40.1-Derebeyi parti lideri, derebeyi devlet büyüğü,
derebeyi… vb toplum büyüğü, lideri ile güzel ahlak
abidesi parti lideri, devlet büyüğü… vb arasında ne
fark vardır?
2-Günümüz iktidar muhalefet
liderlerinin ilişkilerinin hırçın ve kırıcı oluşu sistemden kaynaklanmış
olabilir mi?
İpucu;Günümüz
hayvani demokrasilerde parti liderlerinin;toplum huzurunda;dürüstlük ve daha
kaliteli hizmet ehliyiz savıyla ölçüsüz ahlak şovları kötü ahlak örneği
olabilir mi?
Liderler ve devlet büyükleri; kişisel ve toplumsal yaşam döngüleriyle yaşadığı
topluma güzel ahlak örnek olmaları farzdır. Önermesinden hareketle; tarihsel
süreçteki liderleri peygamberler ve alimlerin topluma örnek oluşlarıyla
mukayese ediniz.Bu asır neden durum tam tersinedir?
C.40 1)
Derebeyi; kişilerin hak ve özgürlüklerini düşünmeden, aldığı kararların
sonuçlarını değerlendirmeden karar verir, kendi çıkarları doğrultusunda hareket
eder. Ahlak abidesi olan kişi çevreye örnek olacak davranış sergiler, verdiği
kararlarda kişilerin haksızlığa uğratılmaması için çaba harcar.
2) Günümüz lider ilişkilerinin kırıcı ve
hırçın oluşu oldukça fazladır. Kişideki hizmet anlayışı, toplumun eğitim durumu
ki bu eğitim durumu liderlerdeki beklentileri etkileyeceğinden farklı konulara
yönelmelerini sağlar. Nazmiye YARGI
C.40 1.)
günümüz particileri sadece koltuk savaşı verip, Birbirlerini nasıl alt
edecekleri üzerinde son sürat çalışıyorlar. Yapacakları, edecekleri,
getirebilecekleri hiçbir şey olmamasına rağmen yalan ve dolanlarla insanların
gözlerini boyuyorlar. Bunun sadece bir temsilcisi yok, hemen hemen günümüz particilerinin hepsi bunun kavgasını
vermektedirler. Yaptıkları sahte siyaset sadece gündemi doldurmaktadır, ülkeyi
gelişmişlik adına bir adım boyu kadar ileri götürmemektedir. Toplumu, barış
içinde görmek istediklerini söyleyenlerin, sadece kavga etmesi ne tuhaftır.
Televizyon izleyen çocuklar barışı ve siyaseti öğretenlerin yaptıklarından
sadece kavgayı öğreniyorlar, aldatmayı ve güven duymamayı öğreniyorlar. Güzel
ahlaklı ve barış sever bir lider göremediğim için
günümüzde bunun tanımını yapamıyorum.
2.) Bu
halde olmaları büyük ihtimalle günümüz koşullarının sadece menfaat içermesinden
kaynaklanıyor. Başkasının ayağını kaydırarak, bunu yapmaya çalışarak insanı
rahata edeceği düşüncesinde olmasından nedenle geliyor olmalı… Melin KARAN
C.40 1- Bence hiçbir fark yok biri yorgun
hırsız yerine geçen de dinlenmiş hırsızdır. Derebeyi parti lideri veya büyüğü
sadece kendi çıkarlarını düşünür. Güzel ahlaklı parti lideri veya büyüğü ise
toplum için en uygun olan şeyleri düşünür.
2-Bu tamamıyla sistemden kaynaklıdır. Bu sisteme göre çok
bağıran çok açık yakalayan iyi,açıkları güzel bir
şekilde örtmeye çalışan ise kötü olarak algılanıyor. İbrahim KILIÇ
C.40 Derebeyleri kendi başlarına hareket
edemezlerdi ve başta kim olursa onun kurallarına uymak zorundaydılar fakat
iktidara gelen her lider kendi düzenini oluşturur. Muhalefet liderleri ise
kendi görüşleri uygulanmadığı zaman yanlış bile olsa çok kırıcı olabiliyorlar
bu toplum bilincinin homojen dağılmadığının en açık göstergesidir. Nazif TEPE
C.40 1 Güzel ahlak abidesi ve parti
liderleri, devlet büyüğü arasındaki fark: Güzel ahlak abidesinin yaptığı her
şey toplum yararı içindir. Kendisi için bir çıkar düşünemez. Ama parti
liderleri böyle değildir. Onlar için öncelikle halkın çıkarları değil
kendi çıkarlarıdır.
