S 95.Dini ve bilimsel değerler henüz tanışma aşamasının arifesinde iken:siyaset; bilimsel ve dini değerlerin ifrat ve tefritlerinin arkasına gizlenerek, bilim adamalarını bu iki arenada boğuşturuyor? Önermesinin eksiğini tamamlayınız.
İp ucu;evrimin ve yaradılışçığın
avukatlıklarını düşünün.
C 95.Doksan dördüncü cevabımda söylediklerim burada da geçerli. Hamit MENÇUK
C 95. Saklanan bilmediğini veya tek taraflı olduğunu gösterir. Kazanın yanında yer almaksa siyaset değildir! Çünkü temsili heyeti oluşturamaz! M. Sait DEMİR
C 95. Din ile bilimi yönlendiren siyaset oluyor. . Hatice TUNCER.
C.95 Din bilime göre daha kesin bilgilerdir ve bilimle boğuşturmamak gerekmektedir. BAHAR YILDIZ
C.95 daha öncede dediğim gibi siyaset tamamen düşünceden oluşmaktadır bence din ve bilimi karşı karşıya getirmemek gerekir çünkü ikisinin etkileşiminde çok yararlı şeyler ortaya çıkacaktır.Nesrin EKİNCİ
C 95.Din ve bilim insanın var olması için olması gereken iki önemli olgudur.Liyakatsiz kişiler bunları toplumdan uzaklaştırmak için birçok senaryo oluşturmaktalar. İdris MANTAŞC 95. kendini gizleyen kişiler ne yaptığını farkında olmadan hareket eder.ve bu şekilde siyaset yapılmış sayılmaz.ve siyaset de olamaz.Mehmet Şirin ARTUK
C 95. Kazanın yanında yer almak siyaset değildir! Erdinç YEŞİLYURT
C.95 aslında bu tamamen inançsız olan insanların yaptığı güçlü siyasetle var olan oyunlarını kurallarına göre oynamaktan başka bir şey değildir evrim bir şeyleri ispatlamaktan çok inançlı insanları nasıl dinden ederim mantığına bürünmüş kirli sinsi oyunları oynayan siyasetçilerde evrimle çoğu insanın hassas yerlerinden vurarak sualtından saman yürütmek isterler.evrim koz olarak kullanılır. . Mesut ASLANC 95. meydana gelen bu karışıklıktan da kendileri faydalanıyor olması onlara gerekli ortamı hazırlıyor zaten Cahit Özkan
C 95din ve bilim ayrı kategorilerdir onları ayrı ayrı ele almalıyız. Ömer GEZİCİ
C.95: Dini ve bilimsel değerlerin çatışmasına yol açan siyaset, bilimsel ve dini değerlerin ilerlemesini engellemektedir. Dilek KARABAYRAKTAR
C 95.Siyaset kendi çıkarları doğrultusunda her şeyi mahvedebiliyor. Seyhan IŞIK
C 95. bunu yaparak ellerine ne geçer bilmem.bilim adamlarını serbest bıraksalar bilim adamlarından daha çok faydalana bilirler.Ahmet ESER
C.95.neden yaratılışı savunanlar hep dindar ve evrimi savunanlar ateist insan objektif olamıyor bu konuda . Menşure DAĞLAR
C 95.Siyaset kendi çıkarları doğrultusunda tek çalışırsa felaketler başlar.Abdullah DENİZEDALAN
C.95.Bir toplum için bilim ve dinin mutlaka olması gerekir fakat siyaset o kadar gerekli değildir çünkü şu anda Afrika’nın bazı kavimlerinde siyaset parti gibi olgular olmamasına rağmen hayatlarını devam ettirebiliyorlar.Melek BOZANER
C.95.Din, bilim ve siyasetin birbirinden bağımsız hareket etmesi gerekir.Selma ZENGİN
C.95.Siyaset kendi amacından sapmıştır ve insanlar siyaseti kendi menfaatleri için kullanıyorlar.Bu durum ister istemez din ve bilime de yansımıştır.Çiğdem YİĞİT
