52.Beklide Siyonizm, şovenizim (soy kuduzu) ve
kötü ahlakın afetlerinden emin olmak için, görülen lüzumun liyakatine dayalı
belli zamanlarda kurum ve okullarda güzel ahlak yemini
yaptırmak evladır.
“Yaşantım boyunca;insanlığın ortak payda, fert ve
kavimlerin özgünlük haklarını, ırkdaşlarıma, inançdaşlarıma
veya şahsi menfaatlerime malzeme yapmayacağıma tüm mukaddesatlarım üzerine yemin
ederim.” Önermelerinin gereğini
çürütünüz ve alternatifler sununuz.
C.52 Bence yemin ettirmek bir sonuç
vermeyecektir. Eğer güzel ahlaklıysa zaten gereklerini yapacaktır. Şayet güzel
ahlak yoksa bir yeminle kazandıramayız, icabında yemini çok rahat ezip
geçebilir. İlk söz verişimiz kalu-belada değil midir?
Kaçta kaçımız sözümüze sadığız. Mehmet
GÖR
C.52 Bu yemin faydalı olacaktır. Akla
mantığa uyduğu için çürütme gereği duymuyorum. Yalnız bunun yanında bu ahlak
çocuklar şekillenirken eğitim kurumlarında verilmelidir. Yani sadece kuru yemin
pek bir şey ifade etmez. Davut Özler
KOÇYİĞİT
C.52 Ben bu önermeyi şartlı kabul
ediyorum. Bu yemini yaptırmak iyi olur ama bunun bilişsel düzeyde değil
duyuşsal düzeyde çocuğa aktarılması gereklidir. Hüseyin EROĞLU
C.52 Yemin güzel ahlakın göstergesi
değildir. Güzel ahlak sözde değil özdedir. İnsan özünde güzel ahlakı
benimsemişse sözde dile getirmeye gerek yoktur. Hal, hareket ve davranışlarıyla
en güzel bir biçimde ifade edecektir zaten. Şehla HİLOOĞLU
C.52 Her insan aynı değildir. Her yemin edenin güzel ahlaklı
olduğu söylenemez. Alternatif olarak belge sunulmalı Gökhan TEPE
C.52 İnsanın için ve dışı bir değildir. Güzel ahlak yemini eden
kişinin ahlakının güzel olduğu söylenemez. Alternatif olarak yazılı uygulamaya
gidilmeli. Hatice ÇAKMAK
C.52 Bu asrın en zehirli fikirlerinden
biri menfi milliyetçiliğe taraftar olmaktır. Bu yemin güzeldir fakat
toplulukları ırkçılığa sevk etmesi yönünden zararlı düşmüştür. Çünkü ırkçılığı
esas tuttuğundan evrensellik insanlık sevgine terstir. Buna en güzel
alternatif; ırkçı bir milliyetçiliği değil tek bir millet
fikrini esas alan İslam milletine tabi olmaktır. Kenan
Yıldızhan
C.52.Şovenizim ve kötü ahlakın afetlerinden emin
olmak için, görülen lüzumun liyakatine dayalı belli zamanlarda okullarda güzel ahlak yemini yaptırmak evladır. Önermesine katılıyorum. Tevfik ŞEN
C.52 Böyle bir yemin yaptırmanın
belirleyici olmadığını şu şekilde çürütebilirim. Görüldüğü üzere ilkokullarda
her sabah andımız okunur. Öğrenciler çeşitli vaatlerde bulunur. Büyüklere
saygılı, küçüklere sevgili olmak gibi… Ama okullarda gerçekleşen olmaması
gereken olaylarla karşılaşıyoruz. Demek ki bir sana yemin ettirmek sorunları
çözmeye, kötü ahlakı gidermeye yetmez. İnsanın kötü ahlaklı olmamasını sağlamak
için küçüklükten gelen bir eğitime ve çevresinde örnek alacağı insanlara gereksinim
vardır. Bahar KAPTANER
C.52 Kanaatimce yapılan yemin eksiktir
ve tutarsızdır. Önemli olan muhtarlık nöbetinde(öğretmenlikte veya
yöneticilikte) ; namuslu, adil, çalışkan olmak yetmez, o insanların yararlı,
geçerli ve özgün; örf, adet, kültür, dil, lisan, renk, ırk, mezhep, din…vb çeşitliliğine liyakatli çözüm, yaklaşım, eylem ve yapıcı
kanunlar üreterek yaşamaktır. Bunun yolu da liyakatli gerçek eğitimin meyvesi
olan bilgili (din+bilim+ilim) ve güzel ahlaklı vatandaş yetiştirmekten geçer.
