76.Bir
insandaki mükemmellik, kusursuzluk, yıpranmazlık, ebedi sağlamlık, idealizmi
aşma duygu ve sorumluluğunu ne, kim(kimler) nasıl tatmin eder? Bu düşüncesinde
haklı mı? Hastamı? Çaresi ve en normal hali nasıl olmalıdır?
İpucu;Allah
CC’HU, peygamber davranış ve düşünüş-tefekkürlerini ve dinin aşılmazlığının,
doğa ve insani mükemmelliğini kuşatmasını düşünün ve ilişkilendirin.
C.76. En mükemmel, kusursuz davranışlar
Peygamber efendimizde mevcuttur. Kusursuzluk yine onda vardır. İnsanlar Hz.
Muhammed(a.s)’ a bakarak güzel ahlakı görüp kendilerini ona benzetmeye
çalışırlar, örnek alırlar. Böylece eksik yanlarını görüp hatalarını tatmin
etmeye çalışırlar. Peygamber efendimizin yolundan gidip, sünnetlerini yerine
getirip bizde hatalarımızdan arınıp kendimizi tatmin edebiliriz. Elif DEMİR
C.76- Bu duygu ve sorumlulukları Allah
korkusu ve ölüm tatmin eder.İnsan nakıs,aciz ve fakir
olarak dünyaya gönderilmiştir,bunlarla Cenabı hakkı bulur ve kendisine verilene
şükreder.Bu duygu ve sorumluluklarının bu dünyada gerçekleşmesinin mümkün
olmadığını görür
- Fıtraten insanın mükemmeliyet ve
ebedi var olma duyguları vardır.Bunlar kendisini tanıması için verilmiştir Mehmet ERGÜN
C.76 İnsanlar yaratılış hamurunda acizlik,kusurlu ve fakirlik mayasında içinden yoğrulmuştur. Allah,insanı böyle yaratarak kendisine yönelmesini
istemektedir.Kusursuz ve mükemmel yaratılsaydı hepimiz ilahlık dava
ederdik.Edebi sağlam ve kendini aşma duygusu din bize bunu veriyor.Dinde bizim
bulunmamız gereken noktayı açıkça ifade ediyor.Bu bizim için yaşamaya en uygun
konumda,insan içindeki sürekli kendini eksik hissetmesi bence Allah’ı anlamak
için bu türde hisler içimize atılmıştır.
HİKMET ÇITAK.
C.76 Mükemmelliğe ulaşmak istediğinde,
en son noktaya gelmesi, hatalardan arınık olması, çok fazla engelle
karşılaştığı halde yılmaması, edebi sağlamlığı yani iyi bir eser bırakması gibi
saydığımız önermeler kişinin tatmin olmasını sağlar. Bu kişi düşüncesinde bana
göre haklıdır ve onun bu hali bence normal halidir. Şeyda ÜSTEK
C.76. İnsandan daha güzel ahlaklı olanlar
onu tatmin eder. Ör: peygamberler. Berrin ÖZGÖKÇE
C.76 Her insanda yapısı gereği az da olsa
mükemmel olma duygusu yatar. İnsanlar kendilerini bundan dolayı ön plana
çıkarmaya çalışırlar. Kendilerini tatmin etmeye çalışırlar. Öncelikle kendi
sorumluluklarını yerine getirerek çevresindeki insanları tatmin etmek ister ve
bu onun için önce gelir. Neslihan
YARDIMCI
C.76 Hiçbir insan mükemmel, kusursuz,
ebedi olamaz. En değerli insan Allah katında takva sahibi olan insandır. Dinin
doğayı ve insanı kuşatması ile insanı mükemmelliğe, kusursuzluğa ulaştırabilir.
