44.Saf
akrabalığa dayalı her çok şey;ya yapışır(şovenleşir),
ya karışı yada çatışır(zıtlaşır) Demirkuş 2008. Özdeyişi çürütünüz. Alternatifler sununuz.
İpucu; Aile, ebeveyn,
cet, ata, ecdat, nesep, sülale, aşiret; siyaseti, yönetimi, devleti;yakın
akraba evliliğinin sonuçları gibi, akrabalığa dayalı çok şey sakat sonuçlarla
doluşuyor.Yakın akraba evliliği kadar yakın akraba siyaseti, devleti,
milleti…vb insanda çoğu şeyin bu yakınlığı sakattır.Yakın akraba evliliği kadar
yakın akraba siyaseti, devleti, milleti…vb insanda çoğu şeyin bu yakınlığı
sakattır. “Çeşitliliğin-Farklılığın Bir Aradaki Yaşama-Kaynaşma
Gerekliliği” Yasasını anlamaya çalışın Sizi tanışasınız diye kavimlere
ayırdım (doğal soylara ve kökenlere dayalı kavimler
ayırdık ki) (ayet). Ben Arap'ım ama Arap'lardan değilim.(Hz. Muhammed
İpucu;Yakın
akraba evliliğinin sakatlıklarını, aile, ebeveyn, cet, ata, ecdat, nesep,
sülale, aşiret; siyaseti, yönetimi, devleti akraba ve aşiret siyasetinin
sakatlıklarını bilimsel ilişkilendirmeye çalışın.
C-44 Akrabalar arsında olan çatışmalar
kaçınılmazdır. Ancak bu tamamen aileden ilişkiyi kesmemiz anlamına gelmez.
Bütün aile büyüklerine karşı sevgi, muhabbet beslemeyebiliriz ancak hepsine de
saygımız olmalıdır. Ayrı şehirlerde olsak bile aile bireyleriyle ilişkimizi
koparmamamız gereklidir.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C.44) Akraba büyük bir iletişim
merkezidir insanlar ilk doğduğundan itibaren annesi babası kardeşleri ve akrabası bulunmaktadır. İşte bu nedenle
insanlar birbiriyle iletişimi bu kurumda başlatmaktadır. Buda insanların
birbiriyle iyi bir iletişim içinde bulunmasını sağlamaktadır. Batı toplumlarına
baktığımızda insanlar üst komşusunu tanıyamaz durumda kapı komşusunu tanıyamaz
durumda işte burada akrabalığın önemi ortaya çıkmaktadır. Salih AYTEKİN
C.44 Akrabalık ilişkisi olan çiftlerin
evlenmeden önce sağlık kontrollerinden geçmeleri ve daha sonra evlenmeleri
gerekir. Sonuçlarda da gördüğümüz gibi hem doğan çocukların hayatını hem de kendi hayatlarını zehir ediyorlar. Yusuf ERGİN
C.44. Allah CC’ nın
bizden istediği herkese eşit muamele etmektir. Ancak insan kendine yakın
olanları bazı noktalarda diğer insanlarda ayırır. Tanımadığımız birinin ölümü
bize hiçbir şey ifade ettirirken yakın birinin ölümü ise bizi derinden etkiler.
Hayat insanın hayatındaki insanların yaşamlarıyla sınırlıdır. İnsan herkesi
tanıyamaz, herkesi sevemez. Yaşamındakilere sadece dokunabilir. Ben bunu sadece
akrabalar için söylemiyorum. Kimi kişiler akrabalarımızdan daha değerli
olabilir, ya da biz öyle görebiliriz.
Barış TURAN
C.44Saf akrabalığa dayalı evlilikte
genelde olumsuz sonuçlar doğurur. Bu yüzden bu tip yaklaşmada uzak durmak
gerekir. Dediğimiz gibi devleti, milleti, çileği ayakta tutmak istiyorsak
çeşitli kültürlere etkileşim halinde bulunup ayakta durmak gerekir örnek olarak
yapılan akraba evliliği sonucunda sakat doğan çocuklar.
