S 5.İnsanın tüm mantık sistemleri ve
sıfatları ile doğal döngülerdeki tüm mantık sistemleriyle, arasında nasıl
ilişki vardır?
C 5. İnsan düşünebildiği kadar vardır.
Ve olduğu kadar da döngüye dahildir. Muhsin ERSAN.
C.5.Birebir bir benzerlik olduğunu söyleyebiliriz.
Olumsuz bir olay nasıl ki bizim psikolojimizi bozuyor ve daha sonra
hastalanmamıza sebep oluyorsa, doğaya verilen bir zarar sonucu doğada buna
tepki göstererek intikamını alır.Hamit MENÇUK
C
5. Yerine göre mantıklı yerine göre
mantıksız ilişki vardır. M. Sait DEMİR.
C 5. İnsanını
tüm mantık sisteminin ve sıfatlarının birlik ve bütünlük içerisinde yer
aldığı gibi doğal döngülerdeki gibi tüm mantık sistemleri de birbiri ile
bağlantılı ve bütünlük içerisinde olmak zorundadır. Hatice TUNCER .
C.5 İnsanın tüm mantık sistemleri ve
sıfatları doğal döngüdeki tüm mantık sistemleri ile aynı olmasada
birbirleri ile ilişki ve paralellik arz eder.BAHAR YILDIZ
C.5 İnsan düşünen bir varlık olduğu için
tüm mantık sistemleriyle ve sıfatları ile doğal döngülerdeki en önemli unsurdur.SEVDETA ŞİŞMAN
C.5 Düşünen varlık insandır
.Bunun için bütün mantık sistemlerinde ve doğal döngüde olmak zorundadır.İRFAN CEYLAN
C 5. insanın tüm sıfatları çevrelerini
algılama ve anlamlandırma çabası içindedir.
CAHİT ÖZKAN
C 5. Bence insanların tüm mantık
sistemleriyle arasında ihtiyaca dayalı bir ilişki vardır. Ahmet ESER
C 5.İnsanın mantık sistemleri diğer varlıklarınkinden daha üstündür.İnsanı diğerlerinden ayıran en büyük özellikte bu farklılıktır. İdris MANTAŞ
C.5.eyer insan kapitalsice bir yaklaşımla doğaya baktığı zaman dağîyi
bitirir. Her zaman küçük gördüğü hayvanlardan bile aşağı bir davranışla hayati
yemeye başlar. Doğaya dukana bilir kaynak ve sadece kişiye özel olarak var
olmadığını düşünürse doğayı var eder. Ömer GEZİCİ
C.5 insanoğlu genelde yıkıcı mantık olgularıyla doğayı tahrip edip,görevlerine engel olup,doğaya yön verirler.ama doğa ise
elinden en iyisi neyse onu insanlık için kurmak ister kısacası insan yıkıcı
doğa yapıcıdır. Mesut ASLAN
C.5 Doğada ki döngüler bir sebep sonuç ilişkisi ile gerçekleşir bir sonuç
başka bir olayın başlama sebebidir ve bu sebep başka bir sonuç içindir insanda her düşünme eylemleri ve diğer eylemleri bir
sebebe bağlı olarak başlar ve ortaya çıkan sonuç da başka şeylere için sebep
oluyor Abdullah DENİZEDALAN
C.5.Her insan küçük bir evrendir insan
dışındaki varlıklar emir olunanları yaparken , insana
seçim hakkı verilmiştir Menşure DAĞLAR
C.5: İnsanın mantık süzgeci doğal
döngülerden şekillendiği için somut bir ilişki vardır. İnsan bilgisinin ve
davranışlarının aldığı şekiller, yaşam şartlarının doğanın ekseninden çok fazla
etkilenmesinden kaynaklanır. Eskimo’nun yaşam biçimi doğal koşullarda
mümkünken, modern insan modern dünya koşuluyla yaşar. Dilek KARABAYRAKTAR
C 5.İnsanın tüm mantık sistemleri;doğal döngülerdeki mantığı anlamak için yetersiz. Seyhan IŞIK
C 5. İnsanın tüm mantık sistemleriyle,sıfatları,doğal döngüyle paraleldir.Hatice ŞAHİN
C.5 insanın mantık sistemi ile doğal
döngüdeki mantık sistemi paralellik arz eder. N.BİLGİN
C.5İnsan düşünen bir varlık olarak
mantık sisteminde ve doğal döngüde mutlaka yer alır.ÇİĞDEM YİĞİT
C.5İnsan düşünen bir varlıktır ve
mantık sisteminde ,doğal döngüde bulunması zorunludur.MELEK BOZANER
C.5Bunlar bir bütünlük halindedir.Çünkü insan düşünen bir varlıktır.SELMA ZENGİN
C.5..Bazen doğru orantı,bazen de ters orantı vardır.En
mantıklısı ortasıdır.Mehmet fatih
ŞENGÜL.
