99.A-Fert, devlet, kurum, toplumların…vb insan unsurları;özlem,
tefekkür, güncel hayal gündemi…vb ölmüş ve vadesi tamamlamış ecdadının özgün
din ve yaşantı akaidini aşamıyor yada düşüncesinin kabrinde(ecdadın düşüncesinin
kıblesi ve metriksinde ) olma ve yaşama arzusunu aşamıyorsa sizce
geleceği nasıl olur?
B-Böylesi bir takıntı ile o insan unsuru
geleceğe ecdadını aşarak daha hayırlı bir insan unsuru olabilir mi?
C-Tüm olanaklar ve ipler elinizde
olsaydı kasten böyle bir insan unsuru ortaya çıkarmak için ne yapardınız?
D-İstemeden bedbahtları tarafında bu
girdaba ve inat ateşine sürüklenmiş insan unsurlarına yardımcı olmak için ne
yapardınız?
İpucu;Ölen tüm
ecdatların; zaaflarının bedbahtları (avcıları) tarafından bilinmesi, deşifre
olmaları o ecdadın moduna giren yada siyasi oyunla
sokulan yeni nesillerin aynı zaaflarla donatılacağı için deşifre etmenin
kolaylığını, asimilasyonunun cehaletini ve bedbahtlığını düşünün.
-Biyolojik döngülerde; avcıların
avınını deşifre mantığının varlığından emin olun.
Avcıya azami besi yeri olmaktan kurtuluşun yolu liyakatli değişmektir. Bu
mantık münafıktan kurtulmak isteyen mümin için, kapitalizmden kurtulup
liyakatli yaşamak isteyen halklar için, Siyonizm ve şovenizm hastalıklarından
kurtulmak isteyen fert ve toplumlar için…vb hatta hayvanlar için bile zamanın
da liyakatli değişmek elzem bir kuraldır(değişmek istemeyeni Allah CC’HU
değiştirmezmiş).
-Avın olası tek kurtulma şansı yaşantı stilini, kendisini veya yaşam
yerini liyakatli değiştirmek...vb kamufle edip değiştirmektir.
-Zeki
avlar, avcılarından ancak genlerinden değişime giderek veya yeni buluş çözümler
üreterek doğada yaşamam şansını artırırlar.Doğaya konan bu kanun kavimlerin
nefisleri içinde söz konusudur.
-Tarihteki ecdadından
ve başkalarınınkinden ibret verici dersler çıkarmada; ifrata, tefrite ve özgün
kavim akaidinin sarhoşluğuna kaçmanın sosyal tufanlarını anlamaya çalışın.
-Her şeyi kendisinin ve ceddinin menfaatine veya akaidine endeksli icra
etmek veya düşünme hastalığı sosyal tufanın felaketlerindendir.
Çıkarsama;Ben Arap’ım
ama Araplardan değilim. Hz. Muhammed AS. Kaldı ki Müslüman olmasına rağmen
ceddi İbrahim AS'I pek övmemiştir.Ceddi ile övünmek imrenmek güzel ahlak
kurallarına terstir. Ahlaken üstün kimselerden sıkça bahsi edilir veya
anılırlar övülmez. Arap’ın aceme veya tam tersi üstünlüğü yoktur. Üstünlük
takvadadır(hadis).
C.99 A) Geleceği gelişmeye kapalı
olduğundan ecdadını aşamamaktır.
B)Çok zor
C) Ecdadını
kusursuz gösterip yönlerini onlara çevirirdim.
D) İslamı anlatırdım çünkü İslam da en güzel ahlak yani
peygamber efendimizin ahlakı hedefte vardır. Mehmet GÖR
C.99 A. Bu toplumların geleceği
atalarının sonlarıyla aynı olur. Çünkü atalarını aşamadıkları, sorgulamadıkları
için aynı hataları tekrarlarlar.
B. Geçmişin geleceğe ışık tutması
gereklidir. Geçmiş tamamıyla reddedilmemeli ondan ders alınmalıdır. Eğer
geçmişten ders alınırsa daha hayırlı bir insan unsuru olabilir.
C. Sorgulamaz, eleştirmez, araştırmaz
bir sistem kurup sadece benim öğrettiklerimi öğrenmelerini sağlardım.
