92.A-Bu kainatta, cansız, canlı ve insan öyle bir güçlü sistemin içine oturtulmuş ki; yaşama şeklinde ifrat ve tefrite kaçanlar kainatın şamarını suratına yer yada bedelini döngüde kayıp olmakla öder. Demirkuş 2008 Önermesini gerekçeli ret ediniz.
İpucu;Müslümanların çoğu peygamberin insanlara davrandığı şekli ile davransaydı dünyanın toplumsal ve fiziksel çevresi nasıl olurdu. Bu gün neden toplumsal ve fiziksel çevre tufanları vardır.
Çevreye ve insanların sosyal yaşantılarına;liyakatsiz davranan 20. YY’IN hakim güçleri ve patojen teknolojinin ağaları(Veto İmparatorluğu);çevremizde oluşan doğal şamarın yanında, halklara liyakatsiz icabetin ortaya çıkardığı sosyal tufanların şamarları kendilerine döndüğü zaman, kabirlerinin zamanında hazırlanmamasının gafletinde insanlar hayretler içinde kalacağını söylemek hayal ve müneccimlik değil bir realite olduğundan emin olunuz. Allah CC’HUN İslam’la koyduğu hudutların ve kuralların doğa ile uyumlu yaşantısının ortaya çıkması mucizenin ötesinde kusursuzluk abidesi gibi gözükmektedir.20. Yüzyılda cebren ve hile ile ellerine sahte kıralık muhtarlık tutuşturulan azınlıkları kullanarak eski dinlerin ve roma ahlakının şoven ve Siyonist tohumlarını cebren ve hile ile Müslüman toplumlara eken bedbahtlar;20 YY’ da İslamiyet gibi güzide bir dine Siyonizm ve şovenizmi aşılayarak Müslüman toplumlarda milletleri-milliyetçilikleri ön plana ve ortaya çıkararak sosyal tufanları koparan bedbahtlar hayır görmeyeceklerini anlayıp geri hemen çekildiler (globalleşme) ve Müslüman toplumları da bıraktıkları sosyal tufanlarda boğuyorlar. İbadet etsin etmesin; fert ve toplum bazında İslami ahlak(peygamber ahlakı) çerçevesinde akrabalığın, ceddini sevmenin ve başka kavimleri/ce sevmenin-sevilmenin akaidi daha, tatlı ve daha güzel olduğunu İslam’daki yapay cahil şoven ve cahil Siyonistler (ki bu asır türemişler) yaşasalar anlayacaklardır. Onlar İslam yetin içerisinde eğitim cahilleri olup ders alınması gereken ibret ve hayret verici abideleri gibidirler. Onların Müslümanlara verdiği vereceği zararları kara çevirmesini Allah CC'HUNDAN dileriz.
B-Yaşantı şekli ve getirdiği kurallarla;Her insan fıtratına en liyakatli icabet eden, kainata, doğal çevreye ters düşmeyen ve her şeyi ile yeterli olan;
Yegane Din;İslam,
Yegane Devlet;İbrahim
Yegane Millet;İbrahim
Yegane Yaşam Şekli;Müslümanlıktır. Önermelerinin safsatalarını ve geçerliliğini gerekçeli ret ediniz.

 

C.92 A) Allah insana birçok özellik takmış ve fıtraten bunlara had koymamıştır. İnsan böylece alayı illine çıkabileceği gibi esfeli safiline de düşebilir.

B) Önermesini kabul ediyorum. Mehmet GÖR

 

C.92

A- katılıyorum

B- insanlara yegane olarak İslam yeter. İnsan bunu layıkıyla yaşarsa diğer insanlarla ve ve milletlerle ve en önemlisi kendisiyle bir sorun yaşayacağını zannetmiyorum. Davut Özler KOÇYİĞİT

 

C.92 Bu önerme doğrudur. Buna Yellow Stone parkındaki kurtların öldürülmesi ve dengenin bozulması buna karşılık oradaki insanların kurt ithal etmeleri, Çin’de pirinç tarlalarındaki kobra yılanlarının öldürüldükten sonra farelerin aşırı çoğalıp ürünlere zarar vermesi sonucunda yine dışarıdan yılan ithal edilmesi ya da gelişen fosil teknoloji sonucu karbondioksit artışıyla küresel ısınmanın tetiklenmesi ve bunun sonucunda doğanın dengesinin bozulması ve türlerin tehlikeye girmesi örnek verilebilir. Hüseyin EROĞLU

 

C.92     A)Bu şekilde yaşamaya devam edenler kainatta var olan döngüde kaybolur ama sadece kainatta değil diğer ahret hayatında kayboluş yaşayacaktır.

