4-A-Fert, Aile, Kurum, Bölge, Ülke, Devlet…vb
bazında, Toplumsal sınav denklemin huzurlu adaleti…vb için her kes gücünün ve
bilgisinin yettiği oranda çevresine doğru empati dumanın ve yararlı olmanın ön
koşulu; bedensel, zihinsel ve toplumsal bazda;kendimizi ve
çevremizi doğru tanımakla doğru orantılıdır.
B- İnsanın kendisini nasyonalist,
evrensel, ümmet makamına konumlandırmasını hangi kriterler
belirlemelidir?
C- İnsanın bedensel ve zihinsel
tiryakilik ve zevklerini deşifre etmek veya ortaya çıkarmak olasımı nasıl?Önermelerinin eksiklerini
tamamlayınız.
İpucu;Bu tip insan yetiştirmenin hangi eğitim sistemleri ile mümkün
olacağını düşünün.
C.4
C.4)Olasıdır ancak buda kişinin kendisi
isterse ortaya çıkar. Bedensel, zihinsel birtakım hareketleri dışarı vererek
yapılır.
Salih
AYTEKİN
C.4AToplumsal sınıf derneklerinin huzurlu,adaleti için herkes gücünü sahip olduğu bilgi
alanında topluma yararlı olmak gerekir.Bunun ön koşuluda başta kendimizi daha
sonrada çevremizi tanımamızın yolundan geçer.
BBir insanın bedensel ve zihinsel
tiryakilik zekalarını deşifre etmek mümkündür.O kişi o
tip mekanlara götürerek veya bilimsel yerlerle bunu yapmak mümkündür.Bunu
yerine geçmek eğitimde geçer.
BUKET ÖZÇELEBİ
C-4 Her ne kadar uygun koşullar olmuş
olsa da yine kuralları çiğneyen insanlar ortaya çıkacaktır.Ama
kim bu sayının en aza inmesini istemez
ki?
Mümkündür.Eğer
bu insanın böyle özelliklerini öğrenmek istiyorsak; karşımızdakinin suyuna
gitmeli onun düşündüğü gibi düşünmeliyiz.Ancak böyle olduğu zaman onun yapmak istediklerini o yapmadan
tahmin etme şansımız olur.
Ramazan DEMİRDÖĞEN
C. 4 A- Toplumun temeli ailedir. Ailenin temel unsurları biteydir.Bölge, ülke ve devletin unsuru, refahı ,adaleti,
kişisel sorumlulukla ve nitelikle doğru orantılıdır.Asıl etken birey olduğu
için birey nasıl olursa toplumda o şekilde olur.Kendisini ve çevresini doğru
haklıya bireylerin olması iyi bir toplumu da beraberinde götürür.
B-
Aile ortamı, yaşam tarzı, akran grupları, ailenin toplum
içindeki yeri ve kişinin ilgi alanı insanın kendisini nasyonalist, evrensel,
ümmet makamına konumlandırmasını bu kriterler
belirler.
C-İnsan kendini göstermek için;
herhangi bir konuda bedenini kullanır.Bedenini
kullanmak için;oluşan olgulara göre hareket ederek kendini
gösterir.Yani;tasarladığı yön verdiği bir takım ahlak ve olgularını istediği
doğrultuda açığa çıkartarak kendini gösterir. Deniz BÜYÜKERTAŞ
C.4A Kendimizi ve karşımızdakini çok iyi tanırsak huzurlu olmak için hiçbir sorun
kalmaz.
B Duyarlı bir kişilik gerekir.
C İnsanların verimli olabilmeleri için kişiliklerinin ortaya
çıkartılması gerekir.Çünkü kişi de sahip olduğu
özelliklerin farkında olmaz. İnsanın kendisini keşfetmesi gerekir.Fatma DURUŞ
C.4 A) Bir insanın çevresine ve kendisine
yararlı olabilmesi için öncelikle kendisimi tanıması gerekiyor. Bedensel,
ruhsal ve zihinsel olarak kendini tanıması gerekiyor ki çevresine ve kendine
yaralı olsun.
B)Öncelikle kriter kendini tanıması, anlaması ve neyi istediğini bilmesi
gerekiyor ki bir makama kendisini konumlandırsın.
