74.İnsanların
yaşam döngüsü boyunca ürettiği nesnel, bedensel, zihinsel..vb
enerji halleriyle vahşi doğadaki varlıkların ürettikleri nesnel, zihinsel,
bedensel…vb enerji hallerini aşıp özgünlüğünün doruğunda birikip en azında bu
enerji kendisine dönmüyorsa (sanal-nesnel enerji döngüsü);
A- insanlar
özgünlükleri ile evrim hapishanesini aşamamış demektir.
B-Bu gün
insanlık tüm enerji halleriyle doğaya kenetlenmiş ve doğal-vahşi-patojen
teknolojiyi yeşertmiş demektir.
C-Ahlaken
bütün insanlar vahşi varlıklarca kuşatılmış demektir. Önermelerini gerekçeli
ret ediniz. Yada gerekçeli eğitim sistemleri öneriniz.
İpucu;peygamberlerin yaşam döngüsü,sosyal ilişkileri ve doğanın bereketli
hudutları içinde veya bu hudutları aşmadan doğaya liyakatli yaklaşımları ve
yaşamlarıyla ilişkilendirmeye çalışın. Hayat onların önerdiği koşullara göre
yaşansaydı çevre sorunları bugünkü boyutlara ulaşır mıydı?
Dinin güzel
ahlak kurallarını benimsemiş toplumlarla, bu günkü toplumların yeşerteceği
teknoloji ve çevreyi liyakatli kullanmayı karşılaştırmaya ve ilişkilendirmeye çalışın.İnsanları hangi ahlak kurallarına göre eğitmeliyiz?
C.74 A. İnsanlar yaşadıkları hayatta hep
birbirleriyle uğraşıp sonuçlarını beklemeye koyulurlar. Her şeyin bir sonucu
vardır. Eğer emek harcıyor hiçbir karşılığını görmüyorsak bir eksiklik-hata var
demektir. Ayrıca her insanın kendine ait bir özelliği vardır. Kendisini ifade
eden onu tanıtan özellikler… Eğer bu insan bu özgürlüğün farkında değil ya da
başkalarının özgünlüğü için çabalıyorsa bu kendi hayatını hapis yapıyor
demektir. Bir birey kendi düşünceleriyle kendini ifade edemiyorsa o bireyden,
yaşantısından bahsedilemez.
B. İnsanlar doğaya kenetlenmek zorundadırlar. Çünkü
doğada insanların merak ettikleri soruların cevapları mevcuttur. Bilimin,
teknolojinin ilerleyebilmesi için doğadan faydalanmak zorundayız.
C. Bazı insanlarca bu önerme doğru sayılsa da çoğu
insan bu vahşi kuşatmayı başarıyla geçebilmiş benliklerini koruyorlardır. Elif DEMİR
C.74 A: Doğadaki enerji döngüsünü kendi
enerji döngüsüyle bozduğu için enerji döngüsü kendisine geri dönmüyordur
B: Doğal,vahşi,patojen
teknolojisi yeşertmemiştir,kurutmuştur ve gün geçtikçe kurutmaktadır.çünkü
doğal dengenin kanunlarına müdahale azim yıkımlara sonuç verecektir ve
veriyordur da
C: Ahlaken tüm insanlar değil sadece
kendi menfaatini düşünenler vahşi varlıklarca kuşatılmıştır Mehmet ERGÜN
C.74 A-İnsanların tüm gayesi özgün bir
kişilik ortaya çıkarmaktır.Bunu yapmazsa kendini
aşmamış olur,esen rüzgar ile savrulup durur.
B-İnsan doğayı aşırı ve liyakatsiz
kullandığı için yapay bir çevre oluşturmuş oldu.Hayvanları
vahşi ortamında değil de hayvanat bahçesinde yaşıyor.İnsanları anlamak
zor,savaşı sürekli doğayı kendi kontrol altında tutmak isteyişi nereye kadar
devam eder?Yaptığı tahribat doğanın kendi yenileyebilir gücünü aşmış artık geri
dönüşü olmayan bir yolda devam ediyor.
