93.İnsanları
cetlerinin akait kundağına sarmalayıp uyutmak için;drama
olarak met et, fethet, severek cet tiryakiliğinin ifrat ve tefriti yarat sonra
kangrenleştirip pat et. Önermesinin gereksizliğini günümüze güncelleyip
kanıtlayınız. 1, 2, 3, 4,5, 7,
C.93. Eskilerden
beri devletlerin uyguladığı yöntem vardır.’Böl-parçala-yönet.’ Bu yöntem
uygulanarak birçok devlet parçalanmış ve devleti ele geçirmişlerdir. Doğal
yaşamda da bu böyledir. Örneğin bir sürüyü ele alalım.(Aslanlar ve filler.)
aslanlar sürü haldeki fillere yanaşmaya korkarlar. Fakat sürüden ayrılmış bir
fili ele geçirip yemek daha kolaydır. Fakat zaten günümüzdeki devletler
birbirleriyle ilişki halindedirler. Alış verişler çok olduğundan artık
devletler birbirlerini yağmalama girişimlerinde değiller. Her devlet kendi
gücünü kuruyor. Artık tüm devletler savaş açısından çok çok
güçlenmiş durumdadırlar. Eğer olurda bir savaş hali söz konusu olursa direk
savaş açabilecek silah ve kimyasal silahlar sayesinde eski siyasi yöntemler
uygulanmıyor. Daha doğrusu gerek kalmıyor.
Elif DEMİR
C.93 İnsanlar cetleriyle övünür, kendini
diğerlerinden üstün tutar ve sonuçta büyük bir zülüm işler. Bu cehaletin
alasıdır. İnsana insan olma sıfatlarıyla bakılmalıdır.”üstünlük Allah(cc) katındadır” İslamiyet bunu reddetmiştir,yasaklamıştır.
Peygamber ahlakıyla bakılırsa çözümlenmesi çok kolaydır.Mehmet ERGÜN
C.93 İnsanların tiryakiliği
meşrulaştırmak için yapılan her şey onların daha da fakirleşmesine sebep olur.Eskiden insanlar dört şeye muhtaçtı,şimdi ise yirmi
şeye muhtaç konumuna getirmiş.İnsanlar sanki onsuz yaşayamayacaklarına bundan
vazgeçemiyorlar.insanlar ne kadar zengin olursa olsun gene fakirdir.Arzuları
uzayıp kainata dağılmıştır. .HİKMET
ÇITAK
C.93 Burada anlatılmak istenen
ceddimizden bizi nasıl uzaklaştırılabileceğinden bahsetmektedir.
Bunun için
öncelikle yüzüne bakılarak kendisinin başta çağdaşlık olmak üzere birçok alanda
methi edilmesi gerektiği,
Bu bizi
içten fethedecek ve bizi samimi olmayan yapay bir sevgiyle bizi kucaklayacak ve
sonunda
Aşırılığın
getirdiği tereddütle biz tuş edeceklerini anlatıyor. Bu önerge daha çok dış
kuvvetlerin senelerdir
Yapmaya
çalıştıkları ama bir türlü başaramadıkları şey budur. Bunun arkasındaki asıl
sebep milletimizin
Ceddine
kopmaz bir bağla bağlanmış olması ve dış güçlerin bunu hiçbir şekilde
koparamayacak olmasıdır. Ne günümüzde ne de
Önceki
zamanlarda bunu başaramadılar, başaramayacaklar da. Şeyda ÜSTEK
C.93. Geçmişe takılıp kalmak insanları geriletir. Berrin ÖZGÖKÇE
C.93 Kavimleri geçmişlerine bağlı
kalmayı sağlayıp, onları kandırarak geri bıraktıktan sonra onların üzerindeki
emellerini gerçekleştirmesi günümüz toplumları için yeteri kadar inandırıcı
değildir. Dinçer KÜÇÜK
C.93 İnsanların hassas noktalarına
değinip, onları uyutup, duygusal yollarla kandırıp severek onları sömürmek ve
bu yollarla otoriteyi sağladıktan sonra bu yollarla kandırılan millet uyanır.
Ama iş işten geçmiş olur. İnsanların duygularıyla oynamadan onlarla neler
yapabileceğini ve onları cahil konumuna düşürmeden yapılan iş daha iyi, hak ve
düzenin sağlanması açısından da daha faydalı olacaktır. Neslihan YARDIMCI
C.93 Bir söz vardır. “
Bir Türk dünyaya bedel.” Bir Türk dünyaya bedel olsaydı Türkiye şimdi
ikinci dünya ülkesi konumunda olmazdı ve Avrupa’nın kapısında beklemezdi. Mehdi BİNİCİ
C.93 Atalarımız bizim için önemlidir.