BUKET
ÖZÇELEBİ
C.44.Yakın akraba
evliliklerinde sakatlıklar oluyor. Bir ihtimal çocuğun sağlıklı doğması hayatı
bu kadar riske atmaya değer mi? İş yerlerinde hep tanıdık akrabaların
çalıştırılması ne kadar doğrudur. İnsanları tanımak gerektiğini çevrenin büyük
olmasını engeller. Cansu KAHİLOĞULLARI
C.44 ALLAH indirdiği ayette; biz sizi,
kavimlere, ırklara, aşiretlere vb soylara göre ayırdık ki birbirinizle tanışıp
kaynaşasınız diye. Bu ayette ne kadar farklılık varsa; insanlık için o kadar
zenginliktir. Farklılıklarımız zenginliklerimizdir. Bu soyluklar farklı
gelenek, görenek ve farklı kişiliklere sahiptir. İşte bunların bir araya
gelmesi, tanışıp sosyalleşmesi, bunlara ait birçok farklı özelliklerin ortaya
çıkışı sağlanır. Sonuçta yanlış olan doğru olana göre uyum gösterir. Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.44. Saf akraba evliliklerinin doğurduğu
kötü sonuçlar, sakat fertler toplumun huzur ve refahı için büyük bir engeldir.
Bir başka husus ise evlilikte farklı eş seçimi olması hem insanların birbirini
tanıması ve kaynaşması açısından önemlidir. Ersin DEMİR
C.44 Toplum
açısından bakarsak farklı kültürden insanların oluşturduğu topluluk daha
huzurlu olmalı. Daha hoşgörülü ortam oluşur. Diğer yandan aynı kültürden olan
toplumda insanlar bencilleşir.Fatma DURUŞ
C.44. Önermede
bahsedilen akrabalık hakkında bahsedilen varsayımlar kısmen doğru olduğu gibi
kısmen de yanlıştır. Örneğin akraba evliliği hakkında genetik yönden
bakıldığında önerme geçerli ve bilimsel olarak kanıtlanmış gerçektir. Ancak
yönetim hakkında ileri sürülen varsayımın yanlışlık payı da vardır. Örneğin
aile yönetimi kavramı aile içi tertip düzen vs gibi işlerin halledilmesinde
sakatlıktan ziyade yarar sağlamaktadır. Gani
KISACA
C.44 Akraba evliliklerinin kötü
sonuçlarını bilen bir insan zaten böyle bir şey yapmaz. Bilmeyen kimselerinde
bilinçlendirilmeleri gerektiğini düşünüyorum. ( M. Onur YILDIRIM)
C.44 Akraba evlilikleri göz önüne
alındıklarında farklı bir tür oluşmuyor çünkü aynı DNA aynı şahıslar arasında
dönüp duruyor. Siyaset, töre benzeri faaliyetler için bile evlilikler
yapılıyor. Evlilikler farklı insanlarla
olmalı yani akraba olmayan şahıslarla yapıldığından farklılık oluşur(Düşünce).
Mine Şen ALTUNTAŞ
C.44.Biz insanlar herkese eşit muamele göstermeliyiz.Ancak biz insanlar için hayatta daha öncelikli
gelen insanlar olabilir.Biz bu insanları diğer insanlardan ayırırız, daha üstün
tutarız.Bu biz istediğimiz için böyle değildir.Ancak bazı insanlar kişi
hayatında kendiliğinden farklı bir yer edinebiliyor.MÜZEYYEN KAPLAN
C.44Tıpkı akraba evliliklerinde
çocukların özürlü doğması gibi, yakın akraba siyaseti da yapılan işe özür
katar. Ne siyasette ne de yakın akraba evliliğinde DNA yakınlığına değil
sağlıklı mantıklı olana yol vermek esastır.
