S 69.Evrim Bilimine kafa tutan cahiller sabitedir (Darwin psikozu, Sabite psikozu, Evrim sendromu). Anayasanın değişmez maddeleri yada dinin farzları gibidirler. Bunlara karşı evrimi inatla savunanlar (Değişim psikozu, Değişim sendromu ) ise değişimdir. İkisinin arasına girmek akıl işi değildir. Hatta taraf tutmak, fahri avukatlık yapmak, kafa zımparalamak yada kafa ütülemeye gelmez? Önermesinin safsatalarını eleştiriniz. İp ucu;Değişmek istemeyeni Allah C.C. değiştirmezmiş(ayet), 400 yıl matbaayı düşünün. İnatla azim arasındaki farkı bilmek gerek.
İp ucu:Bedensel ve zihinsel olarak çözdüğümüz her şeyin hasılatı ve enerjisi bize döner ve onu kullanırız. Zihinsel enerji dengemiz sıhhatli doyuma ulaşır.Artık evrim için ve evrimin ara formlarını bulmak için değerli bilim insanlarımızın kafa yorduğu bu enerjinin kendilerine neden dönmediğini düşünün. Burası yemen giden enerjimiz gelmiyor acep neden. Kendini akıllı sanan biri/leri bilerek bilmeyerek kontrolündeki kara deliğe/lere bir taş atmış…vb. Sonuç veremeyecek tartışmalar da inatla azim arasındaki çizgiyi beynimize kazımak zorundayız, kayıp etsek bile. Her mide her yemeği, her zihinde her sorunu, problemi, kitabı her zaman çözemez, kaldıramaz. Türkiye toplumu, halkı olarak adil ve liyakatli iş yapmaya karar vermeliyiz.
Bu ip ucunu, birçok sosyal, ekonomik, iktisadi ve bilimsel sahaya genelleye bilirsiniz. Ör;demokrasinin sinerjitik enerjisi bize niye dönmüyor. Daha güzel çözümler üretmek için; Veto İmparatorluklarının metriksilerini aşmak zorundayız.
İnsanların
zihinsel ve bedensel olarak: pozitif, nötr, negatif ve varyasyon
aşamazlarına/aşılmazlarına ulaşmanın yolu; var olanların hepsini
aşmasından/aşmaktan geçer. Ulaştığı bu aşmaz, aşılmaz hudutlardan kavradığı,
sağladığı bilgileri asrına güncelleyerek; geçmişini, zamanını ve geleceğini
razı edip rahatlattıktan sonra; geleceğe yönelik çözüm ve yollar açar.
C 69.Bilimsel siyaset:yanlış bilim ayrı siyaset ayrı olacak.siyasilerin bilime göre hareket etmesi gerekir.Dini siyaset:yine yanlış,bu ikisi arasındaki ince çizgiye dikkat etmek gerekir.Bazı siyasilerin yaptığı gibi dini kendi emelleri için kullanmaları yanlış.Siyasi siyaset:bu herhalde siyaseti siyasete karıştırmak olur ki, böyle bir şeyde olursa her şey şimdiki olduğu gibi çorba gibi karışır. Hamit MENÇUK
C 69. Evrimi bilimde çıkarıp başka şeylerle alakadar edilirse, maksadından sapmış olacaktır. Ama dediğiniz gibi, bunların kafa yontmaktan başka işleri olamaz. HAYRETTİN AYDIN
C.69. Dinin farzlarının değişmediğini o dinin gerçek kaynağından alınmış olması şartıyla inandığı için gerçekleşmiştir. Bilmediklerini ise ya sorgulama gerekliliğini duyar yada duymaz. Çünkü tatmin olmuştur. Bilim de ise bu geçerliliğin geçerli olmadığını göremeyişindendir. Aynen dinde cahil olanların dini korumak amacıyla savunup ortaya atığı bilgilerin daha faydalı olduğunu sanrınsa kapılanların bilimde de geçerli olduğunun ispatından anlaşılır. M. Sait DEMİR
C 69. Evet. Çünkü onlara göre tek doğru kendi doğrularıdır. Eğer herkes güzel ahlaklı, liyakatli olsaydı o zaman bizlerin dünyaya gelmesinin bir anlamı ve önemi olmayacaktı. Çünkü Allah ( c.c ) kullarını sınamak için özgür bırakmıştır. Hatice TUNCER.
