50.Kendimden; daha;akıllı (güzel ahlaklı)
+ daha bilgili herkese
mürit olurum ama benden daha bilgili +
daha zeki olanlara
asla!! Demirkuş 2008 Önermesinin liyakatini eleştiriniz.
Kısaca akıllı
ve yeterince zeki insanlara güvenilir. Yeterince akıllı olmayan (aklı az)
çok zeki
ve çok bilgili insanlara güvenilmez.
Her zaman bizden daha ahlaklı insanlar güvenebiliriz ama bizden daha zeki ve
daha bilgili olanlara değil. Kısaca insanlara güvenmenin yegane
ön koşulu güzel ahlaklı olmaktır.
İddiasını gerekçeli çürütünüz.
İpucu;ülkemizin
ve insanlığın geleceğini hangi özellik ve öncelikli kişilere emanet edeceğinizi
düşünün. Bu gün insanlık ve ülkeler hangi öncelik ve özelliklere sahip
insanlara emanettir? Dünyadaki sosyal ve çevresel tufanlarla ilişkilendirmeye
çalışın.
C.50)
Zeka mı? Akıl mı? deseler ben
zeka derim çünkü zeka benim çıkarları mı koruyabilir. Çünkü sen aklı
çalıştırdığında zeki olursun akıl kendisi bir madden başka bir şey değildir.
Salih AYTEKİN
C-50 Elbette kendimizden daha güzel
ahlaklı insanlara güvenmemiz gereklidir. İnsanlar daha önceki sorularda da
geçtiği gibi zeki ve bilgili olabilirler ama ahlak sahibi değillerse o insan
elindeki bilgi ve zeka ile vahşi bir hayvandan dahi
korkunç olabilirler.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.50 Güzel ahlaklı insan bütün vasıfları
da aynı derecede güzel olduğundan, insanoğlu bu tür varlıklardan zarar
görmezler. Ama bizden daha zeki ve kurnaz insanlardan korkacaksınız. Bu tür
insanlara güvenemezsiniz. Yusuf
ERGİN
C.50. Kendimden daha akıllı ve daha
bilgili insanın müridi olurum. Çünkü benden daha akıllıysa yapacağı
veya alçağı kararlarda daha doğru ve daha isabetli olur. Ama sadece akıllı ve
bilgili olması yetmez aynı zaman da benden daha ahlaklı olana mürit olurum.
Sadece biri yetmez üçü de olmalı(akıllı+bilgili+ahlaklı) dır dır. Bunlardan
tek biri bile eksik olursa onun müridi olmam ancak o benim müridim olur. Barış
TURAN
C.50Güven ahlaka göre konumlandırılmalıdır.
Akıllı, zeki ve de güzel ahlaklı ise o insana güvenilmelidir. Fakat ahlaktan
eser yoksa,zaten o kişi aklını,zekasını farklı
yollarda kullanıyor demektir.
BUKET
ÖZÇELEBİ
C.50.Bencillik söz konusu
burada daha ileride olanları kabul etmemek mesleğinde ileride olanların
kendisinin yerine oturacağını sanarak kendinde iyileri istemez ve çoğu zamanda
çelme takar zaten. Cansu KAHİLOĞULLARI
C.50 Akıllı insanlara güven ve umut vardır. Ama
akılsız insanlara güven ve umut yoktur. Akıllı, bilgili ve inançlı kişilerin
yolunda gidilmeli, onların çizdiği, izlediği yolu izlemeliyiz. Onlar ALLAH
CC’HUNUN değişmek isteyip çizdiği yola ALLAH CC’HU rızası ile giden kişilerdir.
Akılsız olanlar ise düşünmeden yani aklını kullanmadan bilmedikleri bir yola
düşen şahıslardır. Deniz
BÜYÜKERTAŞ
C.50. İnsanın daha bilgili ve daha zeki
olması o insanın ahlak yönünden çok düzgün olduğunu göstermez. Zeki ve akıllı
saydığımız Avrupa bunun en vahşi örneğini sergilemektedir. Akıllı ve güzel
ahlaklı olmanın yanı sıra bilgili ve zeki olması da önemlidir. Güzel ahlaklı
ama çalışmayan kişilerde topluma zararlıdır. Yani üretmeyen insan kitlesinin
ahlaklı olmasının hiçbir faydası yoktur.