Neşe ERAY
C 44. Yanlıştır çünkü akraba kan bağının
olduğu kişidir en yakını ise ailedir. Bir insanı ailesinden fazla kimse
düşünemez. Kim düşünür derse yalan söyler. Oktay
YİĞİT
C.44. Nasıl ki yakın akrabalık evlilikleri
sonucun da sakat ve özürlü çocuk sahibi olma olasılığı artıyor veya oluyorsa
siyasette, yönetimde… vb sakatlıklar olur. Pınar
TORAMAN
C.44. Kürdün Türk ile,
Türk’ün Laz ile, Laz’ın Çerkez ile kaynaşıp tanışması lazım. Aksi takdirde
millet, toplum, devlet bekası görülemez. İnsanları hor görmek cahilliktir.
Ahmet’in Kürt, Mehmet’in Türk olması ayrımı siyasi doğrultuda olursa netice
kötü sonuçlanır. “Yaradılan’ı Yaradan’dan ötürü
severim” fikri aşılanmalı ve toplumsal olarak bu konuda gerekli çalışmalar
yapılmalıdır.
Rıfat AKYAVUZ
C.44. Yakın akraba veya kendi
sülalesinden biriyle veya da kendi ırkından birisiyle evlenmek ve sürekli
nesille boyu böyle yapmak insanlar arasındaki hoşgörü ve kardeşliği azaltır. Bu
olay ırkçılığa kadar gider. Salih ERKEN
C.44 İnsanlar yaratılışları gereği
akrabalığa ihtiyaç duyarlar. Her konu gibi bu da müfridleşirse
topluma zararlı olacaktır. Salih YENİOCAK
C.44 Akrabalarla
ilişkilerimizde ne kadar iyi olsak da bazen sorunlarla karşılaşabiliriz.Bence
akrabalarla da aramızda her zaman mesafeler olmalıdır.Fazla samimi olursak
sorunların artacağına inanıyorum. Sema YEŞİLYURT
C.44 Akraba akreptir sözü çoğu zaman doğrudur.Akraba evliliklerinde anlaşmazlıklarla
karşılaşılır.En basiti akraba evliliklerinden doğan çocukların sakat doğma
ihtimali vardır.Bilim de akraba da istemez bu evlilikleri. Şengül GİYEN
C.44.Akrabalığa dayalı çok şey yıkılmaya
mahkumdur.Örneğin;akraba evliliği sonucu sakat çoçuk doğurma olasılığı çok fazladır.Ama akrabalar arasında
siyaset oluşturulursa,ve bu dengeli yürütülürse olumlu sonuçlar edilebilir. Türkan
ÖZARAZ
C.44.Bu özdeyiş doğrudur.Çürütemem.Çünkü
çok yakınlık ayrılık getirir diye toplumda bir söz vardır.Bu söz çok
doğrudur.İnsan ya soyuna çok yapışır,bunun dışına çıkanı da öldürür ya da
birbirlerini öldürürler.Özellikle kırsal kesimde görülen aşiret kavgası,namus
davası bir çok insanın kanının dökülmesine sebep oldu ve olacakta.Farklı
kültürler kaynaşsın ki birlik beraberlik ile üstesinden kalkılmayacak problem
kalmasın ve yeni teoriler ortaya atılsın.Zehra
AKTI
C 44.A) Katılıyorum.
B)kişinin
kendini ilahi bir şekle koymaktansa yaşamın sınırlarını ve kendi doğrularını ve
yanlışlarını belirleyerek sürdüreceği bir yaşamda her ortamda da kendi gibi
olmayı yeğlemelidir.
Zehra
SEMİZ
C.44.Akraba
ilişkilerine dayalı her hangi bir olayda menfaat ilişkileri ön plana çıkar ve
bu doğrultuda yapılanmalar gerçekleşir. Kişisel ilişkiler de çıkar ön plana
çıkar. Seyithan GÜNEŞ
C.44 İnsan hayatta yakın
birilerine ihtiyaç duyar. İnsanın akrabası kendi kanından olduğundandır belki
daha yakın olur genellikle. Bir durumda ihtiyaç veya muhtaç olduğunda akraba
yakın olduğunda ilk yardıma koşan onlar olmalıdır. Özlem SÜTÇÜ
C.44 Akrabalar arasında kapitalist
düşünce olmazsa iyi geçinirler.Fakat kapitalist
düşünce olduğu zaman oarada ölümde olur her şey… Ramazan VARIŞ