2 Evet sistemden kaynaklanıyor. Çünkü
sistem çıkar ve rant üzerinedir. Bunları elde edemeyen
kırıcı oluyor. Elinde bulunduran ise kaybetmemek için hırçınlaşıyor. Leyla ALTUN
C.40 Günümüzde siyaset öyle bir hale
geldi ki, kamuoyunun olurunu almak için rakibinin olurunu almak için rakibinin
hatalarını ulu orta saçıp onu kötülemesi neredeyse farz olmuştur. Çünkü sürekli
birbirlerini alçak, kendilerini ise üstün görmek mecburiyetiyle hareket
ederler. Halbuki üstünlük ancak kendini ve nefsini yenmekle kazanılabilir.Diğerini
yenmekle değil!Bu yüzden peygamberler sürekli kendi nefisleriyle meşgul olmuş
ve başkalarını övmek veya yermekten uzak durmuşlardır.Peygamberimiz der
ki;’Bahtiyar odur ki, kendi nefsinin hatalarını görmekten başkalarının
hatalarını görmeye vakit bulamaz.’ Ali
Osman ERAN.
C.40) -1- Derebeyi parti lideri, derebeyi
devlet büyüğü, derebeyi... vb gibi kişilerin kendi
çıkarları için toplumu kullanabilmeleridir. Ama toplum büyüğü lideri ile güzel
ahlak lideri, parti lideri... vb. kendisini düşünmeyip
toplumun ahlaklı bir şekilde büyüyüp ve kalkınmasını ister.2: Sistemden
kaynaklamayıp siyasi parti liderlerinin kendi çıkarları doğrultusunda ahlak
sınırları dışına çıkarak hem topluma kötü örnek olması hem de bunu kullanarak
getirim sağlaması. Seyfettin
SEYHAN
C.401 Güzel ahlaklı olan adaletli olur.güzel işler yapar derebeyi ise katı ve kuralları
kendine göre şekillendireceği için insanların özgürlüklerini
2 Evet olabilir. .Dilek
KURT
C.40 Dere beyler,
toplumu kendi çıkarları doğrultusunda yönlendiren ve kullanan sistemin
elemanıdırlar. Ama bir toplumun büyüğü, lideri ve güzel ahlak abidesi parti
lideri insanların kendi doğru iradeleri sonucu o mevki ye gelmiş ve hak etmiş
kişilerdir. Günümüz iktidar muhalefet liderlerinin ilişkilerinin bu denli bozuk
olması tabi ki sistemden kaynaklanıyordur. İrfan BAHARLI
C.40 Derebeyleri insanlara istediklerini
zorla yaptıran,sevilmeyen,kendisinden zayıf olana
aşağılık olarak bakan insanlardır.bu nedenle parti liderlerinin,devlet
büyüklerinin derebeyleri gibi olmamaları;mütevazı,güzel ahlaklı,kimsenin
hakkını yemeyen,sevilen insanlar olmaları gerekir.
Günümüzde
demokrasi dediğimiz şeyin insani değil de hayvani olarak devam etmesi devlet büyüklerinin ,liderlerin görevlerini kötüye kullanmalarına
neden olmaktadır.Bu hayvani sistem doğru bir eğitimle bir an önce
insanileştirilmelidir. REMZİYE ERDOĞAN
C.40.A.firavun
ile Selahattin Eyübi arasında ki fark gibidir.
B.çünkü bu asır hegemonya ve getirim sağlama devri olmuş. Parti
liderlerinin atışmaları ise çocuksu bir durum sergiliyor. ülkede önemsenmesi
gereken bunca sorun varken.bırakın örnek olmayı bunlar
böcülük yapıyorlar. Yusuf KESKİN
C.40) -1- Derebeyi parti lideri,derebeyi devlet büyüğü, derebeyi...vb gibi kişilerin
kendi çıkarları için toplumu kullanabilmeleridir. Ama toplum büyüğü lideri ile
güzel ahlak lideri,parti lideri...vb kendisini
düşünmeyip toplumun ahlaklı bir şekilde büyüyüp ve kalkınmasını ister.2:
Sistemden kaynaklamayıp siyasi parti liderlerinin kendi çıkarları doğrultusunda
ahlak sınırları dışına çıkarak hem topluma kötü örnek olması hem de bunu
kullanarak rant sağlaması. Kadir GERGİN
C.40) -1-derebeyleri keyfi hareket
edebilir ama güzel ahlak abidesi yöneticiler belli sınırları vardır. FEYYAZ KARA
C.40. 1.Güzel ahlak sahibi olan lider tüm
görev ve sorumluluklarını gereğince yerine getirir. Fakat derebeyi görevlerini
yerine getiremez.
