S 86.Asil aslanlar; açken, ciğer sofrasında belli olur. Demirkuş 2008 Öz deyişi batılı, doğulu, kuzeyli ve orta doğulu kavimlere uygulandığında (kıtlıkta ve açlıkta) hangi sonuçlar alınır. Birer cümle ile yanıtlayınız.

İp ucu;geçmişte bu kavimler: açlık, kıtlık ve bollukta çevresine nasıl davranmışlar.dünya besin piramidinin döngülerini parçalayan(çevre sorunları) veto imparatorluğunun aslan devletlerinin ve finolarının geçmişini dikkate alınız.

C 86. Komşusu açken tok yatan bizden değildir demiş Peygamber efendimiz Bu şiarla hareket edilse zaten bir sorun kalmaz.gerisi boş laf.Hamit MENÇUK

C 86. Burada hangi sofraya oturtulduğu önemlidir. Asil aslan asılsız sofraya zaten oturmaz! Bazı düşünceler vardır ki ; Açlık her insanı dize getirir düşüncesi çürür. Çünkü düşüncesinin yanlışlığına varana ve ikramın yanlış anlaşıldığını bilene etkisinden ileri gidemez. M. Sait DEMİR

C 86. Asil insanlar  ne kadar aç olurlarsa olsunlar önlerindeki nimetlerden yeterli ve gerektiği kadarıyla yetinen varlıklardır. Hatice TUNCER.

C 86.Menfaat farzlarının metriksinde olmayanlar asil insanlardır.Asaletlerini her zaman her yerde korumasını da bilirler. İdris MANTAŞ
C 86.. Yani kimin ne olduğunu anlamak için, önce onu bir şeylerle sınamak gerekir. Asil olanlar, açken ciğer sofrasında belli olur. Yargısı kesinlikle doğru bir yargıdır  HAYRETTİN AYDIN

C.86 dürüst insanlar hiçbir zaman,yaşamının hiçbir alanında menfaati için çaba sarf etmiştir.

Batı insanları dünya menfaatleri için dünyayı kasıp kavurdular küçücük bir hayvanı bile dünyaya yararı varken onlar kişiliklerinin bozuk çanlarını çalıp durdular.kendi lüks yaşamları için her şeyi yok sayan yine batılılardır. BAHAR YILDIZ

C.86.İnsanlar açlık durumunda bir yiyecek bulduklarında asıl paylaşımları ortaya çıkar.Neyin ve kimin ne olduğu ortaya çıkar.Selma ZENGİN
C 86. En fazla gözü aç olan batılılardır. En gözü tok olan orta doğulu kavimlerdir. Bu insanların sahip olduklarına ne kadar muhtaç olduğunu gösterir. Doğan ERGÜN
C.86
ortada bir sömürü olduğu zaman yok insan haklarında bahseden veya efendim dünya dengesini korumaktan bahseden kimi devletlerin bazı durumlarda bunun tam aksini meydana getirdiklerinden şüphe yoktur.bunlar menfaat gereği kendi asıl yüzlerini tam olarak gösterirler. Örneğin ABD demokrasiden insan haklarından söz ederken  ve oraya mevcut rejimi yıkıp düzen getirmek için girip ciğeri görünce nasıl hayvanlaşıp katliama girdiğini hepimiz biliyoruz. . Mesut ASLAN

C 86. tabiî ki manevi değerleri olan toplumlarda daha farklı olacaktır Her şeye mette gözüyle bakmayan insan nefsine dur diye bilecektir Ömer GEZİCİ

C 86. Bence kıtlıkta ve açlıkta asilliklerinden eser kalmaz.Ahmet ESER

C.86: Batılı kavimler kıtlıkta da açlıkta da açtırlar çünkü gözleri doymaz. Kuzeyli insanlar fırsat kollarlar. Doğulu ve orta doğulu kavimler ise her zaman tok olmaları gerekirken hep aç kalmışlardır. Dilek KARABAYRAKTAR

C.86.Midesi aç olan insandan ideoloji den söz etmesini bekleyemeyiz Allah bile nefsi açlıkla terbiye ediyor Menşure DAĞLAR

C 86.Bazı kavimler bolluk zamanında gerçek kişiliklerini göstermezler. Zor durumda kaldıkları zaman korkunç yüzlerini göstermeye başlarlar. Seyhan IŞIK

C 86. Kimin gerçek asil olduğu açken; yemek yerken beli olur. Abdullah DENİZEDALAN

C 86. temelde ahlak olunca cevap kısadır. İdleri ön planda olan tok, ahlakı ön palanda olan ise açtır. Cahit Özkan

C.86.Asil insanlar ne kadar aç olursa olsunlar yiyecek buldukları zaman bunları bilinçsizce tüketmek yerine başkalını da düşünen insanlardır. İnsanlar ancak zor durumlarda gerçek kişiliğini ortaya koyarlar. Çiğdem YİĞİT