C-İnsanları şimdi ulaştıkları seviyeden vazgeçirmek
mümkün değil;çünkü bunun esiri olmuşlar.Ama biz bir
adım geriye atıp daha güzel bir dünyayı aynı bulutlu günler gibi hava
kapalıdır.Sonra açılması birden masmavi bir gökyüzü bize gülebilir.Peki eğitim
sistemlerimizi bu anlayış içerisinde düzeltebilir.İnsanların eğittiğin zaman
bilinçli bir kuşak meydana gelir.Gelecek için umut verici bir adım atılmış
olur.Biz çevremize daha düzenli bir yaşam biçimi ortaya koyarsak çevre
kirliliğini nispeten aşmış oluruz.Geri dönüşüm ile tekrar kullansak hem
ekonomiye hem de çevreye büyük bir kazançtır. .HİKMET ÇITAK
C.74 A- Hayır evrimi tamamlayalı çok oldu
çünkü nesnel ve sanal döngüyü çok iyi kullandık ki mağarada değiliz ve
teknolojik açıdan çok ileri bir seviyedeyiz.
B- İnsanlık
yaşam döngüsü boyunca bedensel ve zihinsel enerji halleri kendisine döndüğü
için bugün insanlık vahşi dönem değil medeni dönemi yeşertmektedir.
C-Her insanın
yaradılışı farklı olduğu için bütün insanların ahlakı kötüdür diyemeyiz. Her
insanın iyi yada kötü tarafı vardır fakat genelleme
yapıp da her insanın ahlakı kötüdür dersek haksızlık yapmış oluruz. Şeyda ÜSTEK
C.74.A) Ortaya
koyduğu enerji kendisine geri dönmüyorsa o insan evrim hapishanesini
aşamamıştır.
B)Evrim hapishanesini aşamayan tüm
enerjisiyle doğayla bir bütün olmuştur.
C)Bu ahir zamanda güzel ahlaklı olmak
herkese nasip olmaz. Öyle bir zamandayız ki etrafımız vahşi varlıklarla
kuşatılmış. Güzel ahlaklı olmak kolaydır. Önemli olan o güzel ahlakı vahşi
varlıklardan muhafaza etmektir. Zirveye çıkmak basittir fakat zirvede durmak
zordur. Berrin ÖZGÖKÇE
C.74 A) İnsanlar üretimi sağlamak için
doğayla temasa geçmiştir, ancak bu temas esnasında insanlar kullanım
sınırlarını aştıklarından dolayı doğadaki enerji dönüşümü durmuştur. Fakat bu
insan özgürlüklerinin insanın evrim hapishanesinden çıkarmaya yetmemiş anlamına
gelmez, çünkü insan ürettiği enerji halleriyle sadece doğayla olan kolektivizmi
zedelemiştir.
B) Ekolojik dengeyi sağlamak ve doğanın üretime olumlu
katkı yapmasını sağlamak için insanların çevre ahlakı ve çevreye vermesi
gereken önemi öğrenmesi gerekir. Sanayi toplumlarının zararlı atıkları doğaya
zarar vermeyecek bir şekilde yok etmesi politik bir gerçek olarak
öğretilmelidir.
C) Var olan sorun aslında insan değil doğanın sorunudur.
Çünkü doğa insan tarafından katlediliyor. Yani çevrenin ilkel insan sorunu
vardır. Neslihan YARDIMCI
C.74 A – İnsanın yaşam süreci boyunca bedensel, zihinsel vb
enerji hallerini doğal sınırları aşmadan doğa ile uyumlu bir şekilde
ilişkilendirip özgün bir bakış açısı geliştirirse, kendisini herhangi bir şeyin
metriksine hapsetmekten kurtarır. Dinçer KÜÇÜK
B – İnsanlık doğa ile belli sınırlar çerçevesinde
liyakatli ilişkiler kurarak doğayı anlamaya çalışmaktadır. Düşüncelerini,
fikirlerini, değer yargılarını doğanın metriksine koyup kendini kaybetmemiştir.
Dinçer KÜÇÜK
C – İnsan sahip olduğu potansiyelini kullanarak çevresini
tanımaya çalışmıştır. Bu insanın vahşi varlıklarla kuşatılmış anlamına gelmez. Dinçer KÜÇÜK
C.74 A) Doğadaki
döngülerin Evrim ile açıklamaya çalışmak veya kapsatmak bence mantık dışıdır.
B) 21. yy’da
insanlar doğayla kenetlenmiş sayılmaz. Doğadaki enerji akımlarını çözmüş
olabilirler. Ama doğaya sahip çıkmıyorlar.