2.Baştaki kişilerin topluma örnek olması gerekir.
Kırıcı konuşmalarıyla topluma kötü örnek olmaktadırlar. GİZEM SARI
C.40 1-Derebeyleri keyfi hareket
edebilir ama güzel ahlak abidesi yöneticiler ahlak süper ego sınırları vardı.
2-Evet sistemin dişleri arasına giren her iktidar bunu yaşamıştır.HABİP KAYA
C.40) -1-Derebeyleri istedikleri gibi
hareket edebilir satar yapar öldürür yıkar kullanır ama güzel ahlak abidesi
liderlerin sınırları vardır ve onların dışına çıkamazlar.ŞEYHMUS UTLİ
C.40.Derebeylik zorbalık anlamına
gelmektedir ve tabi zulüme dayalı yönetimlerdir.Bütün
dünya bunları bu şekilde tanır.Bide bunların tam tersi olan hoşgörülü olan
yönetici vardır.Kesinlikle bunlar sistemin birer çarkıdır….BURCU ŞİMŞEK
C.40 Aralarında pek de bir fark yoktur.
Çünkü derebeyi denildi mi hepsi aynı kategoriye girer. Aykan AKÇA
C-40 1-Adil bir hükümdar peygamber
efendimizin söylediği gibi mahşer meydanında arşın gölgesinde dinlenecek olan
cennetlik taifelerdendir.Derebeyi tarzındaki monarşi
ve zulmeden kişiler ise boyunlarında kul hakkı ile dirileceklerdir.
2-Günümüz iktidar ve muhalefet sistemleri;motorla değil de kaportayla ilgilendikleri
için keşmekeşleri,kırıcılıkları gayet
tabiidir…NAZİFE SAVAŞAN
C-40 Derebeylik de devleti karşı çıkma
kendi gücünü kullanma söz konusudur.Oysaki güzel ahlak
sahibi parti liderinde böyle değildir;her şey topluma ve kurallara göre
uygulanır…ÖZLEM AKIN
40.)
Günümüz toplum lideri ile derebeyi toplum liderleri arasındaki tek farkı biri
modern yollarlar tar sistemi
C.40 1 Derebeyi olan liderler toplum
tarafından sevilmezler. Ama güzel ahlâklı olanlar ise bütün topluma
seslendiğinden dolayı toplumda sevilirler
2 Tamamen sistemden kaynaklanmaktadır.
Çünkü sistem insanları vahşileştirmektedir.Idban KUDAY
C.40.A Derebeyi lideri tek bir sınıfın
lideri ve daha çok bir sınıfın lideridir ama toplum büyüğü lideri dere beyden
daha çok halkın genelini kapsayandır.
B.Daha çok sistemden kaynaklanır ama bundan bireysel
çıkarlarda etkindir. MEDENİ SAKCAK
C.40 -1- Derebeyi parti lideri,derebeyi devlet büyüğü, derebeyi...vb gibi kişilerin
kendi çıkarları için toplumu kullanabilmeleridir. Ama toplum büyüğü lideri ile
güzel ahlak lideri,parti lideri...vb kendisini
düşünmeyip toplumun ahlaklı bir şekilde büyüyüp ve kalkınmasını ister.2:
Sistemden kaynaklamayıp
siyasi
parti liderlerinin kendi çıkarları doğrultusunda ahlak sınırları dışına çıkarak
hem topluma kötü örnek olması hem de bunu kullanarak rant
sağlaması. SAMET ÇENŞİ
C.40.A.Külhanbeyi naralarıyla bugün sokakları
inletmek derebeyliği zorbalık yapmak ile güzel ahlakın getirilerini görmemek
mümkün değildir.