Tıpkı peygamber ahlakı gibi Dinçer KÜÇÜK
C.76 İnsanlar fıtratı gereği bir varlığa
inanma gereği hissederler. Bu özelliklere sahip bir kişi hasta değildir. Bilakis en sağlıklı düşünendir. Mehdi BİNİCİ
C.76 Ben mükemmelliği, kusursuzluğu ve
yıpranmazlığı, ebedi sağlamlığı ve sorumluluğu peygamber efendimizde görürüm. Yasemin YILDIZ
C.76 Bu tatmini sadece yaptığı
başarılarla kendini başararak gerçekleştirebilir. Bence kesinlikle haklı çünkü
yerinde saymak üstün insan niteliğine ulaşamamak hiç de güzel ve yakışır bir
durum değil. Nura DEMİR
C.76 İmanı kuvvetli olan her insan Allah
CC’ hunun rızasını kazanmak ister,ancak her insanın
fıtratı mükemmellik,kusursuzluk,edebi sağlamlık…vb meziyetleri fıtratı
kaldıramaz.Böyle vasıflara sahip olmak için tam anlamıyla Allah CC’ hu dostu
olmak gerekir.Ve bunu başta Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed
A.S, akabinde diğer peygamberler yapabilir.Onları cennet arzusu,cehennem veya
ölüm korkusu değil,ancak Allah CC’ huna olan aşırı-ölümsüz sevgi ve inanç
kuvveti teşvik, Allah CC’ hunun rızası da tatmin eder.Peygamberlerin bu
çabaları, bu meziyetlerde Allah CC’ hunun sıfatlarından izler bulup, O’na daha
çok yaklaşmak için de yapabilirler ayrıca.Halise
KADİRHAN
C 76-Peygamber ahlakı bu insanları tatmin
eder. Şaban ADAŞ
C.76.İnsanlar mükemmellik, yıpranmazlık,
kusursuzluk, ebedi sağlamlık, idealizmi aşma duygu ve sorumluluğunu ALLAH’A
iman ederek ve dini kurallarına göre yaşayarak tatmin eder. Songül BAĞIŞ
C.76 Peygamber efendimizin sünnetlerini
yerine getiren bir birey mükemmelliliğe ulaştığını hisseder. Çünkü “O’’
kusursuz bir şekilde yaratılmıştır. Esra
ALİHANOĞLU
C.76.Bunu ahiret
hayatı ve dolayısıyla Allah(C.C.) tatmin eder. Bu düşüncesinde haklıdır.
Allah(C.C.)’ın peygamberlere bildirdiği farz ve
sünnetlere itaat ederek ifrat ve tefrite kaçmadan uyularak olur. Coşk un DOĞRU
C.76 Mükemmel olma her insan ait değildir. Her insan buna sahip
olamaz. Ama her insan bu yapıya uymaya çalışıyor. Ayhan YILMAZ
C.76 Aslında insan demekle tüm kavramları
geçersiz kılmış oluyoruz zaten.
Fatma TUNÇ
C.76 İnsanlar Allaha tanıyorsa
güzelliklerini biliyorsa güzelim ahlaklı peygamberlerini tanıyıp bunlara
bağlanması ile bunları sonsuz aşk ile severse ve yollarından sapmasa ancak bütün
bunlara ulaşır ve bunları en güzel en iyi en huzurlu biçimde ulaşır. Murat YILMAZ
C.76 Böyle bi
insanı sadece iç huzur tatmin eder. Ve bu iç huzur o kişinin mükemmelliğini
daha mükemmel yapar. Ve gerçekten istediği huzuruda
elde eder. Bence bu düşüncede en doğru kararı vermiş olur. Rıfat KOY
C76)İnsan kendisi belirler bununla
beraber oluşturduğu şekillenir.Hacer BEYTER
C.76 Mükemmeliyetliğin tek sembolleri
peygamberlerdir. Onlar haricindekiler hatasız olamaz. Bunu benimsemeyen
üzülerek belirteyim ki hastadırlar. Hayalleri,idealleri
uğruna orasını burasını açanlarda zavallı birer acizdirler. NAFİH
ASLANCI
C.76 Dört dörtlük insan diye bir şeyden
bahsedemeyiz.(istisnalar hariç) Peygamberler bile hata yapmış, yanlış
davranışlarda bulunmuşlar. Önemli olan yaptığın yanlışın farkında olmaktır.