Ersin
DEMİR
C.50 Güzel ahlak zekiliğin ve çok
akıllığın birleşip yoğrulmuş en iyi neticesidir.Fatma DURUŞ
C.50. Benden
daha akıllı insanların müridi olurum. Ancak akıldan kasıt zekâ ve bunun yanında
güzel bir ahlaka sahip olmasıdır. Çünkü bazı akıllı ve zeki insanlar
bilgilerini kötü ahlaklarından dolayıdır herhalde, kötülük ya da çıkarları
doğrultusunda kullanmaktadırlar. Zira bu insanların müridi olmak enayilik değil
de nedir? Böyle insanlardan kaçınmak da yanlıştır. Onları da
kazanmak lazım. Ahlaklarını düzeltmekleri konusunda onlara yardımcı
olmalıyız. Gani KISACA
C.50 Güzel ahlakı olan insan en doğru
insandır. Güvenilebilecek tek insan varsa o da güzel ahlaklı olandır. ( M. Onur
YILDIRIM)
C.50 Zekâ; nefis doğrultusunda menfaatler
için kullanılan bir araçtır. Akıl ise nefis olsun veya olmasın menfaatsiz güzel
ahlaktır bu doğrultuda zeki insanlara güvenmek zordur. Çünkü kişi kendi
menfaatleri doğrultusunda
durumu
değerlendirir. Akıllı güzel ahlaklı olduğundan menfaat gözetmez. Bu düşünce
genel değildir.
Mine Şen ALTUNTAŞ
C.50. Ben zeki insanı zekasına güvenip
ahlaki ve etik değerlerini geri planda tuttuğunu düşünüyorum.Fakat
ahlaklı insan güzel ahlakı ile her zaman ön plandadır ve eğer güzel ahlaklı
insan ahlakı ile zekasını da birleştirirse işte o zaman mükemmel bir kişiliğin
ortaya çıkacağı kanaatindeyim.MÜZEYYEN
KAPLAN
C.50 Herkes için güzel ahlak şarttır. Ama
artık güzel ahlaka değil çıkar yoluna bakılıyor. İnsanlar, ülkeler aklı az ama
zeki ve ahlaksızlara emanet edilmiş durumda. Emanet eden de yine bizleriz.
Akılsız başımızın cezasını çekeceğiz elbette. Yani bu düşünce doğru ama bir
ütopyadır. Neşe ERAY
C 50. Güzel ahlaklı hiçbir zaman
kibirlenmez ve kendini üstün görmez. Buda insanlık için faydalı olabilecek bir
şeydir. Oktay YİĞİT
C.50. Böyle bir şey söz konusu değil güzel
ahlaktır ama bilgisizse onun güveni tam olmaz eksik olur. Düşünceye doğru
dersek güzel ahlak var o zaman bu münencim mi ki gerisini
düşünmeden akıl etmeden bulur. Güven=güzel +(ahlak+zeka)
bilgi olur. Pınar TORAMAN
C.50. ahlak tüm güzellikleri doğurur. Ama
bunun yanında ilim de olmalıdır. Ahlaklı ve bilgili insan müridimdir. Rıfat AKYAVUZ
C.50. İnsan kendisinden daha akıllı ve
daha ahlaklı kişilere tabi olabilir. Olması da onun için iyidir.ama
sadece kendisinden akıllı kişilere tabi olması yanlıştır. Bu yüzden kişilerin
sadece makam, bilgi ve maddi üstünlüklerine bakarak değil ahlakına ve
güvenilirliğine bakarak ta tabi olunmalıdır.