C 5.
İnsanlar mantıkları kaldırabilecekleri kadar doğal döngüleri anlarlar.Erdinç
YEŞİLYURT
C 5.Daha önce insanlar doğa şartlarına
karşı bir çözüm arayışına girmişlerdir tabiî ki bu
karşılıklıdır ve insanoğlu doğayı metriksine aldı.Ahmet DUSAK
C.5 İnsan düşünen bir varlıktır bu
düşüncelerin mantık sistemine uygun bir şekilde yaşamına yansıtır insan
düşündüğü sürece yani varlığını sürdürdüğü sürece bu sistemde yer alır. Celal TİLGEN
C.5.insanın mantık
sistemi çok gelişmiştir ancak doğadaki her şeyi mantığı ile çözmesi mümkün
değildir. HAYRETTİN KARABUDAK
C 5.İnsanın mantık sistemi;doğanın mantık sistemi karşısında acizdir.Meral YILMAZ
c5 .doğadaki ve insandaki her şey bir bire
uyumlu olarak yaratılmıştır .bu yüzden bütün mantık sistemleri aynı amaca
hizmet eder. Selman BÜYÜK
C 5.İnsan ile doğa arasında karşılıklı
ilişkiler vardır. Sen doğayı seversen doğada seni sever. Piri mitin toplumlar
doğayı tahrip ettiklerinden doğanın gazabına uğramaktadırlar. HAYRETTİN
AYDIN
C.5. Benzerlik olduğunu söyleyebiliriz.
Olumsuz bir olayda psikolojimiz nasıl bozuluyorsa ve daha sonra dert haline
geliyorsa aynısı doğa için de geçerlidir aynen insanlar gibi doğa da buna tepki
gösterir. Mehmet Şirin ARTUK
C 5. İnsanın ve doğanın mantık
sistemleri birbiriyle paralel düzeydedir. Çünkü insan doğanın mantığını kendi
süzgecinden geçirmektedir. MUZAFFER
CEYLAN
C 5. İnsanın mantık sistemini doğal
döngülerdeki mantık sisteminden ayırtan tek şey akıldır. Emre Özden
C.5. insanın mantık döngüsü öncelikle
doğaya göre şekillenir. Ergin yaştan sonra artık insan kendi doğadan kopmak
sızın kendi mantık sistemini kurmaya çalışır Zehni GÜN
C 5. Şeyler ve süreçler arasındaki
bağlantıyı anlamak gerektir. İnsan da kâinatın bir temsili olduğundan dolayı
döngüler, sıfatlar ve tüm mantık sistemleri insan içindir. Tekin ÖZBEY
C.5 İnsan karşılıklı ilişki ile doğayla
bir düzen içindedir ki bu düzen kim tarafından bozulur ise diğeri ağır şekilde
zarara uğrar.ZEYNEL EDE
C 5.Anahtar kilit ilişkisi gibi
bakabiliriz buna yani birbirini tamamlar.
KERİME TAŞ
C 5.İnsan ve doğanın bir bütün olduğunu,
birbirini tamamladığını, birinin diğerinden ayrılamayacağını öngörür“insan
doğadan ayrı değil onun bir parçasıdır” her şeyin kendi etrafında döndüğü
yanlışına kapılan insan, kendinin gerçek değerini takdir edememenin yanında
diğer varlıklara da gerektiği ölçüde anlamlar yükleyememektedir. Bundan sonra
kendine faydalı olan canlılara ‘faydalı’ ya da korunması gereken; diğerlerine
ise ‘gereksiz’ nazarıyla bakmaktadır. Doğa merkezci anlayışa göre, insanın
doğaya ve canlılara bakışı gerekli-gereksiz şeklinde değil, var olan sistemi
anlamak şeklinde olmalıdır. İnsan dâhil hiçbir canlı doğanın merkezinde
değildir. İnsan, evrensel yazılım şeklinde işleyen bu sistemin olsa olsa en değerli parçalarından biridir. O, bu sistem
içerisinde dünyaya gelmekte, bu sisteme bağlı olarak hayatını devam ettirmekte
ve bir şekilde bu sistemden çıkmaktadır. Emine ÖZTÜRK
C 5. Doğa insanlar için yaratılmıştır.Doğa insana kusursuzca hizmet etmekte fakat
insan doğayı sömürmekte. Sevgi ALMAK
C 5.Her ikisinde de bence kabullenme vardır.Mesela
insanlar doğarlar büyürler ölürler,bunu insanlar kabullenmiştir. BARIŞ DEMİRTAŞ
C 5. İnsanın mantık sistemini doğal döngülerdeki mantık sisteminden ayıran
tek şey akıldır. Emre Özden
C 5.İnsanların mantık sistemleri doğal
döngülerin işleyişine göre belirlenir. Cebrail HAN
C 5. Doğal
döngülerdeki mantık sistemi ile kendi mantık sistemini yapılandırırız.
