77.Eğitim ve öğretimle; insanı evrenselleştirmek, insanlaştırmak ve geliştirmek ile insanı hayvanlaştırmak ve doğaya musallat olarak varlıklaştırmanın belirtileri ve ölçüleri neler olabilir?
İpucu;
dünyada mevcut eğitim sistemlerinin ve değer yargılarının tarihi uygulanışını;ilk insandan günümüze ve geleceğe doğru değerlendirip;Roma İmparatorluğunda arenalarda insanı- hayvanları dövüştürmeyi-yarıştırmayı (sadizm tiryakiliği-mazoşistleri), günümüzdeki kavga-şiddet ve hayvani sporların liyakatsizliğine ve insanın çevreye-geleceğe-doğaya musallat sorunlarına alternatifler geliştirerek düşünün. Parasız ve menfaatsiz ikram değer yargılarına sahip edepli insanları eğitim ve öğretimle nasıl ortaya çıkarırsınız.
   İnsanın bedensel ve zihinsel uğraşılarının bilinç altına kaydedilir ve zamanla ahlakına yansıyacağından emin olabilirsiniz. Yani insani öğretimle ve eğitimle güzel ahlakla(peygamber ahlakı) ile donatılması zaruridir.
   İnansın sevgisini, aşklarını, ilgisini doğaya ve hayvanlar alemine kaptırdığının farkındalığnı yitirdiğini yani bu konuda cahilleşmiş olduğunu-olabileceğini düşününün.1,2,3,4
    Deccali
 bir zihniyetle insanın sömürü ve bilgi edinme aracı olarak kullanılabileceği kadar zayıf ve farkındasız varlık olabileceğinden emin olabilirsiniz. Toplumsal mantığın ferdi mantığa oranla hantal ve zavallı olabileceğinden emin olabilirsiniz.

C.77 Eğitim ve öğretim insanı evrenselleştirir fakat bunu sadece akıl ve zekâ ile değil tüm sanal araçlarla gerçekleştirmedikçe hiç bir zaman maddecilikten kurtulamazlar. İnsan sadece madde değil aynı zamanda manen bir yapıya da sahiptir Hilal KUL

C.77 Belirtileri davranış ve insan ilişkileridir. Sevgi BARBARUS

C.77 Eğitimin amacı insanı geliştirmektir.tahrif edilmemiş eğitim sistemleriyle bu mümkündür.ancak amacından sapmış eğitim sistemleri insanı figüran eder ve alçaklaştırır.Hatice MERT

C.77 Davranış ve insan ilişkileridir. Berna SİMEKLİOĞLU

C.77 Eğitimde bence ölçüt şu olmalı eğer bize birilerini eğitilmemiz söylenecekse ben sadece şunu yapardım bireyin iç dünyasına inmeye çalışırdım ve oraya kendimin değil bütün insanlığın doğrularını eklerdim Ahmet ERTUŞ

C.77 Eğer kişi kendisine, çevresine ve doğaya faydalı ise ve çevresindeki insanları kendinden faydalandırıyorsa bu eğitim ve öğretim başarılıdır. Tersi ise başarısızlıktır.Saray İLTER

C.77 İnsanları belirli konularda (zekâ ve yetenek) yarıştırmak, onları hayvanlardan daha düşük seviyelere düşürür. Mehmet ŞAFAK

C.77 Bir insan paylaşımcı olup aklıyla hareket ettiği sürece parasız ve menfaatsiz değer yargılarına sahip edepli kişidir. Eğitim ve öğretimde insanı güzel ahlakla donatmak mecburidir. Aksi takdirde insani değer yargılarımızı doğaya kaptırıp kapitalist düzenin hayvani(nefsi) varlığı oluruz. Fuad KARADAĞ

C.77 Her insanın eksik yanı vardır. Bunu eğitim ve öğretim sayesinde aşabilir. Eğitim insanı bilim adamı, alim, güzel ahlaklı kişiler yapabildiği gibi hayvani biri haline de getirebilir. Örneğin birçok insan spor olsun diye avcılık eğitimi almakta bunun sonucunda da doğaya zarar vermektedir. Salih KOÇYİĞİT

C.77 Eğitimle insanlar gelişir doğrular öğretilir. Ama aynı eğitimle insanlar kullanılabilir. Elif KIRKAĞAÇ

C.77 günümüzde ziraatçıların zararlı tarım ilaçlarını faydalıymış gibi gösterip âdete reklamını yaptığı fizikçilerin nükleer enerji çevreci göstermeleri ve bu kişilerin brançlarında üst tabakalarda bulunmaları artık ne kadar doğalsa günümüzde edepli ve çevreye insana saygılı bireyler yetiştirmek o kadar zordur. Orhan KAÇAK

C.77. Eğer bilim adamı insanlık için bir virüs yok etmek için bir panzehir bulabileceği gibi bazı bilim adamları ise kendi çıkarları için insanlığın yok olması için virüs üretebilir. ASLI ATAŞ
C.77 İnsanı evrenselleştirmek imkânsız ancak ortak noktalarda buluşturmak mümkün.  Fahri ERGÜN