B.Bir toplumu yöneten insanların kaliteli güzel
ahlaklı olması gerekirken sadece menfi siyasi ekonomik çıkarlar için
meydanlarda hokkabazlık yapmak ve ölçüsüz davranmak kişilerin bu vasıfa ne kadar yakışmadıklarını gösterir. FIRAT ALTUN
C.40 1-Derebeyi illeri yönetir parti lideri
ise başında bulunduğu partiyi idare eder. Derebeyi illeri yönetir devlet büyüğü
ise devletin komutası altındaki insanların tamamını yönetir.
2-Bu yönetim dini kurallara dayalı olmadığı için hırçın
tavırlar gösterilmesi kaçınılmazdır. Bu asırdaki muhalefet liderleri kendileri
tarafından oluşturulan kanunlar çerçevesinde hareket ettikleri için yönetim
âlimler ve peygamberler dönemlerindeki gibi olamamıştır. Turgut KIYICI
C.40 Günümüz sistemi çıkara dayalı,
güçlünün güçsüzü ezdiği bir sistem olmasından günümüz siyasetçilerini kırıcı ve
hırçın yapmıştır. REYHAN YILMAZ
C.40 -1- Derebeyi parti lideri,derebeyi devlet büyüğü, derebeyi...vb. gibi kişilerin
kendi çıkarları için toplumu kullanabilmeleridir. Ama toplum büyüğü lideri ile
güzel ahlak lideri,parti lideri...vb. kendisini
düşünmeyip toplumun ahlaklı bir şekilde büyüyüp ve kalkınmasını ister.2:
Sistemden kaynaklamayıp siyasi parti liderlerinin kendi çıkarları doğrultusunda
ahlak sınırları dışına çıkarak hem topluma kötü örnek olması hem de bunu
kullanarak rant sağlaması. FIRAT
KADIRHAN
C.40 1- Derebeyi parti lideri veya büyüğü
sadece kendi çıkarlarını düşünür.Güzel ahlaklı parti lideri
veya büyüğü ise toplum için en uygun olan şeyleri düşünür.
2- Tamamıyla sistemden kaynaklıdır.Bu
sisteme göre çok bağıran çok açık yakalayan iyi,açıkları güzel bir şekilde
örtmeye çalışan ise kötü olarak algılanıyor. BARIŞ SAVAŞ
C.40 1. Bu tabirlerin arasında hiçbir fark
yoktur.
2.Günümüzde siyaset mensupların birbirlerini
kötülemekle ve kendilerinin daha iyi olduklarını anlatmaya çalışmaktan başka
yaptıkları yoktur. Ercan IŞIK
C.40 1 Derebeyi parti liderinin düşündüğü
tek şey kendisidir. Yaptıkları kendisini bir yere taşıma amaçlıdır. Güzel ahlak
lideri ise adaletli, sadık, güvenilir insana değer veren ve saygı duyan bir
yapıdadır.
2 Her gelen kendini mükemmel gördüğü için yaptığı tek
şey karşı partinin kötü yönünü ortaya koymak.Semra DAĞ
C.40 1 Derebeyi, parti büyüğü… Vb. toplum
büyüğü, lideri halkı istediği gibi (iyi-kötü) yönetenlerdir. Güzel ahlak
abidesi parti lideri toplumla el ele verip toplumu en güzel şekilde yönetmeye
bakanlardır. Yani güzel şeyler o abide de toplanır. Kötü, güzel olmayan şeyler
de derebeyinde toplanır. Belki de en güzel söylenecek fark budur.
2 İlişkilerin hırçın ve kırıcı oluşu sitemden
kaynaklanıyor. Çünkü başa geçmek partililerin en büyük
isteği. En çok istediğimiz şey hizmet deseler bile bu böyle. Başa geçmek
için milletin aklını çelmek gerek, aklı çelmek için de karşı tarafı iyice
hicvetmek gerek. Bu ülkemizin bir gerçeği olarak görülüyor. Yani sistem bozuk
değil de nedir bu…İdris ÇELİK
C.40 1 Derebeyi liderleri bozulmuş bir
sistemin öğesi olup yanlışlıklarla beslenen bir anlayışa sahiptirler. Güzel
ahlak abidesi partiler ise daha çok halkını düşünmekte ve olanaklarını halkını
daha iyi durumlara getirmek için kullanmaktadır.
