82.Dinde
secde etmeyi hakir görenler; genellikle kafa üstüne domalmakla secde arasındaki
ulûhiyetin ve ulviyetin farkındalığının ya cahili ya da haini olanlardır.
Önermesini gerekçeli ret ediniz.
C.82. Dinde secde etmek Hz. Âdem döneminde
başlamıştır. Şeytan Hz. Âdem’ e secde etmediği için cennetten atılmıştır.
Şeytan Hz. Âdem’in ondan üstün olduğunu kabul etmediği için Allah’a ihanet
etmiştir. Secde etmek çok ulvi bir değerdir. Üstün olana olan bağlılığı ifade
eder. Bu görüş kesinlikle reddedilemez. Secde Müslümanlığın gereklerinden
biridir. İnsanlar sadece Allah a secde ederler. Çünkü Allah üstündür, büyüktür,
her şeyi bilen ve görendir. Bizi yarattı ve güzellikleriyle donattı. Bizimde
ona bağlılığımızı belli ettirmemiz lazım. Bu konuda cahil ya da hain olmak dini
ret etmektir, şirktir. Secde etmeyi hakir görenler muhakkak ki kafa üstünde
domalmakla secde arasındaki ülûhiyetin farkında değillerdir ve muhakkak ki
cezalarını göreceklerdir. Elif DEMİR
C.82 Sadece Müslümanlar için hakir
görüyorlarsa bu Müslümanlara olan düşmanlıklarına bağlıdır.Yoksa
başka dinlerde de secde etmek vardır.
Mehmet ERGÜN
C.82 Secde lügat olarak İslam
kaidelerinde geçer.Secdeyi hakir görenler,kendi
dinlerinin hükümlerini iptal edildiğinden dolayı onlar bu gözle bakıyorlar.En
serseri ve cahil dahi olsa taklidi iman ile gene dindar olmak en büyük
arzusudur.Kim iyi insan olmak istemez ki?Hahamlar ve papazlar secdeyi engel
olsun diye:papazlar,başlarına serpuş giymiş manasına,bu baş secdeye
gitmez.Hahamlar ise bellerine kalın bir şey bağlamışlar ki,bu bel rükuya gitmez manasında kendi dini elbiselerine bunu
yansıtmışlar. HİKMET ÇITAK
C.82 Her insanda ki bakış açısı
farklıdır. Bu yüzden her insanın secde anlayışı da farklı olduğu için
insanların dinini istediği şekilde yaşama hakkına saygı göstermemiz gerekir. Bu
insanlar için hain ve cahil demek çok yanlıştır. Şeyda ÜSTEK
C.82. Secde insanın yaratıcısına en yakın olduğu, insanı kâinatın Yaratıcısı
ile arada hiçbir perde ve engel olmaksızın buluşturduğu bundan da doyumsuz bir
lezzet aldığı andır. Bu hakikati bilmediklerinden secde arasındaki bu ulviyetin
hem cahili hem de hainleridir. Berrin ÖZGÖKÇE
C.82 Namaz kılarken secde yapmak
gereklidir. Ancak secde yapmayı gereksiz gören kesimler secde etmenin anlamını
tam olarak kavrayamayanlardır. Çünkü imanlı bir kişinin secde etmesiyle, inancı
olmayan birini sırf kural böyle diye secdeye varması aynı şeyler değildir. Neslihan YARDIMCI
C.82 Secde kişinin ALLAH’A en yakın
olduğu andır. Bunu bir dinsize yorumlatmak ahmaklıktır. Dinsiz adına domalma diyorlar,
kendileri hayvani nefislerinin esiri olmuşlardır. Mehdi BİNİCİ
C.82 ALLAH’ ı hakir görenler ALLAH’ ın üstünlüğünü ve tüm dünyaya hüküm sürmesini kabul
edemeyenlerdir. Buda onları cahilliğe sevk etmektedir. Esra ALİHANOĞLU
C.82 Secde etmek ve kafa üstüne
domalmayı aynı şeymiş gibi göstermeyi çalışsan secde etmeyi istemedikleri için
bir tür savunma mekanizmasını geliştirirler. Kendilerince gerçek müminleri
küçük düşürürler, bilgiçlik taslarlar hâlbuki farkında değillerdir içersinde
bulundukları çıkmazın. Dinçer KÜÇÜK
C 82-Secde etmek kesinlikle kafa üstü
domalmak değil bir teslimiyet bir güven göstergesidir. Şaban ADAŞ
C.82 Evet bu tür kör,cahil
ya da hain insanlar mutlaka var.Ancak bazı insanlar suyu başka yerde arıyor
olabilir.Yani o şekilde insanların Allah CC’ huna mekan biçtiklerini düşünüyor
olabilirler.Mesela dua ederken insanların neden ellerini açıp semaya
baktıklarını,secde ederken neden yere eğildiklerini,neden illa camide dua
ettiklerini düşünüp böyle bir fikre kapılabilirler.Öyle düşünen insanlar,belki de kendilerince Allah CC’ hunun ne yerde ne
gökte,her yerde olduğunu düşünüyor olabilirler.(Ancak böyle reddedebildim,
bilmeyerek ve istemeyerek yanlış ifadeler kullanıyorsam Allah CC’ hundan af
diliyorum.)Halise KADİRHAN
C.82 Kafasını yere vuranlar ve secde
edenler arasında dağlar kadar fark var. Bu insanlar bunun muhakemesini
yapamıyorlar ya da yapmaktan korkuyorlar.
