklerden daha üstün olabiliyor.
Kavimler helak olmuştur. Bu onların aşağı mertebeye düştüğünü gösterir. Bu
cahilliğe döneminde olmuştur. Peygamber efendimiz (s.a.s) döneminde ise asr-ı
saadet vardı. Bu dönemde yaşayanlar ulvi mertebelere ulaşmıştır. Hediye KAYA
C-
B. İnsanın kainatta olmasının anlamı
kainatı gerçek sevgiyle sarmak ve onu vahşilikten kurtarmaktır.
C. Adem AS’DAN bugüne dek
peygamberlere karşı gelen kavimler hayvanlardan daha aşağılıkken peygamberlerin
sunduğu güzel ahlaka tabi olan kavimler daha ulvidirler.
D. Günümüzde güzel ahlak ve bilincine
sahip devletler ulvi statüsünde iken, güzel ahlakı hiçe sayan devletler
hayvanlardan daha aşağılık bir konumdalardır. . Neşe Çaparoğlu
C.99 A. Doğa insanın bir parçasıysa insan
baştan beri vardır ve onun için yaratılmıştır. Eğer insan doğanın bir
parçasıysa ona iyi bir şekilde bakması gerekir.
B.İnsanın kainatta olması, Allah’ın verdiği yetkilere dayalı bir şekilde
kainatı kullanma ve sınanma için bulunur.
C. Adem AS ‘dan sonra bir sürü kavim gelmiştir. Lut,
Semut, Kenan, Mısır ve Arap gibi bir sürü kavim gelmiştir. Lut, Semut gibi
başkaldıran kavimler hayvandan aşağıdır. Helak olmuştur. Mısır, Arap ve benzeri
kavimler peygamberlerine itaat ettikleri için bu güne ulaşmışlardır.
D. Asrımızda bulunan devletlerin çoğu hayvandan
aşağıdır. Teknolojiyi kullanarak insanlara sanal zulüm yapan ve onları
kötülüklere sevk eden güç manyağı devletler vardır. Nuray ERGİN