Fakat biz her şeyimizi onlara göre düzenlemek zorunda değiliz. Yaşamak için
onlara bir şeyler borçluyuz fakat yaşamımızın sonuna kadar bu mecburiyet altında
kalamayız. Ayhan YILMAZ
C.93 En basiti bir insanı sevdiğinizde
ona her şeyi verirsiniz. Yavaş yavaş her şey rayına
oturur ve artık sevdiğiniz size değer vermez ise o zaman kangrenleşip pot
edilmiş olursunuz. Fatma TUNÇ
C.93 Bu konuda yorumsuzum. Anlamadım. Rıfat KOY
C.93 Devlet bugün insanları çeşitli
yollarla siyasilerle politikalarla önce toplumu bireyi muhtaç bırakıp sonra bu muhtariyeti
kullanıp istediğini yaptırıyor. Murat
YILMAZ
C93)İnsanlar artık eskisi gibi olmayıp
eğitim düzeylerin fazla olması böyle bir haksızlığın farkında olmalarına neden olmuştur.Yani kolay kandırılmazlar Hacer BEYTER
C 93-Günümüzde aç gözlü pasta düşmanları
tepsiyi alabilmek için beyaz renkten türlü türlü
renklerde bayraklar oluşturup bu bayrakları tepsiye giden yol olarak
kullanıyorlar. Bu pasta düşmanlarına
tek bir çatal izni vermemek için renklerin karışımı olan beyaz bayrakta
birleşmemiz gerekir.Şaban ADAŞ
C.93 İnsanları ırk,dil,köken…vb
aynı çatı altında toplamak isteyenler,farklı özellikte toplumlar oluşturup bu
toplumları birbirine düşman etmek,hatta böyle bir kargaşadan menfaatine düşeni
hesaplamak peşinde olanlardır.Oysa insanların farklı soyları,kökenleri…vb olsa
bile bir arada,insanca yaşayabilmeleri en güzel olandır.Böyle bir ayrımda
sadece kendi sınırları içinde olanları sevmek ve saymak, insanlığa yapılan bir
hakaret ve sahtekarlıktır.Allah CC’ hu
Lazları,Çerkezleri,Kürtleri,Türkleri,zencileri,beyazları aynı dünyada
yaratıyor.O halde bizler sadece, Allah CC’ huna iman edenler olarak tek yürek
olabiliriz.Halise KADİRHAN
C.93 İnsanlık cetlerini gün ışığına
çıkarmıyorsa bir süre sonra kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Yasemin YILDIZ
C.93 İnsanların duygularını istismar
ederek onları ele geçirmek çabası içerisinde bulunan devlet yönetenleri(iktidar
ve muhalefet)örnek verilebilir. Nura
DEMİR
C.93 Kendi menfaatlerimiz için insanları
kullanıp işimiz bittiğinde sanki gereksiz bir insanmış gibi görmek. Örneğin;
Siyasetçilerimiz oy zamanında insanlara yardım etmesi, sonuçlardan sonra da
elini eteğini çekmesi gibi. Esra
ALİHANOĞLU
C.93 İnsanların cetlerinin akait kundağına
sarmalanıp uyutularak eğitilmesinin gereksizliği günümüzde apaçık ortadır. Çünkü
günümüz insanı iletişimde çığır açtığı için neyin ne olduğunu çok iyi bir
şekilde kavrayabilmektedir. Örneğin bedevi bir kavim olan cahilliye toplumu
nerdeyse medeni diyebileceğimiz günümüz insanları birbirinden akla kara denecek
kadar ayrı görülmektedir. Aysun AKBAŞ
C.93 Eski hikayeleri dinlediğimizde
büyüklere saygı ve hürmet duyardık.Günümüzde ise
gençlik maalesef almış başını gidiyor.Büyüklere saygı diye bir şeyin söz konusu
olmaması, herkesin kendi başına hareket etmesi geleceğimize aşırı zarar verir. NAFİH ASLANCI
C.93 İnsanları tutup yozlaştırmak,
insanların öz benliklerini kaybettirmek, asimile ye uğratmak en büyük
gaflettir. 90’lı yıllarda ümmeti Muhammedi dinden, imandan uzaklaştırmak için
karanlık ellerin kurmadığı komplo kalmadı. O zaman insan bir vadide kuran bir
vadide yaşıyordu. İşin ucunda Allah ın davası olunca,
Allah bu davayı tutup kaldıracaktır. Kimsenin kuşkusu olmasın. Fatih KIZILKAYA
C.93. Şu zamanımızda toplumumuz yavaş yavaş bilinçlendiği için, cet akaidinin değil İslam
akaidinin geçerli olduğu / olacağı bir zamana doğru gideceğiz(inşallah). Coşkun DOĞRU
C 93 Böyle bir şey ırkçılığa sebep olur
ki ırkçılık insanların demokratik,laik ve eşit haklara
sahip bireyler olması için bireylerde bulunmaması gereken bir özelliktir.Bu
yüzden gereksiz ve tehlikeli bir önermedir.
