94.A-Gerçekleri yaşayarak tanımak ve geleceğe yürümekle, gerçeklere iman ederek yaşamak arasındaki farkların ortaya çıkardığı toplumsal sorunlar nelerdir nasıl çözülebilir? Gerçekler hakkındaki iletişimsizlikler, düşünce ve kavram yanılgılarını eğitimle nasıl ve hangi yöntemler-uygulamalarla –olanaklarla çözülmeli? Toplumsal, hayvansal ve çevresel bağlamlarda Gerçekler hakkında algıda doğru değişmezliği sağlamak için neler yapabiliriz?
İpucu;bir bilim insanının bilimsel gerçekleri bedensel, zihinsel ve çevresel olarak üzerine uygulaması ile , bir peygamberin ayetleri üzerine uygulayarak yaşayarak hayatına güncellemesi ile ortaya çıkan sonuçları yani bilimsel makaleler ve peygamber hadisleri düşünün.
B-İzafi ve geçici gerçekleri (kalıcı-sürekli olamayan enerji halleri konumu) yani doğa ve doğa ötesindeki realiteleri;zihinsel, bedensel ve çevresel olarak bilimsel ilahlaştırmak veya deccallaştırmak ne demektir?
C- Doğayı, İnsanları, Sistemleri,Evrimin Prensipleri,Evrimsel Mekanizmaları, Evrim Bilimini, Evrimleşmeyi, Evrim, Evrim Kuramı kavramlarını kaosa sürüp kavram yanılgısını ortaya çıkartarak, …vb insanların inanmaya ve iman etmeye fıtratı (yapısal) yatkınlıklarından ve gereksinimlerinden yararlanarak veya bu gereksinim ve yatkınlarını bilimsel olarak suiistimal ederek liyakatsiz ilah ve inanç sistemleriyle doldurmak ne demektir?
İpucu; günümüzde, evrimciler (evrimin avukatları-horozları) ve yaradılışçıların(dinin avukatları-horozları) bilimsellik adına yaptıkları,sözde tartışma, kargaşa ve keşmekeşlerinin cehaletini düşünün.

 

C.94. A.  PEYGAMBERLER VEYA BİLİM İNSANLARI BİR GERÇEĞİ HADİS VEYA BİLİMSEL MAMALELERDE söylemeden önce o gerçeği kendi üzerlerine uygulayarak yaşadıktan sonra ortaya çıkan neticeler sonucunda davranırlardı. Bir şeyi yaparak-yaşayarak gerçek olup olmadığını anlayabiliriz.

       B.Doğa ve doğa ötesindeki gerçeklere tapmak veya onlardan nefret etmek anlamında kullanılmıştır.

   C.Evrimciler ve yaradılışçılar sözde bilimsellik adına ortaya atıkları düşünceler kargaşa ve safsatadan ibarettir. birisi insanın akli ve ruhi değer yargılarını görmezden gelir, diğeri de insanın fıtratı ve gereksinimlerini  görmezden gelir .Fuad KARADAĞ

C.94

A: Bilim insanı toplumdan yapmak istediği bir şeyi ilk önce kendi üzerine uygulamalı, daha sonra topluma uygulamalı.

B: Doğada herhangi bir şeyi kendine kutsal saymak.

C:

Mehmet ŞAFAK

C.94

A.Yani bir şeye görerek, yaşayarak, tecrübe ederek inanmak veya öyle alışılageldiği için inanmak arasındaki farkın ortaya çıkardığı toplumsal farkları görerek çözümler üretebiliriz

B.Bilimin kutsanarak; bilimsel teorilerin, din haline getirilmesi gibi bir sapma tehlikesi her zaman söz konusudur. Bugün tıp alanındaki bazı yaklaşımların, yöntemlerin ve tedavi usullerinin kutsanmasını, buna örnek verebiliriz

Son olarak şunu söyleyebiliriz ki, bilim ve teknoloji, mucizevî gelişmeler kaydettikçe; İnsanoğlu, kendisinin ve bilimin sınırlarını unutarak, bilimi yahut kendisini ilahlaştırma gibi bir sapmaya yönelmektedir. İnsanın yahut bilimin ilahlaştırılması ise, insanlığı ilkel paganizm mertebesine düşürür.

C.Evrim teorisi tamamen safsatadır Hilal KUL

C.94 A.Yaşayarak geleceğe yürürsek sağlam adımlarla yürümüş oluruz.Hatalar yapılarak sorunsuz bir topluma ulaşmış oluruz.