2 Evet, liderlerin kırıcı oluşu
sistemden kaynaklanır çünkü daha önceki sistemlerde karşıdakine değer ön
plandayken, şimdiki sistemde insanlar önce kendilerini düşünüp, karşıdaki
insanları ikinci plana atmış durumdadırlar.Seda
CEMAL
C.40 A Anlayış farkı vardır. birisi topluma
derebeyi gibi ahlaksız,hayvani siyaset güderek
yaklaşır. Güzel ahlak sahibi parti devlet büyüğü ise hizmet için çalışır.
B Evet kesinlikle öyle. Bu gibi insanlar siyaset
yapmayı değil birbirini yemeyi biliyorlar. Bunların yaptıkları siyaset değil
farklı bir şeydir. Burada önemli bir nokta ise sistem mi devlet büyüklerini
bozuyor yoksa devlet büyükleri mi siste mi? Bu tartışılır ama gerçek olan bir
şey var ki başımızdakiler hep kırıcı olmaya hep alışmış hep de bu konu da başarılı
olmuşlardır. Allah böylelerini ıslah eylesin. Oktay
BARAN
C.40 Bu gün derebeyi devlet büyüğü gibi
davranan insanları seçen bizleriz. Sistemden kaynaklanan bir şeydir. O devlet
büyüğünü o konuma getiren de verdiğimiz oylarladır. Ama eskiden toplumun önde
gelen peygamberler ve âlimler seçimle ön plana çıkmamışlar. Onlar bilgili
oldukları için doğal olarak insanlar onları benimsemişler ve onları liderleri
yapmışlar. İşte ardaki fark da budur. Zülfü
ERYATAN
C.40 Derebeyi adı üstünde çok da demokratik olmayan bir
sistemdir. Aradaki en büyük fark demokrasi diyebilirim. Süheyla BÜRÇÜN
C.40 1 Derebeyi parti lideri, derebeyi
devlet büyüğü vb. ile güzel ahlak abidesi parti lideri arasında ki fark:
derebeyleri, toplumu sömürmek, insanları köle olarak kullanıp sadece kendileri
güzel hayat sürme gayesindeler. Fakat güzel ahlak abidesi parti lideri, toplum
için çalışan, insan huzuru ve mutluluğu için elinden geleni yapan kişilerdir.
2 Günümüz iktidar muhalefet liderlerinin
ilişkilerinin hırçın ve kırıcı oluşu sistemden kaynaklanmış olamaz. Çünkü
sistem hiçbir zaman bu kadar onur kırıcı ve liyakatsiz konuşmayı hoş görmez.
Sorun parti liderlerinin getirim davasıdır. Seçimlerde nasıl daha çok oy
alabilirim davasıdır. Mehmet Nuri EŞİN
C.40 1 Güzel ahlak sahibi kimseler sadece
kendini değil bütün insanlığı düşünür ve onun yararına çalışırlar. Dengeli,
ahlaklı bir yönetimle halka hitap ederler. Oysa derebeyi ruhlu kişiler bunun
tam tersini yaparlar. Şahsi menfaatleri önemlidir.
2 Bence kendi kişilikleri ile ilgili
bir durumdur. Çünkü koltuk ve çıkarları önemli… Ayşe ARSLAN
C.40 Derebeyi toplum büyüğü ile güzel
ahlak abidesi parti lideri arasındaki fark kişilik tercihlerinde yatmaktadır.
Derebeyi kişisel tercihinde hayvani bir siyaset güderken, diğer devlet
liderinin bu konudaki tavrı insani olma bilinci seçimidir. Günümüz dünyasını
kasıp kavuran kapitalist sistem devlet ve toplumdaki kurumları ahlaki bir
yozlaşmaya sürüklemiştir. Günümüzdeki hayvani siyasetin amacı halka demagoji
yaparak parti liderlerinin iktidar şehvetlerini tatmin etmekten başka bir şey değildir.Ramazan ERGÜN
C.40 1 Derebeyi parti lideri, derebeyi devlet
büyüğü ve toplum büyüğü ile güzel ahlak abidesi parti lideri, devlet büyüğü
arasında kocaman bir fark vardır. Bu fark da topluma örnek olma yönündedir.
Derebeylik yapan bir kişinin topluma kötü örnek olacağını, güzel ahlak örneğini
göreceğimiz parti liderinden iyi bir örnek olacağını çok iyi algılayabiliriz.