Salih ERKEN
C.50 Mürit olmak eylemi daha akıllı,
daha bilgili, daha zeki kişilere gerçekleştirilmelidir. Ayırım yapılmamalı,
hayıflanma olmamalıdır. Salih YENİOCAK
C.50 Bence doğru bir önermedir.Akıllı olan kişi güzel ahlaklıdır fakat sadece
ahlak yeterli değildir.Bizim ülkemiz başkaları tarafından yönetilen bir
ülkedir.Yani kendi başımıza değil başka kuvvetlerin etkisindedir. Sema
YEŞİLYURT
C.50 Doğru bir önermedir.Bilgi
ve zekanın yanında güzel ahlak şarttır.İnsanların yöneticilere inanabilmesi
için öncelikle yöneticide güze ahlak arar.Daha sonra bilgi ve zekaya bakar.Tabi
ki insanlara güvenebilmenin yegane koşulu ahlaklı olmak değildir.Kişi istediği
kadar güzel ahlaklı olsun bilgili değilse güzel ahlak neye yarar.Günümüz ülkesi
başkası tarafından yönetilen ,kendi başına iş yapamayan kişilerin
elindedir.Baştaki kişilerin ahlakı da tüm toplumu etkilemiştir. Şengül
GİYEN
C.50.Bir insanda ele alınması gereken
ilk koşul güzel ahlak olmalıdır. Bilgisini ve zekasını
doğru yolda kullanmayan kişiye kesinlikle tabi olunmaz. Fakat ahlaklı aklını,
bilgisini, zekasını doğru yolda kullanıyorsa bununla beraber yola çıkılır.Ülkemizin geleceği güzel ahlaklı, tevhidi
benimsemiş, adaletle davranan kişilere emanet edilmelidir. Türkan ÖZARAZ
C.50.Bilgiyi
güzel ahlakla tamamlamak en erdemli kişiliktir.Bu
insanlar kendine,devletine ve tüm insanlığa büyük fayda sağlar.Böyle insanlar
haklıdan yana olurlar.Zeki insanlar nefislerine söz geçiremezler.Böylece
bilgilerini kötüye kullanırlar.Bilgili insanlar güzel ahlaklı oldukları zaman
eğitim ve öğretim mükemmel olur ve sağlıklı,çalışkan,güzel ahlaklı,çevik
öğrenciler,insanlar yetişir. Zehra AKTI
C 50.İnsanlıktan nasibini almamış bir
beden sadece kokmuş et parçasını ifade eder benim için bundan dolayı böyle bir
varlık ile beraber olmak (arkadaş, dost, yandaş…) sadece hamallıktan başka bir
şey ifade etmediği gibi senide öz benliğinden yani insanlığından uzaklaştırır.
Bu varlık(insan demek istemiyorum) dünyanın en zeki şahsı olsun ahlak yönünden
bir şey almamış ise aşağılardan aşağısıdır. Zehra SEMİZ
C.50.Bilgi; Ahlakın ışığıyla anlam kazanır.Dünyanın temelini oluşturduğu ahlak Peygamber
Efendimizin ‘’ Ben güzel ahlakı tamamlamak amacıyla gönderildim’’ hadisi ile
ispatlanmıştır.Yanılsamalara yol açabilecek olan zekadan ziyade ahlak sahibi
birine güven duymak daha sorunsuzdur. Seyithan
GÜNEŞ
C.50 İnsanlara güven
için akıl ve ahlak bir arada olmalıdır. Birinin eksikliği ile güven ortamı
sağlanamaz. Senden daha akıllı insan değil daha az akıllı insan daha
güvenilirdir, o senin düşünebilğin kadar ayrıntıyı düşünez, senin ona yapacağın
kötülükten daha büyüğünü istesede yapamaz. Güven için hem ahlak hem akıl hem
bilgi hem de zeka gereklidir. Ahlak olmadımı diğerleri olmaz, diğerleri olsa
ahlak olmasa da olmaz. Özlem SÜTÇÜ
C.50 Herkes kendi aklı ve zekası
doğrultusunda hareket etiği için hiç kimse diğerinin müridi değildir.Dünyada
savaşın sebebi;Veto İmparatorluğunun, güzel ahlaktan yoksun olmasındandır. Ramazan VARIŞ