C) Bir
insanın zevklerini ortaya koyması olasıdır. Ancak bazı insanlar tiryakilerini
ya da zevklerini göz önünde yaşamayabilir. Yani şahsın kendisine bağlıdır. Mine
Şen ALTUNTAŞ
C.4A) İnsan kendisini çevresini ve
fıtratını tanımalıdır.
B) Ahlak ve akıl belirlemelidir. Ama
herhangi biri değil ikisi kişide aynı anda bulunmalıdır.
C) İnsanın bedensel ve zihinsel
tiryakilik ve zevkleri hareketlerinden, olaylara tepkisinden tahmin edilebilir
ama kesinlikle tam olarak bilinemez, ortaya çıkarılamaz. Neşe ERAY
C.4A. Kendimizi ve çevremizi doğru tanımak
la ve tanıtmakla doğru
orantılıdır.
B. Güzel ahlaklı olmak size karşı her şeyi değiştirir. En
iyi makama eriştirir.
C. Bilimin dinle iç içe olduğu ve akıllı(ahlaklı)
insan yetiştiren eğitim sistemi. Pınar TORAMAM
C.4 A:Empati kişisel gelişmişlik açısından en izlenilesi yoldur.Bu yol kişileri sosyalleştirir ve geliştirir.
B:İnsanın
kendisini uluslararasılaştırması ülkesini uluslararasılaştırması demektir.Yani
insan empatiyle ülkesinin gelişmesine doğrudan etkide bulunur.
C:İnsanların
değil de fikirlerinin tartışılması insanın ve ülkenin gelişmesi için büyük ehemmiyet arz etmektedir.Fikirlerin
tartışılması zevklerin ve zihinsel tiryakiliğin deşifresini anlamsızlaştıracağı
için yol olarak izlenebilir. Salih
YENİOCAK
C.4A İnsanın başkalarını anlaması ve
onlara karşı empati duyabilmesi için öncelikle
kendisini tanıması gerekir ancak bu şekilde çevresine yararlı olur. Şengül GİYEN
C.4-A. İnsanın kendisini tanıyabilmesi için
çevrenin bir üyesini alarak değerlendirmekte bir nevi mümkündür. Her ne kadar
dediğim şeyi yansıtamasam da, sonuç olarak insan kendi zihniyetinde olmayan bir
insanı kendi çevresinde barındırmaz. Çevresi iyi olan insanda ahlakı güzel olan
insandır ve çevreye yararlı olur.
B. Bence en önemli kriter
ahlaktır çünkü güzel ahlaklı insan her şeye layıktır.
C .Hareketlerinden anlarsın, ama tam olarak
bilemezsin. Yusuf ERGİN
C 4.Bence insanın kendini belirli
sınırlar içine sokarak sunmasından yana değilim. Yani bu bir nevi
dolandırıcılıktır. En iyisi kalbinin sana söylediği gibi yani içinden geldiği
gibi olmak. Yani, tamamı ile her şeyi ile sen olmak. Zehra SEMİZ
C.4.İnsan kendisini çevresiyle
tamamlar. Goethe’nin dediği gibi insan kendini yalnızca insanda tanır. İnsanın
kendisini nasyonalist (milliyetçi) everensel ya da ümmet makamlarından herhangi
birine konumlandırması bence önemli değildir. Ve hatta gereksizdir de. Çünkü
beni de ve diğer insanları da Allah cc yaratmıştır.
Ve bu yaratışta herhangi bir ayrımcılık olmamıştır. Nihayetinde güneş herkes
için doğuyor.