Abdulmevla OKTUAY
C 5. Mantıktaki sistemler bütünü
birbirine fayda sağlar fakat çıkarları doğrultusunda. Doğal döngüde ise hem
çıkarlar vardır hem de faydalar vardır. Bu ikisi doğal döngüde bir aradadır
fakat mantık sisteminde ayrılıklar yaşanmaktadır. Ercan ÇiFTÇi
C 5. İnsan eşrefi mahlukat olarak yaratılmıştır.Bu yüzden bütün her şey insanın emrine
verilmiştir. Tabi bunu yanlış kullanma hakkı vermiyor ona onlar ile bir ekolojik denge içerisindeler. ŞEHMUS AKYÜZ
C.5 insanoğlu genelde yıkıcı mantık olgularıyla doğayı tahrip edip,görevlerine engel olup,doğaya yön verirler.ama doğa ise
elinden en iyisi neyse onu insanlık için kurmak ister kısacası insan yıkıcı
doğa yapıcıdır. İlyas aktürk
C 5)
insanın tüm
mantık sistemleri ve sıfatları ile doğal döngülerdeki tüm mantık sistemleriyle, arasında doğrusal bir ilişki
bulunmaktadır. Bu ilişkiye müdahale edilmez. Mehmet Salih Gökhan
C 5. İlişki değil çelişki bile olsa
döngüyü sağlayabilmek için kabul ediliyor yada kabul
ettiriliyor. Kadir AVCİ
C.5. insanın mantık döngüsü öncelikle
doğaya göre şekillenir. Ergin yaştan sonra artık insan kendi doğadan kopmak
sızın kendi mantık sistemini kurmaya çalışır Zehni GÜN
C.5 İnsanların tüm mantık sistemleri
değişken olup, doğal döngülerdeki ise sabittir. ADEM BATARAY
C 5.özgürlüğün sınırı bir başağı
sarartana kadar,bedeli ise günün tamamen karanlık
olması olmalıdır. BEDİH EROĞLU
C.5 İnsanın mantık sistemi ile döngüdeki
mantık sisteminin paralel olması gerekmektedir. A.KONUKSEVER
C.5.Kişi mantığını kullanarak toplumsal
faaliyetlere ve doğada meydana gelen sistematik döngülere anlamlandırır.
Böylelikle kendini geliştirerek nasıl yaşayacağını öğrenir. Kısaca doğayı
okumayı öğrenir.(FATİH KAPLAN)
C 5.İnsan aklını kullanarak doğayı ve
doğa olaylarını keşfetmeye çalışır.Mantığı sayesinde
neyi nasıl yapacağını öğrenir. BURHAN
KORHAN
C.5 İnsan karşılıklı ilişki ile doğayla
bir düzen içindedir ki bu düzen kim tarafından bozulur ise diğeri ağır şekilde
zarara uğrar.ZEYNEL EDE
C. 5. Doğaya zarar verirsek karşılığını
fazlasıyla alırız örneğin ozon tabakasını delinmesi ve insanlarda kanser olma
riskinin artması. Osman KILINÇ
C.5 Mantık doğayı daha iyi anlamamızı
sağlar. Mantığı işletim sistemi olarak, doğayı da girdi olarak düşüne biliriz. Amaç elimizdeki olanakları en güzel bir şekilde kullanmak. Zaten
bize verilen olanaklar da bunun için değil midir. SEYFETTİN ÖZTOSUN
C 5. Doğal döngülerde bir türün devamlılığını
sürdürebilmesi için başka bir türün yemesi gibi, insanın da varlığını
sürdürebilmesi için özgürlüğünün sınırlarını bilmesi gerekir. Fahriye İNCE
C 5.Birini diğerinden ayrı düşünemeyiz ikisi birlikte vardır. İBRAHİM ÖZDEMİR
C 5. Ortak bir ilişki vardır.Her iki
durumda da fayda söz konusudur. Mahmut ERBAY
C 5. Yaratılanların en üstünü insandır.
Dolayısıyla insanın mantık sistemleri ve sıfatları doğal mantık ve sıfatları
yönetmekle bu döngüyü sağlar. Nesrin
EKİNCİ
C
5. Doğru orantı vardır. Bizim için
faydalı olan kâinatın döngüsü ile aynı orantıdadır. S.UZUNDEMİR
C 5.İnsandan da bir
mükemmeliyet vardır. Bunu diğer döngülerde de görmek mümkün. Murat ÇELEN