Ayhan YILMAZ
C82)Tüm insanları bir dine bağlı kılmak yanlıştır.Çünkü din, gelenek göreneklere, insanların yaşayış
şekline,coğrafyasına ve ırkına bağlıdır.Bunun için kendi benliğiyle
yetinmelidir.Hacer BEYTER
C.82 Bu tür inançları olan insanlar doğru
doğrultuda değildir ve beklide inanışlarına ters düşmektedir Murat YILMAZ
C.82 İnsanın içindeki din duygusu yüce ve
kabirdir.Bunu anlamak her insanın harcı değildir.
Fatma TUNÇ
C.82 Eğer kişi secde etmeyi hakir görüyorsa o
kişi zaten cahil ve bu işin farkında değil. Bir de secde etmeyi farklı bir
şekilde yorumlarsa ayrıca cahil tek az gelir haindir de. Rıfat KOY
C.82.Secde anında ayak ve baş aynı
noktada birleştikçe acz ve fakrın ne kadar büyük bir
sermaye olduğu anlaşılır. Kibirli ve din cahili kişiler nefislerine uyup secde
etmeyi hakir görürler. Songül BAĞIŞ
C.82 Bazı konular hakkında bilgisi
olmayanlar boş konuşup insanların kafasını karıştırmakla meşgul olurlar. Allah’
a secde etmeyenler genellikle insanlıktan çıkmış olanlardır. Bunlar da cahil
kesimini oluşturmaktadırlar. Yasemin
YILDIZ
C.82 Dine daha doğrusu ALLAH’ a imanı
hakir görenler ALLAH’ ın üstün gücünün farkında
olmayanlar veya olmak istemeyenlerdir. Bu tip insanlar kendilerini tanrı olarak
görürler. Nura DEMİR
C.82 Secde; yaratanla yaratılanın en
yakın olduğu andır. Bunu bilmeyenler, anlamayanlar yada
anlamak istemeyerek maneviyattan nasiplerini alamamış zavallılardır. Bir ineğe
eğilmeyi ibadet kabul edenler insanlıktan nasibini alamamış ezikler
, secdeyi hiçbir zaman anlayamayacaklardır. NAFİH
ASLANCI
C.82 İnsanın Allaha en yakın olduğu an
secde anıdır. Allah ile insan arasında ince bir perdenin hasıl
olduğu andır. Bunu düşünerek secde yapılmalıdır. O anda insan bir buutta secde
bir buutta olmamalıdır. Fatih KIZILKAYA
C.82.Dinde secde etmeyi hakir görenler
Allah(C.C.)’ın kaydı altına girmek istemeyenlerdir ve
bunu kasıtlı olarak yapıyorlardır. Coşkun
DOĞRU
C82. Secde etmeyi hakir görenler
delaletin sapkınlığın ve boşluğun içerisine de yuvarlanan insanlardır.bunlar
bu tür şeyleri yapamadıkları için yani cahili olduklarından her şeyi hakir
görürler ve secde etmeyi de lekelemeye çalışırlar.Cihan YILDIZ
C 82 Doğru bir önermedir Ahmet ŞAHİN.