İnsan
yetiştirmede en önemli koşulun bireydeki insaniyetliğin farkına vardırılması
kişinin kendisinin farkında oluşunun bilincinin uyandırılması olduğunu
düşünüyorum. Esasında insan kendisiyle ilgili özellikleri gerek duruşu gerek
konuşma tarzı gerekse hal ve hareketleriyle apaçık ortaya koyar kişiye konuyla
ilgili sorular sorulsa verdiği cevaplar onun hangi yönlerde tiryakililiği ve
zevkleri olduğunu görülebilir yeter ki gözlem gücü yüksek olsun. Barış TURAN
C.4.A _İnsanlar bir şeyler yaparken hep ön
planda çevresi gibi unsurlar göz önünde bulundurmalıdır. Birine sorarsanız hep
aileme yakışır şeyler yapmam lazım gerekir der ama bunu nefsine göre gerek
yapar gerek yapmaz… Aile, çevre, devlet, ülke bunlar birbirinden ayrılmaz
silsilelerdir. Burada doğru tanınmaktan kasıt bulunduğun ortamdaki insanlara
ortak düşünceleri değer yargıları gelenekleri vb dir.Sen bunlardan birini
aşarsan aile ve çevrede kargaşa ve kargaşa ortaya çıkar. Dışlanır gibi
hissedersin kendini. Bunların onaylandığı yapıldığı yerlerde değişen bir şey
yoktur. Onların içinde kendini daha mutlu hissediyordur. Aileyle kopukluk
yaşamaya başlar. O çevre onun isteklerine uygundur. Çocukların ve gençlerin
birçoğunun koptuğu nokta buradan kaynaklanmaktadır. Amaç buna ters olarak öyle
aileler vardır ki babası içki kumar gibi kötü alışkanlıklar, anne ise her gün
dayak ve çalışarak yaşmanı sürdüren bir aile içinde de çevreye uymamak vardır.
Böyle ortamlardan ve hayatına farklı bir yön çizerek çok iyi yerlere gelmiş
insanları göz ardı edemeyiz.
B_Öfkesine hakim olan hüzünlüdür kendi haline
insanlığın ve dünyanın ahvaline üzülür hüzünlenir vur patlasın çal oynasın zevk
ve sefa ehli iyi görünse de
iyi değildir. Zalimleri farklıları, gafilleri münafıkları övmeyen
yalakalık .
C_Zihinsel zevkler: Bir insan
ne kadar kendini bilen ve yağcılık yapmayandır. Ben iyiyim demeyen… Kendisine yeterse, başka insanlara o denli daha az
gereksinim duyacaktır; haddi zatında başka insanlar da ona o kadar az tahammül
edebilecektir. Yüksek bir zihin düzeyinin bir insanı toplum dışına
itebilmesinin nedeni budur. Doğrudur, eğer zihnin niteliği nicelikle telafi
edilebilseydi, bu insanların büyük dünyasında bile yaşama zahmetine değerdi;
fakat şükür ki yüz tane ahmak bir araya gelse bir tane akıllı adam etmez.
Zihinsel zevklerimizi ortaya çıkarmak mümkündür o açıdan aklımızla mutlaka ön
plana çıkarız.
Bedensel zevkler: Mutluluğa bedensel
zevklerle koşarak değil bilgelikle varılır.(aristippos)Bunun
zihinsel zevkle bağlantısı vardır onunla ortaya koyduğumuz için bunu da ondan
ayırmak mümkün değildir Cansu
KAHİLOĞULLARI
C.4.A-Toplumda bedensel ve zihinsel yönden
eksik kişilerin topluma ve ülkesine faydalı olmasının yolları aranmalı ve bu
kişiler aileden başlayarak yani aile uzmanlar tarafından bilgilendirilerek o
kişinin duyduğu alan tespit edilerek o konuda iyi bir eğitimden geçirilmelidir.
B-Güzel ahlak ve bilgi belirler.
C-İnsanda bulunan kötü alışkanlıkları (alkol, sigara,
uyuşturucu vb gibi) bulup bunların en kolay yoldan çözüp o kişileri topluma
kazandırmak için mücadele edilmelidir.
Ersin DEMİR
C.4 A) Öncelikle öğrenci merkezli eğitim
verilmelidir. Kendinin nerede olduğunu bilen öğrenci kendini tanır.
B) Bu tanımlara kendisi değil
başkalarının uyduğunu söylemesi gereklidir.
C) Zayıf noktası bilinen insanları deşifre
etmek daha kolaydır. Eğitimlerine kendilerine sahip çıkmalarının öğretilerek
başlanması gerekir. ( M. Onur YILDIRIM
C.4. A)İnsan sosyal bir varlıktır ve tek başına
hayatını sürdüremez.Bu nedenle bir çevreye içerisinde yaşayabileceği bir
topluma ihtiyaç duyar.Bu nedenden ötürü içerisinde yaşadığı topluma her yönüyle
ayak uydurmalı, toplumu yaşadığı çevresini iyi tanımalıdır ve elinden
geldiğince toplumuna yararlı olabilmeli bu doğrultuda çaba sarf etmelidir.