2 Siyaset, iktidar, muhalefet; çıkıp meydanda boy
gösterip birbirinin eksiğini ya da yanlışını söylemek değildir. Devlet büyüğü
demek toplumdaki fertleri güzel ahlakı ile yaptıkları ile örnek almak demektir.
Şu anki sistem belki de bu kırıcılığı ve hırçınlığı gerektirmektedir.
Peygamberlerin ve âlimlerin döneminde ise bunları görmek imkânsızdır. Onlar hem
güzel ahlakıyla hem de yaptıklarıyla topluma güzel örnek olmuşlardır. Şu an
farklı görüşlere sahip birden fazla parti vardır. Bence farklı bakış açılarının
olması güzeldir ama şu an bu böyle olmuyor. Bir parti iktidarda olunca
yaptıkları kargaşa ortamı oluşturuyor. Her kim parti lideri ise onun
dürüstlüğü, kalitesi, hizmet ehli olması ve ahlakı elden bırakmaması gerekir.Funda AKDOĞAN
C.40 1 Derebeyi lideri yöneten kişi
konumundadır. Diğer kavramlara da tarih sayfalarında rastlayamadığım için
yorumda bulunamayacağım. 2
Düzen partilerinde bu davranış süre gelen bir şeydir. Yorum yapmanın bir gereği
yoktur. AYTEN YILDIZ
C.40Hayır bence sistemden çok bu
şahısların kişiliklerinden kaynaklandığı düşüncesindeyim.Sistem
insanları hırçınlaştırmayı gerektirmez.Hakan
ALTUN
C.40 1 Aralarında pek fazla bir fark yok. O
isimlerde derebeyinin anlamdaşları. Sadece söyleyişi değişmiştir.
2 Evet liderlerin bu kadar hırçın davranmalarının
sebebi ortamdan ve sistemden kaynaklanmaktadır. Liderler bir nevi sahip
oldukları düşüncedeki insanları temsil etmektedir. İbrahim AKKOYUN
C.40 A Derebeyi devlet büyüğü, lideri ile güzel ahlak abidesi parti
lideri, devlet büyüğü arasındaki fark öncelikle yönetme tarzı ve hükmetme
biçimidir.
B Bugünkü iktidar muhalefet liderlerinin hırçın ve
kırıcı davranışları tamamen sistemin bozuk düzeninden kaynaklanmaktadır. Buda
insanlarımızın ahlaki bozukluk içinde olmalarından öte gelmektedir.Medeni BAYAR
C.40 A
B Elbette sistemden kaynaklanıyor. Sistem onları
yönetiyor adeta. Milletin sorunlarından çok kendi çıkarlarını düşündükleri için
büyük olma hırsı onlardaki insani duyguları körleştiriyor.Hicret OKAN
C.40 Bu devir parti liderleri Tarzanlaştırılmış ve güzel
ahlaktan nasibini almamış insanlar olduklarından olabilir. İyiyle kötü arasında
lafa gerek bırakmayan büyük farklar var.Kevser SÖYLER
C40–1Derebeylikte parti, devlet bugün yoktur. Bunun için bunların
günümüzdeki devlet sistemi devlet sistemi ile karşılaştırmak mantıksızdır.
2) Gerçek anlamda bir şeyleri değiştirmeyecek olan
liderlerin parlamentoda çığıranlık yapıp saldırganlık yapmaları sistemin bir
hatasıdır.
C,40 A Açıkçası derebeyi parti lideri devlet büyüğü toplum büyüğü
arasında pek fark göremiyorum çünkü hepsi hala toplumu çıkarları doğrultusunda
kullanmakta. Derebeyleri döneminde olduğu gibi yönetime karşı gelenleri susturulmaktadır ADNAN YILMAZ
B Tabi buna kırıcı davranışların nedeni yürürlükteki sistemdir
temelinde çıkar duygusu olduğu için hiçbir davranıştan kaçınılmamakta ve etik
değerler göz ardı edilmektedir. Rıdvan
OKUŞ
C.40 A
Derebeyliklerinde – Başka bir devletin boyunduruğu altındaydılar ve seçimle
derebeyi olmuyorlardı.fakat şuan ki sistemde ise
aksine bir yarış içerisinde halkın
gözünü boyayarak oy alma var. Bu nedenle parti sistemi ve derebeylik arasında
sözde demokrasi denilen fark var.