C.86.Bu durum sadece açken değil zor durumda olduğumuz veya iyi günümüzde bile çevremizdekileri unutmamamızı gerektirir. İnsanlar açken en yakınını bile düşünmeyerek bilinçsiz davranabilir. Melek BOZANER

C.86.Yemek yeme insanların temel gereksinimlerinden biri olduğu için bu durumda ne yaptıklarını bilmezler. Asil insanlar hangi durumda olurlarsa olsunlar çevresindekileri de düşünürler.İrfan CEYLAN

C.86.Asil aslanlar açlık sofrasında sadece kendilerini düşünmezler diğerlerini de düşünürler.Benciller ise sadece kendi midelerini düşünürler.Sevteda ŞİŞMAN

C.86 asil ve şerefli insanların(doğulular) hiçbir zaman kendilerini menfaat karşılığında satmadıkları şeref ve izzetleri için mücadele ettikleri tarihin gerçekleri içersindedir. Batı emperyalizminin dünyayı menfaatler uğruna her türlü kişilik dışı hareketler gösterdikleri de tarihi bir gerçek. N.BİLGİN

C86 bunu devlet bazında açıklarsak önemli olan gelişmek değil sömürmeden gelişmektir. Celal TİLGEN

C 86. Burada hangi sofraya oturtulduğu önemlidir. Asil aslan asılsız sofraya zaten oturmaz! Bazı düşünceler vardır ki ; Açlık her insanı dize getirir düşüncesi çürür. Çünkü düşüncesinin yanlışlığına varana ve ikramın yanlış anlaşıldığını bilene etkisinden ileri gidemez.Mehmet Şirin ARTUK

C.86.Batı insanları dünya menfaatleri için dünyayı kasıp kavurdular küçücük bir hayvanı bile dünyaya yararı varken onlar kişiliklerinin bozuk çanlarını çalıp durdular.kendi lüks yaşamları için her şeyi yok sayan yine batılılardır Ahmet DUSAK

C.86.batılı toplumlar kapitalist zihniyettedir açta olsalar tokta olsalar her şeyi kendilerine almak isterler.ancak diğer toplumlar az da olsa çevresindekileri düşünürler. . HAYRETTİN KARABUDAK

C 86. Komşusu açken tok yatan bizden değildir diye buyurmuş Peygamber efendimiz Bu ayetle hareket edilse zaten bir sorun kalmaz.gerisi boş laf.Erdinç YEŞİLYURT

C 86. İradesine hakim olmayla ilgili olduğundan şu an ki topluluk ve kültür kaynaşmasıyla kişi bazında farklı sonuçlar alınır. MUZAFFER CEYLAN

C 86. Batılı devletler sürekli sömürge yapan yani aç olan halklardır. Bu devletler insani değerlerini vicdanlarını kaybetmişlerdir. Orta doğu sürekli sömürge durumunda olduğu için bu devletler ise bu kavramdan uzaktırlar. Hatice ŞAHİN

C 86.Bollukta  insanlar çevresine bakmaz.Sadece  kedisini  düşünür.Ama  açlıkta bu  tür  insanlar  diğerlerine  muhtaç  kalırlar ve  onlardan  dilenirler. Barış  DEMİRTAŞ

C 86. İnsanlar israfçı olmamalıdır. Bolluk içerisinde olsa da israfta kaçınmalıdır. Tekin ÖZBEY

C 86. Bir fıtratı belli etmek için kullanılan yöntemdir. Emre Özden

C 86.Asil insanlar her ne şartta olursa olsun başkasının hakkını gasp etmeyendir. Kendi payına düşenle yetinendir. Kerime TAŞ

C 86. Asil olanlar, açken ciğer sofrasında belli olur. Yargısı kesinlikle doğru bir yargıdır. Yani kimin ne olduğunu anlamak için, önce onu bir şeylerle sınamak gerekir.  Muhsin ERSAN

C 86.Açlık insan ve hayvanların en büyük zaafıdır.Yani asalet acizken bile başkalarına saygı duyup onları anlamaktır.Meral YILMAZ

C 86.zayıf ceylanı gördüğünde pençesini çıkaran aslan misali emperyalistler ülkeleri pençeliyor. Cebrail HAN

C86’’yiyiniz içiniz ama israf etmeyiniz.ancak ALLAH israf  edenleri sevmez.ayetinin düsturuna uyarsak sorun kalmaz.Mehmet fatih ŞENGÜL

C 86. Bunu uyguladığımız kavime göre değerlendirebiliriz. Batı ciğer sofrasına oturduğunda ciğeri görmemişliğiyle parçalayacak onu sadece kendine alacaktır.Doğulu kavim ise daha önceden o ciğerden yediği için ve açlığı da tattı için yavaş yavaş paylaşarak yiyecektir. Ercan ÇiFTÇi

C 86. Asil insanlar kıtlıkta ve açlıkta , insan farkı gözetmeksizin ellerinden geldiği kadar  ellerinde bulunanı paylaşırlar. Abdulmevla OKTUAY