C) İnsanlar içinde ilk insandan bu yana
bir vahşilik vardır. Zaten sonradan kazanılmamıştır. Mehdi BİNİCİ
C.74 Peygamberlerin yaşam tarzları,
inanışları ve güzel ahlakları ile doğal döngüye çok güzel örnektirler. Yasemin YILDIZ
C.74 a)Kesinlikle katılıyorum.amaç
hapishaneden kurtulup kendini gerçekleştirerek üstün insan
b)İnsanlar vahşilikten kurtulacağına yavaş yavaş doğaya dönmektedir.
c)Ahlak
konusunda ise kendi hayvani nefislerini uyarak hayvani bir ortam
oluşturmaktadır. Nura DEMİR
C.74 Sorun ne kendisini kuşatan vahşi
varlıklarda ne de yetersiz,vahşi teknolojidedir.Asıl
sebebin, insanların doğayı anlayamaması,yanlış tutumlarda
bulunma,tecrübeleri,düşünceleri ve hislerinden feragat edememeleri olduğunu
düşünüyorum.Sanal ile nesnel enerjiyi iyi ilişkilendirmek ile çevreyi liyakatli
kullanmış oluruz.Peygamberlerin yaşam döngülerinde çevre sorunları bugünkü
boyutlara ulaşmadı.Çünkü güzel ahlakı benimsemek,doğayı anlamak,sanal ile
nesnel arasındaki köprüyü de fark etmeye sebep oluyor.Önce bunu anlarsak,o
enerji kaybolmaz gelir bizi bulur.Halise
KADİRHAN
C 74-A-Evrim hapishanesi günümüzün
liyakatli düşünmesi ile ortaya çıkan güçle bir sit alanına konulup orada çürümeye
bırakılmıştır.
B-Doğrudur.En güzel örneği parfümlerin ozonu
delmesidir.
C-Vahşilerin yönetimi altındaki ahlakdışı medya ve
basın. Şaban ADAŞ
C.74.İnsanlar evrim hapishanesini
aşamadıklarından ve peygamberlerin yaşam döngüsünü kabullenmediklerinden sistem
ve çevre bu günkü hale gelmiştir. Songül
BAĞIŞ
C.74 a)Katılıyorum. Eğer insan bu dünyada nesnel,zihinsel,bedensel… vb.
enerji halleriyle vahşi doğadaki varlıkları aşamıyorsa evrim hapishanesini
aşamamış demektir.
b)İnsanlar vahşi yanlarından sıyrılıp kendilerini
yükseltmeleri gerekirken en vahşi yaratıktan daha aşağılık bir konuma gelmiş
demektir.
c)Ahlaken de kendileri gibi vahşileşmişler ve sapmışlar
tarafından kuşatılmışlardır. Esra
ALİHANOĞLU
C.74.
A.Kişi evrimi kendi aleminde
iyice konumlandırmalıdır. Biz onu konumlandırmaz isek o bizi konumlandırır.
Evrimin bizi konumlandırmaması için evrimin iç yüzünü izah eden sistem olmalı.
B.İnsanlık doğada yoğunlaşarak doğadaki bir takım
kanunları keşfederek insanlığın felaketine sebep olabilecek icatlar(vahşi
teknoloji) yapmaktadır. Atom bombası, genetiği değiştirilmiş besinler, v.b.
Bunların önüne geçilmesi gerekiyor. İnsanlık kardeşçe, huzur içinde yaşarsa
bunlara gerek kalmaz. İnsan, kardeşine, kardeşçe yaşadığı müddetçe zarar
vermez. Bu düşünce ile yola çıkarak tüm insanlığı ortak kardeşlik paydası
altında toplarsak bu teknolojiyi evcilleştirebiliriz.
C.Peygamberleri kendimize örnek alırsak her sorunun
üstesinden gelinilebilinecektir. Coşkun
DOĞRU
C.74 A) Bazı
yanlış olan şeyleri doğrulama gibi bir gerçekliğimiz vardır. Ayhan YILMAZ
B) İnsanlar artık gerçeklerin farkına varmıştır. Ayhan YILMAZ
C) En vahşi varlık insanlıktır. Bundan dolayı bazı
insanlar başka insanlar tarafından gözlemlenir. Ayhan YILMAZ
C.74 A.yaşadığımız ve soluduğumuz her an
vahşi doğayı anlamlandırmaya çalışıyoruz.Eğer ki bunu
iyice algılamazsak evrim hapishanesindeki gün sayımız da artmış olacaktır.
B.sanal-nesnel
enerji döngüsünün transferini yapamamışsak kısır döngüye bir halka atıp zinciri
uzatmışız demektir.