C 69. Bunlardan uzak durmak lazım.Allah korusun bizi de cahilliğe götürür. İdris MANTAŞC.69 değişmek istemeyeni ALLAH değiştirmezmiş ayeti çok güzel bir açıklamadır bir şeyleri verirsiniz iyiyi kötüyü doğruyu güzeli ayırt etmek için tüm fırsatlar verilmiştir. BAHAR YILDIZ
C.69.Her doğrunun mutlaka araştırılması gerekir çünkü geçmişte bile yıllarca doğru bilinenlerin yanlış olduğu ortaya çıkmıştır.Allah bize akıl ve düşünme yeteneği vermiştir.Bu yüzden doğru ve yanlışlarımızı yargılamalıyız.Selma ZENGİN
C 69. Evrim bilimi üzerinde fazla durmamalıyız. Evrime taraf da tutmamalıyız. Bunun yerine evrimin ara formlarını için bilim adamlarının üzerinde çalıştığı enerjinin kendisine neden dönmediği üzerinde durmalıyız. Demokrasinin getireceği güzel şeyleri bulmak için öncelikle batının metriksini aşmak zorundayız. Doğan ERGÜN
C 69. bir topluluğun doğru dediğine inanmak zorunda mıyım. Sürü anlayışına uymak işime gelmiyorsa ben ne yapayım. Dayatmalar ile bir şeyi kabullendirmek daha yanlış değil mi. . Cahit Özkan
C.69 onlar kendilerince haklı olan tarafları irdelerler ve bunun kesin ve değişmez olamadığını savunurlar . halbuki onları hiçbir şekilde inandırmak söz konusu değildir.bunu ta ebu cehil dönemin de görürüz ebu cehil peygamberimize ya Muhammed ben senin peygamber olduğuna inanıyorum ama neden sen diye bir türlü kabullenememiş… Mesut ASLAN
C 69. din Allahın kanunları öldüğü için zamana göre değişmez Ömer GEZİCİ
C 69. değişmeyen tek şey değişimdir. Her ne olursa olsun her şey zamanla değişir. Ahmet ESER
C.69: Sonuç vermeyecek olan tartışmalar yapmak boş yere zaman ve enerji kaybından başka bir şey değildir. Dilek KARABAYRAKTAR
C.69.peygamber bile tebliğ edicidir .dinde zorlama yoktur Ama dine davet bulunur Menşure DAĞLAR
C 69.Evrim bilimine kafa tutmakta evrimi savunmakta akıllıca bir iş değil.Biz ne kadar uğraşırsak uğraşalım değişime hazır olmayanları değiştiremeyiz. Seyhan IŞIK
C 69.Bilimsel siyaset:yanlış bilim ayrı siyaset ayrı olacak.siyasilerin bilime göre hareket etmesi gerekir.Dini siyaset:yine yanlış,bu ikisi arasındaki ince çizgiye dikkat etmek gerekir.Bazı siyasilerin yaptığı gibi dini kendi emelleri için kullanmaları yanlış.Siyasi siyaset:bu herhalde siyaseti siyasete karıştırmak olur ki, böyle bir şeyde olursa her şey şimdiki olduğu gibi çorba gibi karışır. Mehmet Şirin ARTUK
C 69.Bilimsel siyaset bilimle uğraşılan siyaset demektir,dini siyaset ise din uğruna verilen mücadeledir,siyaset siyaseti ise sadece mücadele yani bir parti için yapılan mücadeledir.İnsan olmadan hukuk yapmanın anlamı yok o halde hukuk ancak ve ancak insanla şekillenir yoksa hukuktan söz edilemez.Erdinç YEŞİLYURT
C 69. Ayette belirtildiği gibi kimse zorla bir şeye inandırılamaz.Eğer ki kişi tatmin olmuyorsa kendisi araştırıp bulmalıdır. İnatlaşmak, bir şeye körü körüne bağlanmaktır.azim ise bir şeyi sonuna kadar öğrenmektir. Her konuda diğer görüşlere açık olmak gerekir.Hatice ŞAHİN
C 69.Bu gün halkımız kıblesini kaybetmiş durumdadır. Abdullah DENİZEDALAN
C.69.Bası genel geçer bilgiler vardır herkes tarafından bilinen bunlara kafa tutmak zaten anlamsızdır.Çiğdem YİĞİT
C.69.Allah insanlara düşünme yeteneği vermiştir etrafındakileri sorgulamak için.Hiçbir bilgiyi veya doğruyu olduğu gibi kabul etmek zorunda değiliz yoksa hayvanlardan farkımız kalmaz.Melek BOZANER
C.69.Eskiden kesin doğru olarak bilinen birçok şey şimdi doğruluğunu yitirmiştir.Dünya sürekli değişiyor ve etrafındakileri de değiştiriyor hiçbir şey sonsuza dek kalıcı değildir.İrfan CEYLAN
