72.Doğal
kavimleşme zırhını kırıp namuslu, dürüst, adil, liyakatli ve evrensel düşünmek
size neyi çağrıştırır?
C.72.Kavimleşmek, yani toplumsal
birlikler kurmak için mutlaka bireyselliği bir kenara bırakmak gerekiyor.
Biliyoruz ki dünya tarihinde her zaman kavimler veya sosyal birlikler
kurulurken anti demokratik uygulamalar, söylemler ve eylemler olmuştur, olmaya
devam edecektir. Bizimde dürüst, adil, liyakatli ve evrensel düşünmek için
gerçekçi olmak gerekir. Eğer kendi kavmimizin veya toplumumuzun çıkarlarını
düşünerek ona göre düşünce ve davranışlarımızı şekillendirirsek
adil-liyakatli-dürüst olamayız. Yani bu durumda ‘eğri oturup doğru konuşmak’
şiar edinmemiz gerekiyor. Elif DEMİR
C.72 İslamiyet’i ve getirilerini
düşündürür. Mehmet ERGÜN
C.72 Ben merkezli bir bireyden kurtulup
evrensel düşünme ile daha sağlam geleceğe bakmak demektir.Kendi
içinde adil olursan toplumun içinde bulunan farklı etnik insanları,gelecekte
yaşama imkanı sunması ve dışarıdan gelen zararlı fikir ve hareketlere karşı
toplum sağlam ayakta kalır.Bu şekilde kendi içinde barışık bir devlet
komşularına örnek misal olur.Komşuluk ilişkilerini ve ticari ilişkiler daha
sağlam olur. .HİKMET ÇITAK
C.72 Demokrasileştirmeyi çağrıştırır. Şeyda ÜSTEK
C.72.Adaleti, paylaşımcılığı, medeniyeti,
insanlığı çağrıştırır. Berrin ÖZGÖKÇE
C.72 Doğru, dürüst, adil, liyakatli ve
evrensel düşünmek tüm toplumlarda doğruluğuna inanılan nesnel kavramlardır.
Toplumlarda ideal bir yaşantı düzeni olmasa da bu özellikler ideal yaşama yakın
bir yaşam biçimi oluşturmayı sağlar. Yani hazırcı vahşi kavimlerin geçmişte
gerçekleştirdiği ve diğer kavimlerin dil, din ve kültürleri üzerindeki
baskıları, zorla gerçekleştirdikleri haksız uygulamaların son bulması ve
yukarıda saydığımız güzel insani özelliklere dönüşmesi insanlık tarihi ve dünya
düzeni açısından oldukça önemli bir gelişme olur. Neslihan YARDIMCI
C.72 Doğal kavimleşme zırhını kırmak
hümanist bir anlayışın gelişmesini çağrıştırır. Burada vahşi öngörüler yerine
insanı her şeyin merkezine koyan ve her bireyin kendine özgü ve biricik
olduğunu, asimle edip değerlerini yok etmek yerine tüm değerleri ile koşulsuz
kabul etmeyi gerekli kılar. Dinçer KÜÇÜK
C.72 Peygamber ahlakını, İslamiyet’in
şartını çağrıştırıyor. Mehdi BİNİCİ
C.72 Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (
S.A.V) ‘ in güzel ahlakını çağrıştırıyor. Yasemin
YILDIZ
C.72 Bana insan olmayı çağrıştırıyor. Nura DEMİR
C.72 Kuralları olmadan ve belirli bir
düzene göre oluşturulmayan bir kavim zihniyetine bağlı olmaksızın insanı insan
yapan değerlere sahip çıkıp güzel ahlak kuralları ile yaşamak…Halise KADİRHAN
C 72-Peygamber ahlakına doğru yürümeyi
çağrıştırır. Şaban ADAŞ
C.72.Doğal kavileşme zırhını kırıp
namuslu, dürüst, adil yaşamak; başkalarının etkisi altında kalmadan dinini
yaşamaktır. Songül BAĞIŞ
C.72 Peygamber ahlakını çağrıştırır. Esra ALİHANOĞLU
C.72.Sanal ilmin(Kuran’ın)gösterdiği
şekilde düşünmek gerektiğini çağrıştırıyor. Coşkun DOĞRU
C.72 İnsanlardaki kiremitleşmiş
beyinlerini değiştirmek için nasıl bir yöntemin uygulandığını göstermek. Ayhan YILMAZ
C.72 İnsan olmayı çağrıştırır.Eğer
ki eğer ki tüm nefislerimizin b,z, çevreleyen zincirlerimizi kırarsak gerçek
anlamda insan olmayı başardığımız anlamına gelir.Fatma TUNÇ
C.72 Fark gözetmeksizin bütün devletlerin
refahını ve huzurunu düşünmek ütün cihanı bir ulusal barışa ve sürmeyi düşünmek. Murat YILMAZ
C.72 Bana özgürlüğü, refahı, medeniyeti
ve akla gelebilecek en güzel şeyleri çağrıştırıyor. Rıfat KOY
C72)İnsanlık benliğine sahip olmuş bir
kesimin nelere sahip olması gerektiğini ve neler yapabilmiş bir kesim olacağı
zaten ortadadır.Hacer BEYTER
C.72 Onur,haysiyet,kendini bilme ve toplum içinde
kendini kabul ettirerek belli bir yere gelmeyi çağrıştırıyor. NAFİH
ASLANCI
C.72 Böyle bir yönetim şekli, olabilseydi
Allah insanları yaratırken kavim kavim bölük bölük değil
tek bir yaşam tarzı altında yaratıldı. Bölük bölük
yaradılışın gayesi insanların birbirlerini tanıma, empati
kurma, birbirleriyle daha iyi bir iletişim kurmak içindir tek bir yaşam tarzı
olsa idi hak ve adaleti topluma tam olarak enjekte edilemezdi herhalde. Fatih KIZILKAYA
C.72 Doğru ve güzel insanları.