D. Onların farkındalıklarını
yükseltmeye çalışırdım. Hüseyin EROĞLU
C.99 A)Toplum
devamı ve geleceği olduğu söylenemez.
B)Olamaz.
C)Gerekli olan şartları sağlardım.
D)Güzel ahlakı, liyakat yaşanmış
diğer yargılarıyla ona yardımcı olurdum. Şehla
HİLOOĞLU
C.99İnsan geçmişinden ibret almalı fakat
körü körüne geçmişe bağlı kalmamalıdır.Tarih ibret alınsaydı tekerrür etmezdi. Kenan Yıldızhan
C.99.A- Gelenekçi bir yapıyla bir toplumu yönetmek o toplumun
geleceğini karanlığa sürükler.
B-
Böylesi bir takıntı ile o insan
unsuru geleceğe ecdadını aşarak daha hayırlı bir insan unsuru olabilir.
C-Tüm olanaklar ve ipler elinizde olsaydı kasten böyle bir insan unsuru
ortaya çıkarmak için; toplumun refa düzeyini sosyal yapısın düzenleyen ve yükselden
projeler üretmeye çalışırım
Tevfik ŞEN
C.99
A-Yeniliklere
açık değildir. Yani olduğu yerde kalır. “Eğer olmak istediğiniz yere varmak
istiyorsanız, olduğunuz yerden ayrılın.” Bu söz çok güzel özetlemektedir.
B-Kesinlikle
olamaz çünkü boynuz kulağı geçmeli…
C-Dini
kemiren dinazorlardan olurdum.
D-Eğitim
sisteminde ve medyada yavaştan yavaştan
değişikliklere başlardım. Abdurrahman SEFALI
C.99 A) Toplumun geleceğinden bahsedilemez
B) Olamaz
C) Gerekli
ortam ve şartları sağlardım
D) Geçmişte
örnekleri göstererek geleceğini söylerdim Gökhan
TEPE
C.99 A- Böyle bir durum iyi değildir.
Çünkü boynuz kulağı geçmeli ve devletin ilerlemesi için ecdadından daha iyi
işler başarmış ve yaşantı akaidini aşmış olmalıdır.
B- Böyle bir
takıntı ile daha hayırlı bir insan söz konusu olamaz.
C- Onun
kendini geliştirmemesi için önüne taş koyardım ve kişisel gelişimini
engellerdim.
D- Daha iyi
olabilmeleri için öğütler verip çalışmalarını ve azmetmelerini isterdim. Bahar KAPTANER
C.99 A. Böyle
fert, kurum ve toplumların sonu yerinde saymak ve cehalete mahkûm düşmektir.
Kendisini tanıyıp aşamayan Rabbini bulamaz. Rabbini bulamayan boşuna yaşamış
demektir.
B. Şayet bu insan unsurlarının içerisinde gerçekten de değişmek
isteyenler varsa Rabbimiz onlara yardım eder ve hak yolu gösterir.
C. Ülkede aşırı milliyetçi, şovenist, siyonist ve kapitalist akımlar başlatırım ve güzel ahlakı,
bilimi yasaklarım.
D. Elimden geldiğince böyle bir yere ilim, bilim, güzel ahlak
unsurlarını empoze ederek hak din İslam ve akaidlerini
öğretirdim. Harun SEVEN
C.99 A) Geleceği yok olmaya mahkumdur.
B) Olamaz.
C) Gerekli
olan tüm şartları sağlardım
D) Düşeceği
durumu olmuş olan olayları da ele alarak anlatırdım. Hatice
ÇAKMAK
C.99
A.Yok olamaya mahkumdur.
B. Takıntı
olduğu taktirde aşılamaz.
C.
Çıkarmazdım.
D.
Düşündürmeye sevk ederdim. Ayşe Şeker
C.99
A-)Geleceği
pek iyi olmaz çünkü fert,toplum ve kavimler liyakatli değişim
göstermelidirler.Ayeti kerimeyi de çok doğru buluyorum “değişmek istemeyeni Allah
C.C.’ hu değiştirmez.” diye. Değişim olmadığı müddetçe o toplumlar avcılara av
olmaya mahkumdurlar .
