14-Din-bilim-yönetim
sistemleri arasında; laiklik hangi koşullar ve bedensel-zihinsel eylemlere köprü
hangilerine uçurum olmalıdır? Kısaca Laiklik sistemi;İnsanlığın,
devletlerin…vb hayırlı bekası için işe yarayanlardan uzak işe yarmazların
suçlarına ve günahalarına liyakatli yakın tuzak olmalıdır. Demirkuş 2008.Sorusunun
yanıtı yerine doğru ve liyakatli oturtulmadıkça en az evrim kavramı kadar bu
kavram insanları bir yerlerine oturtur. "Genellikle bilenlerin
bilmeyenlere göre kendilerini yararlı konumlandırmaları farzdır".Demirkuş
2008. Yani alimin zalimin halinden, Ehillin cahilin halinden, İnananın
inanmayanın halinden anlamsı ve çözüm üretmesi daha evla ve doğaldır.
İpucu;din, bilim ve yönetim sistemleri kavramlarını liyakatli ve
algıda değişmezlik derecesinde doğru öğrenilmesinin mutlak gerekliliğine
inanarak çözüm önerin. Yani Allah dinleri göndermeseydi veya bilim yapmayı
yasaklasaydı dünyanın hali bu gün ne olurdu? Dinsiz ve
inanç sapıklarıyla kaynaşan bir dünya düşünün. Dinler neden Allah CC.
Tarafından gönderildi!! Ör.Adem AS. sabanı, Nuh AS. gemi yaptırmasaydı...vb
yani peygamberlerine bilimle ilgili olan zanaatı ret ettirip bir hırka bir
lokma önerseydi ne olurdu?1, 2, 3
C.14.Her insanın
özgürce dinini yaşaması,bütün inançlara saygılı olması,her fikrin yaşamasına
imkan vermesi bakımından laiklik köprü olmalıdır.ama dini
siyasete-yönetime-rejime karıştırıp dini istismar edenlere bir uçurum olmalıdır
laiklik.Fuad KARADAĞ
C14-Bilim ilahi aşka götüren
yoldur..ve dünya düzeni ilahi aşka bağlıdır.Din olmasaydı hiç bir şekilde düzen
yerine oturamazdı.Elif KIRKAĞAÇ
C.14 Laiklik; bilim ile dine
köprü olmalıdır. Öncelikle laiklik, bilim, din kavramları tam anlamıyla
öğrenilmelidir. Allah C.C dinleri göndererek ilim ve bilimden elimizi
çekmememiz gerektiğini buyurmuştur. Ancak kavramların yanlış bilinmesi laikliği
din ve yönetimde uçurum haline getirmiştir.Berna
SİMEKLİOĞLU
C14:Şüphesiz Allah gücünü ve kudretini
bize göstermek için bilimi, ona şükretmek ve saygı göstermemiz içinde dinleri
göndermiştir ve biz insanlara yol göstermek için insanlar içinde en bilgin ve
âlim olan peygamberleri rehber olarak seçmiştir. Laiklik din ve bilimin bir
arada toplumun ne inanç sistemine nede yaşamına fazla müdahale etmeden dengede
tutup yaşatması gerekir. ORHAN KAÇAK
C.14 Sözlük anlamı din ve devlet
işlerini ayırmak ise dinle uçurum yönetim ve bilimle köprü olmalı.Hatice MERT
C.14 Laiklik hepsine köprü
olmalıdır.Bunları istismar edenlere de uçurum olmalıdır. Sevgi BARBARUS
C.14 Herkesi aynı anda çukura
sürüklemektense bunu doğru kullananlar için bir köprü diğerleri için uçurum
olsun Hilal KUL
C.14 Laiklik din bilim ve yöntemler
arasında bağlantı sağlamalıdır. Bunu da hayırlı bekası için işe yarayanlardan
uzak işe yaramazların suçlarına ve günahlarına liyakatli tuzak olmaktır. Mehmet ŞAFAK
C.14 Eğer biz gerçek İslami kurallara
göre yönetilseydik her şey adil olurdu.Saray
İLTER
C.14 .Din asla ilime ve bilime karşı
değildir bence sadece bilimin kötü ellerde şekillenmesine karşıt değildir
şayet karşı çıkmış olsaydı günümüz
koşullarında geride kalırdı inanç tamamıyla insanlar vahşileşip sapıklaşacaktı
2000 yıllarda bile İslamiyet en önemli model olarak kalabilmektedir.
Bilimin önemi her anlamda günümüzde ve eski
yaşamda hep vurgulanmıştır bilim gerçeğin gözüdür tabi bunu yaparken ruhsal
yanlarımız ıda ihmal etmemiz
gerekir.örneğin inanç buyutu.din bence bilime karşı değildir kainatı
kavramak bizi biraz daha dine yaklaştırabilir.peygamberlerde bu gerçeği görerek
gerçeğe bilimselliğe vurgu yapmıştır. Ahmet ERTUŞ