C 86. İnsanlığı ve demokrasiyi savunanların güç eline geçtiğinde en acımasız kişiler oluyorlar.(ör:veto imparatorluğu) . Uğur YÜCEDAĞ

C 86. Bu özdeyişte temel kriter asil insanların yaşamsal sorunlara rağmen değer yargılarını göz önünde bulundurmalarıdır. Mehmet Salih Gökhan

C 86. Bu özdeyişi kullandığımızda batılı insanlar sofrada çok asil davranırlar.okadar çok insanın aç kalmasına sebep olanlar asil olamazlar. Sevgi ALMAK

C 86.Menfaat farzlarının metriksinde olmayanlar asil insanlardır.Asaletlerini her zaman her yerde korumasını da bilirler. İlyas AKTÜRK

C 86. Bollukta  insanlar çevresine bakmaz.Sadece  kedisini  düşünür.Ama  açlıkta bu  tür  insanlar  diğerlerine  muhtaç  kalırlar ve  onlardan  dilenirler. Kadir AVCİ

C.86. İnsanın dalavereliği anlatılmaktadır insan yapması gerekeni gerçektende işinin başında yapıyor mu yapmıyor mu. Zehni GÜN

C 86. doğulu batılı veya kuzeyli güneyli olmasının hiçbir farkı yoktur.çünkü asillik para ile ölçülebilecek bir davranış değildir ve asil insan asildir. BARIŞ HOZMAN

C 86. Varken vermek yok iken şükretmek. ŞEHMUS AKYÜZ

C 86. Burada hangi sofraya oturtulduğu önemlidir. Asil aslan asılsız sofraya zaten oturmaz! Bazı düşünceler vardır ki ; Açlık her insanı dize getirir düşüncesi çürür. Çünkü düşüncesinin yanlışlığına varana ve ikramın yanlış anlaşıldığını bilene etkisinden ileri gidemez.Bedih EROĞLU

C.86.Hemen hemen bütün Afrika ülkeleri tarım ve yeraltı kaynakları bakımından zengin olmasına rağmen halkın büyük çoğunluğu aç. Bunun temel nedeni veto imparatorluğunun bugün buraları halen sömürge olarak kullanmasıdır. (FATİH KAPLAN)

C 86. Gerçek dostluklar,gerçek asillikler durumun zor olduğu anlarda belli olur. Yoksa her zaman dost olduğumuzu söyler asillikler yaparız. Bu tüm zaman ve mekanlar için geçerli olmalıdır. Yani her işte tutarlılık gereklidir. ZEYNEL EDE

C 86.Ortadoğu ve Afrika ülkeleri yer altı ve yer üstü kaynaklar bakımından zengin olmalarına rağmen bu ülkelerde açlık ve kıtlık var. Bunun nedeni halen veto ülkeleri tarafından sömürülmeleridir. BURHAN KORHAN

C. 86.Aslan açken ciğer sofrasına oturtulsa hiç kimseye bir şey vermez her halde bugünkü Amerika  ve AB hep büyük payların sahibi olmak isterler Afrika orada unutulmuş bir açlıklar gemisidir. Osman KILINÇ

C.86 Sanırım savaş başlar. ADEM BATARAY

C 86.Batılıdan orta doğulu kavimlere gelindikçe daha güzel sonuçlar elde edilir.Çünkü hala doğu ve orta doğulu kavimlerde kıtlık ve açlık vardır. Mahmut ERBAY
C 86. Batılı kavimlere uygulandığında ki zaten batılılar şuanda bile ciğer sofrasına düşmüş ve insanlığı çevre sorunları ile karşı karşıya bırakmıştır. Fahriye İNCE
C 86.
Bu toplumlar için bir felaket olur hep sömürülürler. selman BÜYÜK

C 86. Gerçek güçlüler ancak yoksulluğun yaşandığı bir ortamda güçlü oldukları anlaşılır. . İBRAHİM ÖZDEMİR

C.86 Asil insanların hiçbir zaman menfaatleri için kendilerini satmadıklarını anlıyorum bu sözden. Günümüzde menfaatleri için kendilerini satan devlet,düşünce bulunmakta.A.KONUKSEVER

C.86 Kimin daha göçlü olduğu aynı şartlar altın da bulunurken yapılan çatışmada bulunur. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 86.Menfaat farzlarının metriksinde olmayanlar asil insanlardır. Asaletlerini her zaman her yerde korumasını da bilirler. Nesrin EKİNCİ

C 86. Batılılara baktığımızda maddiyat için her kötülüğü yapacak bir ahlaka sahiptirler. Doğulular. Kuzeyliler ve orta doğulular bu konuda batılılara göre çok daha iyi ahlaka sahiptir. SİNAN UZUNDEMİR

C 86. Batıda yamyam doğurur. Doğuda paylaşma doğurur. Kuzey ve orta doğuda kan gövdeyi götürür. Murat ÇELEN