B-)Evet olabilir. İnsan ecdadını doğru
biliyorsa ondan sık sık bahsetmeli yalnız
övmemelidir. Öyle olursa kendini geliştirmeyi başaramazlar. Ve ecdadını
aşamazlar.Dolayısıyla hayırlı bir insan olamazlar.
C-)Ecdadını tüm yönleriyle tanımasına
fırsat verirdim ve hatalarını noksan olduğu noktaları görüp düzeltmesi için
teşvik ederdim.
D-)Ben
o insanların yerinde olsaydım. Kontrol altına alabileceğim zayıf bir noktamı
ele verirdim. Ve nasıl kullanacağına bakardım ve öyle değerlendirmeye sokardım.
Selvi GÜNDOĞDU
C.99
A- Bu toplumlar atalarının aşamadıkları
sorunlara eğilmemişlerse yine onlarda aynı hatayı yapar.
B- Her zaman geçmişten ders almalıyız
geçmişten ders alarak kendini ona göre ayarlayan insan hayırlı olabilir.
C- Bunun için modern iyi bir sistemle
bunu başarabilirsiniz. Kadir KURT
C.99
A) her zaman
ecdadımızın izinden gitmek yanlıştır.Çünkü onların da hataları mutlaka
olmuştur.Eğer hep onları örnek alırsak mutlaka yanlışımız çıkar ve devletin ve
milletin sömürülmesine kadar gidebilir.
B)İnsan ecdadını aşarsa duruma göre daha hayırlı olabilir.Bunu öğrenmek
için tarihini iyi bilmeli ve bu şekilde nerede yanlış yapıldığı ortaya
çıkarılmalı ve ona göre nasıl davranacağımızı belirleriz.Belki daha iyi bir
insan unsuru ortaya çıkar. C)Tüm
olanaklar ve ipler elimde olsaydı daha iyi bir insan unsuru ortaya çıkarmak
için çalışırdım ve elimden geleni ülkem için yapardım. D) böyle bir insana yardımcı olmak
için ona geçmişte yaşamış ecdadını iyi
tanımasını, doğru ve yanlışlarını görmesini anlatırdım. Esra AĞDAĞ
C.99 A.Toplum fert, devlet, Geçmişindeki
sabit fikirliliği ve sıkıntıları aşamıyorsa toplumun geleceği karanlıktır..
B.Evet ecdadının iyi yönlerini
benimseyerek hayırlı bir insan olabilir..
C.Tüm ipler elimizde olsa liyakatli,
ahlaklı, sevgi, saygı temellerine dayalı kişilerin hak ve hürriyetlerini
gözeterek bu eksende bir yönetim şeklini yansıtırdım… İdris COŞKUN
C.99 A)Geleceği pek parlak olmaz. Kendini
geliştirme adına hiçbir şey yapamaz. Böyleleri ecdatlarını, soylarını överek
kendilerini kandırırlar. Buna en iyi örnek kraliyet ailesi olan İngilizlerdir.
B)Şayet ecdatlarını, soylarını övmekten
vazgeçip, kendi görüşleriyle emek harcayarak elde ettikleri kriterler başarılar
varsa o hastalıktan tamamen kurtula bilirler.
D)İlk önce dua ederdim doğru yolu
bulmaları için. Daha sonra onunla konuşur gerçekleri görmesini sağlardım.
Hatasını direk yüzüne vurmadan hayattan örnekler verirdim. Bu şekilde hatasını
anlamasını sağlardım. Behiye DURAK
C.99 A) Helakat
olur.
B) Hayır.
C) İnsanları zaaflarını kullanırdım
D)Onların düşüncelerini
değiştirirdim. Rukiye SEÇGİN
C.99 Anlamadım. Abdülaziz GEYLAN
C.99 A
Tarih tekerrürden ibarettir Allah cc da ben
galibiyetleri sizin aranızda döndürür dururum diyor.Şu da var bizim ecdadımız
hakka hukuka riayet ederek Allah cc un ve efendimizin adını güneşin üzerine doğup battığı
her yere götürme gayreti içersindelerdi.Hedef bu
olunca ahlak yönünden de peygamberimize benzemeye çaılşırlar,böylece
erdemli hatta veli kul olurlardı.Bu da
yukarılarda bahsettiğimiz liyakatli ,adaletli ,ahlaklı yani olması gereken
unsurların onlarda var olmasını sağlardı.