B)İnsanın kendisini milliyetçi ümmet
makamlarında birisine konumlandırması önemli değildir.Çünkü
insanlar arasında birini diğerinden üstün kılacak, diğerinden ayıracak herhangi
bir durum yoktur.Çünkü bütün insanların yaratıcısı bir ve tektir
C) Bir kişinin
zihinsel tiryakiliklerini ve zevklerini ortaya çıkarmak için bilinç altına
inilmelidir bana göre.Öncelikle kişinin kendisini fark
etmesi gerekmektedir.Çünkü herhangi bir insan
kendisiyle ilgili olan özelliklerini her tavır ve davranışlarıyla ortaya
serer kendini.MÜZEYYEN KAPLAN
C 4. A- Öncelikle kişi merkezli eğitim daha
sonra ailesel ondan sonra grup eğitim verilmelidir.
B- Bu kriterleri kendisi
değil başka bir kişi tarafsız olan biri kriterleri belirlemeli.
C- Bir insanın zayıf noktasını belirlemek çok kolaydır.
Bundan yararlanmak yerine düzgün bir şekilde onu düzeltmeye çalışmak
gereklidir. Oktay YİĞİT
C.4. A. Katılıyorum.
B. Dil, ırk ve cins hariç tüm kıstaslar
belirler.
C. Yapmak kadar yıkmakta zor. Fakat
yıkılan bir temel tekrar düzenli temel ve daha görkemli bireye sahip olabilir.
Hem formal hem de informal
eğitim ile bunlar aşılanmalıdır.
Rıfat AKYAVUZ
C.4A Eğer çevremize daha iyi
tanır eksiklerimizi daha iyi bilirsek o eksiklikleri kapatmaya çalışırız.
Kendimizi daha iyi tanıyarak da hangi toplumda mutlu olabileceğimizi anlarız.
B Bir insan iç
özelliklerine göre değerlendirilmelidir. Yani Önemli olan ahlaki değerlerdir.
Ahlaki değerler baz alınılarak belli konumlara
getirilmelidir.
.
C İnsanın zihinsel
tiryakilik ve zevklerini deşifre etmek yanlış bir davranıştır. Çünkü bir
insanın zaaflarını ortaya çıkarmak o insanın ruhsal olarak çökmesine sebep
olur. Sema YEŞİLYURT
C.4.A.Kendimizi ne kadar tanıyorsak o
kadar etrafımızdakilere yararlıyız demektir.
B.Aldığı
eğitim ya da kendisini tanıdığı oranda kendisini konumlandırabilir.
C.Karşımızdakini
ne kadar iyi tanırsak o kadar deşifre etme olasılığımız yüksektir. Türkan ÖZARAZ
C.4.A.Öncelikle bir insan insana değer
veriyorsa başka hiçbir şeye gerek duymadan(ırk,giyim,köken)
bütün insanlığı düşünmelidir.Ve bu insanları seviyorsa öncelikle doğru insan
olmalı,kendini geliştirmeli,güzel ahlaklı saygılı olmalı,çalışkan olmalı ki hem
ailesinin gözünde,hem peygamberimizin ümmeti olarak,hem de dünya çapında zaten
önemli bir konumdadır.Zehra AKTI
C.4. A. Her canlıya bir ömür verilmiştir. Ama düşünmek ve düşüncesi
sonucu vardığı yargılar üzerine hayatını konumlandırma gücü sadece insanlara
bahşedilmiş bir güçtür bunun neticesinde de insan huzurlu ve mutlu olabilmenin
yollarını arayıp durur bir ömür boyu. Bunu en güzel yollarından biri de
çevresindeki insanlarla iç içe ve bir duygudaşlık kurarak yaşamasıdır. Bu yönde
insanın farkına varması gereken en önemli kıstas de önce o insanın kendini
tanıması ve kendi istekleri doğrultusunda ama toplumsal bazda
geçerli bir yöntem geliştirmesidir. Zira mutlu olmanın yolu mutlu etmekten
geçer.