C.82: Dinde secde etmenin gerçek anlamda
ne anlama geldiğini anlamayanlar ya da yaşadıkları sürece bu duyguyu
tadamayanlar asla anlamazlar ve anlamadıkları içinde bir şekilcilikten ileriye
de gidemezler. Aysun AKBAŞ
C.82. İnsanların inançlarını da
inançlarını ifade etme şekillerini de eleştirmeyi doğru bulmuyorum. Gonca ÖNLER
C.82. Secde etme davranış bir kesim
tarafından mukaddes ve ulvi bir davranış olarak görülüp uygularken, inançlı
olmaya bir kesim ise bunun absürd bir hareket ve gereksiz bir davranış olduğunu
öne sürmektedir. Sariye OĞUR
C.82 Rablerine secde edenleri hakir
görenleri kendilerinin cahil olduklarını, kendilerini büyük gördüklerini
düşünüyorum ve bu görüşe katılıyorum. Mehmet
KAYASIZ
C82.
Cahilin cehaleti âlimin ilminin
başladığı yerde son bulur. Ancak ne âlim ne veli ve hatta nede peygamber
hidayet sahibi değildir. EL-HADİ isminin tecellisi sadece YARADANA aittir. Ve
tabi birde bildiği halde nefsine yenik düşen nefsi kurbanlar vardır. Hadi GÜVENER
C.82 Dinde secde
etmek kendimden üstün olana bağlılık ve saygıyı ifade eder. Secdeyi hakir
görenler kafa üstü domalmayla kalmayıp cahil kalacaktır. Yunus BOLLUK
C82. Secde anı insanın Allaha en
yakın olduğu andır Mustafa DAĞDELEN
C.82 Bunu red
etmekte mümkün değildir çünkü doğrudur.İnsanlar önce
dinde secde etmeyi hakir görüp daha sonrada bunu farklı şekilde yorumlayanlar
gerçekten din cahilidir denilebilir. Hülya
ACARSOY
C.82 Şeytan Hz.Ademe
secde etmenin ulviyetinin farkındaydı secde etmenin hainiydi.Secde
etmenin ulvi olmasından bu yana her zaman bu sahneler tekrarlanmaktadır. Leyla SAYDAN
C.82.Dinde secde etmeyi hakir görenler ,secdenin ne anlama geldiğini ve dini bilgilerinin
ne kadar yetersiz olduklarının farkında olmayan zavallı mahluklardır. Baran
ÖRENÇ
C.82.Secdenin ne manya geldiğini bilmeyen
yani aslında secdenin bir yaratıcıya olan saygıyı temsil ettiğini anlamayan
insanların yaptığıdır. Yunus ÇELEBİ
C. 82 Secde etmeyi yanlış kalıplara
yerleştirenler bu yüceliğin ne cahili nede hainidirler. Onlar bu ulviyetin
hazzını bir kez olsun gerektiği gibi yaşamamış olanlardır. Onun mutluluğu ve
Rabbe yönelen bir kalbin vicdani rahatlığını yaşamamak bakıp da görmeyen bir
göze, duyup da işitmeyen bir kulağa ve kör bir kalp gözüne sahip olmak
demektir. Gonca DAL
C.82-aslında İslam dışındaki dinlerde Allah için hariç diğer tağutlar için yapılan secdeyi hakir görmeliyiz. Ama islamdaki secdeyi hakir görmek şeytan gibi kendini üstün
görme ve kibirlerinden gururlarından dolayıdır,kendilerini
Allah karşı o seviyeye getirememe duygusundan kaynaklanıyor. M.EMİN AY
C.82. Dinde secde etmek dışarıdan
bakıldığında gerekli görülmeyebilir. Secde insanın yaratıcısına en yakın olduğu
andır. Bunun ruha ve bedene eşsiz bir haz verir. Buna dışarıdan bakan biri
görmediği için bu ulviyetin farkında değildir. Hediye KAYA
C- 82 Dinde
secde etmeyi hakir görenler; genellikle secdeyle dik durmak arasındaki önemli
farkın bilincinde olmayanlardır veya bunu sırf kışkırtıcı olmak için böyle
düşünenlerdir. Neşe Çaparoğlu
C.82 Dinde secde aslında bir ibadettir
Allah’ın önünde secde etmeyen varlık ulviyetinin cahili ya da farkındalığının
hainidir. Secde etmeyenler cennete alınmayacaklardır. Bu önermeyi böyle kesin
bir kararla reddedemeyiz. Nuray ERGİN
C.82.Cahil bir insan olmayan öyle demez.
Zübeyir AŞUROĞLU