C.Hayat
peygamberlerin önerdiği koşullarda yaşansaydı insanlık birbirine bu kadar
vahşice yaklaşmazdı.Toplum bu derece birbirinden
uzaklaştırılmaz ve insanlar yalnızlaştırılmazdı.
Fatma TUNÇ
C.74 A) İnsanlar özgünlüklerini fayda
sağlayan paydalarda kullanır. En iyisinin nerde olduğu ne şekil olduğu bir
önemi yoktur bu yüzden en iyi şekilde alınıp eğitime sunulmalı.
B)İnsanlar doğası gereği tabi ki doğadan gerektiğinde
gerekli şeyleri alacak ve buda onun sadece doğaya kenetlendiğini göstermez
sonuçta Allah bu dünyayı insanlar için yaratmıştır.
C)İnsanlar eğer peygamber ahlakına göre yaşasa ve
ilerse ahlaken hiçbir vahşi varlık tarafından kuşatılamaz. Murat YILMAZ
C.74 A) Evrim hapishanesi bi yana kendine hapsolmuştur. Rıfat KOY
B) Ceddinin yaptıkları doğru ise zaten
kişi muvaffak olacak. Yok, doğru değilse zaten o zaman hak ettiklerini alırlar. Rıfat KOY
C) Kendi toplumumdan örnek vereyim bizde
yaşlıların sözleri çok önemli. Çünkü onlar hem yaşamış hemde
görmüşler. Bunların yanı sıra onlardaki genle olarak şevkat
ve merhamet duygusu bizleri zaten istemesekte onlar
gibi yapıyor. Rıfat KOY
D) Ceddimizin
yaptıkları ve yönelttikleri istikamet belli bir amaca ya da hedefe yöneltiyorsa
bir mertebeye gelmek isteyipte çaba gösterenlerin
yararına olur. Şayet yöneltmesi ve yaptıkları yanlış ise kişiyi daha aşağı
mertebeye iter. Rıfat KOY
C74) a)İnsanlar gerçek özgürlüğün farkında
olmayıp özgürlüklerini kötüye kullanıyor
b)insanlar doğaya değil kendilerine kenetlenmişlerdir.O
da kavgalara yol açar bu da yıkımı getirir.
c)Evet katılıyorum.Bunun için
sosyal hizmetler ahlak üstüne kurumlar açmak var olan kurumlarda da ahlakı
rehberlik dersi olarak eklemek.Hacer BEYTER
C.74 A- Doğada var olan bitki ve hayvanların
hepsi belli b ir nizamla birşeyler üretmektedirler.
Eğer insan bunlardan faydalanıp birşeyler üretmezse
onlardan daha aşağılık bir seviyeye düşer.
B-İnsanlık gerek petrol-doğalgaz gerek
güneş enerjisine bağlılığı yüzünden birbirini katlederek birbirlerine zarar
vermekteler.
C-Eğer ahlak olmazsa insanın hayvandan
farkı kalmaz. Nitekim Kur’an-ı Kerimde Ebu Cehilin hayvanlardan daha aşağı bir seviyede olduğunu izah
ediyor. NAFİH ASLANCI
C.74 A- İnsan çevreye at bakışı ile değil, her yönüyle, evrensel ve dört
gözle taraması gerekir.
B-
İnsanı doğadan bağımsız düşünmek olanaksızdır. İnsan doğanın ender,
vazgeçilmez, yegane bir parçasıdır. İnsanın tüm
enerjisini doğaya harcaması böylelikle kaçınılmaz olur.
C-
‘Biz insanı en güzel şekilde yarattık’(ayet) İnsan kusursuz ve tam teşekküllü
yaratılmıştır bütün varlıkların en değerlisi insandır. İnsan ahlakı ile kendini
alayı illine çıkarabildiği gibi( en üst mertebe) esfeli
safiline de indire bilir ( hayvandan aşağı makam)
. Fatih KIZILKAYA
C.74 A. İnsanlın ürettiği enerjiyle vahşi doğanın ürettiği
enerji paraleldir.
B. İnsanlık teknolojiyle doğayı ve çevresini yeşertmiyor
bilakis çölleştiriyor.
C. Ahlak kurallarında doğa sevgisi, hayvan sevgisi yer
almasına karşın bugünkü teknolojiyle beraber doğa ve doğadaki varlıkların
vahşice kullanımı söz konusudur. Aysun AKBAŞ
C 74 A-Bu olayın evrimle alakası yoktur.