Bu fikirler çerçevesinde yapılan yemin daha doğrudur. Harun SEVEN
C.52 Dini inanç açısından eksik olan
insanlar yeminlerini dine
alet ederek insanlığı kandırmak ve hortumlamakla kullanılırlar. Abdurrahman
SEFALI
C.52 Güzel ahlak yemini yapmak pek
mantıklı değil,kişilerin güzel ahlakın getirilerini
kendi gelişim evrelerinde fark etmeleri ve bundan sonraki yaşamlarında
onlara göre davranmaları gerekir.Verilen
örnekte ise güzel ahlak yemini yaparken tamamıyla
kişilerin belki de akılarında olmayan ırkdaşlık ve inançdaşlık
gibi terimlere dikkat çekiliyor. Ayşe
Şeker
C.52 Siyonizm ve şovanizmin ortak paydası ırkçılıktır.bu
düşünce akımları var oldukları hiçbir ülkede huzur bırakmamıştır.okullarda
ahlak yemini yaptırmak o topluma bir hakaretten başka bir şey değildir.Şöyle ki
bir topluma bunu
yaptırtmak o milletin ahlaktan yoksun olduğunun göstergesidir. Alternatif:bu tür kişisel gelişim durumlarında toplumun ilk
basamağı olan çocuklara yemin ettirmek yerine pratik ahlak doğrultusunda
kişisel gelişimini tamamlamış eğitimcilerle o çocukları yetiştirmek gerekir. Ahmet MANSUROĞLU
C.52 Bana göre bu önerme güzel ahlaklı
bir insan için doğru olsa dahi kötü ahlaklı bir insandan zaten onda güzel
olmayan ahlakı üzerine yemin etmesini pek güvenilir bulmuyorum.Böyle
Siyonizm ve
şovenizm
ırkçısı olan insanlara güvenilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Selvi GÜNDOĞDU
C.52 Ben buna katılmıyorum çünkü içinde
insan sevgisi olmayan veya kıt olan biri için zorunlu yemin onun için hiç bir
şey ifade etmez. İdris COŞKUN
C.52Siyonizm, şovenizm gibi güzel
ahlakın dışındaki yersiz ve insanlar ve devletler arası
düşmanlığı ortaya çıkaran kavram ve davranışlardan uzak durmak için elden ne
geliyorsa yapılmalı. Gerekirse eğitim kurumlarında buna özel ders olmalı ve
yeminler geliştirilmelidir.İnsanlara önce güzel ahlak
verilmeli ondan sonra fenni vs. dersler verilmeli.Esra AĞDAĞ
C.52 Siyonizm, şovenizm ve kötü ahlaka
sahip bireyler için yemin etmek onlarda mevcut bulunan davranış ve düşünceleri
yok etmez. Bunların bu yemine uymalarına inanmıyorum.
Bunun
yerine ahlaki değerleri olan dürüst ve dindar bireyler seçmek daha mantıklı Behiye DURAK
C.52 Güzel ahlak yeminle kazanılmaz.
Bunun için yaşayış tarzı, ailesi, arkadaş çevresi ve düşünce yapısı önemlidir.
Güzel ahlaklı olmayan birisi için yemin herhangi bir değer içermez
Bunun
çözümü kişinin yaşam şartlarını düzeltmek ve iyi bir dini eğitim vermektir. Rukiye SEÇGİN
C.52 Şüphesiz güzel ahlak yemini
yaptırmak insana ilk bakışta güzel gelir fakat bir insan sadece güzel ahlak yemini yaparak güzel
ahlaka sahip olmaz. Bu duyguyu içinde taşıması gerekir. Kadir KURT
C.52
Bence her insan bu yemini edebilir yemin etmek kolaydır ama bu
yeminin gereğini yani güzel ahlaklı
olmak biraz zordur.Bunun için güzel ahlak insana
doğuştan itibaren anne baba tarafından verilmelidir ve güzel ahlaklıların en yücesine ona rehber
olmasını sağlamalıyız.Küçükken güzel ahlaklı olan insan büyüdüğünde yeminini de
eder ve bunu tutarken de asla zorluk çekmez. Mehmet ÇAKMAK
C.52 İnsanlar var oluşları itibari ile
bir kendincilik içerisinde olmuş ve tarihteki
savaşları doğurmasına rağmen insanoğlu bu duygudan kurtulmayı asla başaramamıştır.
Ve zoraki bir yemin insanı sadece yalan söylemeye iter. Bence insanlar küçük
yaşlardan itibaren gözleme alınıp fıtratları doğrultusunda mevki ve yetki
sahibi olması sağlanmalıdır Abdülaziz
GEYLAN
C.52 Örneğin andımız okullarda her gün okutulmasına
rağmen bizleri yöneten insanlarda bu sıralardan geçmesine rağmen halimiz
ortadadır. Bunu (andımız) okutmakla yetinmeyip bunun gereklerini insanlara
yaşatılarak aşılanması gerekmektedir.
Faruk ERGÜN
C.52 Buna benzer bir yeminimiz zaten şuan ilk ve orta öğretim
kurumlarında her gün okutulmakta (andımız).Ki aynını zamanında bugünkü
politikacılar, bürokratlar ,subaylar vs gibi mevki
sahibi insanlarda okudu ama sonuç ortada… Ramazan
GÖRGÜLÜ
C.52 Her devirde, engin düşünce yapısına
sahip, ahlaklı insanlar ile firavunvari ahkam kesen, kainatın “focus”
noktasında kendisinin oturduğunu düşünen insanlar olmuştur…
Kurum ve kuruluşlarda, eğitim yuvalarında,
yeni nesle “Güzel Ahlak Yemini” yaptırmak yeterli değildir. Her alanda bunu
uygulamaya geçirilebilmesi için Güzel Ahlaklı insanların bu sorumluluğu
yüklenerek, tüm cehd ve gayretini “Geleceğin
Büyüklerine” örnek olma yolunda sarf etmelidir. Ahmet Ziyaeddin ÇELENKOĞLU
C.52 Güzel ahlak yemini yaptırmak bu
afetlerden korunmaya yetmez. Çünkü güzel ahlakı olmayanın yeminine sadık
kalması beklenemez. Bunun yerine güzel ahlakı, çocukluktan başlayarak
sistematik bir şekilde öğretmek, yaşamak ve yaşatmak gerekir. Ahmet ŞENGÜL
C.52 insanlara verilen kapasite bellidir
her şeye çare bulamazlar. Yani çaresizlik anları vardır ve insanlar buna çare
bulamazlar. Adnan KAPLAN
C.52 Bu önerge kabul edilebilir ama
çocuğa bilimsel taraflarının yanında toplumsal kazanımlardan da bahsedilmeli.Bahtiyar YILDIZ-Ayhan TORUN