B. Nasyonalist ümmetten kasıt eğer millete bağlılıksa
bunun kıstaslarından en önemlisi insana değer vermekten geçer. Unutmamak
gerekir ki şuan içinde yaşadığımız kâinat sadece bir İnsan (as) için
yaratılmıştır. İnsana değer vermemizi gerektiren bir diğer sebepte bizim de
insan olmamızdır. Bence en basit ve anlaşılır sebep de budur. İnsanlar
birbirlerine bağlı ve iç içe yaşadıkları sürece nasyonalist ve evrensel
ümmetten bahsedebiliriz. Gani KISACA
C.4.(A)
İnsan bir süre olsun yaşadığı yerlere acı, tatlı birçok duygusal ve anısal
kökler salıyor. Sopranomsu sesler eşliğinde, ölçü ve değer farklılıklarının
sadece görenler-görmeyenler arasında bir gerçektir. Bu baş döndürücü yaşam
ahengine, amaçlarına bağdaşmayan görünümlerden ziyade, insan kendini doğru
tanıyıp, anlarsa gerek bedenen gerekse zihnen ve tüm yapısıyla daha faydalı
olur.
(B)
Yüksek insani değerlerin olduğu
bir konumun kriterlerini belirlerken, göz önünde
bulundurulması gereken en önemli unsurların başında; ahlak, doğru düşünme
yetisi ve kabullenme katsayısı olmalıdır. Şöyle ki; etkin ve doğru bir şekilde
düşünmek yanlış faraziler kapılmadan, akıl ve mantık yardımıyla en doğru karara
varma, bunun sonucu olarak ahlaki bir erdemle yeni değerler yaratarak,
gerektirdiğinde ise menfi çıkarlarını göz aradı ederek kabulleneme katsayısını
en düşük seviyede tutabilmektedir.
(C) Eylemlerimizi arzu, niyet ve
amaçlarımıza göre, kontrol altında tutabilme ve belirleme gücü; kişinin belli
eylem ve ya da eylemleri gerçekleştirmede sergilediği bir dış zorlama ya da
zorunluluk olmaksızın kararlaştırma ve uygulama gücü; eyleme neden olan, eylemi
başlatabilen yetisidir. Yani iyi bir insan profili
çizebilmek için uygulanması gereken eğitim modeli, dayatmadan ziyade, öğrenci
endeksli, öğrenciye doğruyu karar kılmada yol gösterici olmalıdır. Seyithan GÜNEŞ
C.4 A. Çevremizi ve kendimizi iyi
tanımamız, çevre ile ilişkilerimizde çevreye ne gibi yararlar sağlayacağımızı
bilmemize yardımcı olur.
C.4 B. Kişinin düşünce yapısı, yaşadığı
çevre, insanlarla olan ilişkileri ve dini inançları gibi kriterler
belirleyebilir.
C.4 C. İnsanların bedensel ve zihinsel
tiryakilikleri deşifre edilebilir. Bu bazı sorularla, gözlemlerle veya kişinin
kendi
davranışlarından öğrenebiliriz. Salih
ERKEN
C.4 A- Bulunduğumuz çevre içerisinde
yararlı olmak onlarla empati kurmak için onları ve kendimizi doğru tanımalıyız.
Bunun yanında doğru adımlarla, sağlıklı düşünebilmeliyiz. Güzel ahlaka sahip
olabilmeli ve çevremizdeki her şeyi sevebilmeliyiz. Özlem SÜTÇÜ
B- İnsan demek için zaten önce insanlık
kriterlerini geçmiş olmalıdır. Nasyonalist, enensel, ümmet, makamına
konumlandırabilmek için kriterleri aile, çevre, düşünce, yaşayış, ahlak gibi
kriterlere belli oranda sahip olabilmelidir. Özlem SÜTÇÜ
C- Kişinin beden ve zihinsel tiryakilik
ve zevklerini deşifre edebilmek samimi bir ortamda belki bir piskiyatrist
eşliğinde karşılıklı tatlı dil ile konuşarak ortaya konabilir. Özlem SÜTÇÜ
C.4A Eğer insan empati
kurarsa daha doğru düşünür ve iyi sonuca varır. Ramazan VARIŞ
B İnsanın kişiliği, düşünce ve yaşama tarzına bağlıdır. Ramazan VARIŞ
C Olasıdır.Çeşitli deneyimler sonucunda deşifre
edilebilir. Ramazan VARIŞ