B-Böyle olsaydı doğadaki varlıkların ürettikleri
enerjiler kendilerine geri dönerdi.
C-Vahşi varlıklarla kuşatılmaktan ziyade insanların bilinçsizce
çevreye zarar vermelerinden kaynaklanır diyebiliriz. Ahmet ŞAHİN
C.74. A) İnsan doğayı ve kendini
sorgulayınca dünyadaki olağanüstü dengeyi fark edip tabularını yıkabilir.
B) Doğal
dengenin bozulmasında en büyük pay insana ait olduğu için katılmıyorum.
C)
Bunu kendine yansıtmıyorsa başkalarının doğruları ile yaşıyor demektir. Gonca ÖNLER
C.74 İnsan doğarken bir hayvanla aynıdır.
Her ikisi de sadece yaşamak için vardır. Bir hayvan yaşamı boyunca sadece
yaşamı amaçlamaktadır. İnsan belirli
bir yaştan sonra erdemli olmayı insan i vasıfları kazanmayı hedeflemektedir. Bu
hedefinden özgünlüğünden sapan insan parazit yaşar. Leyla SAYDAN
C.74.A)İnsan
özgünlükleri ile evrim hapishanesini aşamamışsa farklılıkları denemelidir.
Baran ÖRENÇ
B)kendisi ediyor ve kendisi bulacaktır. Baran ÖRENÇ
C)Ahlakı bozulmuş bir insan
zaten en vahşi varlık olmuştur. Baran ÖRENÇ
C.74.A.İnsanlar evrim hapishanesini aşmıştır.İnsanlar kendilerini bu basit teorinin bir parçası
olarak görmüyorlar. Yunus ÇELEBİ
B.İnsanlar teknolojinin henüz çok
küçük bir bölümünü ortaya çıkarabilmiştir.Dünya
cennetin çok çok soğurulmuş bir ayine sidir.Bu
bağlamda düşünüldüğünde bilimin henüz çok küçük bir bölümü ortaya çıkmıştır.
Yunus ÇELEBİ
C.Ahlaken vahşi ırklar insanları kuşatmaktan
çok onlara hizmet etmektedir.Aslında o ırklar vahşi de
değildir.çünkü onlar olması gerektiği gibidir. Yunus ÇELEBİ
C74.A-Dünyada sayısız evrim olduğu
kesindir. Önemli olan liyakatli ve insana faydalı bir evrim olmasıdır.
B-Günümüzde
var olan boyutlar insanlığı hayvanı ve vahşi bir konum içerisine sokmuştur.
C-Bugün
neredeyse insanların çoğunun çevresinde yaşayan vahşi ve hayvani varlıklardan
pekte farkı kalmamıştır. Dolayısıyla bu durum insanlar için pekte bir anlam
ifade etmez. Cihan YILDIZ
C.74 A) İnsanlar özgünlükleriyle bir
sonuca varamıyorlarsa başka insanlardan da yararlanabilirler. Çünkü bir elin
nesi var iki elin sesi var sözü boşuna söylenmemiştir. Mehmet KAYASIZ
B) İnsanlar sahip oldukları enerjileri
birleştirerek yeni teknolojik gelişmeler bulabilirler. Mehmet KAYASIZ
C) Eğer hala insanlık diye bir
kavramdan bahsediliyorsa bütün insanların ahlaken vahşi varlıklarca kuşatılması
mümkün olamaz. Mehmet KAYASIZ
C.74. İnsan –doğa ilişkisi yaratılış
gününden biri devam eden bir döngüdür. İnsanlar yüzyıllar boyunca bütün sağlık,
zihinsel bedensel hareketlerini doğadan yararlanarak geliştirmişlerdir. Doğa
ile iç içe bir yaşam insanlara her zaman cazip ve daha sağlıklı gelmiştir ve bu
döngüsel değişim her zaman devam etmektedir. Bütün insanlar içinde mutlaka
vahşi varlıkları yansıması bulunur. Sariye OĞUR
C.74 Yaşam döngüsündeki her enerji hali
ve kendisini ürettiği enerji yine insanın kendisine döner.
A_İnsanlar bu enerjiyi kullandıkları sürece
özgünlüklerini yaşıyorlar demektir.
B_İnsanlık tüm enerji halleriyle döngünün merkezi
olmuştur ve doğada olan tüm enerjiler ona geri dönerek tekrar doğaya verilir ve
doğa için bir parça haline gelirler.