C.95.siyasetçiler dini ve bilimi kendi çıkarları için kullanıyor. HAYRETTİN KARABUDAK
C95 bilim adamları bu arenada boğuşurken çıkar çevrelerinin de işine geliyor Celal TİLGEN
C 95. Siyaset din ve bilimde kendine yarayan her şeyi kullanır. MUZAFFER CEYLAN
C 95. Din, bilim ve siyaset birbirinden bağımsız olgulardır. Hepsini kendi kategorisinde değerlendirmek gerekir.Hatice ŞAHİN
C 95. Buradaki eksiklik terimsel olarak verilen değerlerin birbirine uyuşmamasıdır. Tekin ÖZBEY
C 95. Siyaset amaçlar kullanarak halkı etkisi altına almaktadır. Ama bunların din veya bilim olmaması gerekiyor. Çünkü sürekli etkileşim altındaki bu olgular parçalanması yanlış olacaktır. ZEYNEL EDE
C 95. Dini ve bilimi sağlam temeller üzerine kurup, henüz tanışma safhasında olan bu iki kavram için çok hassas davranmak gerekir. Yoksa birbirlerini kemirirler. Muhsin ERSAN
C 95. Evrimciler ve yaradılışçıların avukatlıklarını yapmalıyız. Emre Özden
C 95.Dini ve bilimi siyasete alet edenler her ikisinin çatıştığı noktada devreye girip onları birbiri içersinde çürütmeye çalışıyor.Meral YILMAZ
C95. Dini ve bilimsel değerler henüz tanışma aşamasının arifesinde iken; siyaset, bilimsel ve dini değerlerin ifrat ve tefritlerinin arkasına gizlenerek bilim adamlarını bu iki arenada boğuşturuyor. Bu aslında çok gereksiz bir boğuşturmadan ve gereksiz gündem oluşturmadan ibarettir. Çünkü dini ve bilimsel değerlerin özleri gereği çatışmaması gerekir. Din , günümüzde bilimin aydınlattığı gerçek olarak kendini daha da ifade edebilmekteyken bu boğuşturma sadece gereksiz gündem oluşturmaktan ibarettir. N.BİLGİN
C 95. Herkes kendi işini yapmalıdır;yani imam dini kuran-I kerime gore açıklar.Ama evrimci diye bir meslek yoktur.Bu yüzden böyle bir işe bilim admlarının soyunmasına gerek yoktur. Uğur YÜCEDAĞ
C 95. Dini ve bilimsel değerler birbirini tamamlayan unsurlardır. Bu ikisini ayıran güçler vardır. Dini ve bilisel değerleri bilmeyen bilim adamlarını dini ve bilimsel değerlerle boğuştururlar. Abdulmevla OKTUAY
C 95.bu iki kavramı tam anlamıyla anladıktan sonra aralarındaki ortak yönleri yada farklılıkları tartışa biliriz.Cebrail HAN
C 95. Aslında din ile bilim kardeştir onlar birbirini tasdikleyen değerlerdir.Bazen aralarındaki iletişim eksikliğinde ise siyaset araya girip onu kullanarak kendine taraftarlar toplamaktadır.Bu ise ayırıcı ve bölücü bir faaliyettir. Ercan ÇiFTÇi
C 95. En büyük metriksi olan dindir. Siyasetin kalkıp dinle bilim alimlerine kafa tutması cahilliktir. Sevgi ALMAK
C 95.bu iki kavramı tam anlamıyla anladıktan sonra aralarındaki ortak yönleri yada farklılıkları tartışa biliriz. .Liyakatsiz kişiler bunları toplumdan uzaklaştırmak için birçok senaryo oluşturmaktalar Ahmet DUSAK
C 95.Bazı yobaz ve kapitalist sistemlerin bilimsel ve dini değerleri kullanarak bilim adamlarını kendi çıkarları için yok ediyorlar. Kerime TAŞ