B Sistemden kaynaklanıyor çünkü bu sistemde partiler bir yarış peşinde
eski sistemde ise bu yok çünkü başkanlık bir aileye aitti. Sevil DOĞAN
C.40 Derebeylik parti lideri
belli bir kesime öncelik tanırken, diğerleri toplumun tümünü eşit sayar.ŞÜKRÜ NAS
C.40 Derebeyi milleti önemsemez sadece
kendi doğrularını uygular. Halkı bir nevi yok sayar. Güzel ahlaklı lider ise
yaratılanı sev yaratandan ötürü görüşünü benimser ve buna göre hareket eder. Yasin Murat KAHRAMAN
C.40 Güzel ahlak abidesi toplum
tarafından kabul görür.Fakat diğerleri belli bir zümre
tarafından kabul görür.Muhalefet liderlerinin yetişmesine bağlı olarak kırıcı
olma gibi durum ortaya çıkmaktadır.
Yusuf AKIL
C.40: 1) Parti
lideri, derebeyi devlet büyüğü, derebeyi… vb toplum
büyüğü toplumda model olarak belli bir camiayı, belli bir partiyi belli bir
kesimi temsil ettiklerinden dolayı bu tür liderler modellik profili ön plana
çıktığı için toplumda kendi söz ve davranışlarından daha çok yani kendi
kimliğini ön plana çıkarmaktan öteye toplumun genel değer yargıları ile hareket
ederler diğer tür liderlikler ise toplumun genel değer yargılarını kendi yaşam
tarzlarına uygulayıp toplumda manevi açıdan liderlik profili çizerler.
Olabilir. Çünkü iktidara sahip olma
arzusu taşıyan her muhalefetteki parti iktidarın yaptıklarını sert bir şekilde eleştirirler.Mehmet GENÇ
C.40 Derebeyi parti lideri ve devlet
büyüğü toplum içinde yaptırım gücüne sahip olamaz yaptıkları da zorba ile olur.
Toplumdan itibar görmezler. Toplum büyüğü ise bu insanlar için çalışan
oldukları için her söyledikleri yapılır. Toplumdan saygı görürler.
Hırçınlıkları sistemden kaynaklanan bir şeydir. Tüm kozları ellerinde
bulundurdukları için hırçınlaşırlar. ŞAHİN
KARAN
C.40 1 Günümüz parti liderleri, devlet
büyüğü toplum büyüğü ile arasında fark göremiyorum. Çünkü sisteme göre hareket
ediyorlar. Ayanı zamanda bir çıkar ilişkisi söz konusu olduğu için derebeyi
sisteminde toprak vardı. Bugünkü parti sisteminde ise ekonomik çıkar var. Her
ikisi de halkı koyunlaştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
2 Bence sistemden kaynaklanıyor. Sistem de
temel amaç çıkar olduğu için kırmak, yıkmak pek de önemli değil. Bugün dahi
parti propagandalarına baktığımız zaman net bir şekil de görüyoruz. Biri ona
laf atıyor, diğeri ona. Amaç kişiyi halkın nezdinde küçük düşürüp çıkar (oy) elde
etmektir.
Peygamberler zamanın da ise çıkar
değil her şey Allah rızası için yapılıyor. İşte fark bunda kaynaklanıyor. Şahabettin BALCI
C.40 1 Derebeyi parti
lideri, derebeyi devlet büyüğü, derebeyi…. vb., yalnız kendi menfaatini düşünen, liderliğini yaptığını
toplumun yayarına bir şey yapmayan, güvenilir olmayan, sözünde durmayan, diğer
lider adaylarıyla hayvanları taklit edercesine kavgalı – gürültülü hareket eden
liderdi. Güzel ahlak abidesi parti liderine en güzel örnek Peygamberlerdir.
Peygamberler beş önemli vasfa mutlaka sahiplerdir. 1. Sıdk: “doğruluk, doğru
olmak” demektir. Yalandan kaçınmaktır. 2. Emanet: Peygamberler inanılır,
güvenilir kimselerdi, Hz. Muhammed’e bu vasfa Muhammed Ül-Emin
adı verilmiştir. 3. İsmet: Açık, gizli her türlü günahtan uzak dururlardır. 4. Fetânet: Akıllı, anlayışlı, zeki ve ileri görüşlüdür. 5:
Tebliğ, Allahu Teâlâ tarafından kendilerine
bildirilmiş olan dini hükümleri ilâhi şeriatları inana eksiksiz duyurmak. Bu
özellikleri sayınca derebeyi parti lideri ile güzel ahlak abidesi bir lider,
arasındaki fark fazlasıyla görülür.