Ayağım taşa mı değdi Yarabbi ne kusur işledim de böyle oldu diyebilmektir. Fatih KIZILKAYA
C.76 Hiçbir insan kusursuz ve mükemmel
değildir. Ancak olduğu yerde saymayan sürekli kendini maddi ve manevi olarak
geliştiren insan ebedi sağlamlığı, idealine ulaşmayı başarabilir. Bu duygu ve
sorumluluğu da ancak kendisi aşabilir. Bu düşüncesinde de kişi haklıdır. Bir
eserde bırakmışsa bu idealini gerçekleştirmiş olur. Ayrıca kişi peygamber
ahlakına sahip olmalıdır. Peygamber ahlakıyla ahlaklanmalıdır.
Anca bu insanı tatmin eder. Burada manevi duygular ağırlıktadır. Aysun AKBAŞ
C 76 Allah tahmin eder.Çünkü
sonsuz güç ve kudret ondadır.Bu düşüncesinde de dolayısıyla haklıdır. Ahmet ŞAHİN
C.76. Hiç kimse mükemmel ya da kusursuz
değildir. Bunu inançla tatmin edebilirler. Bunun bir hastalık olduğunu
düşünmüyorum. Gonca ÖNLER
C.76 Öncelikle din kuralları bakımından
mükemmel emirler bütünüdür. Emirler insanın fıtratına en uygun şekilde
düzenlenmiştir. Her insanın ortak amacı olan mutluluğa giden yolun haritasıdır.
İnsan ancak bu haritaya uyarak negatif suları aşıp pozitif limanlara
ulaşabilir. Aksine kaybolduğu yollarda kendisini uzun vadeli tatmin edecek
hiçbir şey bulamayacağından emin olmalı.
Leyla SAYDAN
C.76.İnsanı kendi egosu tatmin eder.,haklı değildir.Sadece sağlıklı düşünemiyordur. Mükemmel,kusursuz,yıpranamaz insan yoktur en normal hali
budur .Baran ÖRENÇ
C.76.İnanç bu duyguları tatmin eder.Fakat bunu doğru inancı bularak değerlendirmeli.Hiç bir
düşüncede insanlar hasta derecede bağlı olmamalı.Çok büyük bağlılık büyük
sorunlar oluşturur. Yunus ÇELEBİ
C76.Mükemmel ve kusursuz insanlar yok
denecek kadar azdır. Hatta yoktur.insanların bu kadar
kötü konumlarda bulunması daha çok eğitim sistemiyle ve yanlış dini inançlarıyla
ilişkili olduğu kanaatindeyim.Mükemmellik duygusu ve kusursuz olma duygusunun
olması gayet tabiidir fakat hiç kimse kusursuz değildir. Cihan YILDIZ
C.76 İnsan sağlıklı düşünmeyerek kendi
kendini tatmin eder. Bu düşüncesinde de haksızdır. Çünkü her insanın bir kusuru
vardır. Kusursuz, mükemmel insan yoktur.