Ahmet ŞAHİN
C.93.
İnsanların bulunduğu yerlere göre değer sistemleri değişmektedir.
Örneğin köyde kente gelmiş insanların bir süre sonra köy yaşamını beğenmemesi,
reddetmesi olabilir. Gonca ÖNLER
C93. cehaletin boyutlarının bir sonucu
olan cetlerin düşünce hapsinde yaşamayı kabul etmiş insan tipleri kendilerine
ve çevresindekilere büyük zarar vermektedirler.Günümüzde
ki toprak kavgalarının kan davalarının ağalık sistemini vs. hepsi ya da %90 ı
bunun sonucunda meydana gelir. Cihan
YILDIZ
C.93 Bugünkü siyasi sistem,eğitim
sistemi,ekonomik sistem ve bunların arka planlarını oluşturan Siyonist ve şovenist güçler bu önermenin doğru kabul edilirliğinin ve
reddedilmeyeceğinin gerekçeleriyle
birlikte en geçerli örnekleridir. Leyla
SAYDAN
C93. Kan davalarının yüzde doksanı
başkasını ne der düşüncesiyle başlar. Altta kalmama mantığı “hapis yatmayanı
adamdan saymazlar” insanlar farklı renklerde dillerde ve cetlerden oluşması hem
bir zenginlik hem de toplumda daha ii kaynaşmasını
sağlar. Ama derebeyliklerde
feodalitelerde artık yerini başka güçlere emanet ettiği dana 1400 yıllarda
anlaşıldı. Ama kırsal kesimler de halen hüküm gören bir gelenek olarak
karşımıza çıkmaktadır. Hadi GÜVENER
C.93 İnsanları uyutmak için atalarının
yada cetlerinin akait kundağına sarmalayıp sonrada kangrenleştirmektedirler.Çünkü
insan fıtratı buna çok uygun bir yaratılıştadır. Hülya ACARSOY
C.93 İnsanları öncelikle cetleriyle övünüp,onları cetleriyle sevdiklerine inanırlar.Böylelikle
kalplerini fethederek daha sonra cetlerindeki gelenek ve görenekleri
değiştirmeye çalışırlar.Sonra bunları toplumun tam orta göbeğinde büyük bir
ağrı olarak oluştururlar ve sonrada kendi şişirdikleri balonu kendileri
patlatırlar. Yunus BOLLUK
C.93.Bir insan akait kundağına sarmalayıp
uyutmak için,her türlü yoldan cetlerine olan
bağımlılıklarını artırmak sonra onları tedavi ettirmek için ifrat ve tefriti
yaratıp sonra pat etmek gerek. Baran ÖRENÇ
C.93.İnsanlar genellikle cetlerini bilmek
zorundadır,fakat asıl mesele cetlerimizin
yaptıklarının arkasına sığınıp onların başarılarıyla övünüp kendine mal
etmektir ya da onları yok sayıp tamamen uzak durmak değildir. Yunus ÇELEBİ
C.93 İnsanlar geçmişlerine aşırı
takılırlarsa ilerleme kaydetmezler aksine gerilerler. Mehmet KAYASIZ
C.93-günümüzde en basiti milliyetçiliktir.BUKET KAYA
C.93 Cetler üzerinde oynanan oyunlardan
biride öncelikle onları sevdiğine inandırmak daha sonra kendi fikirlerini empoze etmek ve en sonunda yok etmektir. Günümüzde ise fetih
ederek yok etme siyaseti uygulanmadan direk toplumun içine bir sancı olarak girmek haklılık
haksızlık boyutunu sıfırlandırarak güçlülük her zaman haklı olmaktır politikası
uygulanıyor. Gonca DAL
C.93.Kötü huyların hali, kırık çömleğe
benzer. Ne bir faydası bulunur, ne de tekrar toprak olur. Budan yola çıkarak
kişiyi önce tanımak ve fethetmek için onunla konuşmak lazım. Çünkü kişi dilinin
altında gizlidir. Bu şekilde kişiyi fethetmek sonra kötü huylarını alt etmek
için kangrenleştirilip pat edilir. Hediye
KAYA
C.93 Günümüzde insanların cehaletleri
saklanamamaktadır. Çoğu konuda cahil olmalarına rağmen bunları inkâr
etmektedirler. Nuray ERGİN