C_ Ahlaken; insanın doğadaki enerjilerin etkisinde
olması, vahşi varlıklarla kuşatılması demek değil sadece döngüdeki rollerin
farklılığı ve hepsinin kainatın sürekliliği için var
olma mecburiyetidir
Gonca DAL
C74.
A-
insanların tüm yönleriyle kendini doğaya adamasıdır
C- İnsanın doğaya muhtaç olmasıdır Mustafa DAĞDELEN
C.74 A insan evrim hapishanesinden kurtulup
özgünlükleriyle vahşi doğayı aşması için özelikle liyakatli bir eğitimle
üzgünlüklerini şekillendirmesi gerekir.
B doğaya kenetlenme biçimi güzelleştirici
birleştirici değil kirletici parçalayıcıdır. Bu da peygamber ahlakıyla ahlaklaşmadığını ve eğitilmediğini gösterir.
C kuşatmak değil vahşi bir ahlakla yaşamayı kuşanmaktır.böyle yaşamayı tercih ediyor. Böyle bir seviyede
yaşamayı seviyor.M.EMİN AY
C.74 İnsanların yaşam döngüsü boyunca
ürettiği nesnel,bedensel…vb enerji halleriyle vahşi
doğadaki varlıkların ürettikleri nesnel,bedensel…vb enerji hallerini aşıp
özgünlüğünün doruğunda birikip en azında bu enerji kendisine dönmüyorsa da bu
enerji döngüsünü bir şekilde kendisine döndürmek zorundadır.
A) Kesinlikle katılıyorum.
B) Doğru denilebilir.
C) Ahlaken bütün insanlar vahşi hayvanlarca kuşatılmış demektir.Red etmek imkansız.Çünkü
cahiller arasında bulunan bir alim zaten büyük bir ızdırabı
yaşamaktadır.Bunu birazcık hayal ettiğimiz zaman kendimizi onun yerine
koyduğumuz zaman anlarız ki bu içinden çıkılmayacak kadar büyük bir özgürlüğün
kısıtlanması ve büyük bir hapishaneye düşürülmesi demektir. Hülya ACARSOY
C.74 İnsanlığa zorla ve hileyle bir
şeyleri kabullendirilse bile belli zamandan sonra insanlar bunu kendi benliğine
kabullendiremediği için isyan edip bu durumu değiştirebilirler.Yunus BOLLLUK
C.74-ahlaken bütün vahşi varlıklarla
kuşatılmış demektir.BUKET KAYA
C74.A- İnsanlar insani değerler ile sosyal
bir evrimden geçiyorlar sürekli ama bedensel bir evrim söz konusu olamaz.
B-doğaya kenetlediği doğru ama doğaya yarardan çok zarar vermektedir insanoğlu.
C- Her insanda iyide mevcut kötüde önemli olan hangisini ortaya
çıkardığımızdır. Eğer iyiliği çıkartırsak iyi eğer kötülüğü çıkarırsak kötü
olarak isimlendirilir. Yani insanda süper ego da mevcut egodan ve id de mevcut önemli olan hangisine göre hareket
ettiğimizdir. Hadi GÜVENER
C.74. Hayat peygamberlerin yaşadığı
gibi yaşanırsa toplum ve çevre en mükemmeliyetine ulaşırdı. Dinimizde temizliğe
büyük önem verilir. Bu nedenle dinin bu konudaki kurallarına uyarak ve
peygamberlerin yaşamlarına baz alarak çevre sorunları
çözümlenmiş olur. Hediye KAYA
C.74 A. İnsan özgünlüğü ile oluşturduğu enerjiyi alamıyorsa doğayla
doğal bir iç döngü içinde değilse insan ahlak seviyesi belli aşamaya
geçememiştir.
B. İnsanlığın yaydığı kötü enerjiyle ve oluşturduğu
teknolojik aletlerle dünyayı yok etmektedirler. İnsanlar bunu en çok din ilim
ve güzel ahlakla yok edip düzenli ve döngülü bir dünya oluşturabilirler.
C. Ahlak seviyeleri gelişmemiş insanlar vahşidir.
Etrafındaki her şeyi vahşi olarak tanımlar ve ona göre davranır. Bu davranış
ancak ailede alınan ahlak seviyesiyle aşılır. Nuray ERGİN
C.74.Hayatı; hayatın bize elverdiği
şekilde maddi ve manevi sınırları aşmadan, zarar vermeden yaşanırsa her şey
daha güzel olur. Zübeyir AŞUROĞLU