Mehmet KAYASIZ
C.76.Bu vasıfların en büyük temsilcisi
peygamberlerdir. Onlara yaradan tarafından mükemmellik, kusursuzluk,
yıpranmazlık özelliği verilmiştir. Onları bu duygularını anca ibadet ve insanların
onların gösterdiği yolda ilerlemeleri tatmin eder. İslam tarihine baktığımızda
her peygamberin getirdiği yeni dini yaymak, insanları bu yola sevk etmek için
birçok zorluk çektiklerini görürüz. Buna rağmen onlar bu yoldan şaşmayıp
dirençle devam etmişlerdir. Sariye OĞUR
C.76
İnsan
oğlunun yaratılış fıtratı gereği mükemmelliğe ulaşması imkansızdır.Hatalar
ve kusurlar; mükemmelliğe en azından
yaklaşabilmemiz için önümüze sunulan deneyim kazanma sürecidir.Bu süreç,ancak
tefekkür ve peygamber ahlakını örnek alabilmekle başarılı bir şekilde
kazanılabilir.İnsanı ancak peygamber düşünüş ve tefekkürleri tatmin edebilir.Bu
tatmin olma mükemmelliğe ulaşıldığı anlamına gelmez ama yaklaştığını bile düşünmek bu durum için çözüm ve normal
halidir. Gonca DAL
C76. İnsan nefsi isteklerini dünyada
tatmin edemez dolaysıyla bu isteklerin sonu gelmez hastalığın tedavisi kanattır
Mustafa DAĞDELEN
C.76-insan bu düşüncelerin de haklı değildir.çünkü
insan kusursuz veya en mükemmel (yaratılışı hariç) yıpranmaz olsaydı dünyada
yaşayıp sınav olmanın bir amacı olmazdı. Zaten kur “an a baktığımızda insanın
özeliklerinden çok güzel bahseder. İnsanın en normal hali bu kaynaktan beslenip
kendini o ölçüde yaşamsıdır. M.EMİN AY
C.76 İnsanlar muhakkak ki mükemmelliğe
ulaşmaya çalışırlar.Hani Hintlerdeki nivana meselesi gibi en güzel şeye ulaşmaya çalışırlar ve
bunu tatmin etmek içinde savunma mekanizmalarını geliştirmişlerdir.Bu
düşüncelerinde haklıdırlar.Hasta muamelesi yapamayız.Kesinlikle
haklıdırlar.Çünkü o savunma mekanizması homeostasis
bir şekilde olmasa insanın kafa yemesi söz konusu olabilir.Gerçekten hasta
muamelesine o zaman maruz kalabilir.İnsanlar bu şekilde savunma mekanizması
gerçekleştirmeli ve bu şekilde mükemmelliğe kusursuzluğa hani güzelim duygusuna
bu şekilde itimat etmek zorundadırlar.
Hülya ACARSOY
C.76 İnsan mükemmelliğini,
kusursuzluğunu, yıpranmazlığını, ebedi sağlamlığını düşünerek yaratıcıya varır.Yunus BOLLUK
C.76-Peygamber davranış ve düşünceleri
gibi olduktan sonra hiçbir sorun kalmaz.BUKET
KAYA
C76.Bence bir insanda mükemmellik
duygusu ve kusursuz olma duygusunun olması gayet tabiidir fakat hiç kimse
kusursuz değildir. Zaten insanı güzel ve hayatı yaşanılabilir kılan şeyler
insanların kusurlarıdır.Hadi GÜVENER
C.76. Çaresi ve en normal hali olmalıdır. Çünkü Allah (c.c.) her insana
kaldırabileceği bir sorumluluk vermiştir. İnsan bunun ötesine geçemez. İnsanlar
sınırlarını bilmeli ve ona göre hareket etmelidir. Hediye KAYA
C- 76 Bir insandaki mükemmellik,
kusursuzluk, yıpranmazlık, ebedi sağlamalık, idealizmi aşma duygu ve
sorumluluğunu ALLAH CC bilir çünkü ALLAH CC bütün evreni sarıp sarmalamıştır ve
onun dileği dışında hiçbir şey gerçekleşmez. O yarattığı varlıkların tüm
özelliklerini zaten bilir tahmin etmez.
Neşe Çaparoğlu
C.76 Allah dünyayı mükemmel bir şekilde
yarattı. Peygamberleri de mükemmel yarattı. Bir insan kendinde mükemmellik,
kusursuzluk ve yıpranmazlık ararsa o hastadır. Kulların çoğu kusurludur. Nuray ERGİN
C.76.İnsanın normal hali aciz bir varlık
olduğunu bilmesi, kusursuz kainatı düşünüp kendi
yerini ve geliş sebebini öğrenmek ona göre yaşamaktır. Zübeyir AŞUROĞLU