            B)Yegane Din İslam, yegane yaşam şekli Müslümanlıktır ama devlet değildir. Ayette de dediği gibi kavimlerdir. Kavimlere ayırmasının nedeni de insanların birbirini daha iyi tanımasıdır. Ancak bir şey daha vardır ki İslamiyet’i bilmeyen ve tanımayan insanlardır. Şehla HİLOOĞLU

 

C.92A)eğer ALLAH a inanıyorsak dünyanın imtihan dünyası olduğuna da inanıyoruz.bu nedenle ifrat,tefrit gibi sınır konulmamış arzularla imtihan olacağız elbet ve neticesine dünyada ve ahirette  katlanacağız.

B)dünya gelmeden kabul etiğim ve dünyada kabul etiğim görüştür. Kenan Yıldızhan

 

 

C.92.A-Allah c.c doğayı o kadar güzel bir ahenkle yaratmış ki en ufak bir taşı yerinden oynattığımızda bütün dengeler bozulur. En sevmediğimiz   bakmaktan iğrendiğimiz hayvanı öldürdüğümüzde ekolojik dengenin bozulduğunu hemen görürüz. Örneğin; Buna Yellow Stone parkındaki kurtların öldürülmesi ve dengenin bozulması buna karşılık oradaki insanların kurt ithal etmeleri, vb..

        B-Yaşantı şekli ve getirdiği kurallarla;Her insan fıtratına en liyakatli icabet eden, kainata, doğal çevreye ters düşmeyen ve her şeyi ile yeterli olan; Yegane Din;İslam Yegane Devlet;İbrahim Yegane Millet;İbrahim Yegane Yaşam Şekli;Müslümanlıktır. Önermesi doğrudur Tevfik ŞEN

 

 

C.92

A-Özellikle döngüde kayıp olmanın bazen ilginç sebepleri vardır. Örneğin kaybolan şey canlıların birbiri ile etkileşmeleri ile olabilmektedir. Temelinde antropogen etkilerin bulunduğu kayıplar gibi.

B- geçerlidir. Safsataları dini alet etmek Dinazorlar ve yanlış anlatıp yaymak.

Birinci tanımda olduğu gibi geçerlidir. Fakat dinin tam olarak anlaşılması lazım. Abdurrahman

SEFALI

 

C.92 A) Her zaman samanı kahatta yemez, Allah katında da günahlarıyla baş başadır.

B) Yegane din İslam, yaşam şekli Müslümanlıktır. Ancak devlet yoktur. Çünkü kavimlere ayrılmıştır. Gökhan TEPE

C.92 A-İşleyen sistemde yani içinde bulunduğumuz hayat denen şeyde kesinlikle aşırıya kaçmalardan yani ifrat ve tefritten uzak durulmalıdır. Çünkü ikisinin de akıbeti iyi olmaz. Kendilerine birer kara delik oluştururlar. Hayat darbesini birdenbire suratlarında bulurlar. Yada bu muhteşem döngüde yaşayan ölü olup kaybolup giderler. 

         B- Kesinlikle yazıldığı gibidir. Yegane din İslam’dır. Mesela şöyle bir düşünelim. Tanrılar sözcüğü son zamanlarda çok kullanılır oldu. Tamam, tanrılar söyleniyor. Ama asla Allah lar denemez. Çünkü o tektir doğmamıştır. Doğrulmamıştır. İnsani sıfatları yoktur. Müslümanlıktan daha güzel bir yaşama şekli olamaz. Çünkü Düşünsenize 5 vakit namaz kılan bir kişi 5 vakit abdest alıyor. Vücudunun temizliğini düşünün. Hangi din bunları bir arada sunuyor? Bunlardan dolayı Müslümanlık tek dindir. Bahar KAPTANER

 

 C.92  A. Kâinat sistemi öyle ilginç ve bazı yönleri anlaşılmaz bir sistemdir ki bu sistemin içerisinde ne edersen onu bulursun. Bu gün toplumsal ve fiziksel çevre tufanlarının olmasının tek sebebi İslamiyet’i yeterince anlayamamış olmamız ve yeterince anlatamamamızdan ileri gelir. Dilerim ki Allah(CC’HU) bizi İslamiyet’i bilen, hayatında uygulayan ve son nefeste dahi hak yolunda olanlardan eylesin(Âmin).