         B.Kalıcı ve geçici doğa ötesi şeylere ilahlaştırıp tapmaktır.

         C.Evrimciler de yaradılışçılarda bilimsellik adına sözde tartışmaları bilime fayda sağlamamaktadır. Sevgi BARBARUS

C.94A.Birincisinde gerçeği görme ve yaşama(hakkal yakın)diğerinde ise inanma ve yaşama(ilmel yakın) vardır.

      B.Şu an için doğru bilinenleri ebedi doğrularmış gibi kabul etmek demektir ki ;bilim her zaman kendini yenilediğinden bunları ilahlaştırmak yanlıştır.

     C.Yaratıcının ortaya koyduğu mükemmel ve ortaya koyduğu sistemleri görmezden gelip inançsızlıkla o sistemler yerine eksik sistemler inşa etmek demektir.Hatice MERT

C.94 A. Gerçekler ancak yaşandıkça anlaşılır. Bu şekilde sağlam adımlarla ilerleriz.

        B. Bilimsel kavramlara tapmak, Ruhani gerçekleri unutarak yaşamaktır.

        C.Dar çerçeveden etrafı izleyen 2 gruptan bahsediyoruz. Harmanlamayı sevmeyen 2 grup. Berna SİMEKLİOĞLU

C.94 A Bilim adamının gerçekleri görerek yaşamın uygulanması ile peygamberlerin gerçekleri ayetlerde görmesi farklı bir durumdur bence peygamberler yaşamını tamamıyla bir gerçeğin üzerine yapmışlardır istenende zaten budur ama bilim adamlarının gerçekleri yarın değişebilir bu onların yaşamlarının da yarın değişebileceği anlamına gelir bence oysa inançta bağlılık vardır.

B:bilim belki izafi bakar bazı kavramlara ama inanç sistemlerinde bazı şeyler kesin kabul görürü ötesi yoktur. Allah ın varlığı gibi görmeden inananlardanım.

C:evrimciler eldeki verilerinden faydalın alarak bazı kargaşalar ortaya çıkarmaya çalışırlar hâlbuki bana göre tamamıyla safsata. Ahmet ERTUŞ

C.94Gerçekleri yaşayarak öğrenmek güzel ama zaman engeli olduğu için çok fazla yol almak mümkün olmaz. Gerçeklere iman ederek yaşamak ise toplumsal sorun oluşturmaz.Saray İLTER

C.94 Toplumsal ve dini kuralları toplumsal gelişmeleri dine uyarlayacak şekilde bir uyum sağlamak için her iki kuralda bireylere sağlıklı öğretilmelidir. Elif KIRKAĞAÇ

C.94 A. Bilim adamları ve peygamberler olaylar karşısındaki tavırlarında daha önce yaşadığı deneyimler ve kendisine gelen ayetlerde edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hareket ederlerdi.

B.İnsanoğlundaki inanç duygusu kimi zaman onun hak yolunu bulmasını

sağlamış, kimi zamanda onu küfre sürüklemiştir. Bunun içindir ki insanlar anlam veremediği doğaüstü olaylarda kendilerine sürekli tanrılar yaratmışlardır örneğin güneşin tutulması ve sağladığı yararlar sayesinde güneşe tapan insanlar olmuştur.

C.Evrimciler, gerçekliği doğrulanmamış düşünceleri ortaya sürerek insanları

inanç zafiyetlerinden yararlanarak bir yerlere varmaya ve insanları sömür. Salih KOÇYİĞİT

C.94 Gerçekleri algılamak ve onları yaşamak için akıl ruh ve zekânın birlikte hareket etmesi gerekir. Eski insanların güneşe aya tapınmaları ve onarlın sadece sürelerince görünmesi belli bir süre sonra o insanlara şaçma gelmiştir. Ve onlara tapınmaktan vazgeçmişlerdir. Orhan KAÇAK

C.94. İnançsız hiçbir kimse yürüyemez. Kendini bunun dışında tutanlar genelde toplumda canilik, intiharlar artar. İç, inancın sağlanması ile olur. ASLI ATAŞ
C.94 Bütün gerekçeleri yaşayarak öğrenmek için her bireye milyonlarca can gerekir. Suyun boğduğunu öğrenmek için suda boğulmak, ateşin yaktığını öğrenmek için ateşte yanmak gerekir. Fahri ERGÜN