2 Peygamberler, Allah Teâlâ tarafından özel olarak seçilmiş, eğitimini,
talim ve terbiyesini tamamlamış insanlardır. Günümüz iktidar liderleri ise bir
delinin, bir velinin veya sıradan bir kişinin oyu ile seçilen kişilerdir. Durum
böyle olunca iktidara gelenler, güzel ahlak sahibi olmayan, birbirlerine karşı
nezaketli olmayan, yıkıcı insanlarda olabilir. Gülşen ÇELEBİOĞLU
C.401 Derebeyi parti lideri ya da toplum
büyüğü her şeyi kendisi içindir. Kendi çıkarını düşünür, rahatı için çabalar
ancak iyi ahlaklı parti lideri ise kendisinden çok insanlarını, halkını düşünür
onlar için çabalar onlara yardımcı olmak için çalışır.
2 Bence her ne kadar sistemden kaynaklanıyorsa da onlar
binlerce insanı yönetici durumundalar o yüzden ona göre davranmaları gerekir.
Peygamberler ve âlimler Allah ilmiyle yaşayan ve ona göre davranan insanlardı.
Günümüz parti lideri ise maddiyat ve para için liderlik yapan insanlardır.Bilge
TÜRKER
C.40 İnsanlar bir rekabete girdiyse insani
olmalı, hele ki bunlar devlet büyükleri
parti liderleri falansa tamamen örnek olmalıdırlar ama görüyoruz ki
birbirlerinin açıklarının peşinde zaman geçirip tek konuştukları birbirlerinin
eksik ve yanlışları olmuş gibi, bu şekilde yapılarak milletin iradesi yok
olarak görülmekte, bundan dolayı daha büyük kazançlara sahip olabilecekken
kendilerini, kendilerine yakışmayan muhabbetlerde bularak daha kaliteli hizmet
ehliyiz savıyla ölçüsüz ahlak şovları kötü örnek olmaktadır. Zeynel PEKEDİS
C.40 B Evet. Ali Galip ERCİK
C.40 Fark yoktur AYŞE ÇATAK
C.40 1Derebeyi niteliğinde bir lider ile
güzel ahlaklı bir lider arasındaki en büyük fark toplumlarına karşı göstermiş
oldukları tutum ve topluma olan yaklaşımlarıdır. Derebeyi zorbalık ile halleder
işlerini güzel ahlaklı lider ise topluma hizmet eder ve onların rahatını,
geleceğini düşünür.
2 Tabi ki bu sistemin bir sonucudur.
İktidar olmak gücü eline geçirmek anlamına gelmektedir. Bunun bilincinde olan
siyasi partiler ya da meclise giden partiler bu gücü ele geçirebilmek ve halkı
savunuyoruz bahanesiyle kargaşa çıkararak getirim sağlama peşindedirler. Velat SAYUR
C.40 Derebeyi parti lideri,derebeyi
devlet büyüğü, derebeyi...vb. gibi kişilerin kendi çıkarları için toplumu
kullanabilmeleridir. Ama toplum büyüğü lideri ile güzel ahlak lideri,parti lideri...vb. kendisini düşünmeyip toplumun
ahlaklı bir şekilde büyüyüp ve kalkınmasını ister.2: Sistemden kaynaklamayıp
siyasi parti liderlerinin kendi çıkarları doğrultusunda ahlak sınırları dışına
çıkarak hem topluma kötü örnek olması hem de bunu kullanarak rant sağlaması. M Nuri KORKMAZ
C.40 Günümüz toplum lideri ile derebeyi
toplum liderleri arasındaki tek farkı biri modern yollarlar tarzancılık
yaparken klasik derebeyleri bunu daha zor bir ortamda yapmasıdır. İbrahim AYDIN
C.40 Birisinde sadece liderlik vasfı
vardır. Yani insani değerler nezdinde hiçbir özellik taşımamaktadır. Diğer
yandan ise topluma örnek teşkil edebilecek vasıflara sahip bir liderlik vardır.
Günümüzde siyasetçiler toplum nezdinde tutunabilmek için her türlü insan dışı
tutumlarda bulunmaktadırlar. Topluma koyun sürüsü gözüyle bakmaktadırlar. Salih Sosyal