C 95. Saklanan bilmediğini veya tek taraflı olduğunu gösterir. Kazanın yanında yer almaksa siyaset değildir! Çünkü temsili heyeti oluşturamaz!Bedih EROĞLU
C 95-Bu önermede tam bir eksiklik bulunmamaktadır. Evliyalara her dönem ihtiyaç vardır. Mehmet Salih Gökhan
C 95. Siyasetçiler din ve bilimi ayrı iki kategoriye ayırarak bunları bir biriyle boğuşturuyor.Halbuki dinsiz ilim kör, ilimsiz din topaldır. ŞEHMUS AKYÜZ
C.95. Bazı siyasetçiler kendi görüşünü desteklemeyenleri dininden dolayı rakip azaltmak için fişliyor bence bu oyunlara izin verilmemeli. Zehni GÜN
C 95din ve bilim ayrı kategorilerdir onları ayrı ayrı ele almalıyız. ilyas AKTÜRK
C 95. hocam inanın siyaset bilim din falan diye TV kanalarında zırvalayanların kafa ütülemelerinden bıktım. Bu soruda da bunları gördüm ve yine başım ağırdı. BARIŞ HOZMAN
C.95 Bence din ve ilimi ayrı yerlerde olmalıdır. Her şey kendi metriksinde devam ederek hayatını sürdürmelidir. ADEM BATARAY
C.95 Allah bizi siyasetin oyunlarından korusun. Siyaset insanı karşısındaki insan haklı da olsa farklı bir siyasi arena temsilcisi olarak zıttı ise haksız görür. Böyleyken çözüm bulunmuyor. İRFAN CEYLAN
C.95 Din ve bilim bir vücudun azalarıdır. Onları karşı karşıya getirmek ahmaklıktır. SEVDETA ŞİŞMAN
C.95.Siyaset; evrimcileri ve dini kullanarak bilim adamını bu iki kavram arasında hapsediyor. (FATİH KAPLAN)
C 95. Siyaset amaçlar kullanarak halkı etkisi altına almaktadır. Ama bunların din veya bilim olmaması gerekiyor. Çünkü sürekli etkileşim altındaki bu olgular parçalanması yanlış olacaktır. ZEYNEL EDE
C 95.Siyaset evrimi savunanları ve dini kullanıp bunlar sayesinde halkın kafasını karıştırıyorlar. BURHAN KORHAN
C 95. Siyaset, dini ve bilimsel değerlerin
savunduğu alanları kullanarak birbirine zıt duruma düşürmektedir. Fahriye
İNCE
C. 95.Din,bilim ve siyaset birbirinden ayrı konulardır. Osman KILINÇ
C 95. Herkes inandığı olgunun avukatıdır. Selman BÜYÜK
C 95.Siyasettin amacı ortalığı velveleye vermektir.Başka bir şey
söyleyemem. Mahmut ERBAY
C95.Günümüzün
politikacıları ve siyasetçileri bilimi kendi çıkarları doğrultusunda
kullanıyorlar.dini olarakta insanların duygularıyla oynuyorlar.Mehmet fatih
ŞENGÜL
C 95. Gereksiz şeylerle uğraşıp reyting arttırma çabaları bunlar.A.KONUKSEVER.
C 95. ideolojiler, modern çağda, “din” in yerini doldurmaya girişmiş
tasarımlardır. Pozitivizm ise modern ideolojilerin oluşmasına yol açan
ontolojik bir üst tasarımdır. Yani bir paradigmadır. O halde; Dinler ile
ideolojiler arasındaki fark nedir? Dinler çıkış noktalarını aşkın ve metafizik
kaynaklardan alırlar, ideolojiler de pozitivist paradigmadan oluşur. İBRAHİM
ÖZDEMİR.
C 95. Dini ve bilimsel değerler henüz tanışma aşamasının arifesinde
iken: siyaset; bilimsel ve dini değerlerin ifrat ve tecritlerinin arkasına gizlenerek,
bilim adamlarını bu iki arenada boğuştuktan sonra boğuşturma kirasını istiyor.
Murat ÇELEN