Dolayısıyla ortak bilinç ve ortak şuuru çağrıştırıyor. Aysun AKBAŞ
C 72 Bu şekilde düşünmek insanların ırkı ,rengi, inançları ne olursa olsun onlara saygı gösterip
barış içinde yaşayabilmeyi çağrıştırıyor.
Ahmet ŞAHİN
C.72. Dünyada barış olduğunu düşündürür. Gonca ÖNLER
C.72 İnsanların doğal kavimleşmeden uzak
belirli yeteneklere liyakatlere becerilere bilgiye ilime… vb
sahip insanların bir arada bulunarak refah düzeyine ulaşmış insanları
çağrıştırır. Leyla SAYDAN
C.72.Doğal kavimleşme zırhını kırıp namuslu,dürüst,adil,liyakatli ve evrensel düşünmek Yüce
Allah a daha yakın olmayı çağrıştırır .Baran ÖRENÇ
C.72.Aslında bu bana İslam dini çağrıştırıyor.İslam dinin temelleri bu yapı üzerine kuruludur.İslam
dini mükemmel insan yapısı ve kusursuz bir dünya sağlar. Yunus ÇELEBİ
C72. Bütün pisliklerden arındırılmış,güzel ve peygamber ahlakının hakim olduğu bir
dünyayı çağrıştırır.
Liyakatli
bir hayatı düşündürür. Cihan YILDIZ
C.72 Böyle düşünmek bende İslamiyet’i
çağrıştırır. Çünkü İslamiyet’in doğuşundan sonra cahiliye dönemi sona ermiş ve
söz konusu özellikleri taşıyan birey sayısı gittikçe artmıştır. Mehmet KAYASIZ
C.72. Var olan toplumsal düzenin dışına
çıkıp evrensel bir ilerleme noktasında yaşanmalıdır. Birçok değişik insana açık
olmalı, farklı görüş ve bakış açıları denenmelidir. Sariye OĞUR
C.72 Doğal kavimleşme;şovanizim anlayışına yakın bir anlayıştır.Yani
toplumu kendi ceddine yol aldırıp üstün ırk anlayışını ortaya çıkarmaktır.Oysa;
evrensel düşünmek ne olursan ol yüreğini Allah’a yöneltmenin bir diğer adıdır.
Yani kalp gözünün daima yaratanına açık olmasıdır.Böyle
insanlar adil,liyakatli ve evrensel düşünürler. Gonca DAL
C72.
İnsanın insan olmanın gereğini yerine getirmesi ve insanca yaşamasıdır Mustafa DAĞDELEN
C.72-Refah dolu huzur dolu bir yaşamı bozgunculuğun namussuzluğun
olmadığı bir hayat.
M.EMİN AY
C.72 Bizlere güzel insan olmanın doğru
insan olmanın yolunu açar.Bu şekilde insanlar kendi
kavimlerine sahip çıkarak kendi ırkına sahip çıkarak belki de daha güzel
yerlere ulaşabilir. Hülya ACARSOY
C.72Bazılarının koyduğu belli kurallara
göre hareket etmektense insanın kendi benliğini, mantığını ve kişiliğiyle
hareket ederek özgür ve demokratik bir toplum olmayı çağrıştırır.Yunus BOLLUK
C.72-medeni yaşamayı çağrıştırır.BUKET KAYA
C72. İnsan gibi insanı değerlerle peygamber ahlakı ve Rabbinin istediği
gibi bir kul olmayı sağlar. Huzurlu, mutlu bir dünyanın anahtarını eline
verir. Hadi GÜVENER
C.72.Namuslu, dürüst, adil, liyakatli ve
evrensel düşünmek her insanda olması gereken durumlardır. Çünkü bir topluma ait
oldun mu onun yanlışıyla doğrusuyla kabul etmişsin demektir. Buda insana
yarardan çok zarar verir. Çünkü bu sürü anlayışından farksızdır. Kendinden
bihaber olursun. Hediye KAYA
C- 72 Doğal
kavimleşme zırhını kırıp namuslu, dürüst, adil, liyakatli ve evrensel düşünmek;
insanın kendini diğer insanların yerine koyarak onları anlaması, kendini ve
doğayı anlayıp, emanet aldığı bu önemli varlıkları doğru ve liyakatli kullanmak
için nasıl bir yöntem izleyeceğini düşünmesi demektir. Neşe ÇAPAROĞLU
C.72 İnsanların bir araya gelerek
oluşturdukları bu toplumda belli kesimlerin yaptıklarının dışına çıkıp özgün
düşünüp namuslu çalışıp her konuda aynı açıdan değil farklı açılardan
bakmaktır. Nuray ERGİN
C.72.Tek olmuş bir elin parmaklarını
hatırlatıyor. Zübeyir AŞUROĞLU