         B. Evet belki insanlar yegâne dinin İslam, yegâne milletin İbrahim ve yegâne yaşam şeklinin Müslümanlık olduğunun farkında olabilirler fakat yaşamlarındaki tercihler insanın kaderine yön verir. Tercihlerinizde hangi düşünce ve duygularınız hâkimse siz osunuz ondan başka bir şey değilsiniz. Harun SEVEN

C.92: A) Evrende şamarını yer ama, ahrette de ayrı bir şamar yer

B) Bu önerme İslam’ı bilen ve kabul eden için uygundur. Ama diğer dinleri kabul edenler için safsatadır. Hatice ÇAKMAK

 

C.92 A.Doğrudur.

 B. Doğrudur. Ayşe Şeker

 

C.92 A) Doğanın yaratılışından beri insanlar hayvanlar yüksek çeşitliliğe rağmen bir arada yaşamışlardır. Ta ki insan oğlu kendini doğaya üstün kılmış ve kendi içinde değişik ırk ve fikir toplumlarına dönünce doğanın dengesi bozulmaya başlanmıştır. Dinde de kabul edildiği gibi bir ayette:” Biz sizi farklı yarattık ki birbirinizle tanışasınız.” Bu da gösteriyor ki, tanrı bile farklılığı kabul etmişken insanoğlu gruplara ayrılıp birbirine ızdırap çektirmiş ve dünyanın dengesini bozmuştur. Doğada her zaman kuralları dışında oynayanlar ilahi güç tarafından cezalandırılacaktır. B) Her insan mensup olduğu dini yüceltir ve diğerlerinden en üstünü olarak görür. Diğerlerinin geçersiz olduğunu kabul eder.  Burada ortaya çıka sorun şudur: Herkes bir dine mensup olduğuna göre ve farklı dinlere mevcut olduğuna göre insanlık asla bir bütünlük arz edemez. Bu nedenledir ki, herhangi bir dinin üstünlüğünü savunmak erdemlik değildir. Dünyada mutluluk isteniyorsa var olan bütün inanç sistemlerine saygı duyulması zorunludur. Ahmet MANSUROĞLU

C.92

       A-)Bana göre önerme son derece doğrudur,çürütülemez. Gerçekten Allah C.C.’hu noksanı da fazlalığı da hoş görmez. Her şeyin ölçülü ve liyakatli olmasını ister. Aksi taktirde hak ettiği cezayı istese de istemese de öder. Ödemek zorundadır.

      B-)Önerme doğrudur çünkü İslam’ın haram kıldığı şeyleri düşünecek olursak mutlaka insanın fıtratına ters, vücuduna ve güzel ahlakına zarar veren bir şeydir. Dinde yapılması farz veya sünnet olunan şeyler ise insanlığa her yönüyle fayda sağlar. Bu önerme din,ilim,bilim.. v.s. her yönden ispatlanabilir niteliktedir. Selvi GÜNDOĞDU

 

 

C.92 Bu önerme doğrudur. Siz kainatta düzen içerisinde olan bazı sistemlere müdahale ederseniz bu daha vahim sonuçlar doğurabilir. Yellow Stone parkında kurtların öldürülmesi ve dengenin bozulması sonucu tekrardan kurt ithal edilmesi gibi. Kadir KURT

 

C.92 A-Sonuçta kötüler olmadan iyilerin değeri bilinmez. Ve her insanın doğruları farklıdır onun için doğru olan başkası için yanlış olabilir. Her insanın yaşantısı dini doğru olmayabilir. Mehmet ÇAKMAK

 