Ramazan GÖRGÜLÜ
B
Zamanın getirdikleriyle
ceddimizin o özelliklerini de harmanlayıp istenilen yaşamı yeniden
çimlendirebiliriz .Sizin dediğiniz gibi onların zafiyetini bilen düşmanları
galebe çaldı onların sistemi çöktü o
sistemi kullanmak yanlış diyemeyiz.O çöküş de yukarı da bahsettiğimiz
gayretlerinden uzaklaştıkları ölçüde hızlanmış ve gerçekleşmiştir Ramazan GÖRGÜLÜ.
C
Bence onların yaşantıları iyi okunup analiz edilmelidir.Geçmiş geçmiş de
kaldı deyip onların ortaya koyduklarının üzerine bir şeyler daha koyup
geliştirmek yerine yeni baştan taşları dizersek bunu geliştirerek teş üstüne bir taş daha koyanlar hep bizim önümüzde
olacaklardır. Ramazan GÖRGÜLÜ
C.99
Her hangi bir ilerleme kaydedeceğini sanmıyorum. Belki de taş üstüne bir
taş koyma yeteneği bile kazanamayabilir. Bence ahlaklı ve akıllı bir insan
geçmişini unutmaz geleceğinden de pek umutlu olmalıdır. Faruk Ergün
C.99 İlerleme kaydedemez ve tuğlanın üzerine
bir tuğla daha ekleme yeteneğini belki kazanır belki kazanamaz… Dolayısıyla
akıllı ve takva sahibi insan ne köklerinden ayrılabilir ne de köklerinden
ibaret olduğunu düşünüp geleceğini köreltir… Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU
C.99 A-Geleceğinde bir şey olmaz. Önemli
olan ecdadın özgün din ve yaşantı akidesini yaşamak değil doğru olanı
yaşamaktır. Cahiliye toplumunda insanlar ecdadından gördüğü yaşantıyı
yaşamışlar fakat ilahi kudret onları helak etmiştir. Yani doğru olanı yaşamak
gerekir.
B- Tabi ki olabilir. Ecdadını fersah fersah geride bırakabilir. Mesela sahabe efendilerimizi
örnek verebiliriz. Onların ecdadının büyük bir kısmı hayvandan daha aşağı bir
mertebede olduğu halde sahabeler
melekleri dahi geride bırakmışlar.
C- Böyle bir unsur oluşturmak kolay değildir. Bütün
olanaklar elimde olsa ecdadının yanlış yönlerini ortaya koyar, yanlışlardan
ibret ve ders alarak onların doğrularını yaşatmaya çalışırdım.
D- Onlara el uzatırdım, eğer inadından gözü bir şey
görmüyorsa onun dilinden anlayacak şekilde gözünü açmasını sağlardım. Ahmet ŞENGÜL
C.99 A) Bence pek parlak olmaz insan hem
ecdadını hem de günü fikirlerini yoğurarak ileriye taşıyıp başarılı olmalı.
B) Bence olur.
C) Ben mümkün oldukça insanları eskiden
beri yaşadıkları yerden uzak tutmaya çalışırdım.
D) Onlara eski duyguları işte savaştır
gibi olaylarla kendilerine getirmeye çalışırdım.
Aziz SOYSONA
C.99A. Bu toplumların geleceği
atalarının sonlarıyla aynı olur. Çünkü atalarını aşamadıkları, sorgulamadıkları
için aynı hataları tekrarlarlar.
B. Geçmişin geleceğe ışık tutması
gereklidir. Geçmiş tamamıyla reddedilmemeli ondan ders alınmalıdır. Eğer
geçmişten ders alınırsa daha hayırlı bir insan unsuru olabilir.
C. Sorgulamaz, eleştirmez, araştırmaz
bir sistem kurup sadece benim öğrettiklerimi öğrenmelerini sağlardım.
D. Onların farkındalıklarını
yükseltmeye çalışırdım. Bahtiyar
YILDIZ-Ayhan TORUN