C.69.İnsanlar inanmak istediği şeylere inanırlar değişmek istemeyeni Allah bile değiştirmezmiş.Boşuna sonuç vermeyen çabalarda bulunmamalıyız.Sevdeta ŞİŞMAN
C.69 ipucun da verildiği gibi dinde alimler ne kadar değerli ise dünyadaki bilim adamları dünyevi uygulamalar için en az o kadar değerli olmalı yani o işin alimidirler. Onları kötüye kullanamayız. N.BİLGİN
C.69 Değişmeyen tek şey Allahın kuraları ve kanunları değişmez diğerleri değişe bilir bunu günümüzde açık olarak da görüyoruz yıllardır doğru bildiklerimiz şimdi yanlış çıkmak ta Celal TİLGEN
C.69 Azim bir işi yapabilmeye karşı olan inancıdır fakat inat hırsa yakın bir terimdir inat bizi bazen mutsuzluğa sürükleyebilir.Ahmet DUSAK
C.69.Allah insanların doğruyu bulmaları için gerekli her şeyi onlara sunmuştur.ancak insanlar doğruları görmemek için gözlerini kapatırsa inatla yanlışları,doğru olarak kabul etmeye devam ederse onlar için yapılacak pek bir şey yoktur. HAYRETTİN KARABUDAK
C 69. İnsanın bir fikri olmalıdır. Bir düşünceyi benimsemiyorsak diğerini benimsemeyi bilmelidir.Asıl yananlar bir fikri olmayanlardır. MUZAFFER CEYLAN
C 69.Bence herkesin fikrine saygı duymalıyız.Herkes düşünce özgürlüğüne sahiptir.Kim neyi savunuyorsa onlara karışmamalıyız Barış DEMİRTAŞ
C 69. Evrimin değişmeyecek bir şeyi yok ki değişsin. Hâşâ bu Allah tarafından indirilen bir şey değildir. Bunu savunanlar da işlerine geldiği için savunurlar. Tekin ÖZBEY
C 69. Bedensek ve zihinsel olarak çözdüğümüz her şeyin hasılatı ve enerjisi bize döner ve onu kullanırız. Zihinsel enerji dengemiz sıhhatli doyuma ulaşır. Emre Özden
C 69. Evrimi bilimde çıkarıp başka şeylerle alakadar edilirse, maksadından sapmış olacaktır. Ama dediğiniz gibi, bunların kafa ütülemekten başka işleri olamaz. Muhsin ERSAN
C 69.Evrim bilimine kafa tutmak da onu savunmakta insanı belli bir noktaya taşımaz.Meral YILMAZ
C 69.Gelişen ve değişen bilime karşı durmak geri kalmışlığın temelini oluşturur. Fakat evrimi tamamen kabul etmeyişi bir sosyal sabitelik olarak görmüyor ve kabul etmiyorum. Emine ÖZTÜRK
C 69.yüz yılardır evrimi daha doğrusu Darvinsizimi savunan insanlar kör bilgiler çerçevesin de ayrılmamışlar. bunlarla mücadele değişimciler üstlendikleri zor görevi yerine getirmek için arabacı oluyorlar . Cahil insanlar sahip olduğu yanlış bilgiyi inatla doğru kabul edip hayatı pahasına savunurlar tabi ki bunları değiştirmek kolay değil. doğrudur Allah istediğini hidayete erdirir doğruyu buldurur.Cebrail HAN
C 69. evrime karşı savunmak veya onu desteklemek gerekmez.her şeyi öğrenmek iyidir.ama öğrenirken kendi terazimizde tartmak çok önemlidir. Sevgi ALMAK
C69.Önermesine katılıyorum. ALLAH(cc) diyor ki ‘ Benden isteyin ki size vereyim’ Mehmet fatih ŞENGÜL
C 69. En başta inat başkadır azim bütün bütün başkadır. İnat yanlış da bilsen doğruda bilsen o karada saplanıp kalmaktır bir nevi sadece bildiğini okumaktır.Azim ise bildiğine kavuşmak hatta onunda ötesine çıkarak yol açmaktır.Bu iki kavram arasına giren ezilir biri + sonsuzda diğeri – sonsuzdadır en iyisi bunları birleştirip bir arada kullanmak en efdalidir yani inatla azimleşmektir. Ercan ÇiFTÇi
C 68. Bilim insanları siyasetin eylem malzemesi olamazlar. Siyasete malzeme olan cahillerdir. Abdulmevla OKTUAY
C 69. Bence insanlar karga soyundan gelmiştir.Maymun soyundan geldiğini varsayanlara cevap olsun. Uğur YÜCEDAĞC 69.Evrimin tartışılması evrime karşı olmak demek değildir. Hayat sürekli değişimlerden ibarettir. Bu değişimlerin bize enerji olarak dönmesi bize yarar sağlar. Kerime TAŞ
C.69 onlar kendilerince haklı olan tarafları irdelerler ve bunun kesin ve değişmez olamadığını savunurlar . halbuki onları hiçbir şekilde inandırmak söz konusu değildir.bunu ta ebu cehil dönemin de görürüz ebu cehil peygamberimize ya Muhammed ben senin peygamber olduğuna inanıyorum ama neden sen diye bir türlü kabullenememiş… İlyas AKTÜRK
C.69. Ben insan evrimleşmediği görüşündeyim ama insanlar belli özellik üzerinde yoğunlaşabilir darwinin hipotezi ise daima tartışma konusu olduğu için anayasa gibi anlaşılıyor Türkiye de baş örtüsünü sanki halk anayasayla yasaklanmış olduğunu sanması gibi. Zehni GÜN
C 69. bir insan her zaman kendi seviyesindekilerle tartışmalı onlarla muhatap olmalıdır. Eğer din cahilleriyle(çok tehlikeli) evrimi tartışırsanız bu tartışma olmaktan çıkar, televizyon tartışmalarına dönüşür. Bu yüzden savunulan her şeyin araştırması yapılmalı ve buna göre düşünce açıklanmalıdır. BARIŞ HOZMAN
C 69. Allah her şeyi insanların eline vermiştir. İnsan Allah’a bir adım atığında Allah insan on adım atar. ŞEHMUS AKYÜZ
C 69.Bilimsel siyaset:yanlış bilim ayrı siyaset ayrı olacak.siyasilerin bilime göre hareket etmesi gerekir.Dini siyaset:yine yanlış,bu ikisi arasındaki ince çizgiye dikkat etmek gerekir.Bazı siyasilerin yaptığı gibi dini kendi emelleri için kullanmaları yanlış.Siyasi siyaset:bu herhalde siyaseti siyasete karıştırmak olur ki, böyle bir şeyde olursa her şey şimdiki olduğu gibi çorba gibi karışır. Bedih EROĞLU
C.69 Değişmeyecek bir şey yok,bazı konular haricinde tabii.bazı aşamadığımız konular var.A.KONUKSEVER
C.69. Bazı bilim cahilleri birçok kişinin yanlış dediği çürütülmüş bilgilere halen doğru olduğunu söylüyorlar. Nedeni de açıktır. Kendi menfaatlerine uyduğu için bunu sürekli diretiyorlar. Birde değişmek istemeyen bazı safsatanlar vardır. Bunlar ise 400 yıl önce matbaanın icadını istemeyen zihniyetteki kimselerdir. Sanki doğruları görmek istemiyorlar. (FATİH KAPLAN)
C 69. Yaşamda her şeyin mutlak bir sorgulanması gereken bir tarafı vardır.Eğer sorgulamazsak yeni doğruların bulunması mümkün olmayacaktır. .ZEYNEL EDE
C 69.Bilim cahillerinin büyük bölümü birçok kişinin yanlış dediği çürütülmüş bilgilere halen doğru olduğunu söylüyorlar. Nedeni de açıktır. Kendi menfaatlerine uyduğu için bunu sürekli diretiyorlar. BURHAN KORHAN
C. 69. Kişiler hep bildiklerini okumamalıdırlar belki daha güzel fikirler vardır.bilim siyasetin gölgesinde kalmamalı bunu siyasetçi yapmalı bilimi özgür kılmalı. Osman KILINÇ
C.69 Onların kapasitesi bu kadarını kaldıramadığından öyle düşünürler. Halbuki beyin güçlerini biraz zorlarlarsa yanlış olduğunu anlarlar. ADEM BATARAY
C 69. Evrim bilimine kafa tutanlar ile
evrimi inatla savunanlara bir şeyler anlatıp onları değiştirmek mümkün
değildir. Evrimi inatla savunan bilim adamların kafa yorduğu bu enerji
kendilerine dönmez. Çünkü bu enerji akla ve mantığa uymayan enerjidir.
Fahriye İNCE
C 69.Değişime açık olunmalıdır.Mahmut ERBAY
C 69. Evrime ve değişime açık olmayan insan durağan ve değişimi asla kabul
etmeyen bir odunsu şeklindedir. İBRAHİM ÖZDEMİR
C.69 Tartışma öğrenme amaçlı yapıldığında tartışmadır. Aksi taktir de amacından sapar. İki cahil kesimin arasına girilmemeli. SEYFETTİN ÖZTOSUN
C 69.her zaman karşı çıkanlar olacak demek düşünce onlara ters gelmiş ki karşı çıkmışlardır. Nesrin EKİNCİ
C 69. Bu durum aynen körü körüne bir inatlaşmanın olmasında kaynaklanmaktadır. SİNAN UZUNDEMİR