C.92 A) Bu önerme doğru olduğu için ret edilemez.Kainat mükemmel  bir düzende yaratılmıştır.Yaratılan her şey de planlı ve programlı olduğu için insan da Allah’ı tanımak ve O’na itaat etmekle yükümlüdür.Bu amacın dışına çıkınca sosyal çöküntü yaşarlar ve veto imparatorluğu gibi cahil grupların esiri altına girerler.  B)Burada geçen önerme tamamen doğrudur.Kur’an_ı Kerim’de de beyan edilmiştir.En güzel yaşam şekli, en güzel yönetim şekli , en liyakatli ve peygamber ahlakına sahip millet HZ. İbrahim’in milletidir Esra AĞDAĞ

 

C.92 A)Önermesi doğru olduğu için ret edilemez. Çünkü kâinat mükemmel bir düzen içinde tasarlanmış. Yaratılan her şey planlı ve programlı olduğu için insanlar tabiat ve kanunları Allah ı bulmak tanımak ve tanıtmak için incelemek ve araştırmakla mükelleftir. Bu amacı unutup dünyayı biz keşfedip, biz yarattık düşüncesine girerlerse bir arpa boyu kadar dahi yol alamazlar.    

       B)Doğru bir gerekçe olduğu için ret edemiyorum. Bunların mükemmelliği Allah tarafından kabul edilmiş ve kuranda beyan edilmiş. Bireylerin kendi düşünceleri değil. Behiye DURAK

 

 

C.92  A) Kabul etmiyorum mantığıma uygun gelmiyor.

             B)Gerekçesi topluma ters olmasıdır. Rukiye SEÇGİN

                                                                                    

C.92 İfrat ve tefrit merak doğurur. Ve merak çoğunlukla ayrıntılı bir inceleme getirir bu da yanıltıcı veya destekleyici bilgi doğurur Abdülaziz GEYLAN

 

C.92 A kainat gerçekten muhteşem bir dengede yaratılmış bu dengenin dışına çıkan yada dengeyi bozmaya yönelik davranışta bulunanlar sizin tabirinizle tokadını  yiyorlar.Uzun paragrafa da kesinlikle katılıyorum son cümleye de dua niyetine amin diyorum.

         B Katılıyorum. Ramazan GÖRGÜLÜ

 

C.92  A.  Katılıyorum. İnsan yaşantısında ifrat ve tefrite kaçmamalı.

 

         B. Haklısınız. Katılıyorum. Faruk Ergün

 

C.92 Bazı insanlar kendilerine farkında olmadan peygamberlik payesi vermekte ve ifrat - tefrit yapmakta, sanki peygamberin yoluymuş gibi insanları tenkit etmekte, yapıcı eleştiriden çok uzak olup dinin emirlerini yozlaştırmaktadırlar. Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU

C.92 A- Bu gerekçe reddedilmez tasdik edilir. Zira günümüzde biz bu önermeyi çok açık şekilde yaşıyoruz. Kâinatta her şey bir denge ahenk içinde varlığını devam ettirir. Mesela aslanın, kaplanın vb. hayvanların görevi otçul hayvanların fazla çoğalmasını engellemektir. Fakat bazen bu işi yaparken ifrata kaçarsa ceza olarak insanlar tarafından avlanır. Kâinatta en büyük tahribi insan yapar. İnsanın bulaşık eli değmediği yerlerde hakiki ve daimi bir kirlilik, dengesizlik yoktur. Ama insan o kadar ifrat ve tefrite giriyor ki, artık dünya insanlara dar geliyor. Kasırgalar, depremler, küresel ısınma, kuraklık, aşırı ve dengesiz yağışlar, buzulların erimesi vb. sorunlar eksik olmuyor.

B- bu gerekçenin reddedilecek bir tarafı yok katılıyorum.  Ahmet ŞENGÜL

 

C.92 A) Bence öder. Allah u teala  öyle bir düzenli dengeli yaratmış ki bir ipini bile yanlış koparırsan bedel ödenir.

      B) Bizim için öyle olabilir ama diğer dinlerde kendi içinde çok mukaddestirler. Bide herkes kendi  dinini üstün tutar. Biz bunu bilemeyiz Allah bilir Aziz SOYSONA

 

C.92 bu önerme doğrudur. Çok uzatmayacağım bu önermeye en iyi örnek batılı insanların orta doğudakilere bakış açıları verilebilir.. Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN